New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

جشن کانون کارگردانان؛ شب گله ‏گذاري‏ها / از شکوه يدالله صمدي و تذکر احمدرضادرويش تا نقد داريوش مهرجويي به وضع امروز سينما

:: 13 تیر 1394  10:29:15 AM  ::

تقدیر از رخشان بنی اعتماد، احمدرضا درویش، داریوش مهرجویی، محمدرضا بزرگ نیا و همایون اسعدیان در شب کانون کارگردانان - تیرماه 1394

تقدیر از رخشان بنی اعتماد، احمدرضا درویش، داریوش مهرجویی، محمدرضا بزرگ نیا و همایون اسعدیان در شب کانون کارگردانان - تیرماه 1394

 

سی نت: ششمين جشن کانون کارگردانان خانه سينما شب گله گذاري ها از سياستگذاران سينما شد و بيساري از فيلمساراني که روي سن رقتند تا از آنان تجليل شود زبان به گله و شکوه گشودند. اين گله گذاري در حالي از مديريت سينمايي صورت گرفت که از مجموعه مديران تنها دو عضو يعني ايل بيگي و محمدرضا فرجي در اين مراسم حاضر بودند.

در ابتداي اين نشست با زمزمه اين خبر که ششمين شب کارگردانان مصادف با شب تولد حجت اله ايوبي شده، به نظر مي رسيد شرايط برگزاري مراسم متاثر از اين همزماني باشد اما يداله صمدي در حالي که تلاش مي کرد بر عصبانيتش غلبه کند اما گله گذاري هايش از به گفته او جفايي که بر فيلم «پدر آن ديگري» در جشنواره فيلم فجر سال گذشته شد و مشکلاتي که بر سر راه اکران اين فيلم به وجود آمده، شکوه کردن از وضعيت فعلي سينما را کليد زد!

سيروس الوند دومين فيلمسازي بود که تقدير شد. اين کارگردانان در سخنانش تلاش کرد تا حدودي از تندي حرف هاي صمدي بکاهد اما به جز او و يادداشت عليرضا رييسيان که به دليل مسافرت نتوانسته بود در مراسم باشد، تقريبا تمامي کارگرداناني که مجال حرف زدن يافتند نسبت به وضعيت سينما انتقاداتي را مطرح کردند. احمدرضا درويش در سخنانش گفت: مديران سينماي ايران دوسوم انرژي خود را صرف پاسخگويي به مشکلاتي مي‌کنند که ربطي به سينماي ايران ندارد.

داريوش مهرجويي اما تندترين انتقادها را متوجه شوراهاي ارشاد کرد و پرسيد که چرا در اين شوراها از هنرمندان و نويسندگان استفاده نمي شود.جمع گسترده اي از فيلمسازان ايران چهارشنبه شب به پرديس سينمايي ملت آمدند و در مراسم افطار و شام اين تشکل صنفي شرکت کردند.

اما نکته ديگري که باعث شد جشن ششم کانون همچنان فيلمسازان بيشتري را از اوضاع گله‌مند سازد، خواندن نامه عليرضا رييسيان توسط کمال تبريزي بود. رييسيان که به خاطر سفر به خارج از کشور در مراسم نبود در نامه‌اش اشاره‌اي به سالهاي خاکستري سينما کرد. سالهايي که غير مستقيم به تعبير او نشانه‌اي از اختلافات او در مقام رياست کانون کارگردانان با برخي از اعضاي کانون داشت.

اين گله تلويحي رييسيان اما بي‌پاسخ نماند و همايون اسعديان هنگام گرفتن تقديرنامه‌اش گفت که او و دوستانش سالهاي خاکستري را گذرانده‌اند. او در انتقادي غيرمستقيم به مديريت جواد شمقدري در سينما، از اين دوران به عنوان سالهاي خاکستري نام برد.

به گزارش ايلنا، کمال تبريزي (رئيس کانون کارگردانان سينماي ايران) طي سخناني با اشاره به برگزاري ششمين دوره جشن کانون کارگردانان گفت: امسال سعي کرديم در سياست‌هاي برگزاري جشن همان سياست‌هاي خانه سينما را دنبال و همسو با خانه سينما حرکت کنيم. وي ادامه داد: قصد ما اين است تا از مشکلات به‌وجود آمده؛ عبور کنيم و به فکر حل آنها باشيم. اميدوارم همه براي رفع مشکلات درکنار هم تلاش کنيم و آينده روشني را براي سينماي ايران رقم بزنيم.

يدالله صمدي که به‌عنوان اولين رئيس کانون تجليل مي‌شد؛ نيز گفت: اميدوارم صنوف و اعضاي آن واقعاً درکنار هم باشند و پراکنده نباشند و باندبازي در سينما تعطيل شود. وي با اشاره به اينکه وحدت بين همه صنوف بسيار مهم است؛ گفت: مديران مي‌آيند و مي‌روند اما ما مي‌مانيم. مديران وظايفي دارند و يکي از اين وظايف اين است که تلاش کنند ما تسهيلات بهتري بگيريم و بتوانيم راحت‌تر به اتاق آنها رفت و آمد کنيم.

صمدي با تکرار بحث خارج کردن فيلمش از جشنواره فيلم فجر گفت: فيلم من را به بهانه اهميت دادن به جوانان از جشنواره خارج کردند و اين کار موجب شد تا من ضرر مالي کنم و اسپانسرها از فيلم کنار بکشند هرچند فيلم در زمان نمايش با استقبال مواجه شد. وي ادامه داد: انتظار ما از خانه سينما و کانون کارگردانان اين است تا واکنش بيشتري به اينگونه مسائل نشان دهند اما متاسفانه اين واکنش از طرف خانه سينما و سازمان سينمايي رخ نداد.

رخشان بني‌اعتماد نيز به‌عنوان دومين رئيس کانون تقدير شد و در سخناني گفت: من دوران کوتاهي مسووليت اين کانون را داشتم اما ديگران بسيار بيشتر از من مؤثر بودند. امروز کانون بعداز 25 سال به يک دوام رسيده و دوستاني که هم اکنون در خانه سينما فعال هستند؛ کار سختي در پيش دارند.

محمد متوسلاني به‌عنوان يکي ديگر از روساي کانون تقدير شد و گفت: قبول مسئوليت در هر مجمع صنفي فداکاري مي‌خواهد زيرا به گونه‌اي بايد کار کند که موجب گله نشود به همين دليل افرادي که در صنوف کار مي‌کنند؛ آدم‌هاي فداکاري هستند. از محمد بزرگ‌نيا و عليرضا رئيسيان نيز به‌عنوان روساي دوره چهارم و پنجم تقدير شد. رئيسيان که در سفر آمريکا بود در متن مکتوبي نوشته بود: کانون خانه من است و زماني‌که مرا به اين خانه دعوت کردند؛ گفتم که رسم نيست کسي را به خانه‌اش دعوت کنند. در اين چند سال خاکستري من در کانون بودم. هرچند امروز ديگر تمايلي ندارم که کار صنفي کنم اما اميدوارم اصول درستي را بناي کار براي آينده قرار دهيم که همان دفاع از آزادي بيان توام با مسووليت‌پذيري است. در ادامه برنامه از سيروس الوند، حميد جبلي، ايرج طهماسب، احمدرضا درويش و داريوش مهرجويي به‌عنوان کارگردانان برتر نسل‌هاي مختلف تجليل شد.

همايون اسعديان در زمان اهداي لوح سيروس الوند گفت: در روزهايي که به بن‌بست مطلق رسيده بوديم و خانه سينما تعطيل بود؛ گروهي مي‌گفتند بهتر است استعفا بدهيم اما ما اين کار را نکرديم و شوراي مرکزي را حفظ کرديم و امروز اين کانون به فعاليت خود ادامه مي‌دهد. من با افتخار مي‌گويم يکي از افتخاراتم حضور در شوراي مرکزي در سخت‌ترين زمان‌ها بود.

سيروس الوند نيز گفت: خوشحالم کانون امروز نگاه زيبايي به گذشته دارد هرچند به فيلم من در جشنواره فيلم فجر بي‌مهري شد و منهم گله دارم اما نمي‌خواهم اين شب خوب را خراب کنم. احمدرضا درويش بعداز دريافت لوح خود گفت: مجموعه اصناف سينمايي که زير چتر خانه سينما هستند؛ گنجينه مغتنمي براي سينماي ايران هستند. در اين ميان نفش کانون براي اصناف روشن و درخشان است. کانون کارگرانان هويتش را از اعضايش مي‌گيرد و ما امروز سرتعظيم فرود مي‌آوريم بر چهره‌هايي که نقش مهمي در کانون داشتند و همچنين در اعتلاي سينماي ايران تلاش بسياري کردند.

درويش با اشاره به اينکه افرادي همچون مهرجويي، تقوايي، کيارستمي و کيميايي ذخاير بالنده سينماي ايران هستند؛ افزود: بايد امروز ياد کنيم از افرادي همچون علي حاتمي(که من يکي از جوايزم را از وي گرفتم)، سيف‌الله داد، رسول ملاقلي‌پور، رخشان بني‌اعتماد، تهمينه ميلاني، ابراهيم حاتمي‌کيا و کيومرث پوراحمد و خوشحالم که به‌عنوان يک عضو کانون در کنار آنها هستم.

کارگردان رستاخيز با تاکيد بر اينکه امروز در بخش‌هايي از سينما حال سينماگران خوب نيست؛ گفت: مهم‌ترين چيزي که سينماي ايران مي‌تواند به آن تکيه کند هنرمندان آن است اما بايد بدانيم امروز پشتوانه‌هاي فني و اقتصاد سينما و نمايش دچار بحران‌هاي زيادي شده‌اند. وي ادامه داد: مديران در دوره‌هاي مختلف گرفتاري‌هاي زيادي داشتند و دو سوم از انرژي آنها صرف اموري مي‌شود که حاشيه‌اي است لذا از پرداختن به مسائل اصلي بازمي‌مانند و اين مشکلات همچنان براي هنرمندان باقي مي‌ماند. کارگردان دوئل افزود: تکنولوژي‌هاي نوين سينمايي به سرعت پيشرفت مي‌کند به گونه‌اي که در آينده ديگر آپارات و پروژکتورهاي پخش نخواهيم داشت و در اين ميان بايد ببينيم سهم سينماي ايران از سينماي دنيا چقدر است.

درويش با اشاره به اينکه تنها 64 شهر در ايران صاحب سينما هستند؛ گفت: مسئولان دائم صحبت از عدالت فرهنگي مي‌کنند درحاليکه بسياري از مردم امکان ديدن فيلم‌ها را ندارند و همين مساله باعث شده فضاي فرهنگي و هنري کشور در اختيار توليدات بيگانه قرار گيرد. وي افزود: اصلي‌ترين کسانيکه مي‌توانند راه را باز کنند و روشنگري ايجاد کنند؛ سينماگران هستند و انشالله متوليان اصلي به اين امر کاملاً پي ببرند و به مسووليت‌هاي خود عمل کنند.

داريوش مهرجويي نيز ديگر سخنران اين مراسم بود که گفت: سينماي ايران امروز روزهاي خوبي دارد و هر روز نيز بهتر مي‌شود. در جشنواره‌هاي جهاني نيز مي‌درخشد و نقش جوان‌ها نيز در اين رشد بسيار پررنگ است.

وي با اشاره به اهميت فعاليت صنوف سينمايي در همه جاي دنيا گفت: بايد خانه سينما و کانون کارگردانان به وظايفش که همانا دفاع از فيلم و فيلمساز است؛ عمل کند زيرا امروز ظلم‌ها و اجحاف‌هاي زيادي به فيلم‌ها و توليداتي مي‌شود که فيلمنامه‌هايشان از قبل تأييد شده است.

مهرجويي ادامه داد: امروز يک فيلم در جشنواره شرکت مي‌کند جايزه مي‌گيرد اما در هنگام نمايش مشکل پيدا مي‌کند لذا وظيفه صنف است که دربرابر اين نوع نگرش‌ها بايستد و اعتراض کند زيرا بي‌حرمتي به يک عضو صنف؛ بي‌حرمتي به همه اعضاست. کارگردان گاو با اشاره به اينکه بايد مراکزي همچون کانون و خانه سينما در بحث‌هايي همچون قضاوت فيلم‌ها و بحث مميزي ورود پيدا کند؛ گفت: بايد صنف از ادارات و مراکز قدرت سؤال کند کساني که فيلم‌هاي پيشکسوتان سينماي ايران همچون تقوايي؛ من يا ديگران را قضاوت مي‌کنند؛ چقدر سواد دارند و چرا کساني که براي قضاوت چنين کارهايي انتخاب مي‌شوند از دانش هنري و سينمايي برخوردار نيستند.

در ششمين جشن کارگردانان سينماي ايران که با استقبال طيف‌هاي مختلف سينمايي برگزار شد؛ محمد حيدري، سيدجمال ساداتيان، کمال تبريزي، مهرداد فريد، سيروس حسن‌پور، مازيار ميري، احمد طالبي‌نژاد، حبيب اسماعيلي، علي زماني عصمتي، هوشنگ گلمگاني، علي شاه‌حاتمي، غلامرضا آزادي، بيژن امکانيان، کامران ملکي، سيدضياء الدين دري، اسدالله نيک‌نژاد، عليرضا زرين‌دست، انسيه شاه‌حسيني، داريوش فرهنگ، محمد بزرگ‌نيا، رضا مقصودي، روح‌الله حجازي، احمدرضا درويش، منوچهر محمدي، حميد جبلي، مسعود ده‌نمکي، فريال بهزاد، يدالله صمدي، علي قوي تن، بيژن ميرباقري، شفيع آقامحمديان، غلامرضا آزادي، علي غفاري، علي‌اکبر و امير ثقفي، محمود رضوي، غلامرضا موسوي، رضا درميشيان، تهمينه ميلاني، مهدي کرم پور، عباس رافعي، رخشان بني‌اعتماد، جهانگير کوثري، سيروس الوند، نيکي کريمي، حميد نعمت‌الله، عليرضا اميني، فائزه عزيزخاني، ابوالحسن داوودي، مسعود داودي، بيتا منصوري، رضا ميرکريمي، حسن قناعت، جعفر پناهي، فاطمه معتمدآريا، محمدعلي حسين‌نژاد، مجيد برزگر، منوچهر شاهسواري، مسعود رايگان، رؤيا تيموريان، سامان سالور، محسن اميريوسفي، محسن محسني‌نسب، مصطفي کيايي، محمدرضا دلپاک، حبيب ايل‌بيگي، مرتضي رزاق‌کريمي، محمدرضا فرجي، محمد متوسلاني، سيدعباس سجادي، نادر مقدس، محمدعلي سجادي، کامبوزيا پرتوي، کمال تبريزي، همايون اسعديان، پروين صفري، زينت رضا، بهروز شعيبي، جواد عزتي، شهرام شاه‌حسيني و سيدهادي محقق حضور داشتند. اجراي برنامه را اميرشهاب رضويان برعهده داشت و در ابتداي مراسم نماهنگي با صداي پرواز هماي درباره 175 شهيد غواص پخش شد.

 

منبع: بانی فیلم آنلاین

2661 - احمد شاهوند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت