Header

صفحه اول - اخبار - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

جدول ارزشگذاری نویسندگان بر فیلم های:

دهه نود (از سال 1390 تا کنون)

روی پرده  -  اکران 1397  -    اکران 1396  -   اکران 1395  -   اکران 1394  -  اکران 1393  -  اکران 1392  -  اکران 1391  -  اکران 1390

جشنواره 37 فیلم فجر - جشنواره 36 فیلم فجر - جشنواره 35 فیلم فجر - جشنواره 34 فیلم فجر - جشنواره 33 فیلم فجر - جشنواره 32 فیلم فجرجشنواره 31 فیلم فجر

جستجو (فیلم ها، هنرمندان، نویسنده ها)   

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه: 

New Page 1
Cinetmag.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  تنگنای یک دیپلمات

  قصه بشریت

  «در جستجوی فریده» چگونه نماینده ایران در اسکار 2020 شد؟!

  مستند «در جستجوی فریده» نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۰ شد

  امیر جدیدی بازیگر فیلم سعید ملکان شد/ نخستین تجربه سعید ملکان در مقام کارگردان

  پریناز ایزدیار به عنوان اولین بازیگر فیلم جدید سامان سالور انتخاب شد

  «مطرب» مصطفی کیایی مجوز نمایش گرفت

  «تگزاس۳» همین امسال کلید می‌خورد/ خالی ماندن سینماها جایز نیست

  یک همکاری غیرمنتظره: «پیمان معادی» بازیگر فیلم جدید محمدحسین مهدویان «درخت گردو» شد

  «روز بلوا» چهارمین فیلم سینمایی بهروز شعیبی به زودی کلید می خورد

 

 

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهی دوباره به "شبانه روز"

یک دستاورد درخشان

:: 28 مرداد 1390  ::

 

سینما شبکه (سی نت): «شبانه‌روز» را دوباره‌ دیدم و این‌بار فوق‌العاده بود. این بی‌شک از جسورانه‌ترین فیلم‌های سینمای ایران است؛ با تصاویری حیرت‌انگیز و روایتی بازیگوش و پرپیچ‌وتاب. نکته‌ای که می‌توانم به یادداشت جشنواره‌ایِ چند سال پیش‌ام اضافه کنم، تنوع لحن و ژانر داستان‌های موازی‌ست که طراحی‌شان بسیار هوشمندانه به نظر می‌رسد: قصه‌ی نیکی کریمی / پارسا پیروزفر عاشقانه‌ی رمانتیک معاصر است، قصه‌ی فروتن / کرامتی عاشقانه‌ی رمانتیک تاریخی، قصه‌ی حمیدرضا پگاه / مهناز افشار عاشقانه‌ی مدرن، و قصه‌ی آن نقاش عاشقانه‌ی سنتی‌.
فیلم با موازی و تکه‌تکه کردن این قصه‌ها نه‌فقط به روایتش پویایی بخشیده (به‌خصوص از نظر انتقال اطلاعات و ایجاد غافلگیری)، بلکه قصه‌ها را از سانتیمانتالیسم نجات داده (همان استفاده‌ای که زوج آریاگا / ایناریتو از روایت‌های مقطع می‌کردند). این به‌ویژه در صحنه‌هایی خود را نشان می‌دهد که هر کدام از قصه‌ها به مرز پرتنش یا تراژیک خود نزدیک می‌شوند و ادامه‌ی صحنه در هر فیلم دیگری می‌توانست به یک سقوط اشک‌انگیز منجر شود.

در تماشای مجدد، یک‌سوم پایانی فیلم قابل قبول‌تر بود و اتصال داستان‌ها هم ظرافت‌های خودش را داشت. حضور غیرمنتظره‌ و درخشان نگار جواهریان در یک‌سوم پایانی همراه با تغییر غافلگیرکننده‌ای که در قصه‌ی تاریخی اتفاق می‌افتد انرژی مضاعفی به فیلم می‌دهد. این‌بار بازی پارسا پیروزفر و مهناز افشار هم توجهم را به خود جلب کرد.

فیلم برای سینمای ایران یک دستاورد درخشان است که متاسفانه با تبلیغات غلط‌انداز در همان سالن‌هایی به نمایش درمی‌آید که فیلم‌های دیگر. نتیجه این‌که از نیمه به بعد تماشاگران سینما آزادی در سانس دیشب تمام مدت با هم حرف می‌زدند و بلند بلند می‌خندیدند. آن‌ها تقصیری ندارند. به‌شان آدرس غلط داده‌اند.

 

منبع: وب لاگ "هفت و نیم"

1682 -  

...............................................

  اثر مرتبط:

شبانه روز - Shabaneh Rooz        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

.......................................................................................................................................................................

 

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2002 - 2013 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت