New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

"رستاخیز" در جشنواره سی و دوم برپا می شود/ آماده سازی فیلم برای اکران جهانی

:: 8 شهریور 1392  12:23:13 PM  ::

انوش معظمی و بابک حمیدیان در نمایی از فیلم

انوش معظمی و بابک حمیدیان در نمایی از فیلم "رستاخیز"

 

سی نت: دوبله عربی پروژه سینمایی "رستاخیز" به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا درویش همزمان با عید سعید فطر در لبنان به پایان رسید. از آنجا که قرار است این فیلمِ سینمایی به زودی و همزمان با ایران، اکران جهانی شود دوبله آن به سایر زبان‌ها از سال گذشته در دستور كار مدیریت پروژه قرار گرفته و به عنوان نخستین اقدام دوبله عربی فیلم در لبنان انجام شده است.
صداپیشگان و گویندگان دوبله عربی این فیلم نیز از نامدارترین و برجسته ترین گویندگان سینمای عرب هستند. این پروژه که در بخش خصوصی توليد شده، در زمره آثار شاخص سینمای ایران به شمار می رود که مخاطبان زیادی منتظر دیدن آن هستند. تمامی مراحل فنی این فیلم سال گذشته به اتمام رسیده بود ولی بنا بر نظر تهیه کننده و کارگردان، این فیلم سال گذشته در جشنواره فجر شرکت نکرد و قرار است امسال در جشنواره سی و دوم فیلم فجر رونمایی شود.

علاوه بر دوبله فیلم به زبان‌های مختلف برای اکرانِ جهانی، زیرنویس فیلم به زبان‌های مختلف نیز پیش‌بینی شده است.

تهیه کننده این فیلم تقی علیقلی‌زاده و سرمایه گذاران آن موسسه فرهنگ تماشا، شرکت دلتامدیا و شرکت آکوافالز هستند که با حمایتِ موسسه آل البیت (ع) کار را به سرانجام رسانده‌اند.

مطالعات فیلم "رستاخیز" از اواسط تولید "دوئل" فیلم قبلی درویش در سال 1381 آغاز شد. پس از یک سال پیش‌‌تولید از شانزدهم بهمن 1388 همزمان با اربعينِ حسيني فیلمبرداری فیلم در شهرستان بم آغاز شد و پس از پشت سر گذاشتن بيش از ۲۵۰ جلسه فيلمبرداري در شهرهايي چون بم و شهداد كرمان، شاهرود، اصفهان، رباط كريم، کاشان، فومن و تهران در تاریخ ۱۲ دي‌ماه 1389 این بخش از کار به پايان رسيد.

این فیلم تاریخی- مذهبی -حماسی از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند. ماجراي این فيلم درباره جوانی به نام بُكير فرزند "حر بن يزيد رياحي" است كه قبل از اينكه پدرش به كاروان امام حسين(ع) بپیوندد، در تصميمي بزرگ و طي يك روايت عاطفي، دلمشغولي‌اش را در سپاه حسين(ع) مي‌بيند و اين روند باعث مي‌شود به سمتِ حسين بن علي(ع) گرايش پيدا كند.

فیلم سینمایی "رستاخیز" از بازیگران ایرانی وِ عرب بهره برده است. آرش آصفی که با "رستاخیز" به سینما معرفی می‌شود، ایفای نقش "بُکِیر" را به عنوان یکی از کاراکترهای اصلی این فیلم برعهده دارد.پوریا پورسرخ نیز یکی از نقش ویژه های فیلم را بر عهدا دارد، همچنین انوش معظمی که در سریال مختارنامه نقش "حرمله" را بر عهده داشت در این فیلم نقش شمر را بازی می کند.

از ديگر بازيگران فيلم مي‌توان از پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، یاور احمدی فر، انوشیروان ارجمند، انوش معظمی، بهنام تشکر، کوروش زارعی، میرطاهر مظلومی، علی عباسی، محمود محکمی، امیر مولوی، علی‌ جاویدفر، سعید علیپور، حمید جدیدی، قادر پزشکی، محمدرضا حقگو، تورج فرامرزیان، بابک والی، رضا اکبری ارطه، ابراهیم سلطانعلی، خلیل الله خواجه نظام، حسین مددی، پژمان جعفری سمرقندی و ... نام برد.

همچنین بازیگران زن و مرد سرشناسی بعنوان بازیگران مهمان این فیلم مقابل دوربین رفته‌اند که می‌توان از شقایق فراهانی، مهتاب کرامتی، لیلا بلوکات و زهره‌ حمیدی و نیز پرویز پورحسینی، سروش گودرزی و سیدجواد یحیوی نام برد.

در کنار بازیگران ایرانی، بازیگران مهمی از کشورهای سوریه، عراق، لبنان، کویت نیز مقابل دوربین "رستاخیز" رفته‌اند که می‌توان از جمال سلیمان، طلحت حمدی، رضوان عقیلی، فواز سرور از کشور سوریه، داوود حسین از کشور کویت، جواد الشکرچی از کشورِ عراق، فادی ابراهیم از کشورِ لبنان را اشاره کرد.

تدوین این فیلم توسط طارق انوار Tariq Anwar تدوینگر نامزد اسکار در سال 2010 برای فیلم سینمایی "سخنرانی پادشاه" (The King's Speech) انجام شده است. تمام مراحل فنی و تکنیکی این فیلم در استودیو "مولینر Molinare" در لندن انجام شده است.

موسیقی این فیلم توسط "اِستفان واربک Stephen Warbeck" آهنگساز برجسته و برنده اسکار برای موسیقی فیلم "شکسپیر عاشق" (Shakespeare in Love) نوشته شده و اجرای آن را ارکستر فیلارمونیک بلژیک برعهده داشته و در استودیو "گلکسی" بروکسل ضبط شده است.

این فیلم از تکنیک‌های برتر جلوه‌های ویژه تصویری CGI بهره می‌برد و با پرده عریض اسکوپ و بهره ‌مندی از صدای دالبی دیجیتال ساخته شده است. این فیلم با جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و استفاده از منابع وسیع در این بخش، توانسته است جایگاه مهمی را در صنعت سینمایی کشور باز کند و الگویی باشد برای دیگر ساخته‌های سینمای ایران که در بخش خصوصی و به دور از ریخت و پاش‌های منابع دولتی و صرف بودجه از بیت المال با مدیریت و کارشناسی در حد و اندازه های سینمای بین الملل تولید شوند.

احمدرضا درویش فیلم "رستاخیز" را به دوستداران عدالت و آزادگی تقدیم کرده و درباره آن نوشته است: "ماجرای بی بدیلِ کربلا پس از قرنها، در فرم های آیینی، اجتماعی و فراملی متجلی شده است. پژواک ندای حسین (ع) همچون مسیح (ع) همه را به عدالت، شفقّت، آزادگی و کرامت انسان بشارت می‌دهد. گرچه اشک و حسرت در عزای حسین (ع) گواه دلدادگی به این نماد حقیقت است ولی به گمان من فضیلت پاسخ به این پرسش کمتر از فضیلت ماتم بر او نیست.

همچنین درویش به مناسبت پایان فیلمبرداری "رستاخیز" در یادداشتی نوشته بود: پانزده سال از آن عهد فرخنده سپری شده است. کسانی از اهالی فرهنگ و سینما تولید فیلمی را آرزو کردند که برگرفته از حماسه عاشورا، از جوهر اندیشه امام حسین(ع) بهره گیرد. اثری برای شیفتگان حقیقت و چشمان پُرسشگر برای شکفتن نهال آن آرزو، تنها تکیه‌گاه عشق بود و نام کسی که بر فراز قله‌ عاشقان، انسان را به کرامت، آزادگی و روز رستاخیز بشارت داد. روایت آنچه بر "رستاخیز" گذشت، شعری شنیدنی‌ است ولی در مقابل قصیده بلند نهضت امام حسین(ع) قطره‌ای از دریاست.

احمدرضا درویش همچنین اعتقاد دارد: از شاخصه‌های پروژه "رستاخیز" اين است كه به ‌رغم اينكه از توليدات كشورمان محسوب مي‌شود اما در واقع به جغرافيای تمامی كشورهای مسلمان و جهان تشنه حقیقت تعلق دارد.

 

عکس های مرتبط:

نمایی از فیلم

نمایی از فیلم "رستاخیز"

 

منبع: مهر

12190 - محسن آزاددل

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

رستاخیز - Rastakhiz        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت