New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

یادداشت حمید سلجوقی برای مهم ترین فیلم های سال 2013 - اختصاصی سی نت

:: 23 آذر 1392  11:53:40 AM  ::

بهترین های 2013

بهترین های 2013

 

سی نت: زمانِ دور و درازی تا برگزاری رويداد اهدای جوايز سالانه ی آكادمی علوم و هنرهای سينمايی (اسكار) در سال جاری ميلادی نمانده و گروه های مختلف و معتبر منتقدان سينمايی نيز يكی پس از ديگری بهترين های سال به انتخاب خودشان را معرفی می كنند.نكته جالب توجه اينكه اختلاف سليقه و پراكندگی نسبتا زيادی در انتخاب های حلقه های مختلف نقد،دست كم تا به امروز و قبل از "گلدن گلابِ" امسال به چشم می آيد. در اين مطلب سعی شده با مهمترين فيلم های ۲۰۱۳ بر اساس آنچه كه از اظهارنظرها و واكنش های محافل مختلف رسانه ای سينمايی برمی آيد كمی آشنا شويم؛


جاذبه (گرانش) / Gravity

اين فيلم سه بعدی در ژانر تلفيقی درام،علمی، تخيلی به كارگردانی و نويسندگی آلفونسو كوآرون و بازی چهره هايی همچون ساندرا بولاك و جورج كلونی است كه در خلاصه داستانش آمده: «یک مهندس پزشک و یک فضانورد در حین انجام ماموریت در شاتل فضایی دچار سانحه می شوند و اکنون باید برای زنده ماندن و حل مشکلات تلاش کنند اما...».اولين نمايش "جاذبه" در جشنواره ونيز ۲۰۱۳ بود.كمپانی برادران وارنر پخش كننده ی اين فيلم است كه در مدت زمان ۹۰ دقیقه و با بودجه ۱۰۰ میلیون دلار بسته شده است.

آلفونسو كوآرونِ مكزيكی تا به امسال سه بار در كسوت های مختلف نامزد اسكار شده.وی را كه به عنوان كارگردان «هری پاتر و زندانی آزكابان» نيز بخاطر می آوريم،قبلتر قصه ی فضايی را در "فرزندان بشر" تجربه كرده بود.

" جاذبه" عناوين و جوايز متعددی را در طی سالی كه گذشت بدست آورده كه از آن جمله می توان به نامزدی سه جايزه ی گلدن گلاب در رشته های بهترين فيلم درام،بهترين بازيگر زن درام برای ساندرا بولاك و بهترين كارگردانی همچنين بهترين فيلم،كارگردانی و تدوين از انجمن منتقدان لس آنجلس،بعلاوه ی كارگردانی از انجمن منتقدان آنلاين نيويورك،كارگردانی از انجمن منتقدان سن ديه گو اشاره كرد.اين فيلم كه محصول مشترك مكزيك و ايالات متحده به شمار می رود در انتخاب های محافل معتبری همچون مجله ی «تايمز» و «سايت اند ساند» جزء ده فيلم برتر سال ۲۰۱۳ است.«هيئت ملی نقد» علاوه بر قرار دادنش در ليست دهگانه،جايزه ی دستاورد نوآورانه در فيلمسازی را به اين فيلم بخشيده.از سوی ديگر مجله «نيويوركر» كه گويا سودای متفاوت بودن داشته در انتخابی فراسَتیزه !! از مخالفان سرسخت "جاذبه" ست و آن را از بدترين های سال می داند.

نكته ی ديگر اينكه از الآن امانوئل لويتزكی را به احتمال زياد برای اين فيلم برنده ی اسكار فيلمبرداری بدانيد.لويتزكی جايزه ی انجمن منتقدان لس آنجلس،بوستون،آنلاين نيويورك و سن ديه گو را برده.

مجله «تايمز» درباره ی اين فيلم می نويسد:دستاوردی حيرت‌انگيزی از تكنولوژی ست كه در كنار داستان ترسناك و اتمسفر تخيلی ش به شايستگی «بهترين فيلم سال» لقب می‌گيرد. ساخت سكانس‌هايی از اين فيلم بسيار عجيب و غير قابل باور به نظر می رسد. مطمئن باشيد هيچ‌كس تا به‌حال پيش از ديدن اين فيلم، چنين تجربه‌ای را از سر نگذرانده است. "جاذبه" آينده ی سينما را به نمايش می گذارد و آن را به سطوحی بالاتر می‌برد.تاد مك كارتی منتقد هاليوود ريپورتر می نويسد: فيلم دارای ساختار فوق العاده ی يكپارچه ای ست كه هر تماشاگری را به حيرت می آورد.جيمز كامرون (فيلمساز) به نكته ی ديگری اشاره می كند: جنبه ی انسانی اين فيلم برايم جالب بود.آلفونسو و بولاك با هم همكاری كردند تا يك تصوير شفاف و روشن از زنی نمايش دهند كه برای زندگی اش در جاذبه ی صفر می جنگد.

"جاذبه" كه از ۳ اکتبر اكران شده موفق شد به بيشترين فروش در فصلی جز تابستان در ميان فيلم های چند سال اخير دست يابد.نشانی تارنمای اين فيلم gravitymovie.com است.


او / Her

"او" كمدی رمانتيكی ست به كارگردانی و نويسندگی اسپايك جونز كه از وی آثاری مانند "جان مالكويچ بودن"،"انطباق" و " جايی كه چيزها وحشی هستند" در خاطر مانده.اين فيلم اولين بار در جشنواره فيلم نيويورك۲۰۱۳ به نمايش درآمده.نقش اول "او" را خواكين فوئنيكس ( همان بازيگر "گلادياتور" و "مرشد") كه در اين سال ها توان بازيگری ش را به رخ كشيد،بازی را كنار گذاشت و به خواستِ پل اندرسون بازگشت،ايفا می كند و در كنارش اسكارلت يوهانسون و امی آدامز بازی می كنند.

در خلاصه داستان اين فيلم آمده: «تئودور تاومبلی» شخصی است كه در شهر لس‌آنجلس در دنيای آينده، كارش نوشتن نامه‌های عاشقانه برای ديگران است. او پس از شكست عشقی از ازدواج با همسرش به اندازه كافی مستعد گرفتار شدن در عشق يك متخصص كامپيوتر كه خودش را «سامانتا» می‌نامد شده است.

مجله تايمز درباره ی "او" می نويسد: اين كمدی رمانتيك به اندازه ی كافی قابليت خنداندن و گرياندن و بر انگيختن احساسات تماشاگر را دارد."او" فيلم شيرينی است كه تماشايش لذت مطلق است.

فيلم اسپايك جونز دارای عناوين متعددی از جمله بهترين فيلم،طراحی صحنه و رتبه دوم در بخش های كارگردانی،فيلمنامه و موسيقی متن از انجمن منتقدان لس آنجلس،بهترين فيلمنامه از انجمن منتقدان آنلاين نيويورك،بهترين فيلم سال و كارگردانی از هيئت ملی نقد و بهترين فيلم،فيلمنامه ی اوريژينال،موسيقی متن از انجمن منتقدان سن ديه گو است.در گلدن گلابِ امسال نيز،"او" نامزدِ بهترين فيلم موزيكال – كمدی،بهترين بازيگر مرد موزيكال – كمدی (برای خواكين فوئنيكس) و بهترين فيلمنامه است.

اين فيلم از نوامبر ۲۰۱۳ نمايش داده شده است. ۱۲۰دقيقه ای و محصول ايالات متحده ست.كمپانی برادران وارنر آن را تهيه كرده.نشانی تارنمای اين فيلم herthemovie.com است.


اقدام به قتل / The Act Of Killing

فيلم جاشوآ اوپنهايمر محصول مشترك دانمارك،نروژ،بريتانيا،آلمان،فنلاند،سوئد،هلند و... است.خلاصه داستان فيلم از اين قرار است: «انور كونگو» پس از انتخاب شدن توسط دولت اندونزی برای از بين بردن تهديد خطر گسترش كمونيزم،به همراه افرادش، بسياری از انسان‌های بيگناه را شكنجه كرد و كشت...نزديك به نيم قرن بعد، «انور» و همدستانش، هنوز زنده و تحت حمايت و محافظت دولت هستند.

تايمز درباره ی "اقدام به كشتن" می نويسد:مستند اعجاب‌انگيز جاشوآ اوپنهايمر، به شما فرصت نزديك شدن به مردی را می‌دهد كه دوران جوانی خود را با تحسين و تقليد از «پاچينو» و «دنيرو» گذرانده است و برای يادآوری آن روزها، موهايش را رنگ می‌كند و دندان‌های تازه برای خود كاشته است. اما می بينيم كه اين قاتل كه حتی از خفه كردن مردی با يك سيم هم ابايی نداشته، چطور دچار ترس و كابوس‌های مدام است. اين فيلم هر بيننده‌ای را تحت تاثير قرار می‌دهد.

بهترين فيلم مستند سال به انتخاب انجمن منتقدان سن ديه گو،آسيا پاسيفيك و جوايز فيلم اروپا، همچنين رتبه دوم بهترين فيلم سال از نگاه «سايت اند ساوند»از جمله عناوينی ست كه تاكنون اين فيلم بدست آورده.هيئت ملی نقد آن را جزء پنج مستند برتر سال دانسته.پدرو آلمودوار(فيلمساز) نيز اخيرا فهرستی از بهترين های امسال بر مبنای انتخاب های شخصی اش منتشر كرده كه در آن "اقدام به كشتن" در صدر است.

اين مستند دو ساعته به زبان اندونزيايی با بودجه ۱ ميليون دلار ساخته شده.نشانی تارنمای اين فيلم theactofkilling.com است.


۱۲ سال بردگی / 12 Years a Slave

اين فيلم يك درام تاريخی از استيو مك كوئين - كه فيلم زيبای "شرم" را از وی بخاطر داريم - است كه كتاب زندگی نامه ای به همين نام اثر سالومون نورثاپ به تصوير كشيده شده است.داستان زندگی يك سياه پوست آزاد كه ربوده می شود و به عنوان برده فروخته شده و "دوازده سال يك برده" می ماند. جان ريدلی اين فيلم را نوشته و مايكل فاسبندر،برد پيت به همراه چيوتل اجيوفور ( به نقش سالومون) از بازيگرانش هستند.

مجله تايمز درباره ی اين فيلم نوشته:فيلم تصويری بسيار ترسناك، مثل چيزی كه در موزه به نمايش گذاشته شده بر جای می‌گذارد. فيلم شهرفرنگی از قساوت، سرشار از شكل‌های مختلف هيولاصفتی ( مايكل فسبندر و بنديك كامبربچ به عنوان برده دارن اصلی) و در عين حال نوع‌دوستی (برد پيت در نقش طرفدار از بين بردن برده‌داری) است.

جيمز برادينلی (منتقد معروف)،فيلم را از آنِ چيوتل اجيوفور می داند و اعتقاد دارد همانطور كه بازی دنيل دی لوئيس در "لينكلن" به چشم آمد،بازی چيوتل در اين فيلم برايش نامزدی قطعی اسكار خواهد داشت.برادينلی همچنين می گويد: اين فيلم غمناك يك سرگرمی سهل و ساده نيست و ارزش سينمايی اش از نود درصد فيلم های سال بيشتر است.فيلم در ذهن بيننده اش اثراتی می گذارد كه به راحتی پاك نخواهد شد.

فيلم استيو مك كوئين در بخش های بهترين فيلم،بهترين بازيگر مرد درام(اجيوفور)،بهترين مكمل زن در فيلم های داستانی بلند (لوپيتا نيونگو)،بهترين مكمل مرد در داستانی بلند(مايكل فاسبندر)،كارگردانی و فيلمنامه نامزد گلدن گلاب شده است.همچنين انجمن منتقدان لس آنجلس عناوين دوم بازيگریِ مرد (اجيوفور) و مكمل زن (نيونگو) را به اين فيلم داده.ساير رتبه ها و جوايز اين فيلم:بهترين فيلم،كارگردانی،بازيگری مرد و دومين مكمل زن به انتخاب منتقدان بوستون،بهترين فيلم،بازيگر مرد و مكمل زن به انتخاب منتقدان آنلاين نيويورك

اين فيلم ۱۳۴ دقيقه ای به عنوان محصول مشترك ايالات متحده و آمريكا با بودجه ی ساخت ۲۰ ميليون دلار،درجه " NC-17" به هنگام اكران عمومی ش گرفته و اين يعنی هفده و زير هفده ساله ها مجاز به تماشایش نيستند.نشانی تارنمای اين فيلم 12yearsaslave.com است.


كلاهبرداری (حقه بازی) آمريكايی / American Hustle

درام عاشقانه – كمدی ساخته ی ديويد اُ.راسل كه اريك وارن سينگر و خودِ راسل آن را بر مبنای حوادثی واقعی ساختند.كريستين بيل،بردلی كوپر،امی آدامز،جرمی رانر و جنيفر لاورنس كلكسيون ستارگان اين فيلم را تشكيل می دهند.

از ديويد اُ.راسل اگر نخواهيم راه دور برويم "دفترچه ای با خطوط نقره ای/ Silver Linings Playbook" را به خاطر می آوريم.

داستان از اين قرار است كه: يك كلاه‌بردار حرفه‌ای اهل نيويورك(كريستين بيل)، توسط يك مامور فدرال (بردلی كوپر)، مجبور مي‌شود تا برای FBAكار كند و اين باعث ورود او و دوستانش به دنيايی عجيب و پر از بازی ‌های ناشناخته می‌شود.

عناوين مهمی كه تاكنون اين فيلم به دست آورده: نامزدی گلدن گلاب در بخش های بهترين فيلم موزيكال و كمدی،بازيگر زن موزيكال و كمدی (امی آدامز)،بازيگر مرد موزيكال و كمدی(كريستين بيل)،بازيگر مكمل زن در داستانی بلند(جنيفر لاورنس)،بازيگر مكمل مرد در داستانی بلند(بردلی كوپر)،كارگردانی و نهايتا فيلمنوشت. انتخاب به عنوان بهترين تيم بازيگران سال توسط انجمن منتقدان آنلاين نيويورك و سن ديه گو.

نمايش اين فيلم از دسامبر ۲۰۱۳ آغاز شد."كلمبيا پيكچرز" آن را پخش می كند و بودجه ی ساختش چيزی بيش از .۴ ميليون دلار عنوان شده.نشانی تارنمای اين فيلم americanhustle-movie.com است.


زندانيان / Perisoners

"زندانيان" را دنيس ويلنئو با فيلمنامه ای از آرون گزيكوفسكی و بازی هيو جكمن،جك جيلنهال،ويولا ديويس و ... ساخته است.در خلاصه داستان فيلم آمده: "کلر دوور " نجاریست بسیار مذهبی. در مراسم روز شكرگزاری او به همراه خانواده به خانه همسایه خود می‌رود اما در همین حین، دختر وی و دختر صاحبخانه ناگهان ناپدید می‌شوند. بعد از ناپدید شدن دختر کلر دوور و دوستش، کارگاه لوکی مسئول تحقیق در این پرونده می‌شود. اما این پدر ناامید چه مقدار می‌تواند در حفاظت از خانواده خود موفق باشد و ...

جيمز برادينلی درباره ی "زندانيان" می نويسد: فيلم موفق است چون نكته ای غير از مسئله ی تنها «پيدا كردن مجرم» را جستجو می كند.وی با فوق العاده خواندن يك چهارم پايانی فيلم،آن را در گونه ی اكشن – معمايی ارزشمندمی داند و در پايان يادآور می شود: فيلم می تواند برای خيلی از بينندگان عام ناراحت كننده - نه از حيث اتمسفر فيلم كه كيفيت – باشد.فيلم های قوی معمولا اينگونه اند و اين فيلم هم از اين قاعده مستثنی نيست.

هيئت ملی نقد بهترين گروه بازيگران سال را از آن "زندانيان" دانسته همچنين آن را در ميان ده فيلم برتر سال قرار داده است.

نمايش اين فيلم از ۳۰ اوت ۲۰۱۳ آغاز شد. ۱۵۳ دقیقه است و پارامونت پيكچرز و كمپانی برادران وارنر پخش كنندگانش هستند.فيلم با بودجه ی ۴۶ میلیون دلار ساخته شده و نشانی تارنمای آن prisonersmovie.warnerbros.com است.


گرگ وال استريت / The Wolf Of Wall Street

آنطور كه در خبرها آمده؛ "گرگ وال استريت" يك فيلم زندگی نامه ای در گونه ی كمدی سياه است.مارتين اسكورسيزی آن را بر اساس خاطرات جوردن بلفورت و با فيلمنامه ی ترنس وينتر ساخته .در اين فيلم لئو دی كاپريو،جونا هيل،ژان دوژاردن، و متيو مك كانهی (به نقش بلفورت) ايفای نقش كردند.

خلاصه داستان "گرگ وال استريت" بدين شرح منتشر شده: داستان یک دلال سهام نيويوركی(با بازی دی کاپریو) است که از همکاری در رسیدگی به پرونده کلان عدم شفاف سازی مالی اجتناب میکرد که فساد در وال استریت، سیستم بانکداری یکپارچه و نفوذ جنایتکاران هم جزء آن بود.

اخيرا اسكورسيزی بزرگ در اظهارنظری ساز جدايی از عالم فيلمسازی كوك كرده و عامل اصلی انگيزه بخش برای ساخت "گرگ وال استريت" را دی كاپريو خوانده است.

بازتاب های رسانه ای درباره ی "گرگ وال استريت" با توجه به زمان نمايشش - كه ديرتر از ساير فيلم های نامبرده ی اين مطلب است - هنوز به اوج نرسيده اما مگر می شود اسكورسيزی فيلمی بسازد كه هيچ راهی به اسكار نيابد؟!! .

انجمن منتقدان بوستون رتبه های دوم بهترين فيلم،دوم كارگردانی،دوم بازيگر مرد(دی كاپريو) و دوم فيلمنامه را به "گرگ وال استريت" بخشيده.هيئت ملی نقد نيز بهترين فيلمنامه اقتباسی را "گرگ وال استريت" دانسته،اين فيلم را در ويترين دهگانه بهترين های ۲۰۱۳ گذاشته و جايزه نگاه ويژه را به همكاری مشترك اسكورسيزی – دی كاپريو داده است."گرگ وال استريت" در دو بخش بهترين فيلم موزيكال و كمدی،بهترين بازيگر مرد موزيكال و كمدی (لئو دی كاپريو) نامزد گلدن گلاب شده.همچنين مجله نيويوركر آن را بهترين فيلم سال دانسته.

تاريخ آغاز نمايش اين فيلم ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ اعلام شده و بودجه ساخت آن ۱۰۰ میلیون دلار است.نشانی تارنمای آن thewolfofwallstreet.com است.


نـِبراسكا / Nebraska

اين فيلم سياه و سفيد و نوستالژيك( البته برای مردم آمريكا)،كمدی درامی ست كه آن را الكساندر پاين با فيلمنامه ای از باب نلسون ساخته و بازيگرانی مانند بروس درن،ويل فورت،ژون اسكويب مقابل دوربينش رفتند.از الكساندر پاين " فرزندان" را بخاطر می‌آوريم.

شخصيت اول اين فيلم «وودی» نام دارد كه يك برگه ی شانس برنده شدن در مسابقۀ بخت آزمايی به او رسيده و تصميم می گيرد برای بدست آوردن جايزه ی ۱ ميليون دلاری اش خانه را به مقصد دفتر شركت برگزاركننده مسابقه بخت آزمايی واقع در ايالت "نبراسكا" ترك كند...اما وودی يك اشتباه كرده.او عبارت «شايد برنده شده باشيد» را «برنده شديد» خوانده.

بروس درن كه نقش «وودی» را در اين فيلم بازی می كند احتمالا نامزد اسكار خواهد بود.برادينلی اين فيلم را تكان دهنده می داند و می افزايد: همان قدر فضای كمدی دارد كه فضای تراژيك دارد! .ما به فيلم های بيشتری مانند اين نياز داريم.

"نبراسكا" تاكنون اين عناوين مهم را بدست آورده: بهترين نقش اصلی مرد (بروس درن)،دوم نقش مكمل زن (ژون اسكويب) از منتقدان لس آنجلس،بهترين مكمل زن(ژون اسكويب) از منتقدان بوستون)،بهترين نقش اصلی مرد(بروس درن)،مكمل مرد (ويل فورت) و انتخاب به عنوان يكی از ده فيلم برتر سال از نگاه هيئت ملی نقد و نامزدی گلدن گلاب در بخش های بهترين فيلم كمدی موزيكال، بازيگر مرد كمدی موزيكال (بروس درن)،بازيگر زن داستانی بلند(ژون اسكويب)،كارگردانی و فيلمنامه

نمايش اين فيلم ۱۱۰ دقيقه ای از ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ آغاز شده و بودجه ساختش را ۱۲ ميليون دلار اعلام كردند.تارنمای رسمی اين فيلم nebraskamovie.com می باشد.


نجات آقای بنكس / Saving M.R Banks

اين فيلم هم يك درام زندگی نامه ای ست كه جان لی هنكاك بر اساس فيلمنامه ی «كلی مارسل» و «سو اسميت» ساخته است.

در خلاصه داستان اين فيلم آمده: زندگی «تراورز» با نشان دادن دوران کودکی وی در كوئينزلند استراليا در سال ۱۹۰۷، مذاکراتش با «والت دیزنی» و ساخت فیلم «مری پاپینز» در سال ۱۹۶۱ مرکزیت فیلم را تشکیل می‌دهند. وقتی که تراورز در كاليفرنيا مشغول فیلمبرداری است، به گذشته سختش در استرالیا فکر می‌کند، مخصوصا به پدرش، که نقش آقای بنکس، پدر قصه، در فیلم از شخصیت او شکل گرفته بود..

"نجات آقای بنكس" جزء ده فيلم برتر ۲۰۱۳ به انتخاب هيئت ملی نقد است.همچنين اما تامپسون برای بازی در اين فيلم نامزد بهترين بازيگر زن درام گلدن گلاب شده و از نگاه هيئت ملی نقد بهترين بازيگر زن انتخاب شد.

فيلمبرداری "نجات آقای بتكس" در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۲ آغاز شد.كمپانی والت ديزنی پخش آن را بر عهده دارد.فيلم محصول مشترك آمريكا،بريتانيا و استرالياست.اولين نمايشش در جشنواره فيلم لندن بوده و تاريخ اكرانش در سينماهای آمريكا ۱۳ دسامبر ۲۰۱۳ است و با بودجه سی و پنج ميليون بسته شده.در تارنمای movies.disney.com/saving-mr-banks اطلاعاتی درباره ی فيلم گنجانده شده.


درون لوين ديويس / Inside Llewyn Davis

تازه ترين اثر برادران كوئن در گونه درام موزيكال ساخته شده است.فيلمی كه با درجه سنی R (مناسب برای افراد بالای هفده سال) در سينماهای آمريكا به نمايش درآمد.در اين فيلم كری موليگان،گرت هدلوند،جاستين تايمبرليك در كنار اسكار آيزاك بازی می كنند.

فيلم داستان یک هفته از زندگی لوين دِيويس،نوازنده خوش ذوقی هست را روایت میکند که درگیر مشکلات بسیاری برای وارد شدن به صنعت موسیقی است. داستان فيلم در دنيای موسيقی محلی گرينويچ ويلچ شهر منهتن می گذرد. ديويد لوين ديويس دوست باب ديلين (خواننده شهير امريکايی) است و استعداد بسيار خوبی در نواختن گيتار و خوانندگی دارد اما موانع بسياری بر سر راه او برای رسيدن به موفقيت وجود دارد...

جوئل کوئن در مورد فيلم مي گويد: می دانيد فيلم واقعا هيچ زمينه داستانی نداشت و به همين خاطر بود که ما گربه را به داستان اضافه کرديم،در اين فيلم همه چيز در مورد گربه است!

پيتر برادشاو منتقد معروف گاردين در همان زمان جشنواره كن از دين اين فيلم به وجد آمده و گفته بود: درخشان نوشته شده،فوق العاده بازی شده و عالی فيلمبرداری و طراحی صحنه شده و حتی ميان پرده های موزيكالش فوق العاده اند چه در اجرا چه در متن.

" درون لوين ديويس" جايزه ی ويژه ی هيئت داوران فستيوال كن امسال را برد و در همان جشنواره مورد استقبال منتقدان قرار گرفت .در كنار آن نامزد بهترين فيلم كمدی موزيكال و بازيگر مرد كمدی موزيكال (اسكار آيزاك) گلدن گلاب است.هيئت ملی نقد آن را به عنوان بهترين فيلمنامه اصلی (اوريژينال) سال انتخاب كرده،منتقدان سن ديه گو جايزه ی بهترين نقش اصلی مرد را به اسكار آيزاك می دهند و منتقدان لس آنجلس اين فيلم را به عنوان رتبه دوم فيلمبرداری،دوم طراحی صحنه و موسيقی متن برگزيدند.
نشانی تارنمای اين فيلم insidellewyndavis.com است.

***

در كنار اين ده فيلم كه از نظر گذرانديد، فيلم های ديگری هستند كه می توانند جزء گزينه های نهايی آكادمی باشند اما اشاره به همه ی آن ها در قالب يك مطلب،ملال آور است. فيلم هايی نظير: زيبايی بزرگ/ The Great Beauty، آبی گرم ترين رنگ است / Blue is the Warmest Color (مزخرف اما آكادمی پسند است)،جاسمين غمگين / Blue Jasmine،ايستگاه فروت ويل/ Fruitvale Station،زندگی مخفی والتر ميتی/ The Secret Life of Walter Mitty، كاپيتان فيليپس/ Captain Phillips ، شتاب / Rush

 

منبع: سی نت

5707 - احمد شاهوند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت