New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

تراکم اکران، فیلم‌سوزی و چند داستان دیگر/ گفتگو با سعید خانی، علی سرتیپی و همایون امکانیان

:: 26 آبان 1397  3:08:31 PM  ::

پردیس سینمایی مگامال

پردیس سینمایی مگامال

 

سی نت: سینمای ایران همیشه در شش ماه دوم سال و با نزدیک شدن به جشنواره فیلم فجر با دغدغه‌هایی روبرو است از جمله اینکه برخی معتقدند، «همه فیلم‌ها که نباید اکران شوند» یا انتقاد دارند که « چرا نظارتی بر تعداد فیلم‌هایی که هرسال تولید می‌شود وجود ندارد؟» و یا می‌گویند «تناسبی بین میزان تولید و ظرفیت اکران در سینماها وجود ندارد.» و این‌ها فقط بخشی از مشکلات اکران در این ایام است.

با پشت سر گذاشتن دو ماه محرم و صفر و محدودیت‌هایی که برای اکران برخی فیلم‌ها وجود داشت و رسیدن روزهای شلوغ جشنواره‌های سینمایی هر ساله سینمای ایران و گیشه با تراکم اکران آثار سینمایی مواجه می‌شود و بیشتر فیلمسازان در صدد قرار می‌گیرند که فیلمشان را تا پیش از شروع جشنواره فیلم فجر به نمایش بگذارند. همین امر به گفته فعالان این عرصه باعث «فیلم‌سوزی‌» می‌شود.

برای بررسی این شرایط با برخی از فعالان و پخش کنندگان سینمایی گفت‌وگویی انجام شده تا ارزیابی آن‌ها را هم از این شرایط بدانیم.

همه فیلم‌ها که نباید اکران شود‍!

سعید خانی _ مدیر پخش خانه فیلم _ در گفت‌وگویی با ایسنا با اشاره به تراکم اکران تا شروع جشنواره‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه امسال دیگر اکران آزاد فیلم‌ها را نداریم، شورای صنفی به دلیل آنکه فیلم‌های در صف نمایش زیاد بودند یک سرگروه سینمایی اضافه کرد و این مانند یک اشتباه بزرگ بود، زیرا ظرفیت سالن‌های ما بسیار کم است مخصوصا در شهرستانها که بیشتر سینماها تک سالنه هستند و با این اوصاف شاید در یک سال در سینمایی در شهرستان فقط ۶ فیلم بتوانند نمایش پیدا کنند.

او با تاکید بر اینکه "تراکم اکران با کاهش هفته‌های نمایش فیلم روی پرده بیشتر می‌شود" گفت: هیچ گاه در سینمای ایران عرضه و تقاضا با هم همراه نبودند و همین امر مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. میزان تولیدات ما در طول یک سال بسیار بیشتر از ظرفیت سینماهای ماست و این چنین هر سال تا حدود ۳۰ درصد از فیلم‌های ساخته شده فرصت اکران پیدا نمی‌کنند و به سال بعد منتقل می‌شوند. این در حالی است که صاحبان آثار برای اینکه فرصت نمایش فیلمشان را از دست ندهند و فیلمشان کهنه نشود تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بتوانند اثرشان را تا پیش از شروع جشنواره به نمایش دربیاورند و فکر می‌کنند این تنها فرصت آنها است و در نهایت شاهد تراکم اکران می‌شویم.

خانی ادامه داد: دیجیتال شدن صنعت سینما همانطور که سود داشت همراه خود مشکلاتی را هم به وجود آورد. سرعت تولید را بالا برد و مقداری سهولت در ساخت آثار ایجاد کرد اما وضعیت نمایش را دچار مساله کرد. نمی‌شود جلوی ساخت فیلم‌ها را گرفت، طرف پول دارد، می‌رود فیلم می‌سازد و دیگر به هیچ چیز توجه نمی‌کند. هنوز زیر ساخت‌ها در شرایط مطلوبی نیست و نکته‌ای که وجود دارد این است که همه فیلم‌ها نباید روی پرده بروند بلکه می‌توانند به صورت های دیگری مانند نمایش خانگی، vod یا هنروتجربه به نمایش در بیایند و به دست مخاطب برسند تا به این ترتیب مقداری از حجم متراکم فیلم‌های در صف اکران کم شود.

اکران آزاد را برداشتند اما این تصمیم چندان کارا نبود

علی سرتیپی _مدیر پخش فیلمیران_ در همین مورد بیان کرد: ما این اتفاق را معمولا شاهد هستیم که صاحب فیلم‌ها تا بخواهند جا بیفتند و برنامه‌ریزی کنند، شش ماه اول سال را از دست می‌دهند. به این ترتیب در شش ماه دوم با تقاضای زیادی برای نمایش فیلم مواجه هستیم. این در حالی است که ما اکران آزاد فیلمها را هم نداریم. در آدر ماه سال گذشته ۴۷ فیلم همزمان با هم روی پرده داشتیم اما امسال شاید بیشتر از ۲۷ فیلم نشود. همین اتفاق فشار می‌آورد که تعداد فیلم‌های کمی اکران شوند.

وی خاطر یادآور شد: خطر بزرگتر این است که اکران آذرماه را هم از دست بدهیم زیرا معمولا در زمستان فیلم‌های خوبی اکران می‌کردیم که بتواند گیشه را زنده نگه دارند ولی امسال هنوز شاهد اکران فیلمی نیستیم که بتواند گیشه این فصل را پویا نگه دارد. در حقیقت امسال برای اینکه فیلم‌سوزی اتفاق نیفتد، اکران آزاد را برداشتند اما این تصمیم چندان کارا نبوده است. در نهایت هرچقدر هم که گفته می‌شود ما ظرفیت اکرانشان کم است اما حجم تولیداتمان زیاد است کسی توجهی نمی‌کند و همه فکر می‌کنند بهترین فیلم را ساخته‌اند و فروش بالایی خواهد داشت ولی در عمل این اتفاق نمی‌افتد و فرصت نمایش فیلمهای خوب را هم می‌گیرد. در این میان دست بخش خصوصی را باید باز بگذارند تا به ساخت سالن‌های سینمایی بپردازند تا از این راه به چرخه اکران فیلم‌ها کمکی شود.

گروه‌های سینمایی اضافه شد اما تراکم کم نشد!

همایون امکانیان _مدیر پخش هدایت فیلم_ در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا با تاکید بر اینکه "اگر برنامه‌ریزی مشخصی در زمینه اکران فیلم‌ها نداشته باشیم، قطعا نتیجه خوبی نخواهیم گرفت" درباره ارزیابی‌اش از شرایط اکران و گیشه سینما و پیک ترافیکی اکران فیلم‌ها تا زمان آغاز جشنواره فجر، گفت: در مورد اکران و گیشه امسال سینمای کشور شاهد تغییری بودیم که به جای شش گروه، هفت گروه سینمایی داشته باشیم ولی با این اوصاف همچنان شاهد تراکم اکران فیلمها هستیم.

او ادامه داد: هر ساله ماه محرم و صفر باعث به وجود آمدن یک فاصله برای اکران برخی فیلم‌ها می‌شود و بخشی از آنها نمی‌توانند دو ماه موقعیتی برای اکران پیدا کنند و به این ترتیب نمایش‌ آنها به بعد از این ایام منتقل می‌شود که در نهایت شرایطی را ایجاد می‌کند که هرساله شاهد تراکم اکران تا قبل از شروع جشنواره فجر هستیم. امسال شرایط مقداری تغییر کرده اما مشخص نیست که باعث بهتر شدن و حل مشکلات شود. البته همه الان درحال تلاش هستند تا این‌چنین مشکلات را برطرف کنند اما باز هم ما با حجم بالای تولید فیلم‌های سینمایی مواجه هستیم.

امکانیان با اشاره به استثنا قائل شدن برای برخی فیلم‌ها گفت: وقتی برای اکران آثار روی پرده استثنا قائل می‌شویم و تعداد هفته‌ها و یا کف فروش را تغییر می‌دهیم باعث ایجاد مشکل برای دیگر فیلمها می‌شود ولی از طرف دیگر نمی‌شود این شرایط را برای برخی فیلم‌ها قائل نشد و حمایت از فیلم‌ها و آثارسینمای در همه جای دنیا رخ می‌دهد. همه این شرایطی که توصیف کردیم از یک جا نشات می‌گیرد، ‌آن هم کبود سالنهای سنیمایی است. باید حداقل ۵۰ درصد تعداد سالن‌های ما افزایش پیدا کند تا شرایطی مناسب پیدا کنیم.

این فعال حوزه پخش در پایان بیان کرد: ما در سازمان پخش یا سازمان سینمایی چیزی به نام بخش تحقیقات نداریم و این باعث شده است که ما گیشه استانداردی در سینما نداشته باشیم و در یک زمان با انبوهی از فیلم‌هایی مواجه می‌شویم که همه از یک ژانر سینمایی هستند. اکنون فیلمسازان به صورت جزیره‌ای به تولید آثار مورد نظرشان می‌پردازند و توجهی به ظرفیت سالن‌های سینمایی، جذب مخاطب و تبلیغات ندارند.

 

منبع: ایسنا

1429 - فائز حسینی

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت