New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

مروری بر 22 فیلم بخش مسابقه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

از مهرجویی و داودنژاد تا قریبیان و درخشنده در فجر سی و یکم

:: 16 دی 1391  1:58:32 PM  ::

جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر

 

سی نت: به گزارش سی نت به نقل از ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر،‌ نگاهی به فهرست فیلم هایی که در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ توانستند حضور پیدا کرده و روی پرده بروند نشان می دهد این دوره عرصه رقابت میان سه نسل از کارگردان های سینمای ایران برای به دست آوردن سیمرغ بلورین این دوره از جشنواره است.

در زیر مروری داریم به فیلم‌های بخش مسابقه و کارنامه فیلمسازان:

«داریوش مهرجویی» با فیلم «چه خوبه که برگشتی» برای سومین سال متوالی است که در جشنواره فجر حضور دارد. مهرجویی دو سال گذشته نیز با فیلم های «نارنجی پوش» و «آسمان محبوب» در جشنواره حاضر شد و توانست توجه داوران جشنواره را به خود جلب کند. او با ساخت فیلم «چه خوبه که برگشتی» در میان فیلمسازان مطرح سینمای ایران رکورد حضور متوالی برای سومین سال را از آن خود کرد.

از دیگر فیلمسازان که نمایندگان نسلی از سینماگران هستند که فعالیت فیلمسازی شان را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کرده است، «علیرضا داودنژاد» است. او اولین ساخته بلند سینمایی اش را سال 54 ساخت و با فیلم های اجتماعی کار خود را پی گرفت. داودنژاد با ساخت «کلاس هنرپیشگی» در راستای کار قبلی اش قدم برداشته است.

«فرامرز قریبیان» از سالهای قبل از انقلاب در مقام بازیگر جلوی دوربین رفت اما اولین ساخته او در مقام کارگردان «جدال در تاسوکی» (65) به شمار می آید. او امسال چهارمین اثر خود را با موضوعی پلیسی اجتماعی در مقام کارگردان و تهیه کننده با نام «گناهکاران» در جشنواره فجر به نمایش می گذارد. قریبیان به همراه تعدادی از بازیگران مطرح سینمای ایران به ایفای نقش پرداخته است.

«پوران درخشنده» پس از سه سال با فیلمی اجتماعی در جشنواره سی و یکم حاضر شده است. اکثر آثار او در جشنواره مورد توجه منتقدان و نویسندگان همچنین داوران جشنواره بوده است. درخشنده در ساخت آثار اجتماعی تلاش کرده تا به جزئیات دقت کند و آثارش را براساس تحقیقات گسترده جلوی دوربین برده است. درخشنده در «هیس دخترها فریاد نمی زنند» علاوه بر استفاده از چهره های سرشناس سینما یک بازیگر جوان به سینما معرفی کرده است.

علی قوی تن با ساخت فیلم سینمایی «آفتاب مهتاب زمین» در حوزه کودک و نوجوان توانست در جشنواره اصفهان نیز حاضر شود. قوی تن اولین ساخته بلند خود را بر اساس نوشته همایون اسعدیان «عشق من شهر من» فیلمی اجتماعی در فضای تهران در زمان جنگ تحمیلی ساخت. او امسال برای سومین سال متوالی پس از ساخت و حضور فیلم های «پرواز سنجاقک های برکه سبز» و «پرواز بادبادک ها» در بخش مسابقه سینمای ایران با فیلم «آفتاب مهتاب زمین» حضور پیدا می کند.

بر اساس این گزارش، «استرداد» ساخته علی غفاری از فیلم های فاخر امسال است که توسط بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است. فیلمی که موضوع آن به تاریخ معاصر ایران اشاره دارد و بخش هایی از آن در کشور روسیه فیلمبرداری شد. او باساخت فیلم «استرداد» پس از ساخت فیلم های تجاری «چراغ قرمز» و «شاهرگ» در مرکز توجه علاقمندان به سینما قرارگرفته است.

رامتین لوافی پور که با اولین ساخته خود «آرام باش و تا هفت بشمار» توانست جوایز مختلف بین المللی را از آن خود کند، دومین اثر خود را با نام «برلین 7-» را در آلمان ساخت. این فیلم درامی ضد جنگ است که با حضور بازیگران سرشناس ایرانی و آلمانی روایت می شود.

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» چهارمین ساخته محمدهادی کریمی به شمار می آید. او نویسنده بیش از هفده فیلمنامه سینمایی است که تاکنون توسط کارگردانان مختلف جلوی دوربین رفته است. سومین ساخته او «برف روی شیروانی داغ» در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر در بخش مسابقه جشنواره پذیرفته شد و توانست نظر بسیاری از منتقدان و کارشناسان را به خود جلب کند.

سیاوش اسعدی دومین ساخته بلند خود را مانند اثر قبلی اش (حوالی اتوبان) موضوعی اجتماعی انتخاب کرده است. «جیب بر خیابان جنوبی» دومین ساخته اسعدی به شمار می آید . کارگردان در اثر قبلی با ظرافت خاصی به سوژه اصلی داستان نزدیک شده بود و این فیلم مورد توجه منتقدان قرار گرفت. او دومین ساخته خود را سال گذشته جلوی دوربین برد اما بخش های باقیمانده فیلم امسال جلوی دوربین رفت.

«حوض نقاشی» اولین همکاری مازیار میری و و سازمان توسعه سینمایی سوره به شمار می آید. او پس از ساخت فیلم هایی چون «به آهستگی»، «پاداش سکوت» ، «کتاب قانون» و... «سعادت آباد» هفتمین اثر خود را با نگاهی به خانواده و ستایش این نهاد اجتماعی جلوی دوربین برده و با استفاده از بازیگران مطرحی چون شهاب حسینی و نگار جواهریان در جشنواره سی و یکم فیلم فجر حاضر شده است.

«خاک و مرجان» دومین فیلم در کارنامه هنری مسعود اطیابی است که سوژه اصلی آن وقایع رخ داده در کشورهای همسایه است. سال گذشته او با ساخت فیلم «ریسمانی نزدیک تر از رگ» در کشور لبنان با موضوع بیداری اسلامی در جشنواره فجر حاضر شد. اطیابی در جشنواره سی ام فیلم فجر تهیه کننده فیلم سینمایی فانتزی «اختاپوس» ساخته جواد هاشمی نیز بود. امسال او فیلم «خاک و مرجان» را با موضوع یک خانواده افغانی در کشور افغانستان و ایران جلوی دوربین برده که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.

«خسته نباشید» اولین ساخته بلند سینمایی محسن قرایی است که توانست به بخش سودای سیمرغ راه یابد. او سال ها دستیار کارگردانانی چون بهرام بیضایی و رضا میرکریمی بود. اولین ساخته او داستان داستان زن و شوهری است که از کانادا برای دیدن آثار تاریخی به ویژه آثار تاریخی کرمان به ایران آمده‌اند، اما در این سفر بین آن‌ها روابط سردی حاکم است. فیلم از محصولات سازمان سینمایی سوره به شمار می آید.

«دربند» در کارنامه پرویز شهبازی که او را به عنوان نویسنده فیلمنامه و تدوینگر می شناسیم، اثری اجتماعی و در راستای کار قبلی او «نفس عمیق» است. او «نفس عمیق» را در سال 82 ساخت که از نظر منتقدان و نویسندگان بهترین فیلم آن سال لقب گرفت و نماینده ایران در اسکار سال 2003 بود و جوایزی را از جشنواره های خارجی با این فیلم کسب کرد. شهبازی با اولین ساخته اش در جشنواره پانزدهم توانست موفق عمل کند و‌ با این فیلم توانست جوایز متعددی را از جشنواره های خارجی به دست آورد. «دربند» محصول بنیاد سینمایی فارابی به شمار می آید.

«دلتنگی های عاشقانه» فیلمی شخصیت محور به شمار می آید که درباره یکی از شخصیت های برجسته دفاع مقدس شهید منوچهر مدق است که در جنوب کشور فیلمبرداری شد. تهيه كنندگي اين فيلم بر عهده محمدرضا شرف الدين است. دلتنگی های عاشقانه با حضور بازیگرانی چون میترا حجار و محمدرضا فروتن جلوی دوربین رفته است.

«دهلیز» اولین ساخته بلند سینمایی بهروز شعیبی بازیگر سینما است. او پیش از این کارهای موفقی در حوزه فیلم های ویدئویی ساخته است. شعیبی در اولین ساخته خود داستان زنی را روایت می کند که با سختی و مشکلات توانسته زندگی مناسبی برای فرزندش فراهم کند اما با رسیدن نامه ای زندگی اش دچار تحول می شود. بهروز شعیبی را بیشتر علاقه مندان سینما با بازی اش در فیلم «طلا و مس» در نقش روحانی جوانی که همسرش دچار بیماری ام.اس می شود، می شناسند. او در دو فیلم «گزارش یک جشن» و « آژانس شیشه ای» ابراهیم حاتمی کیا نیز به ایفای نقش پرداخت.

مسعود ده نمکی را علاقمندان به هنر هفتم با سه گانه «اخراجی ها» می شناسند، فیلم هایی که توانست مخاطبان را به سالن سینما بکشاند و موفق عمل کند. ده نمکی در «رسوایی» برخلاف سه گانه قبلی خود از پرسوناژهای محدودی بهره برده و فضای آن کاملا جدی و متکی به مضمون است. «رسوایی» فیلمی عرفانی _ اجتماعی است که در آن اکبر عبدی نقش یک روحانی را ایفای می کند.

«روز روشن» اولین ساخته بلند سینمایی حسین شهابی است. او پیش از این ساخت تله فیلم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. فیلم داستان تلاش یک زن در شش ساعت برای نجات یک اعدامی است. فیلم کاملا شهری است و در خیابان های تهران جلوی دوربین رفته است.

انسیه شاه حسینی تازه ترین اثر خود در مقام کارگردان را با محوریت زندگی شهید علم الهدی با نام «زیباتر از زندگی » جلوی دوربین برد. صحنه های فیلم در جنوب کشور در منطقه هویزه جلوی دوربین رفت. شاه حسینی اکثر آثار خود را با موضوع دفاع مقدس جلوی دوربین برد و مورد توجه داوران جشنواره فجر قرار گرفت.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، حمید بهمنی پنجمین فیلم خود را با موضوع عراق جلوی دوربین برد. «غریبه» درباره دختری است که با تلاش هایش قصد دارد حقایقی را به کمک دوست خبرنگارش فاش کند. کارگردان پیش از این تمام آثارش در خصوص جنگ تحمیلی عراق بوده و «گلوگاه شیطان» ساخته او در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر روی پرده رفت.

«قاعده تصادف» دومین اثر بلند سینمایی بهنام بهزادی به شمار می آید. او برای ساخت فیلم سینمایی «تنها دو بار زندگی می کنیم» مورد تحسین منتقدان و کارشناسان قرار گرفت، البته فیلم در بخش مسابقه جشنواره بیست و ششم راه نیافت. بهزادی را با ساخت فیلم های کوتاه و مستند بسیاری می شناسیم که توانسته است جوایز مهم جهانی از جمله «فیپا » و «بوئنوس آیرس» را کسب کند. «قاعده تصادف» روایتی از زندگی یک گروه تئاتری است که در حال تمرین نمایشی هستند و درگیر آماده کردن این نمایش و رساندن آن به اجرا هستند.

بر اساس این گزارش، «پناه برخدا رضایی» سومین فیلم خود را اجتماعی و معناگرا توصیف کرده است. «گهواره ای برای مادر» با بازی الهام حمیدی جلوی دوربین رفته است و از محصولات فارابی به شمار می آید. اولین اثر کارگردان با نام «چراغی در مه» در جشنواره بیست و ششم روی پرده رفت که در آن تم دینی پررنگ بود.

«هیچ کجا هیچ کس» سومین فیلم بلند سینمایی ابراهیم شیبانی پس از فیلم های «زهر عسل» و «صحنه جرم، ورود ممنوع» در مقام کارگردان به شمار می آید. فیلمنامه فیلم توسط احمد رفیع زاده نوشته شده است. شیبانی با روایت موضوعی اجتماعی و مناسب توانسته از بازیگران سرشناس سینمای ایران از جمله رضا کیانیان، محمدرضا فروتن، مهناز افشار و صابر ابربرای ایفای نقش بهره ببرد.

 

منبع: سی نت

2838 - محسن آزاددل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر (255 خبر):

255 - فیلم‌فارسی از «رسوایی» شریف‌تر است / اظهارات صریح دکتر کوشکی درباره "رسوایی" و فیلم های مهم جشنواره سی و یکم فیلم فجر

254 - نظر خواهی خبرآنلاین از ۳۳ منتقد و نویسنده سینمایی / «دربند» و «آسمان زرد کم عمق» بهترین فیلم، رضا عطاران و نازنین بیاتی بهترین بازیگر

253 - جوایز بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد / "تنهای تنهای تنها" به تنهایی در صدر

252 - نازنين بياتی: بيكار ماندن را به بازی در نقشهای ضعيف ترجيح میدهم

251 - برندگان طنزواره بین المللی هم اعلام شدند!!!! / یادداشت طنز هادی حیدری اندر احوالات حواشی جشنواره فیلم فجر

250 - بهترین های جشنواره سی و یکم به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند / "دربند"، داودنژاد، شهاب حسینی، نازنین بیاتی و ...

249 - "ما كه نبايد از اينكه هنرپيشه فكش را كج مي‌كند، كمي روي پنجه پا راه مي‌رود يا زانوهايش را موقع راه رفتن به هم مي‌زند يا چشمانش قرمز است، تحت تاثير قرار بگيريم!!" / گفت‌وگو با ضيا‌ءالدين دري، عضو هيات داوري بخش مسابقه سينماي ايران

248 - رد دلایل داوران جشنواره فیلم فجر از سوی دو پزشک / کم‌توانان ذهنی می‌توانند بچه سالم به دنیا بیاورند

247 - بهروز افخمی (عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر): "حوض نقاشی" و "هیس" فیلم هایی ضعیف در ساختار و محتوا بودند - همه سیمرغ‌های "استرداد" حق‌اش بود - بهرام توکلی از کنار ساخت یک شاهکار عبور کرده است

246 - «حوض نقاشی» غلط علمی داشت - «استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود - بیانیه هیات داوران تند نبود / ناگفته‌های جمال شورجه از داوری‌های جشنواره‌ی فجر

>> همه اخبار سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت