New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

سایه ادعای حقوقی بر سر «شهرموشها» + پاسخ حکمت به اعتراض طالبی و علیقلی

:: 25 مرداد 1393  2:36:14 PM  ::

نمایی از فیلم  «شهرموشها»2

نمایی از فیلم «شهرموشها»2

 

سی نت: محمد علی طالبی و محمدرضا علیقلی در آستانه اکران شهرموشها2 نسبت به رعایت نشدن حقوق معنوی‌شان در ساخت این اثر اعتراض کردند.

محمد علی طالبی کارگردان «شهرموشها» گفت: فیلمی را با نام شهرموشها حدود 30 سال پیش کارگردانی کردم و با بنیاد سینمایی فارابی قراردادی بستم که براساس این قرارداد یک مشارکت مالی در فیلم داشته باشم.

وی ادامه داد:علاوه بر من، تعداد دیگری از همکارانم که از بهترین‌های این عرصه هستند، 9 ماه بر روی این پروژه زحمت کشیدند. خانم مرضیه برومند کارگردان عروسکی و من هم کارگردان کار بودم بعد از 30 سال اخیرا شهرموشها برگرفته از شهرموشها 1 ساخته شده است که شواهد این موضوع از بیلبوردها و تبلیغات مشخص است.

طالبی مطرح کرد: تهیه‌کنندگان شهرموشها2 بدون اینکه سابقه‌ای در این کار داشته باشند، بصورت خودجوش تصمیم به این کار گرفتند و حتی یک تلفن هم به ما نزدند، در حالیکه ما در این اثر یک حقوق معنوی داریم.علاوه بر من آقای محمدرضا علیقلی آهنگساز که کپی رایت موسیقی را داشته است، تدوین‌گر و دوستان دیگر، هم کارشان سرمایه بوده و هم به صورت مشارکتی قرار بود موقع اکران در سود فیلم شریک باشند.

این کارگردان سینمای کودک با تاکید بر اینکه پدیدآوردندگان باید حقوق‌شان رعایت می‌شد، تاکید کرد: معتقدم این موضوع برخلاف قوانین حقوق مولفین و مصنفین کشور است. این درحالی است که دست‌اندرکاران شهرموشها 2 نه تنها حقی برای ما قائل نشدند بلکه در مراسم‌های مختلف برای تولید این فیلم از جمله افتتاحیه از ما دعوت هم نکردند.

طالبی در عین حال گفت: نمی‌دانم با فارابی به عنوان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شهرموشها» صحبت شده است یا نه؟! به هرحال ممکن است در زمان مدیریت قبلی (آقای شمقدری) این اتفاق افتاده باشد که طبیعی است آنها مجوز داده باشند، البته معتقدم اگر داده‌اند، مجوز قانونی نیست.

این کارگردان در بخش دیگری از این گفت‌وگو مطرح کرد: من به همراه محمدرضا علیقلی ، حسن حسن‌دوست نامه‌ای را امروز 25 مرداد ماه به مدیرعامل خانه سینما و هیات‌ حل اختلاف ارایه کردیم تا به این مساله واقعا رسیدگی شود چون افرادی که در این کشور کاری را انجام می‌دهند، امتیاز و حقوقی دارند که باید حقوق‌شان رعایت شود.

وی تصریح کرد: هدف‌مان نیست که جلوی اکران شهرموشها را بگیریم بلکه می‌خواهیم تاکید کنیم بدون توجه به حقوق ما این اتفاق افتاده است و در ضمن هیچ تماسی هم با ما گرفته نشده است.

طالبی در پاسخ به اینکه چرا با تاخیر این اعتراض را مطرح کرد و این موضوع می‌توانست در زمان آغاز تولید فیلم مطرح شود به ایسنا گفت: پیش‌بینی نمی‌کردم که این فیلم در ادامه «شهرموشها» قبلی باشد ولی بعد از اینکه بیلبوردها را دیدم، متوجه شدم فیلم مستقلی نیست.

وی تصریح کرد: خانم مرضیه برومند برای من فرد قابل احترامی است. ایشان سابقه درخشانی در زمینه تولید فیلم کودک دارند اما فکر می‌کنم باید در زمینه ساخت شهرموشها 2 فردی فکر نمی‌کردند، چون به هرحال خودشان به تنهایی این اثر را بوجود نیاورده بودند بلکه یک گروهی از بهترین هنرمندان کشور که من عضو کوچکی از آنها بودم این اثر را خلق کردند.وقتی یک تیم فوتبال یازده نفره، گلی را می‌زنند و از مسابقه برمی‌گردند فقط به یک نفر خسته نباشیدنمی‌گویند بلکه به کل تیم خسته نباشید می‌گویند.

طالبی همچنین اعلام کرد که تمام مدارک درباره وضعیت حقوقی شهرموشها در بخش مالی فارابی موجود است.

او یادآور شد: بنیاد سینمایی فارابی 30 سال قبل از من خواست به عنوان کارگردان سینمایی شهرموشها همکاری کنم،بعد از ساخت سریال مدرسه موشها به کارگردانی خانم برومند،من این همکاری را پذیرفتم چون کار به شیوه سینمایی بود. من قطعا سهم معنوی دارم. تهیه‌کننده سریال «مدرسه موشها» هم که تلویزیون است و در ضمنا اصلا مهم‌ترین مساله تیتراژ فیلم است اگر به فرض این فیلم، دو کارگردان داشته باشد باید رضایت کارگردان دیگر هم جلب می‌شد.

محمدرضا علیقلی: قصد جوسازی نداریم

محمدرضا علیقلی آهنگساز فیلم «شهرموشها» نیز که هنرمند کم مصاحبه‌ای است گفت: من مصاحبه نمی‌کنم اما الان به دلیل اتفاقی که افتاده است و حقوق یکسری هنرمند نادیده گرفته شده است، سخن می‌گویم.

وی به ایسنا تاکید کرد: دغدغه اصلی من حقوق معنوی‌ام است و نکته اصلی این است که ما در فیلم شهرموشها جزو سهام‌داران بودیم و شریک بنیاد سینمایی فارابی بنابراین به عنوان کسانی که در این اثر سهم داشتند باید با ما هماهنگ می‌شد. شنیده‌ام یک گروه موسیقی،ملودی‌های مرا به صورت یک کلیپ تبلیغاتی در سایتهای مختلف و شبکه‌های تلویزیونی خارج از کشور در همین روزها که به اکران فیلم شهر موشها 2 نزدیک می‌شویم اجرا نموده‌اند که این عمل به عنوان نوعی تبلیغ برای فیلم است البته مطمئن نیستم که تهیه‌کنندگان شهرموشها 2 این کار را انجام داده باشند.

او در پاسخ به اینکه چرا اینقدر دیرهنگام اعتراض‌تان را مطرح کردید،گفت: من در سفر بودم و خیلی در جریان نبودم. وقتی تبلیغات شروع شد ما فکر کردیم بالاخره با من تماس می‌گیرند اما هیچ اتفاق نیفتاد.

علیقلی در پایان سخنانش مطرح کرد: خانم برومند برای من قابل احترام هستند و ما قصد نداریم جوسازی کنیم بلکه فقط دعوای حقوقی خودمان را مطرح می‌کنیم.

خبرنگار ایسنا درباره ادعای مطرح شده با یکی از تهیه‌کنندگان «شهر موش‌ها2» تماس گرفت که منیژه حکمت در پاسخ به اعتراض مطرح شده از سوی محمدعلی طالبی و محمدرضا علیقلی گفت: امیدوارم چنانچه این دوستان برای سینمای مستقل و مظلوم این سرزمین احترام قائل هستند،‌ تحت تاثیر القائات بیرونی قرار نگیرند و مطالبات خودشان را به صورت حقوقی پیگیری کنند.

او اظهار کرد: ضمن احترام به تمام دوستان با توجه به شواهد موجود ما از جناب علیقلی درخواست کردیم موسیقی «شهر موش‌ها2» را بسازد و در این کار حضور داشته باشد که به ما اعلام کردند به علت مسافرت قادر به همکاری نیستند و برای کار آرزوی موفقیت کردند.

وی افزود: بعد از گذشته دو سال از اعلام خبر ساخت «شهر موش‌ها2» و رسانه‌ای شدن اخبار مراحل ساخت فیلم، این دوستان به فکر اعلام موضع افتاده‌اند. در حالی که حقوق معنوی این فیلم کاملا در اختیار تهیه کنندگان «شهر موش‌ها2» است و بابت آن هزینه شده است.

حکمت ادامه داد: چنانچه ادعایی باشد آماده‌ی ارائه مدارک حقوقی هستیم. بهتر است این دوستان بعد از گذشت 30 سال مطالباتشان را از تهیه کنندگان «شهر موش‌ها1»داشته باشند.

این تهیه‌کننده با ابراز خوشحالی از اینکه بعد از گذشته سی سال «شهر موش‌ها2» ساخته شده است گفت: خوشحالم همت گذاشتیم و فیلمی درخشان برای سینمای کودک ساختیم و بیشتر از هرچیز شادی کودکان این سرزمین برایمان مهم است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند.

 

منبع: ایسنا

4537 - پیمان کلهر

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

شهر موشها 2 - Shahre_Moosh_ha        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت