New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

در نشست خبری فیلم سینمایی «پریناز» مطرح شد:

بهرام بهرامیان: سرنوشت من در سینما 11 سال بیکاری است/فیلم «آینه شمعدون» 90درصدش فیلمبرداری شده بود اما آن را توقیف کردند

:: 8 شهریور 1396  6:37:28 PM  ::

نشست خبری فیلم سینمایی

نشست خبری فیلم سینمایی "پریناز"

 

سی نت: فاطمه معتمدآریا گفت: اگر بتوانیم سلامت فکر و صداقت برای ساختن فیلم‌ها و اینکه ما انسان‌های بی‌آزار با افکار متفاوت هستیم را به مسئولان تفهیم کنیم، دیگر مشکل توقیف «پریناز» برای هیچ فیلمی بوجود نمی‌آید.

به گزارش سی نت، تعدای از عوامل فیلم «پریناز» که پس از سال‌ها توقیف برپرده سینماها آمده است، در نشستی که چهارشنبه هشتم شهریورماه برگزار شد،درباره‌ی این فیلم و حواشی آن سخن گفتند.

فاطمه معتمدآریا بازیگر فیلم سینمایی «پریناز» با اشاره به اینکه «پس از هفت سال فراز و نشیب که در جامعه فرهنگی و ذهن ما وجود داشته نمی‌توان راجع به جزئیات فیلم صحبت کرد» گفت: آن چیزی که باعث شد پیشنهاد آقای بهرامیان (کارگردان پریناز) را برای بازی در این فیلم بپذیرم نگاه کاملا متفاوت ایشان در سناریو بود. نگاه متفاوتی که در نوع فیلمسازی، تفکر و شخصیت‌پردازی وجود داشت و برای من که همیشه طالب تجربیات نو هستم این فیلم از کارهای خاص بود.

او با ابراز تاسف از توقیف چند ساله «پریناز» که باعث می‌شود، این اثر به سختی بتواند دوباره جان بگیرد و نیز با اشاره به جمله‌ای از رخشان بنی‌اعتماد که "هیچ فیلمی در صندوق‌خانه‌ها باقی نخواهد ماند." گفت: به نظرم مخالفت کردن با هر تفکر نو و جهت دادن به افکار کارگردان‌ها و سینما پیش برنده نیست.

این بازیگر با بیان اینکه هنر زمان ندارد، اضافه کرد: این بی‌زمانی هنر همیشه آن را زنده نگه داشته است و امیدوارم تا همیشه به صورت مسالمت‌آمیز با یکدیگر زندگی کنیم. سینمای ما با عزت‌تر از آن است که در ورطه سیاست بیفتد و آن را محدود کنیم. ما باید در فکر ساختن باشیم.

معتمدآریا با اشاره به نقش خود در فیلم سینمایی «پریناز»‌ اظهار کرد: کاراکتر این فیلم از نظر دیدگاه، افکار و فیزیک به شخصیت من شبیه نبوده اما فکر می‌کنم که این نقش در من چالشی ایجاد کرد تا آن را متفاوت بازی کنم. اگر تمایل به متفاوت بودن نداشته باشیم خلق یک فیلم سخت می‌شود و برای همین است که خلاقیت از بازیگری گرفته شده و متأسفانه این چیزی است که در سینمای ایران متداول و مرسوم است.

او ادامه داد: در «پریناز» وسواس به شکل بیرونی بیان شده است. وسواس در رابطه انسانی، اعتقادات یا حتی در نظافت قابل مشاهده است و این چیزی بود که من را برای بازی در این فیلم وسوسه کرد.

در بخش دیگری از این نشست کارگردان فیلم «پریناز» گفت: زمان ساخت این فیلم جامعه التهابی درباره مسائل مطرح شده در این فیلم داشت که دستاویزی شد تا مشکلاتی را که به نیروهای سیاه (غیبی) ربط می‌دهیم مطرح کنیم و البته این التهاب در آن زمان بسیار آزاردهنده بود.

بهرام بهرامیان ادامه داد: طبق بررسی‌ها تصمیم گرفته شد که این قصه‌ ساخته شود؛ قصه‌ای که هشت سال یا بیشتر توسط آدم‌های متفاوت یا در مکان‌های متفاوت نوشته شد و بسیار علاقه‌مند بودم که در سینما آن رابسازم چرا که از هر گونه فکر تکراری و از هر اندیشه‌ای که به من تهاجم کند و هر پلان تکراری که در فیلم دیگری دیده باشم پرهیز می‌کنم.

او با بیان اینکه تلاش می‌کند خود را به فیلمسازانی که کارهای جدید می‌سازند برساند، به فیلم «آل» اشاره و اظهار کرد:‌ از فیلم سینمایی «آل» تا «پریناز» فاصله‌هایی وجود دارد و امیدوارم روح علی معلم بزرگ شاد باشد چرا که زمانی که فیلم «آل» را کار می‌کردم یا در زمان ساخت «پریناز» علی معلم همیشه من را راهنمایی می‌کرد. در زمان ساخت فیلم سینمایی «آل» ساختار و اندیشه‌ای در ذهنم بود که همین ساختار «پریناز» هم شکل گرفت. در زمان ساخت فیلم سینمایی «آل» هم خرافات، ذهن مردی را به خود مشغول می‌کرد که از بحث اصلی زندگی دور شده بود. آن افکار بارور و به فیلم سینمایی «پریناز» تبدیل شد، اما این دو فیلم در ساختار بسیار با هم متفاوت هستند چرا که من سعی می‌کنم هر کارم با کار دیگر متفاوت باشد و با تأثیرگذاری بیشتری کار کنم.

او با اشاره به اینکه «من معتقد نیستم که شفادهنده‌ای در جامعه وجود دارد، اما معتقدم که شفاگیرنده در جهان وجود دارد»، افزود:‌ در سال‌های قبل شخصی وجود داشت به نام بهرام بهرامیان که فیلمسازی می‌کرد. در ابتدا سریال جدی «ساعت شنی» را ساخت که از نظر ساختاری امتیازاتی داشت. این شخص یک عنصر نامطلوب، مهاجم، منتقد و مدیربه‌هم‌زن است که نظم جامعه را تحت تأثیر قرار داد و بعد از ساخت «ساعت شنی» که عده‌ای می‌گویند بهترین سریال است، سه سال ممنوع‌الکار شد و بعد از آن فیلم «پریناز» را ساخت که هر چه بود الان هم راضی به پخش آن نیستم در حالی که این فیلم برگرفته از منبع تفکر بود.

بهرامیان با اشاره به خاطره‌ای اظهار کرد: فیلم «پریناز» قرار بود در جشنواره حضور داشته باشد اما طبق شنیده‌ها یک نفر که جزو هیأت بازبینی بود سرنوشت «پریناز» را مشخص کرد. کسی که فیلم را می‌بیند و تصمیم می‌گیرد فیلم و فیلمساز این فیلم را آتش بزند و من هنوز هم منتظر هستم که این روزها این فیلم آتش بگیرد.

این کارگردان با اشاره به فیلم «آیینه شمعدان» اظهار کرد: این فیلم ۹۰ درصد فیلمبردای شده بود اما آن را توقیف کردند و همچنان هم در حال توقیف است و نمی‌دانم چرا خبرنگاران و مسئولان سینما خودشان را به خواب زده‌اند؟ اگر اندیشه من قابل حصر شدن است و اگر اندیشه‌ای تولید می‌شود که هفت سال بعد قابل نمایش است یعنی ما خودمان را به خواب زده‌ایم. مسیر فیلم «پریناز» مسیری است که اغلب فیلم‌های من آن را طی کرده‌اند اما به نظر من اگر فیلمی خوب نباشد قابل حصر شدن نیست و من به این نتیجه رسیده‌ام زمانی که فیلمی سانسور می‌شود، حتما یک فیلم خوب است.

او ادامه داد: چطور ممکن است یک فیلم پروانه نمایش بگیرد اما توقیف شود؟ چرا به من پروانه کارهایی را می‌دهید که بعد توقیف شود؟ سرنوشت بهرام بهرامیان ۱۱ سال بیکاری است. من از زمان «ساعت شنی» به کرات خودم را تغییر دادم و همیشه معتقدم فیلمساز باید حرف جامعه و سیاست‌مداران را گوش بدهد و فیلم بسازد اما من همان‌ها را می‌سازم و همان‌ها توقیف می‌شود.

بهرامیان بیان کرد: فیلم سینمایی «پریناز» سه بار تصحیح شد اما از نظر محتوایی این فیلم با فیلم اصلی خود فاصله چندانی ندارد. من اسم این را سانسور نمی‌گذارم و معتقدم که این فیلم نیاز به تصحیح اندیشه داشته است اما زمانی که این فیلم ساخته شد هدف این نبود تا در سینمای هنر و تجربه پخش شود، اما از سینمای هنر و تجربه به خاطر نمایش این فیلم بسیار تشکر می‌کنم و از مسئولانی هم که این فیلم را فهمیدند و از آن حمایت کردند بسیار متشکرم.

مژگان بیات یکی از بازیگران این فیلم هم که در نشست حاضر بود، با بیان اینکه کاراکتری که در این فیلم بازی کرده یکی از خط قرمزهای سینمای ایران است، اظهار کرد: بازی کردن در این نقش برای هر بازیگری ریسک است، چرا که ممکن است بعضی از صحنه‌های آن دیده نشود که این اتفاق برای من هم افتاد اما از این اینکه این نقش را انتخاب کردم بسیار خوشحالم.

او ادامه داد: در سینمای ما تعدادی آدم برای اندیشه و افکار فیلمسازان تصمیم می‌گیرند و اگر از همه فیلمسازان بپرسیم هیچ کس جواب درستی به ما نمی‌دهد. اگر آقای بهرامیان با خیال بازتر این فیلم را می‌ساخت «پریناز» خیلی بهتر ساخته می‌شد ولی ما همیشه درگیر توقیف فیلم‌ها هستیم.

وی افزود: برای فیلم سینمایی «پریناز» سرمایه زیادی مصرف شد چرا که این فیلم قصه‌ای بود با کیفیت و با بازیگرانی خوب، اما از آن حمایتی نشد.

مریم ضیایی (بازیگر) هم یکی دیگر از عوامل «پریناز» بود که در این نشست حضور داشت.

 

منبع: ایسنا

2966 - فائز حسینی

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

پریناز - Pri naaz        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت