New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

هالیوودریپورتر و اسکرین‌دیلی درباره «خوک» مانی حقیقی چه نوشتند؟/ مانی حقیقی: ما این‌جا نیستیم که از مشکلات‌ ایران برایتان بگوییم، «خوک» دارای مجوز اکران است و به‌زودی در ایران اکران خواهد شد

:: 3 اسفند 1396  3:33:36 PM  ::

مانی حقیقی(کارگردان)، حسن معجونی و لیلا حاتمی(بازیگران) فیلم سینمایی

مانی حقیقی(کارگردان)، حسن معجونی و لیلا حاتمی(بازیگران) فیلم سینمایی "خوک" در فرش قرمز فستیوال فیلم برلین

 

سی نت: چند نشریه مهم از جمله هالیوودریپورتر و اسکرین دیلی به بررسی فیلم تازه مانی حقیقی پرداختند که در جشنواره فیلم برلین برای خرس طلایی رقابت می‌کند.

فیلم جدید مانی حقیقی با عنوان «خوک» در بخش رقابتی شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم برلین حضور دارد.

در این فیلم با بازی حسن معجونی، لیلا حاتمی، پریناز ایزدیار و لیلی رشیدی، داستان کارگردانی ممنوع‌الفعالیت و یک قاتل سریالی در بستری طنز روایت می‌شود.

دیمتریوس متیو منتقد اسکرین دیلی فیلم مانی حقیقی را اثری جسور و چالش‌برانگیز توصیف کرد و درباره آن نوشت: «مانی حقیقی دو سال پس از «اژدها وارد می‌شود!» بار دیگر با ترکیبی جسورانه و چالش‌برانگیز به رقابت در جشنواره برلین پا گذاشته است. و البته مایه اندکی شگفتی است که چرا در آخر نام این فیلم علامت تعجب به چشم نمی‌خورد. فیلم مانی حقیقی طنز اجتماعی است که چیزهای بسیاری برای لذت بردن به تماشاگر عرضه می‌کند و داستان آن حول محور کارگردانی خودشیفته روی می‌دهد که با نادیده گرفته شدن از سوی قاتل سریالی فیلمسازها که ظاهرا او را لایق کشته شدن نمی‌داند، حس تحقیر را تجربه می‌کند.

علیرغم کارگردانی پرزرق و برق، بازی درخشان نقش اصلی و فیلمنامه‌ای که در اغلب موارد بامزه است، مانی حقیقی در وارد کردن ضربه نهایی توفیق نمی‌یابد. در صحنه فیلم اجزایی کنایه‌دار و از لحاظ بصری چشمگیر وجود دارد که حاصل کار خوب محمود کلاری، فیلمبردار اثر و امیرحسین قدسی طراح صحنه است. برای نمونه می‌توان به صحنه‌ای اشاره کرد که شخصیت حسن معجونی خود را در جایگاه خواننده یک گروه هوی متال تصور می‌کند که اعضای آن مدل‌هایی با لباس سوسک هستند.»

مانی حقیقی دو سال پیش با فیلم «اژدها وارد می‌شود» پا به جشنواره برلین گذاشته بود. دبورا یانگ منتقد نشریه هالیوودریپورتر نیز با اشاره به این موضوع در نقد خود «خوک» را با «اژدها» مقایسه کرده است. او در این رابطه می‌نویسد: «کمدی سیاه سورئال به عنوان زیربنای مطالعات کنایه‌آمیز مانی حقیقی درباره زندگی طبقه متوسط ایران در فیلم جدید او «خوک» در جشنواره برلین فریاد می‌شود. «خوک» فیلمی سرراست‌تر از «اژدها وارد می‌شود»‌ و در عین حال کمتر گیج‌کننده و عجیب است و نسبت به «اژدها وارد می‌شود» جذابیت بصری کمتری دارد. محمود کلاری در این فیلم به جلوه‌های شادتر و پرزرق و برق‌تر روی آورده و طراحی صحنه با اجرای امیرحسین قدسی یادآور شیوه‌ فیلم‌های فلینی است. موسیقی متن فیلم اثر پیمان یزدانی با حال و هوای فیلم همراهی می‌کند و در فانتزی هوی متال حسن به اوج می‌رسد.»

مانی حقیقی کارگردان فیلم سینمایی «خوک» در نشست خبری این فیلم سینمایی اعلام کرد انتخاب او ارائه تصویر زن قدرتمند ایرانی در فیلم‌هایش هست.

نشست خبری تنها نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی جشنواره برلین عصر چهارشنبه دوم اسفندماه برگزار شد.

مانی حقیقی کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده فیلم، محمود کلاری مدیر فیلمبرداری و لیلا حاتمی، لیلی رشیدی، حسن معجونی، پریناز ایزدیار و علی مصفا و علی باقری بازیگران در این نشست حضور یافتند.

حقیقی در جریان این نشست تاکید کرد علاقه‌مند است وقتی فیلمی می‌سازد به سئوالات درباره آن فیلم به عنوان یک اثر هنری پاسخ دهد تا به پرسش‌هایی که از سیاست می‌پرسند. او همچنین در این نشست درباره تصویری که از زنان در فیلم‌هایش ارائه می‌کند توضیح داد.

مانی حقیقی در بخشی از این نشست، در پاسخ به خبرنگار رویترز درباره تصویر قدرتمندی که از زنان در فیلمش نشان می‌دهد، گفت:‌ «انتخاب من این بود که تصویر زن قدرتمند را همانگونه که در ایران وجود دارند نشان دهم درست برخلاف تصویر قربانی که معمولا در فیلم‌های ایرانی نمایش داده می‌شود.»

حقیقی در پاسخ به سئوال دیگری با این مضمون که «آیا اینکه به عنوان کارگردان ایرانی همواره سوالات سیاسی از شما می پرسند آزاردهنده است؟»، گفت: «خیلی آزاردهنده است. شما آزادید که سوالات سیاسی بپرسید کسی نمی‌گوید این کار را نکنید، اما نکته اصلی این است که ما خوب یا بد اثری هنری خلق کرده‌ایم و دوست داریم درباره آن صحبت کنیم. در هر مصاحبه‌ای سوال‌های سیاسی می‌پرسند. قبول بله سانسور هست و زندگی و کنار آمدن با آن سخت است و ما بر حسب فضای سیاسی با آن کنار می‌آییم. اما چیزهای زیاد دیگری هم برای گفتن هست.»

او سخنان خود را چنین ادامه داد: «بگذارید سوالی از شما بپرسم چرا فکر می‌کنید فیلم‌های ایرانی قرار است نوعی راهنمای گردشگری شما باشند؟‌ ما اینجا نیستیم که در معرفی کشورمان از مشکلات بگوییم و درخواست کمک کنیم. این موضوع ناخوشایند و خسته‌کننده است. پیشنهاد می‌کنم که به این فیلم به عنوان یک اثر هنری نگاه کنید.»

او همچنین با اشاره به اینکه فیلمش در ایران مجوز نمایش دریافت کرده است، گفت:‌ «فیلم من پیش از این مجوز گرفته است و قرار نیست چیزی در آن تغییر کند و به زودی در ایران اکران خواهد شد.»

حقیقی گفت: «مشکل من صحبت درباره سیاسی بودن یا نبودن فیلم نیست مشکل من سطحی بودن بحث در این باره است.»

کارگردان فیلم سینمایی «خوک» تاکید کرد اثرش به زودی در ایران روی پرده سینماها خواهد رفت.

‎در خلاصه داستان «خوک» آماده است: «حسن خشمگین است. او مدتی است موفق به فیلم ساختن نشده. ستاره‌ی محبوبش صبر ندارد و می‌خواهد با کارگردانان دیگر همکاری کند. همسرش دیگر عاشقش نیست. دخترش بزرگ شده و دیگر مستقل است. مادرش پیر شده و کم‌کم حافظه خود را از دست داده. مزاحم جذابی او را هر جا می‌رود تعقیب می‌کند و اصرار دارد حسن او را وارد دنیای سینما کند. از همه بدتر، قاتلی در سطح شهر مشغول کشتن کارگردانان سینمای ایران است، اما حسن را نادیده گرفته. حسن رنجیده است: آیا او مهمترین فیلمساز این شهر نیست؟ پس چرا قاتل تحویلش نمی‌گیرد؟ هنگامی که نام حسن به عنوان مظنون اصلی پرونده قتل‌ها در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، اوضاع دیگر غیرقابل تحمل می‌شود. حالا حسن ناچار است برای اعاده حیثیتش نقشه‌ی هوشمندانه‌ای بکشد...»

 

منبع: خبرآنلاین

2838 - فائز حسینی

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

مانی حقیقی        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت