New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

ادعای محمود خرسند: فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» قطعا تا 25میلیارد تومان فروش خواهد کرد و رکورددار گیشه تاریخ سینمای ایران میشود

:: 29 تیر 1396  12:51:34 AM  ::

مهران مدیری و سیامک انصاری در نمایی از پشت صحنه فیلم سینمایی

مهران مدیری و سیامک انصاری در نمایی از پشت صحنه فیلم سینمایی "ساعت 5 عصر"

 

سی نت: صدابردار فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر»: این فیلم قطعا تا ۲۵ میلیارد‌ تومان و حتی بیشتر فروش خواهد داشت و می‌تواند رکورددار گیشه تاریخ سینمای ایران باشد.

محمود خرسند در حرفه صدابرداری جزو پرکارترین‌ها محسوب می‌شود که تجربه کار در ژانرهای مختلف را داشته است. در کارنامه او فیلم‌های تجاری (از جمله همکاری مستمر با مسعود ده‌نمکی) دیده‌می‌شود و هم فیلم‌هایی که سعی می‌کنند مرز میان مخاطب خاص و عام را رعایت کند. از جمله «به خاطر پونه»، «انتهای خیابان هشتم»، «کوچه بی‌نام» و... کار او جزو امتیازت مثبت فیلم «ساعت پنج عصر» محسوب می‌شود چرا که به مقتضیات فراز و فرود داستان، بیشتر پلان‌ها در فضای شهری اتفاق افتاده و همین مسئله کار صدابردار را دشوار می‌کند که خرسند از عهده این دشواری به‌خوبی برآمده است. او در فیلم «ساعت پنج عصر» برای چندمین بار با مهران مدیری همکاری کرده است که در ادامه روایت او را از صدابرداری این فیلم می‌خوانید.


در کارنامه شما فیلم‌هایی به چشم می‌خورد که اغلب فیلم‌های بیگ‌پروداکشن یا فیلم‌های شلوغی از لحاظ تعداد لوکیشن و تعداد بازیگران محسوب می‌شوند. آیا علاقه‌مندی خاصی به کار در این فیلم‌ها دارید یا پیشنهادها اغلب به این شکل است؟ برای مثال از همکاری در چندگانه «اخراجی‌ها» گرفته تا فیلم‌هایی مثل «دموکراسی توو روز روشن» یا «آباجان».

خوشبختانه پیشنهاد‌ها اغلب به این شکل بوده است. برای هر سینماگری خیلی خوشایند است که در فیلم‌های عظیم کار کند که خوشبختانه در فیلم‌هایی که کار کرده‌ام این مهم دیده می‌شود چون انگیزه و اعتماد به‌نفس سینماگر را دوچندان می‌کند و با این امید کار می‌کند که فیلمش ماندگار خواهد بود.


تنوع ژانر درکارهای شما دیده می‌شود. چقدر صدابرداری و کار با مقوله صدا در ژانرهای مختلف تفاوت دارد؟

بله؛ هم فیلم جنگی کار کرده‌ام و هم فیلم‌هایی با فضای اجتماعی یا کار‌های کمدی و... همچنین کار هم در فضای آپارتمانی، فضای پلاتو و دکور‌های ساخته شده. مهم‌ترین حسن این وضعیت این است که آدم مدام خودش را به چالش دعوت می‌کند که در این کارهای با تمایزات ژانری متنوع، چطور باید از عهده کار خودش برآید. همچنین باید بداند برای کار‌کردن در یک ژانر به‌خصوص از چه تجهیزاتی استفاده کند تا در خدمت رعایت قواعد آن ژانر باشد، مثلا در فیلم «اروند» یادم می‌آید که قهرمانان داستان زیر آب تیر می‌خوردند و ما تجهیزاتی را انتخاب کردیم تا بتوانیم فریادهای زیر آب را هم صدابرداری کنیم. تنوع ژانر باعث می‌شود که تجربه گرایی سینماگر جنبه عملی پیدا کند.


در سینمای ایران در یک دهه اخیر کم کم از فیلمبرداری نگاتیو به فیلمبرداری دیجیتال رسیده‌ایم. در زمینه صدابرداری چه تغییر و تحولی صورت گرفته؟ ابزراهای صدابرداری مثل رکوردرها چه تغییراتی داشته است؟

مهم‌ترین تغییر در نحوه کار همین رکوردر‌ها اتفاق افتاده که علاوه بر کیفیت بهتر، توانایی این را پیدا کردند که بتوانند فضای بیش‌تری را پوشش دهند. زمانی که دستیار بودم صدابرداری با کمترین امکانات ممکن انجام می‌شد که حالا دیگر غیر ممکن است. خوشبختانه در زمینه صدا، سینماگران خلاقی داریم که کاملا خودشان را با تجهیزات نوین این رشته به‌روز کرده‌اند. بجز رکوردر‌ها، میکروفن‌های بی‌سیم هم کیفیت بهتر و بیشتری پیدا کرده‌اند. به‌نظرم امکانات صدا حتی از تنوع امکانات فیلمبرداری خیلی بیشتر شده است.


به فیلم «ساعت پنج عصر» بپردازیم. آیا در گذشته تجربه کار‌کردن با مهران مدیری را داشتید؟

بله؛ طی چند سال اخیر به غیر از سریال «در حاشیه»، در تمامی کارها مدیری حضور داشتم. تجربیات بسیار لذت‌بخشی بود به معنی دقیق کلمه از حضور در پشت صحنه کارهای مدیری لذت بردم.


شما با کارگردان‌های مختافی همکاری کرده‌اید. وجه تمایز کارگردانی مدیری دقیقا در چه مواردی نمود پیدا می‌کند؟

آن‌قدر کار‌کردن با مدیری برایم آرامش‌بخش بوده که در سه سال اخیر در تمام کارهایش حضور داشته‌ام. او تسلط کم‌نظیری بر زبان سینما و اجزای سینما دارد و خیلی هم اهل کشف و شهود است. مثلا بارها شده سر صحنه خلاقیت‌هایی را ارائه می‌دهد که آدم را شگفت‌زده می‌کند.


در «ساعت پنج عصر» بنا بر مقتضیات داستان فیلم، خیلی از صحنه‌های فیلم در خیابان گرفته شده است. چه ویژگی‌های خاصی در صدابرداری تجربه کرده‌اید که قبلا کار نکرده بودید؟ چه راهکاری داشتید که صدای شفاف‌تری را ضبط کنید ؟

غیر از سکانس‌های آغازین، بقیه پلان‌ها در فضای شهری فیلمبرداری شده است.خوشبختانه در چند سال اخیر به میکروفن‌های بی‌سیم و وایرلس با کیفیتی مجهز شده‌ایم که آنتن‌دهی خیلی خوبی دارند و باعث می‌شود کار در مکان‌های وسیع از لحاظ محیطی برای صدابردار ممکن شود. این امکان باعث می‌شود که در شلوغ‌ترین صحنه‌ها آن‌قدر صداها کیفیت داشته باشد که انگار دوبله شده است. خوشبختانه در نسخه نهایی هم نتیجه موفقیت‌آمیز داده است.


معمولا پشت صحنه چنین فیلم‌هایی به‌دلیل حال‌وهوایی که در پشت صحنه و جلوی دوربین حکمفرماست، بارها شاهد خنده‌های دسته‌جمعی هستیم. چقدر شاهد چنین تجربیاتی بودید و چه تاثیری در کارتان داشته است؟

خیلی باعث خوشحالی می‌شود چون وقتی تعداد زیادی آدم با سلیقه‌های مختلف به یک صحنه می‌خندد؛ یعنی پلان مورد نظر نتیجه خوبی داشته است طبعا عوامل بیشترین مقاومت را می‌کنند که نخندند اما وقتی در یک صحنه می‌خندند یعنی احتمالش زیاد است که مخاطب هم هنگام تماشای این صحنه‌ها چنین ارتباط مفرحی را با کار برقرار کند.


شما تجربه کار‌کردن با بازیگران زیادی را داشته‌اید، از فرهاد اصلانی و ترانه علیدوستی گرفته تا فاطمه معتمد آریا یا ستاره‌هایی مثل محمدرضا گلزار؛ رابطه یک صدابردار با بازیگران به چه شکلی است؟ آیا به‌طور مستقیم با بازیگران همکاری دارید یا نه این تعامل بیشتر به‌واسطه کارگردان صورت می‌گیرد؟

هر دو حالت می‌تواند وجود داشته باشد. چون از ۱۶ سالگی وارد کار سینمایی شدم با بیشتر این بزرگواران فضای دوستانه‌ای را تجربه کرده‌ام و حالا فضای رفیقانه و صمیمانه در پشت صحنه حاکم است. اما به‌نظرم در فضای حرفه‌ای صدابردار باید با بازیگران ارتباط داشته باشد و طوری که حضورش کمترین مزاحمت را در تمرکز بازیگر داشته باشد، به کارش بپردازد.


در «ساعت پنج عصر» برای چندمین بار با سیامک انصاری همکاری کرده‌اید. شیوه همکاریتان چطور بود؟ مخصوصا این‌که او همیشه در حال گشت‌وگذار در خیابان است و کار شما را خیلی سخت می‌کند.

سیامک انصاری از حرفه‌ای‌ترین و صبورترین بازیگران ماست که کار با او برای هر سینماگری یک نعمت است. ویژگی مهم کار در «ساعت پنج عصر» این بود که به‌دلیل درگیری‌های فیزیکی زیادی که داشت باید میکروفن را داخل موهایش کار می‌گذاشتیم که به کمک گریمور امکان‌پذیر شد. انصاری زمانی که این میکروفن‌ها کار گذاشته می‌شدند کاملا همراه و همدل بود و به‌یاد ندارم که کوچک‌ترین اعتراضی به این کارها کرده باشد. مثلا در طول روز، بچه‌های طراحی گریم باید چندین بار به ترمیم صورت و گردن او می‌پرداختند که در تمام این تغییرها کاملا حرفه‌ای و همراه بود.


فکر می‌کنید باتوجه به تنوع فیلم‌هایی که هم‌اکنون روی پرده داریم و به‌خصوص فروش خیلی خوب فیلم‌هایی مثل «نهنگ عنبر ۲» و «اکسیدان»، فیلم مهران مدیری می‌تواند به فروش چشمگری دست پیدا کند؟

خوشبختانه «نهنگ عنبر۲» هم فروش خوبی داشته است و این فروش‌های خوب باعث می‌شود که سینماگران با آرامش و اطمینان بیشتری کار کنند. به‌نظرم اگر اتفاق خاصی نیفتد، «ساعت پنج عصر» قطعا تا ۲۵ میلیارد‌ تومان و حتی بیشتر فروش خواهد داشت و می‌تواند رکورددار گیشه تاریخ سینمای ایران باشد.


حرف ناگفته‌ای دارید؟

حدود ۲۰سالی است که به‌عنوان صدابردار فعالیت می‌کنم، پشت صحنه «ساعت پنج عصر» یکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین پشت صحنه‌هایی بود که تجربه کردم. با این‌که فیلمی به‌شدت شلوغ بود، مدام در خیابان بودیم و تصاویر عبوری فراوانی با حضور هنروران بی‌شمار داشتیم، اما آن‌قدر عوامل پشت صحنه با هم صمیمانه رفتار می‌کردند که باعث می‌شد هر روز بیشتر و بهتر از روز قبل سر صحنه حاضر شویم. هر روز که سر صحنه می‌رفتیم از شیوه این همکاری‌ها خوشحال و خرسند می‌شدیم. به‌خصوص در مورد محمود کلاری که برایم بت سینمای ایران است و کنارش چیزهای زیادی یاد گرفته‌ام؛ او همیشه پرانرژی و با کلی ایده و پیشنهاد سر صحنه حاضر و باعث می‌شد تا دیگر عوامل نیز به تکاپو بیفتند و همچنین گروه کارگردانی بستر لازم را برای راحتی کار ما فراهم کردند. امیدوارم که این همدلی و صمیمیت روی پرده هم انعکاس پیدا کند و به کام مخاطبان بنشیند.

محسن جعفری‌راد

 

منبع: صبا

2523 - فائز حسینی

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت