New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

سایت‌های سینمایی و رقابت‌ موثر در فضای مجازی / گزارش جامع و کامل خبرگزاری موج از سایت های سینمایی از ابتدا تا امروز

:: 16 مرداد 1395  8:55:38 PM  ::

به انتخاب خبرگزاری موج: رسانه های مهم سینمایی کشور ( به مناسبت روز خبرنگار -  سال 95)

به انتخاب خبرگزاری موج: رسانه های مهم سینمایی کشور ( به مناسبت روز خبرنگار - سال 95)

 

سی نت: تکثر پایگا‌ه‌های اطلاع‌رسانی در حوزه سینما، برخلاف آنچه برخی‌ها تلاش در القای آن را دارند، نه تنها آسیب‌زا نبوده بلکه فضای خبری موجود را از ایستایی خارج کرده و تحلیل و خبر را از انحصار و تک‌صدایی، به جریان‌سازی و طراوت سوق داده است.

به گزارش زهرا نعیمی خبرنگارسینمایی خبرگزاری موج، حضور و ظهور سایت‌های خبری همزمان با رشد فرهنگ استفاده از ابزار اطلاع رسانی از طریق اینترنت در کشورمان موجب شد تا فضای خبری از شکل کلاسیک و سنتی آن فاصله گرفته و با رخدادهای روز فناوری خود را هماهنگ کند. سایت‌های سینمایی در ایران که عمری بیش از ده سال را دارند یکی از انواع سایت‌های خبری است که به دلیل ماهیت خبررسانی آن در حوزه پر خبر سینما و تلویزیون همواره با رقابت‌های مختلفی در طول این سال‌ها همراه بوده است.

«ایران اکتور»، نخستین سایت سینمایی کشور شهریور سال 1380 تنها یک سال بعد از گسترش خبرگزاری‌ها و قرار گرفتن خبرگزاری‌ها در فضای اینترنت تشکیل شد.

سایت سینمایی «۳۰نما» در سال ۸۱ در حالی تصمیم به راه‌اندازی گرفت که جوانان وبلاگ‌نویس و سینمایی‌نویسان جوان آن روز تصمیم گرفتند با تجمیع نگاه‌های خود در قالب یک سایت خبری تحلیلی فضای سینمای ایران را مورد کنکاش قرار دهند. سینمایی که تا آن مقطع تنها دلخوش به انتشار ماهنامه‌های سینمایی بود و به غیر از این هیچ‌گونه فعالیت خبررسانی در آن مقطع برای آن رخ نمی‌داد.

بعد از روی کار آمدن سایت ۳۰نما وجود سایت‌های مرجع و بانک اطلاعاتی درون اینترنت برای داشتن آرشیو اطلاعات کامل احساس می‌شد. سایت‌های «ایران‌آکتور» و «ایران اکت» به همین منظور و برای تجمیع اطلاعات هنرمندان در همان مقطع راه‌اندازی شدند که عمر مفید آن تنها پنج سال بود و به دلیل نداشتن بودجه کافی در بخش خصوصی نتوانست به راهش ادامه دهد. راهی که البته در سازمان سینمایی سوره و راه‌اندازی سایت مرجع «سوره سینما» ادامه پیدا کرد.

سال 82 اما نخستین مجله اینترنتی سینمایی کشور با نام «سی‌نت» راه افتاد. احمد شاهوند مدیر و طراح این وبسایت که در راه‌اندازی دو سایت ایران آکتور و ایران اکت نقش داشته است، تصمیم گرفت با راه‌اندازی این مجله سینمایی فعالیت‌های اینترنتی در حوزه خبری را به نوع دیگری تجربه کند.

حالا و در نیمه‌های دهه ۹۰، تخصصی شدن سایت‌های سینمایی و نگاه راهبردی موجود در آنها امری است که این روزها با ورود روزنامه‌نگاران با تجربه در حوزه سینما فضای رقابت و جدیت را در عرصه سایت‌های سینمایی بیشتر کرده است. سایت‌های سینمایی این روزها در تلاش برای جدی تر شدن و فعالیت مستمر خود بر مبنای اصول حرفه‌ای هستند. سینما به دلیل ماهیت رسانه‌ای خود بیش از هر چیز نیازمند اطلاع‌رسانی درست از طریق ابزارهای ارتباطی است و سایت‌های سینمایی بازیگران مهمی در این عرصه به حساب می‌آیند.


نگاهی به فعالیت‌ گروهی از خبرگزاری‌ها و سایت‌ها در حوزه سینما

* آی سینما: طی ماه‌های گذشته، روند رو به رشدی را طی کرده است. ویژگی این سایت مستقل، استفاده از نویسندگان حرفه‌ای و تهیه گزارش‌های تولیدی و ترجمه و گفت‌وگوهای اختصاصی در حوزه سینماست و از کنار هیچ خبری، بدون تحلیل یا افزودن بر ارزش‌های خبری آن نمی‌گذرد.

* آنا: این خبرگزاری در تحلیل اتفاقات و تهیه گزارش‌های پوششی از سرعت‌عمل خوبی برخوردار است.

* آوینی‌فیلم: انتشار خبر همچنان به شکل سنتی آن و البته با رویکرد خاص در این سایت انجام می‌شود.

* ایرنا: انتشار خبر همچنان به شکل سنتی آن انجام می‌شود و تولید گاه و بیگاه انتشار گفت‌وگوها و گزارش‌هایی با رویکرد خاص از جمله ویژگی‌های ایرناست.

* ایسکا: انتشار خبر همچنان به شکل سنتی آن انجام می‌شود.

* ایسنا: یکی از کامل‌ترین خبرگزاری‌ها در حوزه سینماست که همچنان مشی سنتی خود را حفظ کرده و با تغییر فرم خبرگزاری، به آن افزوده است.

* ایکنا: تولید خبر و گفت‌وگو با رویکرد خاص خبرگزاری همچنان به شکل سنتی آن انجام می‌شود.

* ایلنا: این خبرگزاری در تولید گزارش‌های پوششی و گفت‌وگوهای به موقع، موفق عمل می‌کند.

* باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به رویکرد تلویزیون در حوزه سینما، روزانه گفت‌وگوها و گزارش‌های ویژه‌ای در این حوزه ارائه می‌دهد.

* بانی فیلم: سایت روزنامه بانی فیلم که علاوه بر بازنشر مطالب این روزنامه، رویکرد به روزی در انتشار اخبار دارد.

* برنا:در ماه‌های اخیر، رویکرد فعالانه‌تری در تولید اخبار اختصاصی و گزارش و خبر داشته است.

* بسیج: تولید گفت‌وگو و تحلیل‌های اختصاصی را در این پایگاه می‌توان جست‌وجو کرد.

* پانا: انتشار خبر همچنان به شکل سنتی آن انجام می‌شود و گاه‌ می‌توان سراغ اخبار و گفت‌وگوهای اختصاصی را از این خبرگزاری گرفت.

* پایگاه خبری حوزه هنری: انتشار گزارش‌ها و گفت‌وگوهای ویژه حوزه هنری را می‌توان از این پایگاه دریافت کرد.

* تابناک: بر اساس تعاریف اطلاع‌رسانی این خبرگزاری، تولید گزارش به سبک تابناک، کمابیش و همچنان در این خبرگزاری انجام می‌شود.

* تسنیم: تولید خبر، تحلیل، برپایی میزگرد از ویژگی‌های این خبرگزاری است که البته با توجه به امکاناتش می‌تواند در حوزه خبررسانی سینما موفق‌تر عمل کند.

* خبرآنلاین: تولید و لینک اخبار به شکل گذشته در این خبرگزاری ادامه دارد. به نسبت سال‌های گذشته از قدرت و جریان‌سازی‌اش فاصله گرفته اما پس از تحولات تحریریه، به نظر می‌رسد در مسیر بازگشت به گذشته قرار گرفته است.

* خبرگزاری صداوسیما: انتشار خبر همچنان به شکل سنتی آن انجام می‌شود.

* دانشجو: انتشار خبر همچنان به شکل سنتی آن انجام می‌شود و با تحلیل‌های خاص این خبرگزاری همراه است.

* دنیای تصویرآنلاین: به تازگی راه‌اندازی شده و در حوزه سینمای جهان و ایران به خبررسانی می‌پردازد.

* دیباچه: در ماه‌های اخیر، قوت بیشتری نسبت به شروع خود داشته و با تولید گفت‌وگوهای اختصاصی و به موقع، جلب توجه کرده است.

* رجانیوز: تولید گزارش‌های تحلیلی با رویکرد خاص رجانیوز، همچنان ادامه دارد و گفت‌وگوهای اختصاصی را نیز می‌توان در این سایت دنبال کرد.

* سلام سینما: از سایت‌هایی که در سال‌های اخیر به عنوان مرجع تجمیع نقدها و مشخصات فیلم‌های سینمایی مورد استفاده قرار داشته است.

* سوره سینما: تولید خبر، گفت‌وگو و گزارش بر اساس خط مشی حوزه هنری در برنامه کار سایت خبری سوره سینما بوده است، ضمن آن که بانک اطلاعات سوره سینما همچنان جذابیت‌های خود را دارد.

* سی‌نت: شکل سنتی خود را حفظ کرده و تحلیل‌های اختصاصی خود را ارائه می‌دهد.

* سینماتیکت: سایت مرجع سینمای ایران در حوزه تبلیغات، اکران و آمار فروش فیلم که جای خود را در یک سال اخیر در نظر اهالی سینما و رسانه باز کرده است.

* سینماپرس: تلاش کرده تا ضمن تأمین نظر گردانندگان‌شان که از مدیران قبلی سینمای کشور هستند، گام‌هایی در حوزه گزارش موضوعی (بیشتر با موضوع مشکلات معیشتی اهالی سینما) بردارد.

* سینماپلاس: رویکرد تحلیلی خبری این سایت در حوزه سینما به شکل گذشته وجود دارد و گاه‌وبیگاه جلب توجه می‌کند.

* سینماژورنال: تلاش جالب‌توجهی در ایجاد جریان در حوزه اطلا‌ع‌رسانی سنیما دارد و با توجه به امکانات و شرایط‌اش، جزو پایگاه‌های ممتاز به شمار می‌رود.

* سینماسینما: بیشترین تلاش این سایت، دستیابی به مرجعیت است. به همین دلیل ردپایی از همه اخبار و تحلیل‌های موجود در فضای اطلاع‌رسانی مطبوعات و رسانه‌های دیگر در این سایت به چشم می‌خورد ضمن آن که تحلیل‌ها و اخبار اختصاصی خود را نیز دارد.

* سینمای نو: انتشار خبر همچنان به شکل سنتی آن انجام می‌شود.

* شبستان: انتشار خبر همچنان به شکل سنتی آن انجام می‌شود.

* صبا: انتشار خبر به شکل سنتی آن انجام می‌شود و بازانتشار اخبار و گفت‌وگوهای روزنامه صبا را دربرمی‌گیرد. با وجود برخورداری از عنوان خبرگزاری، صبا هنوز به ظرفیت متناسب با آن نرسیده است.

* شبکه خبری فرهنگ و هنر: انتشار خبر همچنان به شکل سنتی آن انجام می‌شود.

* فارس: طی سال‌های اخیر، بیشتر از خبر و اطلاع‌رسانی، در حوزه نقد و تحلیل خبری و انتشار اخبار اختصاصی از منابع آگاه، فعال بوده است.

* فیلم: سایت ماهنامه سینمایی قدیمی فیلم که طرفداران خاص خود را دارد. این سایت علاوه بر اشاره به مطالب ماهنامه، تحلیل‌های به روزی را درباره آثار سینمایی ارائه می‌دهد.

* فیلم نت نیوز: همراه با سایت اینترنتی پربیننده خود، در حوزه خبررسانی نیز در ماه‌های اخیر، فعالیت قابل‌توجهی داشته است.

* کافه سینما: شاید بتوان این سایت را تحلیلی‌ترین سایت سینمایی دانست. سایتی که از یک خبر یک خطی می‌تواند به تحلیل برسد و آن را در فضای مجازی منشتر کند. کافه سینما با وجود افت‌وخیزها و نگاه‌خاص خود به سینما، همچنان جلب توجه می‌کند.

* مشرق: تهیه و تولید گزارش‌های تحلیلی و گفت‌وگوهای اختصاصی با مشی و رویکرد خاص، تلاش مشرق در سال‌های اخیر بوده است.

* مهر: طی سال‌های اخیر، جزو خبرگزاری‌های موثر از نظر تولید خبر، گفت‌وگو و برگزاری نشست و میزگرد بوده و این روند را حفظ کرده است.

* میزان: یکی از خبرگزاری‌هایی که علاوه بر کار خبری، روزانه گفت‌وگوهایی را با رویکردهای اغلب اجتماعی و معیشتی در حوزه سینما منشتر می‌کند.

* نسیم: سرعت عمل و رویکرد کمی این خبرگزاری پیامکی همچنان جالب توجه است. نسیم با رویکرد خاص خود، سینما را دنبال می‌کند و به تولید و پوشش اخبار می‌پردازد.

* هنرآنلاین: تولید اخبار، گزارش‌ها و گفت‌وگوهای اختصاصی سینمایی در هنرآنلاین انجام می‌شود گرچه بیشتر رویکرد این سایت به سایر هنرهاست.

* هنرو تجربه: پایگاه گروه سینمایی هنر و تجربه که با گزارش‌ها و اخبار اختصاصی این گروه و با طراحی و کیفیت جالب‌توجهی فعال است. این سایت در حوزه ترجمه نیز موفق عمل کرده است.

* هنرنیوز: انتشار خبر همچنان به شکل سنتی آن و البته با رویکرد خاص انجام می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری موج

3131 - احمد شاهوند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت