New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

گزارشی از برگزاری مراسم تشییع پیکر زنده یاد مرتضی احمدی

:: 4 دی 1393  8:07:40 AM  ::

مراسم تشییع پیکر زنده یاد مرتضی احمدی

مراسم تشییع پیکر زنده یاد مرتضی احمدی

 

سی نت: مرتضی احمدی روز چهارشنبه 3 دی، روی شانه های مردم به سوی خانه ابدی رفت در حالی که دوستداران او از طیف های مختلف برای آخرین دیدار به مراسم تشییعش آمده بودند.

در محوطه تالار وحدت بنرهای مختلفی جلب توجه می کرد. پر رنگ ترین آن بنری که باشگاه پرسپولیس نصب کرده بود: «آهای پرسپولیسی ها عمو مرتضی رفت». اما پرچم پرسپولیس فقط روی آن بنر به چشم نمی خورد، بلکه روی تابوت مرتضی احمدی هم جا خوش کرده بود. لابد به خاطر عشق بی شائبه او به تیم محبوبش.

صابر ابر بازیگر که اجرای این مراسم را بر عهده داشت اما به وجوه مختلف شخصیت احمدی اشاره کرد. به مردی که همیشه لبخند به لب داشت و به دیگران از جمله خود ابر توصیه می کرد که لبخند را از یاد نبرند: «پیشنهادی که مرتضی احمدی همیشه به من می داد این بود که لبخند را از یاد نبرم. برای این مراسم هر چقدر دنبال عکس بدون لبخند او گشتند، چیزی نیافتند.»

بهزاد فراهانی اما زندگی مرتضی احمدی را خلاصه در سه چیز دانست: هنر، ورزش و مردم: « او با صبری وصف‌ناشدنی پای درد و دل مردم کوچه و بازار می‌نشست و کوله‌باری از خردجمعی را می‌انباشت و درنهایت همه آن‌ها را به مردم هدیه می‌داد. عشق او لبخند مردم بود و همیشه شادکامی را برای مردم آرزو می‌کرد.»

این بازیگر به رفاقت های زنده یاد احمدی هم اشاره کرد: «او در عرصه هنر جمع‌گرا و عاشق رفاقت بود و دوستی‌های احمدی در جامعه هنری پاک و ناب و باشکوه بود. او‌‌ همان کاری را که احمد شاملو می‌کرد؛ انجام می‌داد.

فراهانی همچنین مرحوم مرتضی احمدی را بزرگ‌ترین مرد پیش‌پرده‌ی کشور خواند و گفت: «هر‌گاه با هیبت و صدای زیبایش در صحنه‌های آزاد آن زمان می‌ایستاد؛ مردم را به شعف وامی‌داشت و من از دخترش که هستی‌اش را پای پدر گذاشت و بهرنگ؛ نوه‌اش تشکر می‌کنم که آخرین پس‌اندازش را خرج آخرین روزهای احمدی کردند.»

فراهانی با بیان این مطلب که متاسفم برای آن کشوری که مرتضی احمدی و احمدی‌ها با حسرت و تلخ کامی دنیا را ترک می‌کنند؛ ادامه داد: ما در پاییز امسال هنرمندان زیادی ازجمله مهدی کاشانی، مسعود تاج‌بخش، انوشیروان و حال مرتضی احمدی را از دست دادیم اما دولتی‌ها از خود نمی‌پرسند این غصه‌ی هنرمندان از کجاست؟ ما تلخ زندگی می‌کنیم.»

او از وزیر ارشاد هم گله کرد و گفت: «من از وزیر ارشاد گله‌مندم چون یکسال است که در بخش بیمه؛ با وجود آنکه بودجه آن در زمان احمدی‌نژاد تامین شده بود؛ بی‌سرو سامان مانده است. آنهم در کشوری که فساد مالی در آن به ۱۲ هزار میلیارد رسیده است.»

فراهانی افزود: «مسئولان اجازه دهند هنرمندان خودشان کارهای خودشان را و با ابزارهای هنری خود انجام دهند. اما من خوشحالم از اینکه هرگز نمی‌توانم صدای مرتضی احمدی و احمدی‌ها را از خاطره مردم بزدایم.»

مرضیه برومند، دیگر سخنرانی بود که درباره مرتضی احمدی حرف زد: «برای او حسرتی نیست چون با عزت و آبرو زندگی کرد و با لبخند از دنیا رفت اما امروز پیکر مرتضی احمدی را دفن نمی‌کنیم بلکه یک فرهنگ را با او به خاک می‌سپاریم. فرهنگی که هر روزه درحال رنگ باختن است و اگر نخواهم بگویم نایاب اما کمیاب شده است.»

او ادامه داد: «ما فرهنگ اصالت، معرفت، ‌شرافت، ادب، ‌احساس مسئولیت، انسانیت، ‌عشق به انسان، اعتقاد به فرهنگ، ‌هنر و تعصب، پایداری، احترام به دیگران و احترام به مردم را از یادبرده‌ایم و من حسرت می‌خورم و امیدوارم بخش ناچیزی از آنچه را که با احمدی‌ها دفن می‌کنیم؛ به‌عنوان میراث نصیب‌مان شود.»

برومند با بیان این مطلب که احمدی همیشه بر اعتقادات پایدار بود؛ گفت: «او هیچ‌وقت خودفروشی نکرد. ساده و بی‌نیاز بود و هیچ زمان از کسی مقام یا چیزی را طلب نکرد. احمدی تا آخرین لحظات عمرش محتاج کسی نشد. هنرمند باید طوری زندگی کند که هیچ زمان دستش جلوی کسی دراز نشود.»

برومند با بیان افتخار از همکاری که با احمدی داشت؛ گفت: «او همسرش را خیلی زود از دست داد اما ایستاد و به تنهایی دو فرزندش را بزرگ کرد و در کانون گرم خانواده زیست. او با سلامت کامل، ‌سلامت نفس، ‌روح و جسم و مانند یک سرو بلند زندگی کرد. بازیگری که هر کارگردانی از همکاری با او لذت می‌برد.»

او در پایان با تاکید بر اینکه من برای احمدی ناراحت نیستم و برای خودمان اندوهناکم؛ گفت: «ما باید فرهنگ را از خود فرهنگی‌ها مطالبه کنیم نه از مسئولان و من خوشحالم که احمدی پیروزی پرسپولیس را دید.»
افشین پیروانی بازیکن سابق تیم پرسپولیس هم پشت تریبون رفت تا در رثای احمدی بگوید باشگاه پرسپولیس برگی از شناسنامه تاریخ باشگاه را از دست داده است: «یک بار احمدی به من گفت وقتی همسرم را از دست دادم دیگر ازدواج نکردم. پرسیدم چرا؟ گفت چون می خواهم وقتی از دنیا رفتم و همسرم را دیدم پیش او سربلند باشم و بگویم که پای عشقش ایستادم. من درس بزرگی از این حرف او گرفتم.»

بهرنگ بقایی نوه مرتضی احمدی دیگر کسی بود که روی سن رفت تا از همه کسانی که به مراسم تشییع این هنرمند آمده بودند تشکر کند. او گفت: «بابا جون غیر از تمام وجوه هنری که داشت برای ما پدر بزرگواری بود. او طوری زندگی کرد که ما نیاز به هیچ کمکی پیدا نکردیم.»

بقایی از روزهای آخر بیمارستان مرتضی احمدی هم حرف زد: «بابا جون یک بار به من گفت سر من بلند است و عزت خودم را حفظ کردم. اگر هم دوستان کمکی کردند از روی لطف خودشان بوده و باباجون هیچ وقت از کسی درخواست کمک نداشت.»

ایوبی رییس سازمان سینمایی هم با تاکید بر این که امروز یک الگو را به خاک می سپاریم اظهار داشت: «مرتضی احمدی نام نیکی است که همواره در ایران عزیز می ماند. امسال پاییز دردناک و خزان غم آوری داشتیم. امیدوارم ادب، آداب و بزرگ منشی این مرد الگوی همه ما باشد.»

علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد هم درباره شخصیت مرتضی احمدی گفت: «هروقت کسی به دیدار ایشان می رفت تا یک هفته با انرژی بود چون زنده یاد مرتضی احمدی از خاطراتی می گفت و وجوهی از تهران را در حرف هایش نشان می داد که کمتر کسی آن را می دانست یا بیان کرده بود.»

مرادخانی یادآور شد: او در حوزه تهران شناسی و موسیقی فعالیت‌هایی داشت و ما حتی فعالیت‌هایی را در حوزه تهران شناسی و موزه موسیقی برای او در نظر گرفته بودیم تا در بخش فرهنگ و تاریخ دوره معاصر از تجربیات او بهره‌مند شویم.

سرانجام با اقامه نماز میت توسط حجت الاسلام دعایی بر پیکر مرتضی احمدی، پیکر او به سمت بهشت زهرا تشییع شد آن هم در حالی که پشت سرش یکی از بنرهای این مراسم به چشم می آمد. بنری که روی آن نوشته شده بود: «گله از چرخ ستمگر بکنم یا نکنم؟»

ایرج نوذری، بهمن مفید، سهیل محمودی، سعید پورصمیمی، حمید شاه آبادی، حسین طاهری مدیر کل هنرهای نمایشی، ‌ایرج راد مدیر عامل خانه تئاتر، اسماعیل خلج، شهره سلطانی ،داریوش فرهنگ، داریوش اسدزاده، افشین پیروانی، مهدی فقیه، بهزاد فراهانی، فرزاد حسنی، سعید داخ، محمود مقامی، فرهاد بشارتی، علیرضا جاوید‌نیا، مرضیه برومند، عباس محبوب، محمود بصیری، گیتی معینی، یغما گلرویی، امیر مولایی و مریم بوبانی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

بنا به گفته صابر ابر مراسم های یابود این هنرمند یکی جمعه پنجم دی ماه ساعت ۱۵: ۳۰ الی ۱۷در مسجد جامع شهرک قدس فاز سه ابتدای خیابان حسن سیف و مراسم شب هفت به همت جمعیت حامیان پرسپولیس روز دوشنبه هشتم دی ماه ساعت ۱۵ الی ۱۶: ۳۰ در مسجد جامع حجت‌بن‌الحسن واقع در خیابان سهروردی شمالی برگزار خواهد شد.

 

عکس های مرتبط:

مراسم تشییع پیکر زنده یاد مرتضی احمدی

مراسم تشییع پیکر زنده یاد مرتضی احمدی

 

مراسم تشییع پیکر زنده یاد مرتضی احمدی

مراسم تشییع پیکر زنده یاد مرتضی احمدی

 

منبع: خبر آن لاین

1856 - احمد شاهوند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت