New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

واکنش نوش‌ آبادی به صحبت‌ های احمدرضا درویش

مراجع تقلید مخالف اکران «رستاخیز» هستند، نه وزارت ارشاد!

:: 19 آذر 1394  4:09:19 PM  ::

حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد

حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد

 

سی نت: هفته گذشته بعد از چندین ماه، تنور حاشیه های فیلم «رستاخیز» با صحبت های سخنگوی وزارت ارشاد و جواب احمدرضا درویش دوباره داغ شد.

حسین نوش‌آبادی که گفته بود برای اکران «رستاخیز» توپ در زمین عوامل این فیلم است، با واکنش تند احمدرضا درویش روبرو شد. این پاسخ درویش، واکنش سخنگوی وزارت ارشاد را به همراه آورد و این بار نوش آبادی اکران «رستاخیز» را به علمای دینی مرتبط دانست. و نظر منفی مراجع تقلید بر روی نشان دادن چهره حضرت عباس (ع) را عامل عدم اکران این فیلم عنوان کرد.

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد، در واکنش به صحبت‌های احمدرضا درویش به روزنامه سینما گفت: «اگر ایشان مصاحبه مرا کامل می‌خواند و به آن دقت می کرد، متوجه می‌شد منظور من آن چیزی نبوده که ایشان برداشت کرده است.

من جزو کسانی بودم که در مراسم رونمایی از این فیلم فاخر شرکت داشتم و حتی در تجلیل از این کار ارزشمند سینمایی که آبرویی به سینمای بعد از انقلاب داده است، در همان روز آغازین اکران اختصاصی «رستاخیز» در تایید این حرکت فرهنگی صحبت هایی را با رسانه ها و صدا‌وسیما داشتم. در همین مصاحبه اخیر هم گفتم که کار آقای درویش و سایر دست‌اندر‌کاران این اثر که فیلمی تاریخی، ماندگار،ارزشمند و ستودنی است، برای ما جای تشکر دارد.»

این صحبت کارگردان «رستاخیز» که نوش آبادی را متهم به سو استفاده‌گری از جایگاه سخنگویی وزارت ارشاد کرده بود، واکنش سخنگوی وزارت ارشاد را به همراه آورده است: «من از آقای درویش به این دلیل گله‌مندم که ایشان گفته سخنگوی ارشاد نظرات خودش را مطرح می کند. اگر قرار بود نظرات من درباره این فیلم تاثیر ‌گذار باشد، از همان ابتدا این فیلم اکران می‌شد و مانعی به وجود نمی‌‌آمد، چرا که نظر شخصی من این بود که این فیلم قابلیت اکران دارد و با وجود برخی صحنه‌ها که محل بحث و مناقشه است، فیلم ارزشمند و تاثیر‌گذاری در فرهنگ عمومی کشور و تقویت روحیه دینی و مذهبی ماست. من علاوه بر نظرات شخصی و علاقه خودم به این فیلم، سعی کردم نظرات و دیدگاه‌های دستگاه فرهنگی وزارت ارشاد را بیان کنم.»

حسین نوش آبادی در ادامه خاطر نشان می کند که علت عدم اکران «رستاخیز» شبهاتی است که مراجع تقلید نسبت به این فیلم وارد کرده اند و در غیر این‌صورت وزارت ارشاد مشکلی با اکران «رستاخیز» ندارد: «بارها گفته‌ام اگر وزارت ارشاد با این فیلم مشکل داشت، اجازه اکرانش را نمی‌داد.

مشکل اکران این فیلم به نظرات و فتاوای برخی از مراجع عظام و دیدگاه‌های فقهی بر‌میگردد و وزارت ارشاد به احترام برخی از مراجع و علمای محترم اکران این فیلم را متوقف کرده است. اگر غیر از این است، آقای درویش به ما بگوید چه مشکلی در‌میان بوده است.

اگر ما مشکلی با اکران داشتیم که از ابتدا مجوز ساخت و اکران را نمی‌دادیم. وزارت ارشاد جز همین توجه به نظر علما چه دلیلی برای توقف این فیلم داشته است؟! آقای درویش بداند شخص وزیر هم به این فیلم علاقه‌مند است و از ابتدا برای اکران آن آماده بوده است. ایشان هم خوب است خودش کمک کند تا این موانع برطرف شود.»

حسن نوش‌آبادی در پاسخ به این پرسش که وزارت ارشاد تا کنون چه تمهیداتی را برای اکران مجدد «رستاخیز» در نظر گرفته است، گفت: «ما هم همیاری‌هایی را شکل داده‌ایم و نامه هایی از جانب وزارت ارشاد برای برخی از مراجع نوشته‌ایم و بر پراهمیت این فیلم تاکید کرده‌ایم.

نظر ما این است که این فیلم می‌تواند در تقویت مبانی دینی و فرهنگی کشور مفید باشد.ما به خصوص به هزینه‌هایی که برای ساخت سکانس‌های مربوط به بازی شخصیتی که در نقش حضرت عباس (ع) ظاهر شده بود، اشاره کردیم و درباره عدم امکان ترمیم و اصلاح آن با مراجعی که مخالف نمایش چهره حضرت بودند، صحبت کردیم و گفتیم که این تصویر در همه بخش های مهم این فیلم آمده و نورانی کردن این چهره شاید آسان نباشد. ما همه این موارد را گفتیم اما نظر عزیزان تغییر نکرد.»

سخنگوی وزارت ارشاد درباره جبران ضررهای مادی و معنوی «رستاخیز» از سوی وزارت ارشاد گفت: «ان‌شا‌الله وقتی این موانع رفع شد همه چیز جبران می شود و ان‌شا‌الله خسارت‌های مادی هم به این ترتیب. این فیلم خسارت معنوی نداشته، چرا که هیچ‌کس منکر ارزش‌های آن نبوده و حتی آقایان علما نیز تنها بر سر صحنه‌های مربوط به چهره حضرت عباس (ع) اختلاف دارند و هیچ‌کس درباره این فیلم نظر منفی نداشته و نخواهد داشت. ان‌شاالله با اکران فیلم، خسارت‌های مادی و معنوی معنوی اش جبران می‌شود.»

اصلاحات «رستاخیز» انجام شود، قطعا از اکرانش حمایت می‌کنیم

چندین ماه است که اکران فیلم «رستاخیز» با مشکلی اساسی مواجه شده است. با اینکه نمایش چهره ابوالفضل(ع) از نظر بسیاری علما و مراجع با حفظ شئونات بلامانع اعلام شده اما برخی علما و مراجع هم موضعی منفی نسبت به این اتفاق گرفتند و نمایش چهره آن حضرت را جایز نداستند. همین مسئله در کنار یک سری حاشیه‌سازی‌ها و تجمعات غیر قانونی از سوی برخی جریان‌ها باعث شد که اکران فیلم تا زمان رفع شدن این مشکل متوقف شود.

در این مدت احمدرضا درویش و دیگر سازندگان فیلم حاضر به انجام اصلاحات مد نظر مراجع نشدند و ارشاد هم گویا اعلام کرد با توجه به اینکه احترام به نظر مراجع واجب است تا زمان اصلاح این مشکل نمی‌تواند به فیلم «رستاخیز» مجوز اکران دهند. به نظر می‌رسید با توجه به کوتاه نیامدن هیچ کدام از دو طرف بعید است فیلم درویش فرصت اکران عمومی در داخل کشور پیدا کند اما گفت‌وگوی روز گذشته درویش کمی معادلات را به هم زد و جای امیدواری به وجود آورده است.

درویش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اینکه همچنان بر موضع خود پافشاری کرده اما برای اولین بار ضمن تاکید بر احترام به نظر همه مراجع از یک احتمال مهم صحبت کرده است: « آقای جنتی در مصاحبه خود با اشاره به حذف سکانس نمایش چهره حضرت عباس (ع) گفت که نمایش سریال با حذف این بخش انجام شد و در مورد «رستاخیز» هم با قرار دادن افکت نور، فیلم اکران خواهد شد، ما این الگو را می‌پذیریم. من از نظر معنوی مشکلی با این اقدام ندارم ولی حقوق مالکیت سازندگان فیلم باید رعایت شود. باید با مالکان فیلم که بخش خصوصی است، با انصاف رفتار شود. این فیلم با سرمایه شخصی و با شریک خارجی ساخته شد. عاشقان سید‌الشهدا برای ساخت آن تلاش کردند. اصلاً چه تضمینی وجود دارد که اگر هاله نور در این فیلم گذاشته شود، پس از آن به بهانه دیگری فیلم را از پرده پایین نکشند؟»

این صحبت درویش از آن جهت حائز اهمیت است که او برای اولین بار به فکر رفع شدن مشکل افتاده و پذیرفته که حرکتی اساسی برای رفع آن انجام دهد اما این وسط نگرانی درویش هم کاملا به حق و به جاست. در دو سال اخیر ثابت شده که برخی جریان‌ها که رفتارشان به شدت رنگ و بوی سیاسی دارد از هر دستاویزی برای تضعیف و ضربه زدن به وزارت ارشاد و ایجاد تفرقه بین هنرمندان و این وزارتخانه یا تهییج افکار عمومی و خواص علیه ارشاد استفاده می کنند که در اکثر مواقع ارشاد به دلیل موقعیت نه چندان مناسب وزیر ارشاد بین نمایندگان مجلس و برخی نهادهای منتقد دولت موضعی انفعالی نسبت به این رفتارها داشته و در این شرایط خیلی طبیعی است که کارگردان فیلم «رستاخیز» این امکان را بدهد که حتی با رفع شدن مشکل اصلاح نمایش چهره ابوالفضل(ع) این جریان‌ها باز هم دردسر تازه‌ای برای فیلم ایجاد کنند.

برای اطمینان از شرایطی که پس از اصلاح احتمالی «رستاخیز» برای اکران آن به وجود خواهد آمد به سراغ حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد رفتیم تا ببینیم در صورتی که درویش به گفته خودش اصلاحات مورد نظر را بپذیرد آیا ارشاد تمام قد پشت اکران فیلم خواهد ایستاد یا نه.

نوش‌آبادی در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به این نکته که از ابتدا انتظار وزارت ارشاد از درویش به عنوان یک شخص باتجربه و موجه همین موضع فعلی‌اش بوده می‌گوید: «در این مدت چندین سوتفاهم برای آقای درویش به وجود آمد که بنده مکررا عرض کردم در این زمینه مانع اکران فیلم ارشاد نیست. ما هیچ‌وقت به دنبال این نبودیم که برای اکران «رستاخیز» مشکلی به وجود بیاید. در جریان اکران چند ماه پیش فیلم چند تجمع اعتراض‌آمیز تشکیل شد و یک سری حواشی به وجود آمد که باعث شد جدا از مسئله نظر مراجع محترم، اکران فیلم با مشکلات امنیتی هم مواجه شود. به هر حال برخی هستند که می‌خواهند بدون رعایت قوانین و مقررات حفظ نظم عمومی حرف خود را بزنند و همان‌ها مزاحمت‌هایی هم برای اکران فیلم «رستاخیز» ایجاد کردند. اما این برخوردهای افراطی و تفسیرهای شخصی برخی آدم ها از مسائل که گاها دردسرهایی هم ایجاد می کند مشکلی در مسیر تصمیمات وزارت ارشاد ایجاد نمی‌کند و اصلا بحث آن ها از ارشاد جداست.»

به گفته نوش‌آبادی مهم‌ترین مسئله برای وزارت ارشاد رعایت ضوابط و مقرراتی است که مسئولیتش با این وزارتخانه است و توقف اکران «رستاخیز» هیچ دلیلی جز رعایت همان ضوابط و مقررات نداشته: «از همان ابتدا هم عرض کردیم تنها اشکالی که به «رستاخیز» وارد شده از نظر ما بحث نمایش تصویر شخصیتی است که نقش حضرت ابوالفضل(ع) را بازی می‌کند، جناب آقای جنتی هم چندین بار بر این موضوع تاکید کرده‌اند، و حتی آقای وزیر گفته‌اند خود آقای رئیس جمهور هم نظرشان بر این است که باید سکانس های نمایش چهره حضرت ابوالفضل(ع) اصلاح شود. مراجع هم تنها همین مشکل را دارند و دولت هم بالطبع با توجه به نظر مراجع اکران فیلم را متوقف کرده است.»

سخنگوی ارشاد در ادامه با ابراز خوشحالی از صحبت‌های اخیر درویش حرف‌های او را یک گام به جلو می داند و معتقد است با این نگاه جدید بخش مهمی از نگرانی و دغدغه ایجاد شده پیرامون فیلم برطرف خواهد شد:

«امیدواریم ایشان و عوامل دست‌اندرکار «رستاخیز» تلاش کنند این اتفاق رخ دهد. از نظر ارشاد مشکل «رستاخیز» یک مشکل فنی است که البته شاید برخی ها اسم مشکل محتوایی بر آن بگذارند اما هر چه هست با رفع شدن آن و اصلاح و ترمیم فیلم، علی‌الظاهر دیگر مشکل خاصی برای اکران وجود نخواهد داشت. چرا که غیر از این کسی مشکلی را برای این فیلم متصور نبوده است.» البته نوش‌آبادی باز هم بر یک نکته مهم تاکید می‌کند : «بحث های دیگری که در خصوص کار به وجود می آید ارتباطی با ما ندارد اگر در جایی عده ای با تجمع غیرقانونی هنجار شکنی کردند و قانون را زیر پا گذاشتند مسئولیت برخورد با آن ها متوجه سایر نهادها است نه ارشاد.»

اما تا اینجای صحبت‌ها سخنگوی ارشاد پاسخ دقیق و شفافی در خصوص حمایت ارشاد از اکران «رستاخیز» پس از انجام اصلاحات نداده است به همین دلیل هم از او می‌خواهیم که خیلی شفاف بگوید آیا درویش و سازندگان «رستاخیز» مطمئن باشند در صورت انجام اصلاحات فیلم دیگر مشکلی برای اکران نخواهد داشت؟ که او پاسخ می‌دهد: «بله قطعا. این فیلم هم مجوز ساخت و تولید دارد و هم مجوز نمایش دائم و اکران. پس طبیعی است که مشکل حتما برطرف شده و آماده اکران آن خواهیم بود. از نظر دستگاه فرهنگی کشور غیر از آن اشکالی که گفتم «رستاخیز» هیچ اشکال دیگری ندارد و قطعا برای اکران و حمایت خواهد شد.»

نکته دیگری که درویش در گفتگوهای اخیر بر آن تاکید کرده بحث از دادن فرصت اکران فیلم در ایام محرم و اربعین حسینی بوده اما نوش‌آبادی معتقد است فیلم درویش فراتر از ایام است و در هر زمانی که اکران شود می‌تواند مخاطب را جذب کند: «اگرچه شاید انتظار همه ما این بود در این ایام که به لحاظ زمانی با موضوع فیلم تناسب دارد «رستاخیز» اکران می‌شد و مورد توجه قرار می‌گرفت. اما از طرفی هم اعتقاد داریم این فیلم به گونه‌ای ساخته شده که در همه زمان‌ها و مکان‌ها قابل ارائه است و می‌تواند مخاطب زیادی داشته باشد مثل فیلم «محمد رسول الله» که به مناسبت مبعث یا ولادت حضرت رسول اکران نشد ولی فروش خوبی به دست آورد. به نظرم حتی فیلم رستاخیز می‌تواند تحقق‌بخش همان شعار مهم باشد که «کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا» و این یعنی در هر زمان و فصلی فیلم «رستاخیز» موضوعیت دارد.»

نکته دیگری که درویش به شدت بر آن تاکید دارد بحث جبران خسارت‌های مادی و معنوی سازندگان اثر است. او معتقد است به دلیل توقیف اکران فیلم آسیب‌های زیادی به تولید کنندگان اثر که در بخش خصوصی سرمایه فیلم را تامین کرده‌اند وارد شده و ارشاد باید این خسارت‌ها را جبران کند.

پاسخ نوش‌آبادی اما در این زمینه جالب است: «با توجه به تبلیغی که در این ایام برای فیلم شده، مطرح شدن «رستاخیز» بین همه افرادی که به سینما و هنر علاقه‌مند هستند و حتی توده مردم، اتفاق افتاده و با توجه به همه حاشیه‌های ایجاد شده برای فیلم تقریبا همه با نام «رستاخیز» و موضوعی که دارد کاملا آشنا شده‌اند. به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنیم فیلم در داخل کشور بسیار پرمخاطب خواهد بود و قاعدتا همین مسئله خود به خود می‌تواند همه آن خسارت‌هایی که به واسطه عقب افتادن اکران فیلم به وجود آمده را جبران کند.

من مطمئنم که با اکران فیلم سالن‌های سینما پر خواهد شد و به شکل طبیعی آن حقوق معنوی هم که آقای درویش در خصوص آن نگرانی دارند حفظ خواهد شد و در ضمن خیلی طبیعی است که اگر مشکلات فعلی برطرف شود همه در زمینه اکران به فیلم آقای درویش کمک خواهند کرد و از آن حمایت می‌کنند. قطعا هم ما به عنوان دستگاه فرهنگی که مسئولیت نظارت بر محصولات فرهنگی کشور را داریم و هم دستگاه‌های نظارتی در حوزه‌های سیاسی و امنیتی تلاش خواهیم کرد پس از برطرف شدن مشکل فعلی، بهترین شرایط را برای اکران فیلم «رستاخیز» فراهم کنیم.»

آخرین موضوعی که با سخنگوی ارشاد مطرح می‌کنیم بحث اکران فیلم در خارج از کشور است و اینکه آیا اگر فیلم «رستاخیز» بخواهد در خارج از کشور اکران گسترده شود آیا باز هم نیاز است که نسخه اصلاح شده اکران شود یا در این زمینه ارشاد دیگر دخالت نخواهد کرد؟ نوش‌آبادی از عدم دخالت وزارت ارشاد در زمینه اکران خارجی فیلم خبر می دهد و می‌گوید: «نه، ما از ابتدا هم مشکلی نداشتیم. از همان ابتدا گفتیم که ضوابط و مقررات هر کشوری متفاوت است و ممکن است در کشورهای دیگر این مسئله حساسیت برانگیز نباشد. در جشنواره بغداد نسخه کامل اکران شد و مورد استقبال هم قرار گرفت. خیلی جاهای دیگر هم ممکن است فیلم با همین وضعیت فعلی‌اش اکران شود و مشکلی نباشد. مشکلی که امروز با «رستاخیز» داریم کاملا به سیاست‌ها و قوانین داخل کشور بر‌می گردد و ما با اکران نسخه فعلی آن در خارج از کشور هیچ مشکلی نداریم.»

 

عکس های مرتبط:

انوش معظمی و بابک حمیدیان در نمایی از فیلم

انوش معظمی و بابک حمیدیان در نمایی از فیلم "رستاخیز"

 

منبع: روزنامه سینما و آی سینما

2803 - فائز حسینی

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

رستاخیز - Rastakhiz        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

احمدرضا درویش        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت