New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

شهاب حسینی: موضوع «هیس ...» دلم را لرزاند، از بازی طناز طباطبایی حیرت کردم/ درخشنده: فیلم درباره‌ی قصاص اجتماعی است

:: 14 مرداد 1392  2:56:46 PM  ::

طناز طباطبایی، شهاب حسینی و نیما صفایی در نشست فیلم

طناز طباطبایی، شهاب حسینی و نیما صفایی در نشست فیلم "هیس! دخترها فریاد نمی زنند"

 

سی نت: وران درخشنده گفت: ساخت فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» برای من یک تکلیف بود.نشست فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» 14 مرداد ماه با حضور تعدادی از عوامل سازنده فیلم و نیز مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در سالن اجتماعات این بنیاد برگزار شد.

میرعلایی: «هیس...» زنگ خطری بود که پوران درخشنده آن را به صدا درآورد

در ابتدای این نشست که به گفته ژیلا صادقی(مجری نشست) با عنوان «نبض سینما را مردم می‌گیرند» همراه بود‌، سید احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با تبریک عید سعید فطر و تسلیت مجدد به پوران درخشنده برای از دست دادن مادرش اظهار کرد: چهار سال قبل که به فارابی آمدم مشکل اساسی سینما را مربوط به جذابیت در سالن‌ها می‌دانستیم. بحث اصلی فارابی سینماست چون فیلم و سینما هر کدام به تنهایی جایگاه خود را دارند.

او با اشاره به ساخت فیلم‌هایی از جمله «استرداد»،«دربند»،«هیس...» و چند فیلم کودک در بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: وقتی درباره‌ی فیلم صحبت می‌کنیم و می‌بینیم سالن‌های ما خالی هستند، یعنی جایی از کار اشکال دارد. جایگاه سینمای حرفه‌ای ما متزلزل شده است و به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که برای جذابیت فیلمسازان را دعوت به کار کنیم.

میرعلایی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا فیلمسازی نیست که تمام فیلم‌هایش پشت سر هم خوب باشند،‌ گفت: تعدادی فیلم اخیرا تولید شده است که یکی از آن‌ها (هیس...) فیلم شاخصی بود و به عنوان یک اثر ملی با نگاه دینی محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه فیلم پوران درخشنده را باید از چند جنبه مورد توجه قرار داد افزود: زمانی که او فیلمنامه را می‌نوشت، جامعه امروز ما را مدنظر داشت، یعنی به مساله عدم توجه والدین به فرزندان توجه کرده بود، بنابراین این فیلم حرف جهانی دارد؛ ضمن آنکه از نظر دینی در جامعه خودمان هم انبیا و اولیا به آن توصیه کرده‌اند.

میرعلایی با تاکید بر اینکه «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» زنگ خطری بود که پوران درخشنده آن را به صدا درآورد‌، ادامه داد: افسوس می‌خورم از اینکه برنامه‌ریزی درستی، توسط کسانی که مسئولیت پخش و نمایش را برعهده دارند، انجام نشد. در حالی که ما همیشه متهم هستیم که فیلم‌های دولتی نمی‌فروشند و فقط سود را در تولید می‌بینیم.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه شرایط نمایش فیلم، موید این است که «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» پرفروش‌ترین فیلم سال خواهد شد به «جدایی نادر از سیمین» اشاره و اظهار کرد: در هیچ جای دنیا «جدایی نادر از سیمین» را به عنوان یک فیلم سیاسی نگاه نکردند. «هیس دختر‌ها فریاد می‌زنند» هم زبان جهانی دارد که راه باز شده توسط فیلم «جدایی نادر از سیمین» را می‌تواند ادامه دهد.

میرعلایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به این فیلم در جشنواره‌ی فجر بی‌مهری شد، گفت: امیدوارم با فروش خوبی که تا کنون داشته تمام سختی‌های کار برطرف شود.

وی همچنین خطاب به شهاب حسینی (بازیگر فیلم) که در نشست حضور داشت، گفت: من در زندگی خودم بازی‌های کوچکی را انجام دادم، اما صحنه‌هایی که بازی شهاب حسینی و طنازطباطبایی را در این فیلم نشان می‌دهد، همانند دانشگاه برای علاقه‌مندان به بازیگری است.

پوران درخشنده: موضوع «هیس...» قصاص اجتماعی است

در ادامه این نشست پوران درخشنده کارگردان «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» به همراه طناز طباطبایی (بازیگر)، با حضور روی سن از مردمی که با عشق تمام و صبوری به تماشای فیلم نشستند، تشکر کرد.

وی سپس شهاب حسینی را یکی از یاران همیشگی سینما و خود معرفی و از او دعوت کرد تا در کنار او حضور داشته باشد.

درخشنده در ابتدای صحبت‌های خود با بیان اینکه شهاب حسینی بازیگر توانایی است که این جمله را فقط در توصیف خسرو شکیبایی گفته است،‌ افزود: از همکاری با شهاب حسینی افتخار کردم چون او انسانی بزرگ و دوست داشتنی است. بعد از شهاب هم بابک حمیدیان را شناختم که او هم هنرمند خلاق و بزرگی است.

این کارگردان درباره ساخت فیلم «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» توضیح داد: هر کاری که ساخته می‌شود تیمی پشت آن است. در این پروژه انگار نگاه خداوند روی تک تک عوامل فیلم برای پیشبرد کار وجود داشت و همه با عشق تمام نسبت به مردم حضور داشتند.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه دلیل کنار گذاشتن فیلم «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» از داوری جشنواره ضد قصاص بودن آن مطرح شد‌، اظهار کرد: داوران باید به وظیفه خودشان در مواجهه با یک اثر فرهنگی عمل کنند، اما موضوع فیلم من قصاص اجتماعی است.

کاراگردان «رابطه» گفت: جامعه باید متوجه شود که فقط فرزند آوری مهم نیست بلکه نکته مهم این است که چقدر برای فرزندان وقت بگذاریم ،‌به آنها اعتماد به نفس بدهیم و فرصت دهیم که حرف بزنند.

وی با اشاره به صحنه‌ی پایانی فیلم و تاکید بر اینکه اصلا بحث قصاص مطرح نیست، ادامه داد: در پایان فیلم با این نکته روبرو می‌شویم که باید به بچه‌های دیگر توجه کنیم و این کار را چه کسی جز خانواده‌، جامعه و آموزش و پرورش برعهده دارد؟

درخشنده تاکید کرد: وظیفه تک تک ماست که برای آینده فکر کنیم، چون آینده ما فرزندان ما هستند. ما در فیلم متجاوز را اعدام کردیم اما متجاوزها همچنان هستند.

این کارگردان سینما با اشاره به اینکه در خارج از کشور طرح موضوعاتی از جمله موضوع فیلم «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» ( تجاوز به کودکان) به راحتی امکان پذیر است و درباره آن صحبت می‌شود، گفت: در جامعه اخلاقی ما، ترس از آبرو محدود‌ه‌ی وسیعی دارد و افرادی هستند که از این سکوت استفاده می‌کنند.

درخشنده با بیان اینکه ساخت این فیلم را برای خود تکلیف می‌دانستم، ادامه داد: در اولین نمایش فیلم در سینما «فرهنگ» ضربان قلب زیادی داشتم که نکند کسی در حین تماشای فیلم از چیزی که سال‌ها در قلب خود نگه داشته، فریاد بزند.

او با تاکید بر اینکه من برای شهرت ،‌ پول و جذابیت وارد سینما نشدم، اضافه کرد: بهترین زمان زندگی من این بود که آقایی به من زنگ زد و گفت که یک پدر آینده‌ است و ممنون است که چنین فیلمی ساخته شده است.

درخشنده همچنین اظهار کرد: امیدوارم دولت حمایت کند تا این فیلم برای مخاطبان خارجی هم نمایش داده شود، چون پس از یک نمایش خصوصی 30 نفره از دست اندرکاران سینما در آمریکا به من گفته شد که آن‌ها نیز به چنین فیلمی احتیاج دارند.

کارگردان «پرنده کوچک خوشبختی» همچنین در پاسخ به سوالی درباره فیلم بعدی خود و اینکه آیا آن هم سه سال زمان خواهد برد تا ساخته شود، گفت: از آنجا که از مردم انرژی گرفته‌ام فکر کردم یک معضل و آسیب اجتماعی مهمی را دنبال کنم که آن هم طلاق است و قصد دارم به ریشه یابی آن بپردازم.

طناز طباطبایی: «هیس...» به خیلی‌ها جرات حرف زدن داد

به گزارش ایسنا،‌ در بخش دیگری از این نشست طناز طباطبایی ابتدا از پوران درخشنده تشکر و اظهار کرد: از شخص شهاب حسینی هم که به من و نیما صفایی کمک زیادی کرد و روحیه تیمی را تزریق کرد، تشکر می‌کنم. از این همکاری بسیار لذت بردم و امیدوارم باز هم تکرار شود.

او با اشاره به نامه‌ای که برای اختتامیه جشنواره فجر در یکی از شهرستان‌ها نوشته بود ادامه داد: ما سیمرغ‌هایمان را از نگاه بلورین مردم گرفتیم.

این بازیگر درباره بازخورد مردم از دیدن فیلم «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» هم گفت: تمام بازخوردها حاکی از این بود کسانی که به نوعی درگیر مساله فیلم بودند و جرات مطرح نکردن آن را نداشتند، جرات پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه فیلم تاثیر زیادی داشته که آن را اتفاق بزرگی می‌دانم‌، افزود: معتقدم ظرفیت مخاطب برای درک و احساس این ماجرا در یک جامعه سنتی و نیز حمایتی که از آن می‌شود، یک اتفاق بزرگ است.

طناز طباطبایی پس از این سخنان به دلیل اینکه قرار بود، سرصحنه فیلمبرداری حضور یابد نشست را ترک کرد.

شهاب حسینی: از بازی طناز طباطبایی حیرت کردم

در ادامه، شهاب حسینی با تشکر از پوران درخشنده، بیان کرد: جایگاه فیلمسازی پوران درخشنده برایم قابل احترام است، چون در این سال‌ها جز بزرگی و صبوری و هر آنچه شایسته کسوت استادی است در او مشاهده نکردم.

او با تسلیت به پوران درخشنده گفت: از خدا می‌خواهم روح مادرش که چنین فرزندی را پرورش داده رحمت کند.

این بازیگر همچنین در واکنش به گفته‌های طناز طباطبایی اظهار کرد: در بیشتر لحظات بازی او حیرت را تجربه کردم و خدا را شکر که در این کار روحیه همدلی وجود داشت و شاید برای اولین بار یک کار تیمی را تجربه کردم.

او ادامه داد‌: نیما صفایی هم استعداد درخشانی دارد و در آینده قطعا جایگزین بزرگانی می‌شود که شاید دیگر نتوانند کار کنند.

حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: در تحقیقاتی که من برای کارم انجام می‌دهم، متوجه نکاتی می‌شوم. سینمای ما به هر حال یک صنعت وارداتی است و خصایصی را همراه خود آورده است.

او گفت: زبان سینما یک زبان جهانی است که باید به یک استاندارد برسد و به زبان مشترکی تبدیل شود.

بازیگر «جدایی نادر از سیمین» در ادامه بیان کرد: امروز مخاطبی که من می‌بینم حرفه‌ای‌، باهوش‌، زیرک و پر از محفوظات ذهنی روز است. بسیاری ازمردم آثار سینمای روز جهان را دیده‌اند و دیگر سینما برایشان تفریح نیست بلکه یک دغدغه است و این کار مسئولیت ما را سنگین می‌کند.

وی درباره فیلم «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» هم گفت: در حالی که از برخی بزرگان توقعاتی داریم ولی برآورده نمی‌شود، من این فیلم را در بین سه اثر برتر پوران درخشنده می‌دانم و خوشحالم که در رکاب او حضور داشتم.

این بازیگر همچنین با ابراز خوشحالی از اینکه در کنار طناز طباطبایی بازی کرده است‌، افزود: در روزگاری که سوسن تسلیمی رفت و تا مدت‌ها جایگزینی نداشت، امروز به حضور بازیگرانی همچون طناز طباطبایی و نیما صفایی امیدوار هستیم تا این چرخه همچنان ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه استقبال مردم می‌گوید که مردم این تحفه را پذیرفته‌اند و از این بابت خدا را شاکرم، درباره اولین فیلمی که قرار است کارگردانی کند‌، بیان کرد: توضیح درباره این مساله را به نشستی موکول می‌کنم که توسط تهیه کننده فیلم- امیر سماواتی- تدارک دیده خواهد شد.

شهاب حسینی همچنین در پاسخ به اینکه پس از کسب جوایز بسیار زیاد‌، حضور در فیلم «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» را چطور می‌بیند‌، اظهار کرد: با مساله اعتبار و جایزه و سیمرغ از نگاه کم اهمیتی برخورد نمی‌کنم اما این‌ها به نوعی سم کار ما تلقی می‌شوند چون تا وقتی عنوانی داده نشده، بازیگر می‌تواند ‌آزادانه پرواز کند اما همین که جایزه می‌گیریم عشق جای خود را به ترس می‌دهد و مجبور می شویم که با حساسیت و وسواس پیش برویم.

وی تاکید کرد: من در کار خود پیرو یک خط‌مشی هستم و حضور در «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» در همان جهت است.

او خاطر نشان کرد: سینما با طرح موضوعات اجتماعی می‌تواند مسائل را به چالش بکشد و وظیفه ما به عنوان کسی که کار خدماتی می‌کند این است که خوراک اندیشه تولید کنیم.

شهاب حسینی با اشاره به حضور خود در دو فیلم «شمعی در باد» و «بچه‌های ابدی» به کارگردانی پوران درخشنده که هر دو موضوعات اجتماعی را مطرح می‌کردند، افزود: موضوع فیلم «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» از همان ابتدا دل ما را لرزاند و خواستم که در آن حضور داشته باشم.

نیما صفایی: برای همه آرزو می‌کنم که با شهاب کار کنند

در بخش دیگری از این نشست نیما صفایی -بازیگر فیلم که اولین تجربه بازیگری خود را هم پشت سر گذاشت- با تشکر فراوان از پوران درخشنده گفت: از برادر بزرگم شهاب حسینی که حق استادی به گردن من داشت، تشکر می‌کنم و برای همه آرزو می‌کنم که با شهاب کار کنند.

او همچنین درباره فیلم هم اظهار کرد: روزهایی که ما فیلمنامه را می‌خواندیم بسیار دردناک بود و در صحنه‌هایی که بابک حمیدیان با بازیگر کودک بازی می‌کرد، پشت صحنه گریه می‌کردیم.

مهین نویدی (طراح گریم) هم با یادآوری اینکه 20 سال قبل در فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» با پوران درخشنده همکاری کرده است، گفت: از اینکه او دوباره پیشنهاد همکاری داد خوشحال شدم و با وجود اینکه در 45 فیلم سینمایی کار کرده‌ام، اما هیچ فیلمی اینقدر برایم تاثیرگذار نبود.

در این نشست محمدرضا دلپاک (صداگذار) و مرتضی پورصمدی هم حضور داشتند و در بخشی از آن ژیلا صادقی خطاب به مسئولان یادآور شد: حال که فیلم «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» نمایش داده می‌شود، در خانه سینما را باز کنید چون مردم پشت در مانده‌اند!

 

منبع: ایسنا

10722 - محسن آزاددل

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

هیس! دخترها فریاد نمی زنند - Hush ! Girls Dont Scream        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت