New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

با درخواست معتمدآریا و هنرمندان دیگر

حمید جبلی به دنیای بازیگری باز می گردد

:: 15 اردیبهشت 1395  4:22:04 PM  ::

اهدای مراسم مدالیوم کانون عکاسان تئاتر به حمید جبلی در حضور فاطمه معتمدآریا و رضا کیانیان

اهدای مراسم مدالیوم کانون عکاسان تئاتر به حمید جبلی در حضور فاطمه معتمدآریا و رضا کیانیان

 

سی نت: نهمین جشن شب عکاس تئاتر، دوشنبه ۱۳ اردیبهشت با حضور چهره های بنام عکاسی و بازیگری ایران برگزار شد و در این مراسم مدالیوم کانون عکاسان تئاتر به حمید جبلی اهدا شد و رضا کیانیان و فاطمه معتمدآریا از حمید جبلی قول گرفتند که او پس از ۲۲ سال دوری از دنیای بازیگری دوباره در این حوزه فعالیت کند.

به گزارش ایران تئاتر، در ابتدای این مراسم که با حضور رضا کیانیان، فاطمه معتمدآریا، خسرو احمدی،عماد دولتی، تورج اصلانی، محمد فرنود، سیف الله صمدیان، سیامک زمردی و مسعود زنده روح کرمانی برگزار شد بهزاد فراهانی ضمن قدردانی از خدمات عکاسان تئاتر گفت: عکاسان تئاتر با ثبت لحظات خوش و ناخوش خانواده تئاتری های سر صحنه، ما را برای خودمان و تبارمان زنده نگاه می دارید، امیدوارم که شرایط کار و زندگی عکاسان تئاتر بهبود پیدا کند تا هر عکاس تئاتری بدون چشم داشت حمایت نهاد یا مجموعه ای بتواند فعالیت کند و امکانات مناسبی برای فعالیت داشته باشد.

او افزود: ازآخرین اجرایی که با شاهین سرکیسیان داشتم چند عکس داشتم که سال ها پیش این عکس ها را برای انتشار در کتابی در اختیار جمشید لایق گذاشتم اما با مرگ او حسرت این عکس ها و خاطره هایی که با آن برایم زنده می شد، بر دلم ماند و دیگر این عکس ها به دستم نرسید.

فراهانی در بخش پایانی سخنانش گفت: برای برگزاری جشن های خانه تئاتر ماه ها زحمت کشیدیم و خستگی زحماتمان بر تن مان می ماند وقتی افراد و برخی رسانه ها قصد دارند از خاکروبه ها دنبال سند یا چیزی باشند که از آن برعلیه ما استفاده کنند. این افراد امیدوارم به جای این چیزها به دنبال چیزهای خوب بگردند.
در ادامه ابراهیم حسینی رئیس انجمن خانه عکاسان تئاتر گفت: بسیاری عکاسی تئاتر را امری تزئینی می‌دانند و آن را به فراموشی سپرده‌اند. مهمترین وجه عکاسی تئاتر این است که مخاطبان را به تئاتر پیوند می دهند. در حال حاضر در انجمن عکاسان تئاتر ما ۲۰۰ عضو عکاس حرفه‌ای داریم . اما بیشتر عکس‌ها به انتشار در فضای مجازی محدود می‌شوند و در فضایی که امکان دیده شدن عکس های تئاتر در رسانه های رسمی کم است صفحه های اجتماعی گروهی به کمک دیده شدن عکس های تئاتر آمده اند.

او افزود: گروه‌های نمایشی نیز ازعکس های تئاتر برای تبلیغات استفاده می‌کنند و به انتشار عکس ها در گروه‌های مجازی که تنها خودمان عضو آن هستیم بسنده می کنند این عکس ها باید در فضایی منتشر شوند که مخاطب عام را جذب کنند که به تماشای نمایشی بنشینند. امروزه تئاتر فضای برای دیده شدن ندارد و با این که گروه های تئاتر پوستر منتشر می کنند اما این پوسترها نیز در کافه ها و یا کتاب فروشی های محدوده انقلاب تا چهارراه ولیعصر منتشر می شوند و این پوسترها نیز کمکی برای جذب مخاطب تئاتر نمی کنند.

او در بخش پایانی سخنانش از سازمان زیباسازی تهران درخواست کرد فضایی را برای نمایش عکس ها و پوسترهای تئاتر فراهم کند. پایان بخش سخنان او پایین بودن قیمت کپی رایت عکس های تئاتر بود و هزینه های بالایی که یک عکاس تئاتر باید متحمل شود تا عکسی را ثبت کند.

مسعود زنده‌ روح کرمانی رئیس انجمن عکاسان هم در سخنانی گفت: تئاتر پیشینه بسیار قدیمی دارد و قدمت آن به تاریخ حیات بشر باز می گردد امیدوارم شرایطی بوجود آید که قدر عکاسان تئاتر دانسته شود و در تئاتر همچون سینما عکاس به عنوان عضو ثابت گروه ها درآید. او در بخش دیگر سخنانش از فتانه دادخواه عکاس مجموعه تئاتر شهر یاد کرد که با انتشار کتاب عکس های تئاتر دادخواه در زمان دانشجویی زنده روح کرمانی به او امید و انگیزه فعالیت در حوزه عکاسی تئاتر را داده است.

در ادامه از عکاسان فعال و موفق انجمن عکاسان خانه تئاتر حسین مسلمی نائینی، سیدضیاالدین صفویان، حسین اسماعیلی، کیارش مسیبی، طیبه نصرالهی، محبوبه فرج نژاد، عماد دولتی، مسعود میرمیری و صنم توکلی تقدیر شد و لوح تقدیر به آن ها اهدا شد. شب عکاسان خانه تئاتر تندیس نداشت.

در ادامه مراسم که اختصاص به بزرگداشت حمید جبلی داشت، سیف ا… صمدیان در سخنان بسیار کوتاهی گفت: همیشه از عده‌ای شنیده‌ایم که افراد چند شغله چرا خجالت نمی‌کشند و چرا سراغ تخصص اصلی‌شان نمی‌روند؟ این عقیده که هرکسی را بهر کاری ساخته‌اند، مشکل همیشگی ماست؛ آدم‌هایی مانند عباس کیارستمی و حمید جبلی و خیلی‌های دیگر که علاوه بر کارگردانی و بازی، هنرهای دیگری همچون نقاشی، مجسمه سازی، نوشتن داستان و شعر را هم تجربه کرده‌اند.

صمدیان ادامه داد: حمید جبلی جنبه های هنری متعددی دارد و کسی مثل او هرگز متولد نخواهد و هیچ کس نمی تواند خودش را با او مقایسه کند. او در زندگی اش همواره تلاش کرده خلوص و سادگی اش را حفظ کند و اجازه نمی دهد چیزی آن را زایل کند.

او با اشاره چهره مهربان و سبیل‌های اوگفت: تنها کسی که می‌توانست با مرحوم مرتضی ممیز «سبیل به سبیل» شود حمید جبلی است.

تورج اصلانی، فیلمبردار و کارگردان سینما نیز در این مراسم، گفت: ۱۸ سال است که به دنبال این میکروفن و در آرزوی چنین لحظه‌ای هستم تا از حمید جبلی به خاطر لطف و اعتمادی که به من داشت و فیلمبرداری کارش را به من که جوانی ۲۵ ساله و کم تجربه بودم،سپرد تشکر کنم.

رضا کیاییان نیز در این مراسم، گفت: هیچ‌کس در ایران نیست که حمید جبلی را نشناسد؛ و خطاب به او ادامه داد: حمید جان چرا دیگر بازی نمی‌کنی و ما را از حضور خودت در سینما محروم کرده‌ای؟ سینما، تئاتر و تلویزیون، البته نه تلویزیون امروز به تو احتیاج دارد و کمبودت به شدت احساس می‌شود لطفا قبول کن که دوباره به دنیای بازیگری بازگردی.

فاطمه معتمدآریا گفت: خودم را در این مراسم صاحبخانه می‌دانم. ما با هم قد کشیدیم و بزرگ شدیم. در تئاتر عروسکی و سینما. ما با یکدیگر همه چیز را یاد گرفتیم. می‌خواهم از او خواهش کنم خودش را از ما محروم نکند. من هم اکنون می‌خواهم از او درخواست کنم در تازه‌ترین پیشنهاد سینمایی که دارم با من هم بازی شود.

او افزود: من می‌دانم او خلوت تنهایی‌اش را دوست دارد و در تمام این سال‌ها جهان زیبای‌اش دست نخورده باقی مانده است. او در کنار آقای طهماسب فعالیت می‌کند چراکه با آن گروه احساس امنیت می‌کند. آقای جبلی قول می‌دهیم خلوت هنرمندانه شما را حفظ کنیم و آن را خدشه‌دار نکنیم و نگذاریم به کسی کوچک‌ترین توهینی شود، شما هم قول بدهید در کنار ما باشید متاسفانه در برخی از گروه ها برخوردهایی می شود که با شناختی که از حمید جبلی دارم او تاب دیدن و شنیدن چنین برخوردهایی را ندارد.

حمید جبلی در این مراسم گفت: هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم در جمع عکاسان تئاتر من را به عنوان عکاس تئاتر قبول داشته باشند. عکاسی تئاتر را از سال ۶۳ برای کاری از گروه تئاتر «بازی» به مدیریت آتیلا پسیانی شروع کردم و تا سال ۷۲ به‌طور مستمر آن را ادامه دادم. هنوز هم گاهی از تئاترها عکاسی می‌کنم.

بعد از این سخنان، به دوستان و همراهان سال‌های دور خود قول داد تا بعد از سال‌ها به دنیای بازیگری بازگردد. او گفت: من در سه انجمن عضو هستم. انجمن خانه سینما برای اینکه بیمه‌ام قطع نشود، انجمن عکاسان ایران و انجمن عکاسان خانه تئاتر. من خودم را بیشتر عکاس می‌دانم تا بازیگر.

او با یادی از اصغر بیچاره و زنده یاد محمد ژیان به عنوان پیشکسوتان عکاسی تئاتر گفت: سال‌هاست از بازیگری دور هستم و این مسئله دلایل بسیاری دارد دلایلی مانند آنچه سبب شد خود خانم معتمدآریا چند سال از دنیای بازیگری دور باشند اما برای من بسیار طولانی شده و ۲۲ سال شده است.

جبلی در پایان گفت: من زندگی می‌کنم. قبل از هرچیز باید زندگی کردن را یاد بگیریم.من با عکس و تصویر زندگی می‌کنم. اگر نیمرو هم درست کنم با آن زندگی می‌کنم؛ می‌خواهم به شما هم بگویم قبل از هرچیز زندگی کردن را از هم یاد بگیریم. زندگی خودش تمام می شود، عجله نکنید، پس بیایید زندگی کنیم.

اجرای بخشی از نمایش «هدیه مرموز» یاسرخاسب از دیگر بخش‌های این مراسم بود. اجرای این مراسم را علیرضا غفاری برعهده داشت. در این مراسم نما آهنگ هایی از فعالیت انجمن عکاسان تئاتر و نماآهنگی درباره حمید جبلی پخش شد.

 

منبع: ایران تئاتر

1007 - احمد شاهوند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت