New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

چشم انداز گیشه سال 1391 / با مرور فیلم های اکران شده در جشنواره سی ام فیلم فجر

:: 25 بهمن 1390  2:32:51 PM  ::

 

سی نت: همواره و پس از اتمام هر جشنواره اهالی سینما به این فکر می افتند که در سال آینده چه اتفاقاتی چشم انتظار سینمای ایران هستند چرا که ویترین سال آینده سینمای ایران در جشنواره فجر رونمایی می شوند.
اگر اکران یک سری فیلم های خارج از جشنواره را کنار بگذاریم، اسکلت اصلی سال اینده سینمای ایران را جشنواره فیلم فجر تشکیل می دهد.

وقتی سال 90 از سوی خیلی از منتقدین به دلیل هجمه فیلم های خوب و پرتماشاگر در جشنواره بیست و نهم سال شکسته شدن رکوردها نامیده شد و دیدیم که این اتفاق افتاد نزدیک به جشنواره سی ام که جشنواره خالی از نام کارگردانان بزرگ بود پیش بینی همگان این بود که با سالی پر از رکود روبه رو هستیم در این یادداشت قصد داریم بررسی اجمالی داشته باشیم بر وضعیت گیشه سال آینده سینمای ایران.

البته در زمان اکران فیلم ها و با توجه به شرایط اکران می توان ارقام دقیق تری ارائه داد.

اگر بخواهیم منطقی باشیم نباید انتظار فروش های رکوردشکن و 2 یا 3 میلیاردی را از مثل سال 90 از سه فیلم داشته باشیم. در سال 91 فقط عبور از مرز 1 میلیارد احتمالا برای 3 الی 5 فیلم ممکن است و پیش بینی 2 میلیاردی شدن برای هر فیلمی بسیار امر مشکلی است.

از اکران قطعی سال 91 پنج فیلم با شرایط اکران مناسب و نه در اکران محرم و اسفند و ماه رمضان شانس رسیدن به فروش میلیاردی و در بدترین حالت گذر از 800 میلیون فروش را دارند.

برف روی کاج ها با توجه به کسب عنوان بهترین فیلم از نگاه مردمی در جشنواره سی ام و حضور نام های بزرگی چون پیمان معادی، مهناز افشار و ستاره هایی چون ویشکا آسایش، صابر ابر و زانیار خسروی از شانس های مسلم عبور از مرز 1 میلیارد است، با توجه به اینکه ساختار فیلم نسبتا محکم است و نگاه فرهادی هم تا حدودی در فیلم دخیل است می توان با یک اکران خوب به میلیاردی شدن این فیلم مهر قطعیت زد.

اولین ساخته رضا عطاران خوابم می آد هم با توجه به نام خود عطاران و فروش اکثریت فیلم هایی که امسال روی اکران داشته می تواند از پرفروش های سال 91 باشد، تبلیغات این فیلم و نمایش کاراکتر جذاب اکبر عبدی در تیزر های تلویزیونی قطعا در کشاندن مخاطب به سینما دخیل خواهید بود.، فیلم عطاران نیمه دوم با تغییر لحن خودش را از مسیر اصلی منحرف می کند و با توجه به اینکه ساختار قصه امروزه برای مخاطب مهم شده است می تواند مخاطب را کمی از فیلم دور کند اما دیدن بازی جذاب اکبر عبدی به همه اینها می ارزد.

تهران 1500 اولین انیمیشن بلند سینمایی ایران اگر بتواند اکران خوبی برای خود مهیا کند و با توجه به تبلیغات و حضور شخصیت های مشهور به صورت انیمیشن در فیلم می تواند مخاطبان زیادی برای خود داشته باشد خصوصا که انیمیشن برای کودکان هم از جایگاه خاصی برخوردار است بگذریم از اینکه این فیلم اصلا مخاطبش کودک نیست اما خواه ناخواه کودک به فیلم جذب خواهد شد و ممکن است فیلم را در پایان اصلا نفهمد و دوست هم نداشته باشد.

کلاه قرمزی و بچه ننه که به جشنواره نرسید دیگر فیلمی است که قطع به یقین از محبوبیت فراوانی برخوردار است و از هم اکنون خیلی ها منتظر دیدنش هستند.

دیگر فیلمی که ممکن است میلیاردی شود قلاده های طلا است که اگر بتواند مشکلات ممیزی را حل کند با توجه به اینکه قطعا مورد حمایت قرار خواهد گرفت و کنجکاوی های زیادی را به دنبال خودش خواهد داشت، همانطور که با جمعیت 3000 نفری در سالن میلاد روبه رو شدیم می تواند از مرز 1 میلیارد عبور کند اما فراموش نکنیم فیلم سیاسی در سینمای ایران جایگاه خوبی ندارد و ممکن است این فیلم از سوی قشری از مردم به مواردی چون تحریم بربخورد.

* * *

در سال 91 چند فیلم خواهیم داشت که پیش بینی فروش بیش از 500 میلیون برای آنها کار چندان سختی نخواهد بود و این فیلم ها ممکن است در بهترین حالت اگر مخاطب را راضی نگه دارند به مرز میلیارد هم برسد که این امر برای همه این فیلم ها اتفاق نخواهد افتاد:

بی خود و بی جهت آخرین ساخته عبدالرضا کاهانی که در جشنواره با استقبال هم روبه رو شد همان حال و هوای همیشگی فیلم های کاهانی را دارد که همیشه برای خودش مخاطب و معترضان خاصی را داشته است. این فیلم انسجام بیشتری نسبت به فیلم قبلی کاهانی دارد اما اصلا نمی توان پیش بینی کرد که بی خود و بی جهت هم بعد از 4 هفته افت فاحشی خواهد کرد یا خیر. اما وجود نام کاهانی و بازی درخشان عطاران و نگار جواهریان با تبلیغات خوب می تواند دیده شود.

نارنجی پوش آخرین ساخته داریوش مهرجویی هم چنین وضعیتی دارد. فیلمی که ستارگانی چون حامد بهداد و لیلا حاتمی را دارد که سال 90 هم فیلمهایشان تا حدودی عالی فروخت با توجه به نام کارگردانش می تواند مخاطبان زیادی را به سینما بکشاند اما باید دید نارنجی پوش به سرنوشت فیلم هایی که پس از سه هفته به دلیل ضعیف بودن فیلم افت خواهند کرد دچار می شود یا خیر. برای کسی که از فیلم چیزی نمی داند نارنجی پوش با توجه به نام های بزرگش فیلمی جذاب خواهد بود که مرز 500 میلیون را به راحتی رد می کند اما کم نداشتیم فیلم های پر ستاره که پس از 3 هفته اکران به دلیل ضعف فیلمنامه و ساختار مخاطب را از خود رانده اند.

تلفن همراه رییس جمهور و ضد گلوله هردو با بازی مهدی هاشمی می توانند در زمره پرفروش ها قرار بگیرند. تلفن همراه رییس جمهور با توجه به نام و سوژه بکرش این اتفاق برایش خواهد افتاد و ضد گلوله به دلیل پسندیده شدن در جشنواره فیلم و فجر چند سیمرغ بلورین مهمی چون فیلمنامه که دریافت کرد می تواند با توجه به تبلیغات مناسب برای حال و هوای شادش خوب بفروشد. ضد گلوله از فیلم هایی است که قطعا مخاطب را راضی نگه می دارد و می تواند تبلیغات دهان به دهان را هم برای خود در اختیار بگیرد.

گشت ارشاد هم نامی کنجکاو کننده دارد و فیلمی است که فضای درونش برای مخاطب می تواند جذاب باشد. این فیلم جز چند فصل پایانی فیلمی گیشه پسند و پرفروش محسوب می شود. فراموش هم نکنیم هر سه بازیگر این فیلم به دلیل بازی های خوبشان و مثلث جذابی که ساخته اند کاندید سیمرغ بلورین شده اند.

پذیرایی ساده از آن دست فیلم هایی است که سینماشناسان قطعا به دیدنش خواهند رفت. فیلمی با ساختار و فیلمنامه ای نو و جذاب و با دو بازیگر محبوب چون مانی حقیقی و ترانه علیدوستی که محبوبیتشان در فروش فیلم های اخیرشان نمایان بوده است. باید دید این فیلم می تواند با توجه به فضای جدیدش مخاطبان خود را حفظ کند یا خیر.

پل چوبی فیلم پر بازیگر دیگر سال 91 است که حضور نامی چون علی سرتیپی در مقام تهیه کننده که در تلاش است نوروز فیلم را اکران کند و حضور بازیگرانی چون بهرام رادان، مهناز افشار، هدیه تهرانی و مهران مدیری در این فیلم فروش افتتاحیه فیلم را تضمین می کند و اگر توسط مخاطب پسندیده شود می تواند حتی به مرز میلیارد هم برسد اما ممکن است برای این فیلم برعکس هم اتفاق بیافتد و فیلم افت فروش هم داشته باشد، با توجه به اینکه فیلم در جشنواره واکنش های متفاوتی را داشت.

یه عاشقانه ساده جدیدترین ساخته سامان مقدم هم وضعیت پل چوبی را دارد فیلمی که پر از بازیگر است و کارگردان نام آشنایی هم دارد اما در جشنواره خیلی پسندیده نشده اما با توجه به تبلیغات این فیلم مخاطبان زیادی را به سینما خواهد کشاند و باید دید تا چه حد می تواند مخاطبان خود را حفظ کند.

چند فیلم دیگر اکران سال 91 هم شانس فروش بین 200 تا 500 میلیون را خواهند داشت یعنی فروشی متوسط، از جمله من و زیبا ساخته فریدون حسن پور که دو بازیگر محبوب یعنی شهاب حسینی و پرویز پرستویی را با خود همراه دارد اما شاید مخاطب فضایش را دوست نداشته باشد و این اتفاقی است که ممکن است برای خرس خسرو معصومی هم بیافتد اما حضور نام های بزرگ در خرس باعث میشود شانسی برای فروش بالتر از 500 میلیون هم برایش متصور باشیم.

چک آخرین ساخته کاظم راست گفتار فیلمی است که به نسبت کارهای قبلی راست گفتار چهره های کمتری دارد اما فیلمنامه و فرم بهتری را دارد و این می تواند تا حدودی فروش فیلم را از فروش فیلم های قبلی راست گفتار پاین تر نگه دارد.

زندگی خصوصی جدیدترین محصول پویا فیلم که فیلم های آخرش به 200 میلیون هم نرسیده است شانس این را دارد که این بار از 200 میلیون عبور کند اما...

میگرن ساخته خوش ساخت مانلی شجاعی فرد هم از فیلم های فروش متوسط سال آینده خواهد بود که بازیگران خوبی هم دارد و کاراکتر دوست داشتنی چون گوهر خیراندیش هم همراهش است.

بوسیدن روی ماه که حالا دیگر پس از پسندیده شدن طلا و مس مخاطب عام منتظر دیدن فیلمی دیگر از همایون اسعدیان است ، اما چون بازیگر چهره ای ندارد بعید است اتفاق خارق العاده ای برای فروش این فیلم بیافتد.

یکی می خواد باهات حرف بزنه از جمله فیلم هایی است که دوست دارم بیش از این حرف ها بفروشد اما ریسک قرار گرفتن در اکران کنار یکی دو فیلم پرتماشاگر و فضای تلخ موجود در فیلم باعث شد فروش کف این فیلم را در نظر بگیرم اما بازی های درخشان و ساختار خوب فیلم می تواند فیلم را در فروش بالا بکشد ضمن اینکه یکتا ناصر سیمرغ دار جشنواره سی ام هم در فیلم حاضر است.

ملکه و روزهای زندگی دو فیلم خوش ساخت دفاع مقدس جشنواره سی ام که جوایز پرتعدادی هم گرفتند با توجه به خالی بودن چند سال گذشته سینمای ایران از فیلم های دفاع مقدس می توانند حداقل فروشی بین 200 تا 500 میلیون داشته باشند ، بازیگران هر دو فیلم هم تا حدودی جذاب خواهند بود.

بی خداحافظی فیلمی است که از فروش بالایش خیلی مطمئن نیستم اما پخش کننده قوی دارد و گذشته از آن دیدن رضا صادقی بر پرده سینما می تواند جذاب باشد.بی خداحافظی تحت شرایطی ممکن است بیش از 500 میلیون هم بفروشد.

زندگی خصوصی آقا و خانوم میم در صورت اکران مناسب و نا محدود با توجه به نام بازیگرانش و نام خود فیلم می تواند فروشی حداقل متوسط داشته باشد.
حمید فرخ نژاد هم که چقدر در سال 91 فیلم خواهد داشت!
به این نام ها می توان بی تابی بیتا، بغض، پنهان و یک روز دیگر هم اضافه کرد.

گفتنی است چند فیلم از جشنواره بیست و نهم به اکران سال 91 خواهند رسید فیلم هایی چون انتهای خیابان هشتم، خیابان های آرام و شاید گزارش یک جشن که می توانند فروش بهتری را برای سال 91 رقم بزنند.

در مجموع این مقاله قبل از زمان مشخص اکران هر فیلم نوشته شده است و اگر اکران هر فیلم در زمان خاصی باشد پتانسیل فروش فیلم ممکن است بالا و پایین شود، هرچند که سال 90 برخی فیلم ها در ماه محرم و ماه رمضان هم خوب فروختند اما تجربه نشان داه در سینمای ایران گاهی وقت ها خیلی اتفاقات غیر منتظره می افتد به هر حال اگر پیش بینی ها اشتباه بود تقصیر ما نیست!
اما در یک پیش بینی شخصی فروش 3 الی 5 فیلم را در سال 91 میلیاردی می دانم.

 

منبع: خبرنامه آن لاین جشنواره سی ام - شماره چهارم

5709 -  

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت