Header

صفحه اول   اخبار   فیلم ها   نقد و یادداشت    ویدئو   هنرمندان   جدول فروش   نویسنده ها

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

جدول ارزشگذاری نویسندگان بر فیلم های:

روی پرده  -  اکران 1396  -   اکران 1395  -   اکران 1394  -  اکران 1393  -  اکران 1392  -  اکران 1391  -  اکران 1390

جشنواره 36 فیلم فجر - جشنواره 35 فیلم فجر - جشنواره 34 فیلم فجر - جشنواره 33 فیلم فجر - جشنواره 32 فیلم فجرجشنواره 31 فیلم فجر

جستجو (فیلم ها، هنرمندان، نویسنده ها)                                                                                        انتخاب رنگ پس زمینه صفحه: 

New Page 1
Cinetmag.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  آغاز بازى جواد عزتى در «جان دار»/ فيلمبردارى به نيمه رسيد

  چرا تیزرهای «خاله قورباغه» از ماهواره پخش شد؟

  فیلمبرداری «زندانی‌ها» ساخته جدید مسعود ده نمکی به پایان رسید

  غلامرضا موسوی هشدار داد: پول‌شویی در سینما با صدور چک در وجه بازیگران

  «کارلوس کیروش» برای توصیف وضعیت خودش در آستانه بازی با پرتغال، پای «مارتین اسکورسیزی» را وسط کشید

  جدیدترین خبر و عکس از «مصائب شیرین ۲» علیرضا داوودنژاد در انگلستان

  مسعود ده نمکی پس از 3 سال فیلم جدیدش «زندانی ها» را جلوی دوربین برد/ حضور "بهنام تشکر" در این فیلم با وجود تکذیب حضور در این پروژه سینمایی

  اعلام حکم قطعی پرونده «عباس کیارستمی» تا ۲ هفته آینده

  لغو یک نمایش در مجارستان به خاطر مضمون همجنس‌‌گرایانه و تقویت تمایلات جنسی در کودکان

  ورک شاپ اصغر فرهادی در کشور پرتغال برگزار شد

 

 

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

فجر رفتار خوبی با فیلم ما نداشت/«بیست و یک روز بعد» با ایده واقعی

:: 22 بهمن 1395  ::

مهدی قربانی در نمایی از فیلم سینمایی "بیست و یک روز بعد" به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان

 

سی نت: نویسنده و کارگردان «بیست و یک روز بعد» ضمن تشریح روند شکل‌گیری ایده فیلم، از رفتار جشنواره فیلم فجر با این اثر انتقاد کرد.

به گزارش سی نت، فیلم «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه از تولیدات باشگاه فیلم سوره حوزه هنری از جمله فیلم های بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است که از روزهای نخست رای گیری مردمی در لیست بهترین فیلم ها قرار داشته است ولی با اعلام نامزدهای جشنواره این فیلم فقط در یک بخش بهترین جلوه های بصری نامزد شده است.

این فیلم داستان نوجوانی است که در راه تحقق آرزوی ناکام پدرش، با چالش هایی روبه رو می شود.

در برج میلاد که به عنوان کاخ رسانه ها این شب میزبان اهالی رسانه و هنرمندان است گفتگوی کوتاهی با محمدرضا خردمندان نویسنده و کارگردان، علیرضا برازنده فیلمبردار و هدی مویینی یکی از تدوینگران فیلم داشتیم که از نظر می گذرانید.

* فیلم شما را می توان اثری ساده و شریف دانست که طبق آرای مردمی، مخاطبان هم با آن ارتباط برقرار کرده اند. گرچه شخصا معتقدم «بیست و یک روز بعد» در جشنواره ای تخصصی تر مانند جشنواره فیلم کودک و نوجوان می توانست بهتر دیده شود زیرا اساسا آن را طرح کننده مسایل نوجوانان دیدم.

محمدرضا خردمندان: من فیلم را خیلی در حوزه کودک و نوجوان نمی دانم و معتقدم یک اثر در سینمای بزرگسال است. ما از منظر کودک و نوجوان به یک مساله بزرگتر اجتماعی نگاه کردی و با اینکه منظرمان کودک و نوجوان است ولی موضوع و تِمی که فیلم منتقل می کند چیز دیگری است. حتی «بیست و یک روز بعد» از برخی جهات لایه هایی دارد که از نظر من کارگردان حتی شاید خیلی مناسب کودک و نوجوان نباشد.

ولی مساله دیگری که وجود دارد این است که مگر ما در کشورمان چند فضا برای دیده شدن یک فیلم بلند داریم. ما وقتی یک فیلم کوتاه می سازیم تعداد زیادی جشنواره در داخل و خارج وجود دارد که می توانیم فیلممان را نمایش دهیم و بازخورد بگیریم ولی در مورد فیلم بلند این گونه نیست. در نهایت برای فیلم بلند جشنواره فجر و جشنواره کودک و نوجوان را داریم که آن هم در حال انقراض به سر می برد. به هر حال جشنواره فجر برای من فرصتی بود که فیلمم دیده شود و از این فرصت نگذشتم، گرچه جشنواره این فرصت را از من گرفت.

* به دلیل زمان نمایش فیلم و مسایل داوری می گویید؟

خردمندان: به خاطر اینکه رسما فیلم من را از گردونه حذف کردند. من می دانم فیلمم مورد توجه هیات انتخاب واقع شده بوده و ۷ رای داشته و حال برایم جای تعجب دارد که چرا فیلم هایی که در بخش مسابقه نبودند زمان نمایش بهتری در برج میلاد داشتند ولی فیلم ما را به روز آخر انداخته اند که دیگر کسی برای تماشای آن نمی آید و مطبوعات هم درباره آن نمی نویسند. متاسفانه رفتار خوبی با فیلم من نشد و مدیران باید پاسخگو باشند.

* آقای خردمندان اشاره کردید جشنواره فیلم کودک و نوجوان حالش خوب نیست، اگر جشنواره کودک و نوجوان قدرتمند و تاثیرگذاری داشتیمباز هم فیلمتان را برای آن جشنواره مناسب تر نمی دیدید؟

خردمندان: شاید الان زود باشد بخواهم راجع به این قضیه اظهارنظر کنم. من هنوز نمی دانم فیلمم را به جشنواره کودک و نوجوانان می دهم یا نه. متاسفانه ژانر کودک و نوجوان در سینمای ما در حال انقراض است، به این علت که تهیه کننده ها حاضر نیستند در این حوزه سرمایه گذاری کنند و کلا فیلمسازی برای سن نوجوان در سینما در حال فراموش شدن است در صورتی که بخش مهمی از فیلم های درخشان تاریخ سینمای ما مربوط به این طیف هستند. دیگر سال هاست که هیچ خبری از آن آثار سینمای نوجوان مطرح نیست، همه فیلم ها شبیه همدیگر شده و با یک فرمول مشخصی اتفاق می افتد و اساسا این مقطع سنی که مقطع بسیار جذابی است و به نظر من دراماتیک‌ترین فصل زندگی است در سینمای ما نادیده گرفته شده است.

* با نظر شما درباره نادیده گرفته شدن سن نوجوانی در سوژه های فیلمسازی در سینمای ایران بسیار موافقم. آقای برازنده اجازه دارم از شما بپرسم آیا بهتر نبود این فیلم در یک جشنواره تخصصی و حرفه ای کودک و نوجوان حضور می یافت. من فکر می کنم حق این فیلم در جشنواره فجر نادیده گرفته می شود.

علیرضا برازنده: یادم است روزهای اولی که آقای خردمندان راجع به این فیلم صحبت می کردند، فکر می کردم ایشان این فیلم را برای همان جشنواره کودک و نوجوان می فرستد ولی ایشان دلیل منطقی و قانع کننده ای برای من داشتند که این فیلم صرفا یک فیلم نوجوان یا کودک نیست، بلکه به نوعی ارتباط بین کودک و بزرگسال در حیطه آن دایره ای که بزرگسالان برای آنها ایجاد کرده اند و ارتباطاتی که این بچه با آنها دارند، است و او در مقام کارگردان می گفت من دوست دارم فیلم در فجر هم دیده شود.

در ایران شاید به تعداد انگشتان یک دست جشنواره فیلم بلند حرفه ای و معتبر وجود نداشته باشد که بتوانیم فیلم هایمان را در آنجا نمایش دهیم، درنتیجه آقای خردمندان هم مثل بسیاری از فیلمسازان دوست داشت فیلمش در این بخش دیده شود.

* خانم مویینی شما هم محبت می کنید نظرتان را بفرمایید.

هدی مویینی: نظر من مشابه نظر آقای خردمندان و آقای برازنده است. هنوز زود است بگوییم این فیلم باید برای جشنواره کودک و نوجوان می ماند چون فیلمی با موضوع خیلی خاص است و فکر می کنم باید صبر کنیم ببینیم چه بازخوردی دارد.

* آقای خردمندان من معتقدم کارگردانی فیلم و دیگر اجزای مرتبط با کارگردانی از فیلمنامه جلوتر است. ایده فیلم از خودتان بود؟

خردمندان: ایده آن مانند همه کارهایی که ساخته ام از خودم و حتی برگرفته از واقعیت های زندگی ام بود. بعد از اینکه ایده اولیه تبدیل به یک طرح کلی شد، از احسان ثقفی خواستم برای نوشتن نسخه اول فیلمنامه کمک کند. ولی چارچوب و ساختمان کار به صورت کلی شکل گرفته بود یعنی تصویری از شروع، میانه و پایان قصه تقریبا در ذهن من شکل گرفته بود و احسان ثقفی برای نوشتن آن به کمک من آمد و با هم شروع به پرداخت اساسی قصه کردیم؛ جز به جز از ساختن کاراکترها و اجزایی که قصه را تشکیل می دادند تا رسیدن به سرانجام نهایی قصه.

و اما درباره اینکه کارگردانی از فیلمنامه جلوتر است باید بگویم من حرف شما را قبول ندارم و فکر می کنم فیلمنامه، کارگردانی و فیلمبرداری تقریبا هم عرض همدیگر هستند، نظر شخصی من است که همه اجزای کار همدیگر را حمایت می کنند به خصوص در حوزه تولید شانس بزرگی آوردم که توانستم با علیرضا برازنده کار کنم. او در ایران یک فیلمبردار تکنیکی محسوب می شود و از آنجا که فیلمنامه ما با ریتم بالا نوشته شده بود و قصه در هم تنیده ای داشت که باید با ریتم جلو می رفت فیلمبرداری آن از عهده هر فیلمبرداری برنمی آمد. به خصوص اینکه نمی خواستیم دوربین روی دست بگیریم.

* آن هم با آن همه نماهای بیرونی.

خردمندان: به جرات می توانم بگویم یکی از پرپلان‌ترین و ریتمیک‌ترین فیلم های جشنواره امسال «بیست و یک روز بعد» است.

* آیا در مسیر تولید، مثلا از طرف باشگاه فیلم سوره چیزی به فیلمنامه شما اضافه شد؟

خردمندان: هر چیزی که وجود داشت بین من و احسان ثقفی بود. رابطه بین من و محمدرضا شفاه، رابطه کارگردان و تهیه کننده نیست بلکه ۱۳ سال است که با هم کار می کنیم. محمدرضا شفاه اینقدر به من اعتماد دارد که با هر کاری که بخواهم انجام دهم، مشکلی ندارد.

هیچ شائبه ای برای اینکه مثلا از طرف تهیه کننده یا باشگاه فیلم سوره چیزی به کار تحمیل شده باشد وجود ندارد. من اساسا آدمی نیستم که زیر بار چنین چیزی بروم، رزومه کاری من نشان می دهد که همه جا خودم بوده ام و در این فیلم هم دقیقا این اتفاق افتاد و از روز اول تا آخرین روز، فیلمنامه و همه چیز را من و احسان ثقفی با هم شکل دادیم و هر تصمیمی گرفتیم، تهیه کننده با کار کنار آمد و فقط حمایت کرد.

*در بخش دیالوگ نویسی نقش شما پررنگ تر بود یا آقای ثقفی؟

خردمندان: آقای ثقفی.

*انتخاب بازیگران چطور؟

خردمندان: همه را خودم انجام دادیم. البته به کمک دستیارم از بازیگران تست می گرفتیم.

برای نقش مهران که نقش دوم فیلم است، بسیار فکر کردم که باید چگونه شخصیتی باشد، چون فیلم در حاشیه تهران می گذرد و در منطقه قلعه حسن خان حاشیه نشینی زیاد است، به این نتیجه رسیدم که چقدر خوب است کسی که از شهر دیگری به تهران مهاجرت کرده، دوست مرتضی باشد و ابتدا در ذهنم بود شیرازی باشد چون خودم شیرازی هستم. دنبال کاراکتر شیرازی بودم ولی یاد بازی حسین شریفی در فیلم کوتاه «کودکان ابری» که دو سال پیش دیده بودم افتادم و او را پیدا کردم. او در کرمان بود که خواستم از خودش فیلم و عکس جدید بفرستد که ببینم چقدر عوض شده و رشد کرده است. وقتی عکسش را دیدم، خواستم به تهران بیاید. از او تست گرفتم و انتخاب شد.

مهدی قربانی هم واقعا برای من انتخاب سختی بود، چون ابتدا که از او تست گرفتم، از اینکه بخواهد نقش اول من را بازی کند دور بود. برای اینکه بتوانم آن کاراکتری را که می خواهم پیدا کنم خیلی تلاش کردم، ولی کم کم مهدی قربانی با ویژگی هایی که داشت خودش را آنقدر جلو آورد و در دل من جا کرد که در نهایت انتخاب شد.

*در مورد بازیگر نقش زن چطور؟ من فکر می کنم با توجه به ظرفیت هایی که از خانم بیات می شناسیم او خیلی دیده نشده است.

خردمندان: به نظر من اتفاقا خانم بیات در این فیلم یکی از متفاوت ترین نقش هایشان را بازی می کنند. در رزومه خانم بیات تاکنون چنین نقشی وجود نداشته است. بازخوردهایی که تا الان گرفتم، خوب بوده است. من سعی کردم نزدیک ترین تصویری که از کاراکتر مادر دارم در بازی خانم بیات دربیاورم و به نظر من این اتفاق افتاده است و با توجه به اینکه خودش مادر نیست، برای اولین بار خیلی خوب توانسته آن نقش را بپذیرد و بازی کند.

* آقای برازنده، بحث شد در مورد اینکه این فیلم خیلی پرپلان و بیرونی است و طبیعتا وقتی چنین فاکتورهایی وجود دارد فیلمبرداری و صدابرداری را سخت تر می کند. البته شما مرد فیلم های سخت هستید است، شاید برای شما سخت نباشد ولی دوست دارم در مورد این فضا هم صحبت کنید.

برازنده: یکی از چیزهایی که من را به این پروژه وصل کرد، تعدد لوکیشن ها و جذابیت های بصری بود که این فیلم داشت. ما فضاهای خاصی از بیابان، داخلی، داخل قطار، روز، شب و ... در این فیلم داشتیم. برای خود من هم تجربه کردن در این فضاها جذاب تر و شیرین تر است و معمولا فیلمنامه هایی به من پیشنهاد می شود که در چنین فضاهایی است.

*برای کارهای سخت فورا به شما زنگ می زنند.

برازنده: برای خود من هم جذاب تر و شیرین است.

*با توجه به اینکه ریتم فیلم تند بود لازم بود در تدوین هم این فضا حفظ شود. برای پایان بحث خانم مویینی درباره تدوین هم صحبتی داشته باشند.

مویینی: من به اتفاق پدرم تدوین را انجام دادم. کلا مونتاژ باید در خدمت داستان باشد. داستان این فیلم می طلبید که ریتم بالایی داشته باشد و اینکه عبور از سکانس ها طوری باشد که فیلم کلیپ کلیپ نشود و حس یکدستی داشته باشد، حال تا چه حد موفق بوده است، نمی دانم.

 

منبع: مهر

1097 - فائز حسینی

...............................................

  اثر مرتبط:

بیست و یک روز بعد - Twenty-one days later        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

  دیگر اخبار مربوط به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر (241 خبر):

241 - بهترین های جشنواره سی و پنجم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند / چهار عنوانِ بهترین برای "ماجرای نیمروز"

240 - اسامی نامزدهای بهترین های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به انتخاب نویسندگان سی نت اعلام شد / "ماجرای نیمروز" با 9 نامزدی در صدر

239 - یادداشتی در مورد فیلم «رگ خواب» مناقشه برانگیزترین فیلم سال/فیلمی که میتواند نسخه مدرن «بیتا»ی هژیر داریوش لقب بگیرد

238 - يادداشتي در مورد "تدوين صدا" در دو فيلم «انزوا» و «بدون تاریخ بدون امضا» در روز پنجم جشنواره ي سي و پنجم فيلم فجر

237 - انتخاب دبیرفیلم فجر ۳۶ حق دولت بعد است/پاسخ سینماگران به حاشیه‌ها

236 - چند سوال از کارگردان «تابستان داغ»/ 13 نامزدی که به 2 سیمرغ رسید

235 - واکنش تارخ و انجمن بازیگران به بازیگران برگزیده فجر

234 - سیمرغ های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر پر کشیدند: «ماجرای نیمروز» محمدحسین مهدویان بهترین فیلم شد/نوید محمدزاده با «عصبانی نیستم» هت تریک کرد

233 - فجر رفتار خوبی با فیلم ما نداشت/«بیست و یک روز بعد» با ایده واقعی

232 - جشنواره فجر حتی تقدیر خود را از تنها انیمیشن این رقابت دریغ کرد

231 - فیلم ما «فست فودی» نیست/ «سوفی و دیوانه» راز دارد

230 - درخواست تهیه‌کنندگی علیخانی را به ارشاد داده‌ایم/ مساله پول نبود

229 - بخشی از «یادم تو رو فراموش» بازسازی واقعیت است/ خلوت عاشقانه

228 - مچ‌گیری هنگام فیلمبرداری غیرقانونی!

227 - نیکی کریمی: جشنواره باید خسته نباشید باشد نه استرس جدید برای ما

226 - بازی در «ویلایی ها» ادای دین به مادرم بود/ با نقش زندگی می کنم

225 - ابتذال پررنگ / یادداشت مهرزاد دانش درباره موج اعتراضات اخیر به جشنواره سی و پنجم فیلم فجر

224 - قصه پر غصه امروز / یادداشت سیدجواد صفوی برای فیلم "یک روز بخصوص"

223 - کی؟ کجا؟ / یادداشت مهرزاد دانش درباره "قاتل اهلی"

222 - زیبایی شناسی سینمای قصه گو در عین ثبت اسناد زنده / یادداشت حدیث جان بزرگی برای مستند "آهستگی"

221 - مثل همیشه / یادداشت احمد شاهوند پیرامون اعلام اسامی نامزدهای جشنواره سی و پنجم

220 - نامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران معرفی شدند / "تابستان داغ" با 13 نامزدی در صدر

219 - نمره اخلاق / یادداشت سیدجواد صفوی برای فیلم "بدون تاریخ بدون امضا"

218 - "انزوا" هم حذف شد / 6 فیلم برتر آرای مردمی تا پایان هفتمین روز جشنواره سی و پنجم فیلم فجر

217 - یک فیلم بی نقص و دور از ورطه ی تکرار برای کارگردان؟ / یادداشت حدیث جان بزرگی برای "ماجرای نیمروز"

216 - گزارش کامل نشست پرسش و پاسح فیلم "قاتل اهلی" ساخته مسعود کیمیایی

215 - "ویلایی ها" از جدول آرای مردمی کنار رفت / 7 فیلم باقی ماندند

214 - این 8 فیلم / نتیجه شمارش آرای تماشاگران تا پایان روز پنجم

213 - ایستایی مطلق / یادداشت حدیث جان بزرگی برای فیلم "ترومای سرخ"

212 - حال خوب ... / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای "ماجرای نیمروز"

211 - روایتی از تاریخ ملتهب معاصر ایران / گزارش نشست «ماجرای نیمروز» در برج میلاد

210 - "فصل نرگس" جایگزین "نگار" شد / ده فیلم برتر آرای مردمی تا پایان روز سوم

209 - دو نیمه لیوان / یادداشت حمید سلجوقی برای فیلم های "فِراری"، "کوپال"، "آباجان" و "سوفی و دیوانه"

208 - ده فیلم برتر آرای مردمی تا پایان روز دوم اعلام شد

207 - می توانست موفق تر باشد / یادداشت حمید سلجوقی برای فیلم های "تابستان داغ" و "شماره 17 سهیلا"

206 - فیلمِ اجرا / یادداشت حمید سلجوقی برای فیلم های "ویلایی های"، "نگار"، "دریاچه ماهی" و "ماجان"

205 - آرای مردمی روز اول جشنواره فیلم فجر ۳۵ اعلام شد

204 - گرامیداشت یاد دو منتقد و دو خبرنگار فقید در جشنواره فیلم فجر برگزار شد

203 - محترم و موفق / یادداشت حمید سلجوقی برای فیلم های "ائو (خانه)" و "ایتالیا ایتالیا"

202 - در روزی که دو فیلم "اِو" و "ایتالیا ایتالیا" به نمایش درآمد «سعید راد» اعلام کرد: فیلم «اِو» مرا به‌یاد سینمای ایتالیا انداخت

201 - وزارت ارشاد از سکانس آخر فیلم «ایتالیا ایتالیا» گذشت و ممیزی به آن نداد!

200 - یادداشت: «قاتل اهلی»؛ بهترین و بدترین فیلم کیمیایی

199 - گزارش کامل مراسم افتتاحیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر / اسامی برگزیدگان بخش اقلام تبلیغی و اطلاع‌رسانی

198 - نامزدهای بخش اقلام تبلیغی و اطلاع‌رسانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد

197 - برنامه کامل اکران فیلم ها در کاخ جشنواره (برج میلاد) و کاخ مردمی جشنواره (پردیس سینمایی ملت) مشخص شد

196 - احسان کرمی مجری افتتاحیه جشنواره سی و پنجم فیلم فجر شد

195 - داوری 33 فیلم بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فجر آغاز شد

194 - مدیر امور سینماهای جشنواره: پیش فروش بلیت در پردیس ملت به پایان رسید

193 - در برنامه شهر فرنگ مطرح شد؛ تأکید بر ضرورت مدیریت دائمی در جشنواره فیلم فجر

192 - پوستر بخش استانی جشنواره فیلم فجر رونمایی شد

191 - «ترومای سرخ»؛ روایت‌گر قصه‌ای عاشقانه‌ای در بستر یک سفر شهری/نمایش در بخش چشم انداز جشنواره

190 - فیلم فجر با «آبی کم‌رنگ» کلید می‌خورد/ آغاز جشنواره با یک مستند

189 - نسخه نهایی «سدمعبر» به دبیرخانه جشنواره فجر رسید

188 - حضور پرقدرت «هنروتجربه» با ۱۶ فیلم در جشنواره فیلم فجر

187 - مراحل فنی «شنل» رو به پایان است/ تحویل نسخه نهایی به فجر

186 - صداگذاری «دعوتنامه» به پایان رسید/ اصلاح رنگ و نور، نسخه نهایی به زودی به جشنواره ارسال میشود

185 - دردسرهای خرید بلیت/از مسئولان ژاپنی فقط عذرخواهی را یاد گرفته‌ایم

184 - حمید نعمت‌الله: قصه «رگ‌خواب» ویژه بود

183 - اکران فوق‌العاده صبحگاهی فیلم‌ها در پردیس‌ها امسال در جشنواره 35 فیلم فجر

182 - نشست خبری ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران برگزار شد

181 - اکران ۱۶ فیلم سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در ارومیه

180 - سینما بهمن زنجان میزبان ١٦ فیلم جشنواره

179 - مریم دوستی: فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» در مرز واقعیت و متافیزیک است

178 - معرفی داوران بخش مسابقه سینمای مستند سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

177 - هیأت داوران بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر معرفی شد

176 - 31 سالن سینما در تهران میزبان مخاطبان جشنواره فیلم فجر35

175 - کرمان با دو سینما میزبان جشنواره فیلم فجر

174 - سینما مهتاب قزوین میزبان جشنواره فیلم فجر شد

173 - کارگردان «تابستان داغ»: در بستری قصه‌گو به آسیب‌شناسی خانواده پرداخته‌ام

172 - تب‌ و تاب جشنواره‌ای در استودیو روشنا/ از «فراری» و «سارا و آیدا» تا «یک روز بخصوص»

171 - کارگردان «کمدی انسانی»: ساخت این فیلم فراتر از ابزاری برای تصعید روحی بود

170 - سعید سهیلی کارگردان «گشت‌2»: این فیلم از نسخه قبلی، بهتر و جلوتر است

169 - نقش پررنگ زنان در آثار فجر ۳۵/ سینما مسایل زنان را محور قرار داد

168 - اهواز با ٢٠ فیلم میزبان جشنواره فجر شد

167 - دیدار دبیر جشنواره فیلم فجر با گروهی از صاحبان آثار

166 - نگار آذربایجانی: «فصل نرگس» مخاطب را به نوع‌دوستی دعوت می‌کند

165 - حسین‌نژاد: مخالفت‌ با انتخاب فیلم‌های فجر، اتفاق جدیدی نیست!

164 - امیرحسین علم‌الهدی: پنجاه‌درصد جشنواره فجر35، دست جوان‌هاست

163 - افتتاح سالن شماره 3 سینما فرهنگ کرمانشاه در آستانه جشنواره فجر

162 - سیمرغ فجر با ٢٢ فیلم در راه شیراز

161 - کارگردان «شماره 17 سهیلا»: دغدغه‌ام، زنان و بحران میانسالی است

160 - سینما گلشن بجنورد میزبان فجر35 / خراسان شمالی برای دومین بار میزبان جشنواره شد

159 - محمد تهامی‌نژاد: فیلم‌های خوبی را در بخش مستند جشنواره خواهیم دید

158 - کارگردان «چراغ‌های ناتمام»: داستان یک نویسنده مستقل را روایت کردم

157 - برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در تبریز

156 - عماد افروغ عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر: به کیفیت فیلم‌ها توجه کردیم نه نام‌ها

155 - نیما حسنی‌نسب: بازگشت اعتبار به سینمای رسانه‌ها، گامی ماندگار در کارنامه جشنواره خواهد بود

154 - محسن علی‌اکبری: امسال ارزش سیمرغ بالاتر از گذشته است

153 - مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر: اولویت ما ایجاد شرایط مطلوب برای اهالی رسانه است/ دوره‌های قبل را آسیب‌شناسی کردیم

152 - شبنم مقدمی: رویکرد امسال جشنواره فجر در قبال فیلم‌اولی‌ها، منصفانه است

151 - جمال ساداتیان: نگرانی فیلم‌اولی‌ها بی‌مورد است

150 - بعید است ما بتوانیم به این شرایط برسیم / ترکیبی که باید متنوع شود

149 - علی‌محمد قاسمی: تغییرات جشنواره فیلم فجر در جهت اعتلای سینمای ایران است

148 - سعید سعدی: بخش چشم‌انداز، جشنواره فیلم فجر امسال را جذاب‌تر می‌کند

147 - «تعریف واحد» از جشنواره فیلم فجر با اصلاح قوانین امکان پذیر می‌شود

146 - هاتف علیمردانی: ادغام «نگاه نو» در «سودای سیمرغ» به نفع اهالی سینماست

145 - واکنش اکتای براهنی به حذف بخش نگاه نو از جشنواره فیلم فجر

144 - حذف بخش «نگاه نو» فیلم فجر از دیدگاه یک فیلم‌ساز

143 - گزارش کامل نشست خبری دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

142 - پس از اینکه «بن بست وثوق» جایگزین «زرد» در بخش غیررقابتی شد تهیه کننده فیلم گفت: وقتی «زرد» اکران شد، مردم قضاوت می‌کنند

141 - جلسه محرمانه و شبانه دبیرخانه جشنواره فجر با "علی اصغر ترکیان" مدیر «سینماتیکت» تا اعتراف مسئولان جشنواره به ناتوانی در پیش فروش بلیت

140 - اعلام زمان و جزئیات پیش فروش اینترنتی بلیت‌های سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر

139 - پایان بخش استانی جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران

138 - جشنواره فیلم فجر در اراک برگزار می‌شود

137 - پوستر جشنواره فجر 35 با تصویری از زنده‌‌یاد «علی حاتمی» رونمایی می‌شود

136 - منوچهر هادی: «کارگر ساده نیازمندیم» به تبعات اختلاف طبقاتی می‌پردازد/قاعده جدید جشنواره را تایید میکنم

135 - سینما بهمن شهرکرد به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر پیوست

134 - بزرگداشت «فرهاد توحیدی» و «تورج منصوری» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

133 - فیلمبرداری فیلم سینمایی «خفه گی» جدیدترین ساخته فریدون جیرانی امشب به پایان می‌رسد/مراحل فنی فیلم به سرعت در حال انجام است

132 - غلامرضا فرجی خبر داد: 9 هزار صندلی که شامل 20 سینما و 30 سالن نمایش است میزبان سینماهای مردمی جشنواره می شوند

131 - محمد حیدری: «کاناپه» اگر در جشنواره میامد توقیف دائمی میشد/«فروشنده» نیاز به لابی ما در اسکار ندارد/بلیط فروشی جشنواره دست خانه سینما است

130 - «خانه (ائو)» فیلمی با زبان آذری و زیرنویس فارسی با تایم 75 دقیقه ای در بخش مسابقه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

129 - پرونده شهلا جاهد با «یادم تو رو فراموش» در جشنواره فیلم فجر بازخوانی می شود

128 - ساخت موسیقی فیلم سینمایی «سد معبر» در آمریکا به پایان رسید

127 - آغاز ساخت موسیقی «بیست و یک روز بعد» توسط علیرضا کهن دیری + عکس جدید از فیلم

126 - نقد صریح تینا پاکروان به عملکرد هیات انتخاب جشنواره فجر

125 - پاسخ با طعنه ایوبی به منتقدان هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر به خاطر نادیده گرفتن فیلم «امپراطور جهنم»

124 - سهم همه فیلمسازان در جشنواره سی‌و پنجم/ شمار فیلم‌های غیراول تغییری نداشت

123 - انصراف فیلم «امپراطور جهنم» پرویز شیخ طادی از حضور در جشنواره فیلم فجر پس از انتخاب شدن در بخش چشم انداز

122 - آهنگساز «ایستاده در غبار» به پروژه جدید مهدویان "ماجرای نیمروز" پیوست

121 - حضور «اسرافیل» تنها فیلم بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر در فستیوال فیلم برلین قطعی نیست

120 - هنوز سکانس پایانی «گشت ۲» را ضبط نکرده‌ایم/ به ارمنستان می‌رویم

119 - انیمیشن «فیلشاه» برای تولید باکیفیت این محصول از شرکت در جشنواره انصراف داد/رونمایی در جشنواره جهانی فیلم فجر

118 - هاتف علیمردانی کارگردان «آباجان»: اصلاحیه ها از مدت زمان فیلم کم نکرد و تنها با تغییر دیالوگ توانستیم مشکلات را حل کنیم

117 - مصطفی احمدی کارگردان فیلم «بی حساب»: باید به قواعد جشنواره تن بدهیم، امیدوارم فیلم های با کیفیت ببینیم و کیف کنیم

116 - انتقادات تند و تیز پرویز پرستویی: ببینید کارمان به کجا رسیده است که "کیهان" از هیات انتخاب جشنواره تقدیر می کند

115 - اسامی 11 فیلم بخش چشم‌انداز (خارج از مسابقه) جشنواره فیلم فجر اعلام شد/باز هم خبری از «کاناپه» عیاری و «هجوم» مکری نیست

114 - وقتی دو مستند پرمخاطب سینماحقیقت «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» و «زنانگی» هم به دلیل ممیزی از جشنواره کنار گذاشته شدند

113 - 5 فیلم به بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر اضافه شدند

112 - صباغ زاده: مطمئن باشید «خانه کاغذی» به احتمال 90 درصد به دلیل نزدیک شدن به برخی خط قرمزها از جشنواره رد شد

111 - از عیاری، مکری، میلانی تا درمیشیان، رسول اف و معتمدی/همه غایبان جشنواره فیلم فجر و واکنش فیلمسازان به حذف آثارشان

110 - واقعیت و بازنمایی واقعیت

109 - مهمترین غایبان بخش مسابقه جشنواره/عیاری و مکری و رسول اف گرفتار ممیزی

108 - محمد حیدری: حضور 9 فیلم اول در بخش مسابقه، نوید خوبی برای آینده سینمای ایران است

107 - اسامی 28 فیلم‌ بخش «سودای سیمرغ» سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد

106 - نسخه نهایی فیلم سینمایی «بی سایه» تحویل دبیرخانه جشنواره فیلم فجر شد

105 - فیلم سینمایی «لِرد» ششمین ساخته "محمد رسول اف" در راه جشنواره فیلم فجر + اطلاعات جدید از فیلم

104 - نسخه کامل فیلم «کاناپه» کیانوش عیاری فردا در آخرین شب بازبینی فیلم ها به جشنواره فیلم فجر ارسال خواهد شد

103 - فیلم سینمایی «لابی» به دبیرخانه فجر رسید/ مسافرانی که خاطره حمل می‌کنند

102 - غایبان بزرگ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر/کارگردان‌های مطرحی که امسال در جشنواره فیلم ندارند

101 - سیدمحمود رضوی تهیه کننده سینما: به دبیر جشنواره فیلم فجر باید فرصت پنج ساله داد

100 - آزاده صمدی: دیده نشدن زحمات عوامل فیلم‌‌اولی‌ها آزاردهنده شده بود/ امید به رعایت انصاف و عدالت در فجر35

99 - یادداشت مسعود کیمیایی درباره هیات حل اختلاف و قضاوت های پیش آمده/سکانس های باقی مانده «قاتل اهلی» را برای رسیدن فیلم به جشنواره خواهیم گرفت

98 - بهترین فیلم کوتاه سیمرغ فجر را می‌گیرد/ داوری مجزا از سال آینده

97 - نسخه نهایی فیلم سینمایی «شاخ کرگدن» به کارگردانی محسن محسنی نسب به دفتر جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد

96 - اتمام فیلمبرداری تازه‌ترین ساخته مسعود جعفری جوزانی/ امروز «پشت دیوار سکوت» به دفتر جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد

95 - سرانجام پس از گذشت 7 سال و با قول سال گذشته ایوبی، فیلم کوتاه به جشنواره فیلم فجر بازگشت

94 - با حساب و کتاب فیلم‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را در شهرستانها نمایش بدهید

93 - «چهل مروارید» به «اِشنوگل» تغییر نام داد/ ارائه دو فیلم به فجر

92 - فیلمبرداری «ماجان» امروز در شمال کشور به پایان می رسد/نسخه ای از این فیلم چند روز پیش تحویل دفتر جشنواره شده است

91 - برای دومین سال پیاپی، «پردیس سینمایی ملت» کاخ مردمی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد

90 - دست برادران محمودی از جشنواره سی و پنجم فیلم فجر کوتاه ماند/«رفتن» به دلیل قوانین جشنواره نمیتواند در این رویداد شرکت کند

89 - مشکل «قاتل اهلی» حل شد/با حل اختلافات میان منصور لشگری قوچانی و مسعود کیمیایی، احتمالا فیلم به جشنواره می رسد

88 - پیش بینی درباره‌ی نسل‌های حاضر و غایب فیلم فجر

87 - اقدام جسارت آمیز مدیران فجر در تبرئه خبرنگاران واقعی سینما

86 - جشنواره فیلم فجر حرفه‌ای می‌شود/ انعطاف قابل تأمل جشنواره نسبت به شرایط روز سینمای ایران

85 - با فیلمبرداری سکانس های باقی‌مانده، نسخه نهایی فیلم سینمایی «توچال» به زودی تحویل دفتر جشنواره فیلم فجر می‌شود

84 - فرزاد موتمن: ادغام بخش فیلم اولی‌ها با بخش اصلی در جشنواره فجر تصمیم عاقلانه‌ای است

83 - فیلمبرداری «ماجرای نیمروز» دومین ساخته محمدحسین مهدویان با بازی احمد مهرانفر، مهدی پاکدل و جواد عزتی به پایان رسید

82 - «ایتالیا ایتالیا» آماده رقابت در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد/اقتباس از داستان جومپا لاهیری و در ژانر کمدی-موزیکال

81 - ساخت جلوه‌های ویژه «دریاچه ماهی» برای حضور در جشنواره فجر

80 - ادعای فیلمی از متقاضیان جشنواره برای معرفی 20 چهره‌ی جدید به سینما!

79 - نسخه نهایی «خاله هما کی می آید؟» به فجر رفت/ قصه مربی فوتبال

78 - «چهل کچل» فیلم جدید پژمان بازغی به کارگردانی صادق صادق دقیقی در جشنواره + روایتی از فیلم

77 - با اعلام "محمد حیدری" دبیر جشنواره، امسال فعالیت رسانه ها در کاخ جشنواره «برج میلاد» یک روز زودتر (از 10 بهمن ماه) آغاز خواهد شد

76 - نسخه اولیه فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» روز گذشته یکشنبه 12 دی ماه جهت بازبینی به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد

75 - «بی حساب» را متفاوت از «نزدیکتر» ساختم/اجازه دهیم هیات انتخاب جشنواره در فضای آرام فیلم ها را تماشا کنند

74 - «نیمکت» اولین ساخته فلورا سام به جشنواره فیلم فجر رسید/ آماده‌سازی نسخه نهایی

73 - ساخت موسیقی فیلم سینمایی «دعوتنامه» به پایان رسید/فیلم مهرداد فرید در راه جشنواره فیلم فجر

72 - فیلم‌های جشنواره امسال در حالی قرار است در همه مراکز استان‌ها نمایش داده شوند که وزارت کشور بابت نمایش استانی فیلم‌ها در جشنواره سه سال پیش هنوز به تهیه‌کنندگان بدهکار است

71 - ابراز خوشحالی ایوبی از برگزاری جشنواره فیلم فجر در ۳۰ استان کشور

70 - نسخه نهایی «ملی و راه های نرفته اش» فیلم جدید تهمینه میلانی به دفتر جشنواره فجر تحویل داده شد

69 - حمیدرضا آذرنگ بازیگر پرکار امسال سینمای ایران/با 7 فیلم متقاضی حضور در جشنواره

68 - کیانوش عیاری در واکنش به شایعه رد فیلمش توسط هیأت انتخاب فجر: فیلم اصلا ارسال نشده که بخواهد رد شود!/فیلم را سه شنبه هفته آینده خواهم فرستاد

67 - از «ویلایی ها» تا «ماجراهای نیمروز»/7 فیلم با موضوع دفاع مقدس و انقلاب آماده حضور در جشنواره فیلم فجر

66 - بررسی بازیگرانی که سال گذشته شانس به دست آوردن سیمرغ بلورین را داشتند در جشنواره 35 فیلم فجر

65 - غلامرضا موسوی: امسال در هر استان 20 فیلم سینمایی حاضر در جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید

64 - هادی محقق: منتظر وضعیت حضور «هات پلات» در جشنواره فیلم فجر هستم

63 - «زیر سقف دودی» پوران درخشنده به صداگذاری رسید/نسخه نهایی به زودی به جشنواره فرستاده میشود

62 - امیدوارم امسال، جشنواره فیلم فجر جشن باشکوه سینمایی مردم ایران باشد

61 - حذف 45 درصد از متقاضیان کارت سینمای رسانه

60 - ساخت موسیقی «بدون تاریخ، بدون امضا» توسط پیمان یزدانیان/ نسخه اولیه فیلم به فجر رفت

59 - هیات انتخاب فجر فیلم «سهیلا» را تماشا کردند/آنکه لویه نماینده جشنواره برلین هم این فیلم را بازبینی کرده است

58 - نسخه نهایی «فصل نرگس» تحویل دفتر جشنواره فیلم فجر شد

57 - «یواشکى» تازه ترین فیلم رضا درمیشیان در دفتر جشنواره فیلم فجر + اولین عکس از فیلم

56 - «خفه گی» فریدون جیرانی در سکوت خبری با نوید محمدزاده و الناز شاکردوست کلید خورد/در تلاش برای رسیدن به جشنواره

55 - آیا انیمیشن «فیلشاه» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید؟

54 - نسخه اولیه فیلم سینمایی «برگ جان؛ یک تعبیر عاشقانه» به جشنواره فجر رسید

53 - لوگوی «مرداد» یکی از فیلم اولی های جشنواره امسال رونمایی شد

52 - تینا پاکروان: جشنواره فجر امسال با خود نگاهی تازه‌‌ به همراه می‌آورد

51 - مرتضی رزاق کریمی: امسال یکی از بهترین‌ دوره‌های بخش مستند جشنواره فجر را پیش رو داریم

50 - «صدای منو می‌شنوید؟» به دفتر جشنواره فیلم فجر ارسال شد/پروین آشتیانی به آخرین وضعیت جدیدترین ساخته سینمایی خود اشاره کرد

49 - فیلم سینمایی «پرسه در حوالی من» اولین ساخته بلند سینمایی غزاله سلطانی متقاضی حضور در جشنواره شد

48 - با پایان یافتن تدوین «گیلدا» ساخته جدید کیوان علیمحمدی و امید بنکدار، نسخه اولیه فیلم تحویل دفتر جشنواره فجر شد + عکس جدید از مهناز افشار

47 - گوهر خیراندیش: قاعده جدید جشنواره فجر، به عوامل فیلم‌ها انگیزه می‌دهد

46 - احتمال حضور فیلمی که از جشنواره مقاومت کنار کشید در جشنواره فیلم فجر قوت یافت/هیت انتخاب به بازبینی «ماه گرفتگی» نشست

45 - فیلم سینمایی «ناکوک» به کارگردانی امیر پورکیان در سکوت خبری ساخته شد و نسخه ای از آن به جشنواره تحویل داده شد

44 - نسخه نهایی «بی‌نامی» را 15 آذر به فجر داده‌ایم/ اسم فیلم را تغییر ندادیم

43 - صداگذاری «اسرافیل» دومین ساخته آیدا پناهنده آغاز شد/نسخه نهایی به زودی به دبیرخانه فجر فرستاده میشود

42 - نسخه اولیه فیلم اولی «بیست و یک روز بعد» 2 روز دیگر به جشنواره فیلم فجر تحویل داده میشود

41 - فیلم جدید مازیار میری «سارا و آیدا» امروز تحویل دفتر جشنواره فیلم فجر می‌شود

40 - «خرگیوش» اولین ساخته "مانی باغبانی" به دفتر جشنواره فجر رسید

39 - نسخه نهایی «بی سایه» ابوالفضل صفاری به جشنواره ارائه شد/ ساخت یک فیلم جاده‌ای

38 - «نرگس مست» به کارگردانی ضیاءالدین دری موسیقی دلنشینی دارد/ آماده‌سازی نسخه نهایی فیلم برای جشنواره

37 - «آباجان» آماده حضور در جشنواره 35 فیلم فجر شد/ فیلمی جدید و متفاوت از هاتف علیمردانی

36 - نسخه نهایی فیلم «خانه کاغذی» با بازی پرویز پرستویی و تینا پاکروان به دبیرخانه فجر تحویل داده شد

35 - ساخت موسیقی «آذر» آغاز شد/ نسخه نهایی به زودی آماده می شود

34 - «کارگر ساده نیازمندیم» در راه فجر/ پخش فیلم به حوزه هنری رسید

33 - فیلمبرداری «کاناپه» کیانوش عیاری بعد از 3ماه (85 جلسه) سرانجام به پایان رسید/نسخه نهایی به زودی به دبیرخانه جشنواره ارسال میشود

32 - ادغام «نگاه نو» در «سودای سیمرغ» باید زود‌تر اتفاق می‌افتاد

31 - برپایی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در 30 استان

30 - «شنل» با بازی باران کوثری و رضا بهبودی تحویل دفتر جشنواره فجر شد

29 - «ایستگاه اتمسفر» اولین ساخته مهدی جعفری به تهیه کنندگی شهرداری تهران به دفتر جشنواره فیلم فجر رسید

28 - «بیست و یک روز بعد» روی میز جلوه های ویژه/تدوین فیلم در مراحل پایانی و به زودی ساخت موسیقی و صداگذاری فیلم آغاز خواهد شد

27 - فیلم سینمایی «من دیوانه نیستم» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته از روز سه شنبه کلید میخورد

26 - فیلمبرداری «گیلدا» چهارمین ساخه کیوان علی محمدی و امید بنکدار به پایان رسید/برای جشنواره فیلم فجر آماده میشود

25 - نامه «مسعود کیمیایی» به محمد حیدری برای جلوگیری از نمایش فیلم «قاتل اهلی» در جشنواره/حتی نمایش خصوصی فیلم هم "جرم" است

24 - محمد اطبایی: چرا باید بخش «نگاه نو» را از جشنواره حذف کنیم؟/در جشنواره های بزرگی چون کن بخش "نوعی نگاه"، برلین «پانوراما» و ونیز «افق ها» هنوز وجود دارد

23 - پردیس سینمایی چارسو یا برج میلاد!؟/محل کاخ رسانه‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر تا فردا قطعی می‌شود

22 - نسخه اولیه «کاناپه» هفته آینده به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارسال می‌شود

21 - جداسازی فیلم‌های اول در جشنواره فجر، دیگر ضرورتی ندارد

20 - پرکارترین بازیگران مرد در جشنواره فجر سی و پنجم کدامند؟

19 - شمارش معکوس برای اعلام آثار راه یافته به جشنواره فیلم فجر/ اعلام اسامی فیلم‌ها تا ۱۷ دی ماه

18 - رامبد جوان: کیفیت، مهم‌ترین معیار قضاوت آثار سینمایی‌ست

17 - خلعتبری موسیقی «لابی» را می‌سازد/دومین ساخته محمد پرویزی در راه جشنواره

16 - فراخوان ثبت‌نام اهالی رسانه و منتقدان برای حضور در جشنواره فجر

15 - پیام تسلیت دبیر جشنواره فیلم فجر برای درگذشت «جعفر والی»

14 - 256 فیلم به دبیرخانه فجر رسید/ اعلام رسمی اسامی آثار ارائه شده پیش از ارزیابی، خلاف مقررات جشنواره است

13 - حامد بهداد و باران کوثری با «سد معبر» در راه فجر

12 - «ایتالیا ایتالیا» به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد

11 - مسعود کیمیایی به دلیل اختلافات از منصور لشگری قوچانی شکایت کرد/«قاتل اهلی» به احتمال زیاد به جشنواره فیلم فجر نخواهد رسید!

10 - وضعیت مبهم «فراری» داودنژاد برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

9 - با وجود حذف بخش «نگاه نو»، فیلمسازان فیلم اولی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را بشناسید

8 - استقبال بیش از 220 اثر از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر

7 - «فراری» که سال گذشته به جشنواره نرسید در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر حضور خواهد داشت

6 - کارگردان فیلم «مرداد» به عنوان اولین فیلمساز فیلم اولی نسبت به حذف بخش نگاه نو جشنواره سی و پنجم انتقاد کرد

5 - در فاصله 120 روز به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آغاز اولین پیش بینی ها برای فیلم ها

4 - فراخوان سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فجر منتشر شد/ افزایش روزهای برگزاری جشنواره

3 - برگزارکنندگان سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر فیلمسازان جوان را غافلگیر کردند/حذف بخش مهم «نگاه نو» از جشنواره امسال/فیلم اولی های سال گذشته تاریخ ساز شده بودند!

2 - چرا بخش مستقل هنر و تجربه از جشنواره فجر حذف شد؟

1 - مقررات و فراخوان سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد/حذف بخش مهم "نگاه نو"

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::

....................................................................................................................................................................................................

صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

.......................................................................................................................................................................

 

..............................................................................................................................

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2002 - 2013 Cinetmag.com All rights reserved

............................................................

طراحی و اجرا: استودیو سی نت