New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

بهنام بهزادی: شاید بروم و یک کمدی مبتذل بسازم! / در پی عدم اکران مناسب "قاعده تصادف"

:: 21 فروردین 1392  11:15:14 AM  ::

بهنام بهزادی

بهنام بهزادی

 

سی نت: "با مدیر سینمایی حوزه صحبتی نداشته ام اما با همکارانشان صحبت کرده ام و آنها هم گفته اند مشکلی ندارد و فیلمتان می تواند در یکی از سینماهای کوچک در شهرستانی کوچک روی پرده برود... شاید بروم و با یکی از همین دوستان یک کمدی شیرین بسازم!"


«قاعده تصادف» دومین فیلم بلند بهنام بهزادی در حالی در شمار آثار اکران نوروزی روی پرده رفت که متاسفانه اختصاص تعداد کمی سینما به این فیلم سبب ساز پایین ماندن فروش فیلم شد آن هم در حالی که این اثر سینمایی به هنگام نمایش در جشنواره جزو فیلمهای محبوب منتقدان بود. شاید اگر «قاعده تصادف» جزو آثار دگراندیشانه و به اصطلاح هنری سینمای ایران بود این تعداد پایین سینما توجیه پذیر بود اما در حالی که فیلم چه به لحاظ مضمون چه به لحاظ ساختار اثری است که توانایی جلب نظر آدمهایی از سطوح مختلف اجتماعی را دارد و بهزادی هم تلاش کرده نسبت به فیلم قبلی اش توجه بیشتری به مخاطب عام داشته باشد، دلیل این مساله را می توان فقط و فقط در رقابت ناعادلانه ای دانست که در اکران وجود دارد. با بهزادی درباره این رقابت گفتگو کرده ایم.


آیا فکر نمی کنید اصلی ترین مشکل به وجود آمده در اکران « قاعده تصادف» برآمده از این باشد که فیلم شما محصولی است از سینمای مستقل و به عبارت دیگر شرکتهای فیلمسازی شناخته شده ای نظیر پویافیلم یا فیلمیران در تولید آن نقش ندارند؟

فکر می کنم فراتر از شرکتهایی که نام آنها را بردید جاهایی مثل حوزه هنری و شهرداری هستند که قدرت را در دست دارند، قدرت، امکانات دارد و البته ارتباطات و این چنین است فیلمی غیروابسته به قدرت، در رقابت فیلمها جایی ندارد. در این شرایط رقابتی هم که در اکران وجود دارد نه مابین فیلمها که میان حامیان و پشتوانه های آثار است. در چنین شرایطی تعداد سینماهایی که به یک فیلم تعلق می گیرد و میزان تبلیغات آن فیلم که نقش مهمی در افزایش مخاطبانش ایفا می کند وابسته به این شده که در پشت فیلم چه کسانی هستند و چقدر ارتباطات درون سازمانی دارند.


یعنی درست به مانند صنعت ما که در آن برای پیمانکاران خصوصی و مستقل جایی وجود ندارد در سینما هم برای سینماگری چون شما که با سرمایه شخصی و به شریف ترین شکل ممکن فیلم می سازید هم جایی نیست.

همان اتفاقاتی که در صنایع ما هست در سینما هم به گونه ای مشابه در حال رخ دادن است. مثلا یک شرکت کوچک خودروسازی که نمی تواند با یک کمپانی بزرگ خودروسازی دولتی رقابت کند! در سینما هم بدیهی است فیلمی که محصول حوزه هنری است چه در تولید و چه در اکران امکاناتی را دارد که فیلمی مثل «قاعده تصادف» ذره ای از آن امکانات برخوردار نیست.


آیا این وضعیت در درازمدت به حذف سینماگران کاملا مستقل از چرخه سینمای ایران منجر نمی شود؟

البته که این خطر وجود دارد که فیلمسازان مستقل روزی حذف شوند از این رقابت نابرابر و بروند به سمتی که خودشان را زیر بلیت یکی از ارگانهای دولتی برده و به این طریق ارتزاق کنند ولی امید به آینده و بهبود اوضاع هم کم و بیش وجود دارد.


اینکه یک سری نهاد دولتی و شبه دولتی وجود دارند که با بودجه های عمومی فیلم ساخته و از آن طرف کلی سینما و امکانات تبلیعی در اختیار دارند چیزی شبیه به مافیا را در ذهن تداعی می کند. یعنی گروهی به واسطه رانتهایی که در اختیارشان است به تولید و اکران آن طور که می خواهند جهت می دهند. این طور نیست؟

اصولا با مافیای اکران موافق نیستم و به نظر من چیزی به نام مافیا نداریم. در واقع یک سری سازمان و نهاد قدرتمند داریم که امکانات فراوان دارند و به این طریق به چرخه تولید و توزیع، جهت می دهند.


آنچه شما می گویید هم مترادف است با واژه مافیا! مگر مافیا معنایی دارد جز گروهی قدرتمند که یک حیطه خاص را در اختیار گرفته و امور آن را آن طور که دلشان می خواهد پیش می برند؟

عرضم این است که نمی خواهم لغت مافیا را به کار ببرم. اما به هر حال شرایط بد و نابرابر است و در این شرایط یا باید زیر بلیت بروی یا باید بروی سراغ حداقلها. تازه این شرایط وجود دارد که حداقلها را هم از دست بدهی. اصل قضیه این است که رقابت آن قدر نابرابر است که هیچ کارش نمی شود کرد. در گروکشی و مسائل درون سازمانی اتفاقاتی افتاده و رخدادهایی شکل گرفته که به قرارگیری امکانات در اختیار تعدادی سازمان و نهاد منجر شده است.


در سینمای ایران فیلمسازانی مستقل مانند شما کم نبوده اند. فیلمسازانی که همواره با دوری از رانتخواری فیلم ساخته اند و آثارشان در تاریخ سینما هم ماندگار شده است. فکر می کنید چرا چنین فیلمسازانی با تشکیل یک نهاد یا صنف سعی نکرده اند به بهتر کردن شرایط موجود کمک کنند؟

واقعا نمی دانم چرا این اتفاق نیفتاده و گروهی تشکیل نشده اما وقتی درگیر فیلمسازی می شود آن قدر دغدغه داری که دیگر به فکر کردن به چنین چیزهایی نمی رسی اما به شخصه از تشکیل چنین تشکلهایی استقبال می کنم.


«قاعده تصادف» در شهرستانها سینمای زیادی ندارد شاید به خاطر اینکه بیشتر سینماهای شهرستانها در اختیار حوزه هنری است و مسئولان حوزه هم ظرفیت اکران خود را به فیلم خودشان «حوض نقاشی» داده اند. آیا در این باره با مسئولان حوزه هیچ صحبتی داشته اید؟

با مدیر سینمایی حوزه صحبتی نداشته ام اما با همکارانشان صحبت کرده ام و آنها هم گفته اند مشکلی ندارد و فیلمتان می تواند در یکی از سینماهای کوچک در شهرستانی کوچک روی پرده برود.


آیا این حداقل امکانات، تعجب یا پرسش شما را به دنبال نداشت؟

مطمئنا اما ترجیح دادم بحث را مختومه کنم.


با شرایط فعلی امکان این وجود ندارد که شما هم به زودی زیر بلیت یکی از این نهادها و یا حداقل زیر بلیت شرکتهایی مانند پویافیلم رفته و مثلا یک فیلم تجاری صرف بسازید بلکه بتواند به مدد دستمزد برآمده از آن فیلم شخصی تان را بسازید؟

رخ دادن این اتفاق بعید نیست. شاید بروم و با یکی از همین دوستان یک کمدی شیرین بسازم!


منظورتان از کمدی شیرین، کمدی درجه یک است یا سطحی سازی به سبک متداول در سینمای ایران؟

یک کمدی باحال می سازم، یک کمدی خیلی باحال، مبتذل و البته پرفروش!

 

منبع: شبکه ایران

7525 - احمد شاهوند

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

بهنام بهزادی        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت