New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهی به آثار پخش شده سیمافیلم از تلویزیون در نوروز 1391

حضور پر رنگ سیمافیلم بر سر سفره های هفت سین

:: 16 فروردین 1391  11:41:02 PM  ::

 

سی نت: امسال نیز همچون سالهای گذشته مرکز سیمافیلم حضور فعالی در کنداکتور پخش برنامه های نوروزی سیما داشت و 16 اثر تلویزیونی و سینمایی در ژانرهای مختلف و از محصولات گروه های مختلف این مرکز از شبکه های مختلف سیما پخش شدند.
تنوع موضوعی و تفاوت در ساختار تکنیکی و محتوایی مجموعه این تولیدات سبب شد تا این آثار در میان مخاطبان تلویزیون از قشرهای مختلف مورد توجه واقع شوند.
در این میان برخی از فیلم ها شاید در مقایسه با سایر کارهای تولید شده از ساختار متفاوت و ماندگارتری برخوردار بودند که در مروری اجمالی به شاخصه های قبال توجه این تله فیلم ها اشاره می کنیم

"ارتباط خانوادگی" ساخته نادر مقدس اقتباسی از فیلم جاودانه "داستان توکیو" اثر یاسوجیرو اوزو .
این فیلم که تهیه کنندگی آنرا افسانه منادی بر عهده داشته برای نخستین بار در بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در بخش مسابقه سودای سیمرغ به نمایش درآمد و دی ماه امسال نیز اکران عمومی شد.
علی نصیریان، کتایون امیرابراهیمی، بهروز بقایی، شیرین بینا، آزاده شمس، افشین سنگ‌چاپ، آزیتا ترکاشوند، طوفان مهردادیان، ژوبین مقدس و ... در این فیلم بازی کرده‌اند.
اولین نکته ای که با دیدن " ارتباط خانوادگی " به ذهن متبادر می شود وفاداری مقدس به مقوله اقتباس تصویری است تختی و ماتی سکانس ها در این فیلم یاد آور فضاهای خاکستری " داستان توکیو" است .
این فیلم با توجه به نگاه اقتباسی آن از شبکه 4 سیما که به شبکه فرهیختگان شهرت دارد پخش شد.

اثر دیگری که در این مقال به بررسی آن می پردازیم "کلاس سوم ب" اثر غلارضا رمضانی است که هشتم فروردین از شبکه 2 سیما پخش شد.
فیلمنامه روان ، دکوپاژ ساده و در اختیار داستان فیلم و همچنین بازی گیری روان غلامرضا رمضانی از بازیگران کودک و نوجوان از ویژگیهای بارز این اثر بود.
"کلاس سوم ب" در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان ، مورد تقدیر قرار گرفت.

"دردسر" اثری به تهیه کنندگی کیانوش عیاری و کارگردانی حسن آقار کریمی. آنچه در نگاه اول با دیدن این فیلم به ذهن متبادر می شود جنس نگاه ویژه عیاری در پشت دوربین این اثر است نماهای ساده و جنسی از" بازی از نوع زندگی" که سبک انحصاری عیاری در هدایت بازیگران است سبب شده بود تا قصه بر بستری ارام و در عین حال جذاب روایت شود.
این فیلم بیست و هشتم اسفند از شبکه سوم سیما پخش شد.

"شب سال نو" عنوان تله فیملی از سعید ابراهیمی فر است به قلم یکی از متبحر ترین نمایشنامه نویسان عرصه تئاتر محمد چرمشیر .. روایت ساده از یک روز زندگی یک جوان شهرستانی و شیوه برخورد انسانی او با مشکلات ..
دکتر جواد ظهیری تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده داشت و تلفیق نگاه سینمایی ابراهیمی فر و درام دراماتیزه شده چرمشیر اثری متفاوت را به بینندگان ارائه داد.
این فیلم نیز در روزهای پایانی سال گذشته به روی انتن شبکه سوم سیما رفت.

"پیله سرا" نیز اثر دیگری بود که با مولفه های تئاتری تعریف شده بود ... قصه ای میان واقعیت و خیال که در عین حال نقبی می زد به ارزش های چندین هزار ساله ایرانیان در پاسداشت آئین های ملی .اثری به کارگردانی رضا حامدی خواه که با مشاوره بیژن صمصامی که از کارگردانان باسابقه تلویزیونی در عرصه تله تئاتر است تولید شد.
این فیلم روز سیزدهم فروردین از شبکه 4 سیما پخش شد.

"چای جوشیده" ساخته افشین صادقی بر اساس فیلمنامه ای از سعید نعمت الله .. نعمت الله سبک دیالوگ نویسی مخصوص به خود را دارد شاید در نگاه اول شیوه نگارش وی شباهت هایی به نوع سینمای مسعود کیمیایی داشته باشد اما واقعیت ین است که سبک این فیلمنامه نویس بدیع و منحصر به فرد است و این سبک در " چای جوشیده" که اثر اجتماعی – پلیسی بود نیز به خوبی رعایت شده بود و بیننده را ترغیب می کرد تا کار را تا پایان دنبال کند.
این فیلم نیز از شبکه سوم سیما پخش شد.

"وزنه های بی وزن" اثری متفاوت و ساختار شکن از مجید شیخ انصاری است که مراحل ساخت و تولید آن در کشور کانادا انجام شده است فیملی که به لحاظ رعایت استانداردهای تکنیکی و محتوایی فراتر از یک اثر تلویزیونی بود همچنین فیلمنامه چند لایه و سنگین کار که نگاهی متفاوت داشت به سرگشتگی های انسان معاصر و ایمان به ذات الهی در منظر دین در قلب یک کشور غربی سبب شد تا بینندگان شبکه 4 سیما شاهد یکی از بهترین تله فیلم هایی باشند که در چندین سال اخیر در تلویزیون تولید شده بود.

بیژن میرباقری از کارگردان های خوب سینما و تلویزیون است که هنور فیلم ماندگار و قدرتمند او " ما همه خوبیم" در یاد اهالی نقد و نظر بر جای مانده است.
"یک اسم" جدیدترین اثر این کارگردان است که به روایت موازی زندگی سه زن و دغدغه های زنانه این سه می پردازد ... مادر شدن و مادر بودن و به جای ماندن نام به عنوان اصلی ترین عنصر شکل دهنده هویت آدمی المان هایی بود که میرباقری به زیبایی انها در قالب یک اثر تلویزیونی متبلور کرده بود ...

و در نهایت "آخرین شب سال" ساخته جواد مزد آبادی که روایتی بود از تلاش های یک زن سرپرست خانوار برای مدیریت خانواده و مقابله با مشکلات در روزهای پایانی سال.

مزد آبادی از کارگردان های خوب تلویزیون است که تا کنون تله فیلم ها و سریال های متعددی را برای رسانه ملی کارگردانی کرده است " اخرین شب سال" با قصه ه ای لطیف و تاثیرگذار مشکلات و دغدغه های قشری از زنان را که همواره نقش مهمی ر بر دوش کشیدن بار زندگی دارند را به تصویر کشید.

 

منبع: سی نت

3862 -  

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت