New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

ضوابط ممیزی در سینما را روشن کنید!

:: 25 شهریور 1392  1:51:20 PM  ::

مراسم بازگشایی خانه سینما

مراسم بازگشایی خانه سینما

 

سی نت: فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» بدون کوچک‌ترین ممیزی پروانه نمایش گرفت. این از آن اتفاقاتی است که پیش از این هم در سینما رخ داده و نمونه مشهور آن «به رنگ ارغوان» ابراهیم حاتمی‌کیاست. به مدت چندسال این فیلم چنان در محاق توقیف رفته بود که حتی نمی‌شد نام آن را مطرح کرد. بعد از پنج سال این فیلم نه تنها بدون کوچک‌ترین ممیزی به نمایش درآمد، بلکه جوایز اصلی جشنواره فجر را هم گرفت و به عنوان یک الگو در سینمای ایران مطرح شد.
دو فیلم عبدالرضا کاهانی – «بیخود و بی‌جهت» و «اسب حیوان نجیبی است» - هم پس از سختگیری‌های بسیار و تهدید به توقیف و اجبار به جرح و تعدیل فراوان، بالاخره - تقریبا کامل- اکران شدند و اتفاقی هم نیفتاد.
آخرین نمونه مشخص این نوع رفتار دوگانه و سلیقه‌ای، همین «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» است. این فیلم به رغم آن‌که در هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر مورد قبول قرار گرفت اما با دخالت مستقیم دبیر جشنواره از حضور در بخش مسابقه محروم شد و حتی اجازه یک اکران خارج از مسابقه را به آن ندادند. دبیر جشنواره با لجاجت و ابرام بر نظر شخصی خود درباره این فیلم، حتی به توصیه شمقدری بابت ترتیب دادن یک نمایش برای فیلم در برج میلاد هم گردن نگذاشت. این ماجرا تا جایی پیش رفت که دبیر جشنواره ، نمایش این فیلم را منوط به استعفای خود کرده بود.
و حالا پروانه نمایش گرفتن این فیلم، این سوالات را به ذهن می‌آورد:
اگر فیلم مشکلی نداشته چرا همان موقع از جشنواره کنار گذاشته شد و اگر طبق تشخیص دبیر جشنواره دچار مشکلاتی به آن شدت‌ و حدت بوده چرا حالا می‌تواند به نمایش عمومی درآید؟ مگر چه چیزی عوض شده؟ هنوز که حتی مدیران ارزشیابی تغییر نکرده‌اند!
تکلیف جوایزی که «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» می‌توانست در جشنواره فیلم فجر بگیرد و نگرفت چه می‌شود؟
تکلیف نمایش‌هایی که می‌توانست در فجر داشته باشد و بازخوردهای منتقدان و مردم را بگیرد چه می‌شود؟
تکلیف از دست دادن فصل مناسب اکران چه می‌شود؟
آیا آقای محمدرضا عباسیان تضییع حقوق مسلم این فیلم را به گردن می‌گیرد؟ آیا اساسا به حق‌الناس اعتقاد دارد؟
همچنین است اوضاع چند فیلم توقیفی دیگر که بعضی از آن‌ها واقعا بی‌جهت در محاق گرفتار شده‌اند. «خیابان‌های آرام» از آن دست است. فیلم چنان گرفتار برخوردهای سلیقه‌ای و تنگ‌نظرانه شده که ظاهرا به تاریخ پیوسته ولی یادتان باشد این فیلم هم به‌زودی بدون کمترین مشکلی اکران خواهد شد و همه در پاسخ به این سوال درمی‌مانند که واقعا چرا؟ این چرای بی‌جواب درباره فیلم‌هایی مثل «سنتوری» و... هم مطرح شد و پاسخی نگرفت. و بعید نیست فیلم‌هایی مثل «پاداش» و «خانه پدری» هم به همین منوال اجازه اکران بگیرند؛ البته درحالی که کهنه شده‌اند و شاید دیگر حتی سازندگانشان هم ذوق و شوقشان را برای اکران فیلم از دست داده‌اند. و اگر اکران شوند – که بالاخره می‌شوند – همان سوال بی‌جواب به ذهن همه خواهد رسید که واقعا چرا؟ و همان سوالاتی که درباره فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» مطرح است برای این فیلم‌ها هم صدق خواهد کرد و باز هم کسی مسئولیت تضییع حق سازندگانشان را گردن نخواهد گرفت.
واقعا الان کسی چه می‌داند که فیلم «خلع سلاح» علیرضا داودنژاد کجاست؟ و فیلم «سفر به هیدالو» مجتبی راعی سرنوشتش چیست؟ تکلیف «پریناز»، «گزارش یک جشن»، «زادبوم»، «صدسال به این سال‌ها»، «قصه‌ها» و کلی فیلم توقیف‌شده دیگر چه می‌شود؟ من اکثر این فیلم‌ها را دیده‌ام. به شما اطمینان می‌دهم خیلی از آن‌ها فیلم‌های خوبی هستند و تقریبا تمام آن‌ها قابل نمایشند؛ مشکل‌شان تنها کج‌سلیقگی مدیران و تنگ‌نظری آنان بوده است وگرنه همان‌قدر که «به رنگ ارغوان» و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» مشکل داشتند، این‌ها هم دارند.
حالا همان‌طور که وزیر ارشاد قولش را داده باید هرچه زودتر وضعیت پروژه‌های بلاتکلیف روشن شود. ده‌ها فیلم بلاتکلیف، پشت خطِ کج‌اندیشی‌های مدیران گذشته مانده‌اند. تعیین وضعیت این فیلم‌ها می‌تواند از اولین اقدامات مدیریت جدید سینما باشد اما کار اصولی دراین‌باره، گذشته از لزوم حذف پروانه ساخت – که بحث جداگانه‌ای می‌طلبد - شفاف‌سازی و تبیین ضوابط ممیزی است؛ ضوابطی که تا به حال یا وجود نداشته یا موکول به سلیقه و دلبخواه مدیر نظارت و ارزشیابی شده است. بدون این شفاف‌سازی بعید است آرامش و امنیت به بخش تولید بازگردد.

 

منبع: روزنامه بهار

7406 - هادی حیدری

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت