New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

13 فیلم روی شیروانی داغ اسکار

:: 3 آذر 1394  2:49:37 PM  ::

اسکار

اسکار

 

سی نت: شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار که یکی از جذاب‌ ترین بخش‌های این رویداد سینمایی است، امسال شاهد رقابت 81 فیلم خواهد بود؛ فیلم‌هایی پرامید و معروف، فیلم‌هایی که امیدی به موفقیت‌شان نیست و البته آثاری که اگرچه در سایه هستند اما ممکن است در چشم به هم‌زدنی شگفتی خلق کنند.

نشریه «هالیوود ریپورتر» در گزارشی به 13 فیلم‌ از میان 81 فیلم تائید شده از سوی آکادمی اسکار پرداخته که علی‌رغم این که کمتر شناخته شده‌اند، اما می‌توانند همه را شگفت‌ زده کرده و با برهم زدن معادلات، اسکار خارجی 2016 را به خانه ببرند.

«شب بخیر مامان» (اتریش) به کارگردانی«ورونیکا فرانز» و «سورین فیالا»

«شب بخیر مامان» داستان مادری است که پس از یک جراحی پلاستیک سنگین و در حالی که تمام صورتش را با بانو پوشانده است به خانه و نزد دو پسر دوقلویش باز می‌گردد اما با رفتارهای غیر معمول او‌، پسران شک می‌کند که آیا این زن مادر واقعی آنهاست یا خیر.

این فیلم از جمله نادر فیلم‌های هنری و ترسناکی است که امسال برای حضور در بخش غیر انگلیسی به آکادمی اسکار معرفی شده است. «شب بخیر مامان» با بازخورد مثبتی نیز از سوی منتقدان روبه رو شده است و در وب‌سایت «راتن تومیتو» تاکنون نمره 87 درصد را از مجموعه81 نقد کسب کرده است. سینمای اتریش در چند سال اخیر حضور موفقی در جوایز اسکار داشته است و در سال 2012 با فیلم «عشق» ساخته «میشائیل هانکه» برنده اسکار خارجی شد.

«هفت حرف» (سنگاپور) به کارگردانی هفت فیلمساز مختلف

فیلم «هفت حرف» که امسال از سوی کمیته اسکار سینمایی سنگاپور به آکادمی معرفی شده است‌، فیلمی است بلند حاصل هفت فیلم کوتاه از کارگردانان «رویستون تان»،«کلوین تونگ»،«اریک کو»،«ژاک نئو» ،«تان پین پین»، «کی راجا گاپول» و «بو جونفنگ» که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد کشور سنگاپور ساخته شده است تا اولین حضور سینمای این کشور را در بخش اسکار خارجی رقم بزند.

«یازده دقیقه» (لهستان) به کارگردانی «یرژی اسکلیموفسکی»

سینمای لهستان که سال گذشته با فیلم سیاه و سفید «آیدا» به کارگردانی «پاول پالیکوفسکی» اسکار خارجی را به خانه برد امسال با فیلمی بسیار متفاوت با عنوان «11 دقیقه» قصد دارد این افتخار را مجددا تکرار کند.

درام «11 دقیقه» مجموعه از چند داستان از چند فرد شهرنشین است که هر کدام از آنها به نوعی زندگی‌شان به یک 11 دقیقه سرنوشت ساز وابسته است. این فیلم برای اولین بار در بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز 2015 به عنوان یکی از نامزدهای شیر طلا به روی پرده رفت و پس در بخش «مسترز» جشنواره فیلم تورنتو به نمایش گذاشته شد.

«عشق 100 ینی» (ژاپن) به کارگردانی «ماساهارو تاکه»

«100ین عشق» نماینده سینمای ژاپن در اسکار هشتادو هشتم داستان زنی تنبل با بازی «ساکورا آندو» را روایت می‌کند که به یک بوکسور حرفه‌ای تبدیل می‌شود.

این فیلم با ژانری مختلط کمدی را با صحنه‌های خشن بوکس می‌آمیزد. این فیلم در بیست و هفتمین جشنواره فیلم توکیو موفق به کسب جایزه «اسپلش» شد و در چندین جشنواره و جایزه سینمایی در کشور ژاپن موفق به کسب چندین جایزه از جمله جایزه بهترین بازیگری برای «یاساکورا آندو» شد. سینمای ژاپن آخرین بار در سال 2008 با فیلم «عزیمت‌ها» ساخته «یوجیرو تاکیتا» موفق به کسب اسکار خارجی شده است.

«قوچ‌ها» (ایسلند) به کارگردانی «گریمور هاکانارسون»

فیلم «قوچ‌ها» که امسال جایزه اصلی بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن را تصاحب کرد، روایتگر داستان دو برادر است که در دره‌ای دور افتاده مناطق کوهستانی ایسلند زندگی می‌کنند و برای مدت 40 سال است که با یکدیگر صحبت نکرده‌اند.

این فیلم که یکی از نامزدهای جوایز فیلم اروپا در بخش بهترین فیلم است. سینمای ایسلند تاکنون موفق به کسب اسکار خارجی نشده است و تنها یک با در سال 1991 به جمع نامزدهای نهایی این شاخه راه یافته است.

«شب‌های عربی» (پرتغال) به کارگردانی «میگوئل گونر»

این فیلم دومین قسمت از سه گانه ساخته «میگوئل گونر» برگرفته از افسانه «شب‌های عربی» است که در البته در روزگار معاصر پرتغال روایت می‌شود.

نماینده پرتغال در اسکار 88 که پس از نمایش در جشنواره فیلم کن با تحسین فراوانی رو به رو شد، می‌تواند به ناکامی سینمای پرتغال در جوایز اسکار پایان دهد که تاکنون 31 فیلم را به این رویداد سینمایی معرفی کرده و حتی یک بار هم به جمع نامزدهای نهایی راه نیافته است.

«چگونه در چکرز همیشه برنده باشیم» (تایلند) به کارگردانی «جاش کیم»

این فیلم براساس داستان‌هایی کوتاه نوشته«راتاووت لاپچارونساپ» نویسنده تحسین شده تایلندی‌،درامی اجتماعی و رئال است که روایتگر داستان پسری 11 ساله است که در تلاش است تا از پیوستن برادر بزرگش به ارتش جلوگیری کند. «چگونه همیشه در چکرز برنده باشیم» برای اولین بار در بخش پانورامای شصت و پنجمین جشنواره فیلم برلین به روی پرده رفت و می‌تواند اولین حضور سینمای تایلند در جمع نامزدهای نهایی شاخه فیلم‌های غیر انگلیسی رقم بزند.

تاج و تخت (کره جنوبی) به کارگردانی «لی جون- ایک»

داستان زندگی‌نامه شاهزاده «سادو» در قرن هجدهم میلادی که پدرش او را به مرگ محکوم کرد‌، فیلمی است که در سینماهای کره جنوبی نیز با استقبال فراوانی رو به رو شد و نزدیک به 50 میلیون دلار فروخت.

«تاج و تخت» در جوایز انجمن منتقدان سینمایی کره جنوبی سه جایزه از جمله بهترین فیلم را از آن خود کرد و این پتانسیل را دارد تا بتواند اولین نامزدی فیلمی از این کشور آسیایی را در طول تاریخ جوایز اسکار رقم بزند.

«آفریم!» (رومانی) به کارگردانی «رادو ژوده»

«آفریم» اولین نمایش خود را در بخش رقابتی جشنواره برلین 2015 تجربه کرد و در نهایت جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی را برای«رادو ژوده» به ارمغان آورد. فیلم داستان مامور پلیسی در ابتدای قرن نوزدهم را روایت می‌کند که در جستجوی یک برده فراری هستند.

«هالیوود ریپورتر» این فیلم «درس ناگوار تاریخ» و ورایتی آن را «نگرش هوشمندانه و استثنایی به نقطه‌ای مهم در تاریخ» معرفی کرده‌اند.

«مور» (پاکستان) به کارگردانی «جمشید محمود رضا» معروف به «جامی»

فیلم «مور» که در زبان پشتو به معنای مادر است داستان یک رئیس ایستگاه قطار و پسرش را پس از مرگ ناگهانی همسرش روایت می‌کند. این فیلم که پس از غیبت 50 ساله سینمای پاکستان در عرصه اسکار امسال وارد میدان شده است به سبب ارائه صدایی جدید در سینمای پاکستان مورد تحسین فراوانی قرار گرفته است.

«موج» (نروژ) به کارگردانی«رور یوتاگ»

فیلمی حادثه‌ای و مهیج که درباره سونامی مهیبی است که یکی از روستاهای نروژ را تهدید می‌کند، فیلم‌های در این ژانر گرچه در اسکار معمولا شانس زیادی نداشته‌اند اما این «موج» شاید بتواند اعضای آکادمی اسکار را با خود ببرد.

«مرا با خود ببر» (مونته‌نگرو) به کارگردانی «ایوونا ژوکا»

«مرا با خود ببر» فیلمی احساسی قدرتمندی شبیه فیلم‌های جون «21 گرم» و «کرش» است که «ایونا زوکا» در اولین ساخت بلند سینمایی خود داستان سه زن از سه نسل گوناگون را روایت می‌کند که زاگرب پایتخت کرواسی زندگی می‌کنند.

«بابایی» (کوزوو) به کارگردانی «ویسار مونیا»

«بابایی» دومین فیلمی است که سینمای «کوزوو» برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار معرفی کرده است و با بودجه 1/7 میلیون دلاری پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ سینمای این کشور نیز محسوب می‌شود. این فیلم داستان پدر و پسری را روایت می‌کند که در خیابان‌های کوزوو سیگار فروشی می‌کنند اما چند سال پس از فروپاشسی دیوار برلین‌، پدر و آلمان می برد و پسر 10 ساله خود را برای کشف یک زندگی جدید تنها می‌گذارد.

سال گذشته فیلم «آیدا» ساخته «پاول پالیکوفسکی» از لهستان موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی شد.

رای‌گیری نهایی جوایز اسکار روز هشتم ژانویه تمام می‌شود و فهرست پنج نامزد نهایی بهترین فیلم خارجی اسکار 2016 روز 14 ژانویه (24 دی‌ ماه) سال آینده معرفی می‌شوند.

مراسم اعطای جوایز اسکار نیز روز 24 فوریه 2016 (5 اسفند) در سالن «دالبی» هالیوود برگزار خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

1083 - فائز حسینی

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت