New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

فیلم‌های بخش بین‌الملل را به سینمای رسانه‌ها برگردانید / نامه محسن آزرم به دبیر جشنواره سی و دوم فیلم فجر

:: 22 دی 1392  12:37:46 PM  ::

سالن همایشهای برج میلاد

سالن همایشهای برج میلاد

 

سی نت: جناب آقای رضاداد؛ دبیر محترم جشنواره‌ی فیلم فجر

حقیقت این‌که شک داشتم باید این نامه را خطاب به شما بنویسم، یا خطاب به مدیرانِ میانیِ این دوره‌ی جشنواره‌ و دست‌آخر به این نتیجه رسیدم که اگر شما، به‌عنوانِ دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر، دستوری یا توصیه‌ای به مدیرانِ میانی بکنید حتماً آن دستور یا توصیه عملی می‌شود. البته دستور یا توصیه‌ی عجیبی هم نیست؛ چیزی است که در این چند دوره‌ی اخیرِ جشنواره، به‌دلایلی که هیچ‌کس حوصله یا زحمتِ توضیح دادنش را نداشت، از سینمای رسانه‌ها حذف شده و اگر امسال دوباره به سینمای رسانه‌ها برگردد قطعاً اتّفاقَ مبارکی‌ است.

همه‌‌چیز ظاهراً از روزی شروع شد که سینمای رسانه‌ها از سینما فلسطین به برجِ میلاد منتقل شد و برجِ میلاد در آن دوره‌ی ده روزه به کاخِ‌ جشنواره بدل شد (موقّتی بودنِ کاخ هم البته نکته‌ای‌ است که باید درباره‌اش حرف زد) و منتقدان و مترجمان و خبرنگاران و خلاصه‌ همه‌ی آن‌ها که به اصحابِ رسانه مشهورند سر از برج میلاد درآوردند و دیدند چاره‌ای جز این ندارند که از بام تا شام در این برج بمانند و فیلم‌های برگزیده‌ی هیئتِ انتخاب را ببینند و اگر از فیلمی به هر دلیلی خوش‌شان نیامد تنها انتخاب‌شان نشستن روی صندلی‌های سالن انتظار بود (لابد شنیده‌اید که دو سال پیش، روزِ اوّلِ جشنواره، در سالنِ انتظار صندلی‌ای برای نشستن پیدا نمی‌شد و می‌گفتند دبیر جشنواره گفته صندلی‌ها را این‌جا نگذارید که سالن پُر شود) و گپ زدن یا کتاب خواندن و احتمالاً چیزی نوشتن.

امّا در سال‌های نه‌چندان دور که فیلم‌ها را در سینما فلسطین (یا کمی قبل از آن در سینما استقلال) می‌دیدیم هر روز دست‌کم یک سئانس به فیلم‌های غیرِ ایرانی هم اختصاص داشت؛ فیلم‌های بخش مسابقه‌ی بین‌المل، یا بخش‌های دیگری که به‌هرحال فیلم‌های غیرِ ایرانی در آن شرکت می‌کردند یا نمایش داده می‌شدند و همه‌ی آن تماشاگرانی که در آن سال‌ها به این سینماها می‌آمدند شماری از مهم‌ترین فیلم‌های دنیا را می‌دیدند و لازم به یادآوری نیست که این مهم‌ترین فیلم‌ها هم «گوست داگِ» جیم جارموش را در بر می‌گرفت هم «از شکلاتِ شما متشکرمِ» شابرول و «ای برادر کجایی؟» برادرانِ کوئن و خیلی فیلم‌های دیگر هم بود که فقط در جشنواره فرصت دیدارشان مهیّا می‌شد؛ مثلاً فیلم‌هایی از کارگردان‌های افغان. مسئله حقّ انتخابی بود که جشنواره به حاضران در سینمای رسانه‌ها می‌داد؛ این‌که بین فیلمی ایرانی و فیلمی غیرایرانی دست به انتخاب بزنند؛ همان‌طور که هر جشنواره‌ی دیگری (چه محلّی و چه بین‌المللی) دست به این کار می‌زند. امّا در سال‌های اخیر در سینمای رسانه‌ها خبری از فیلم‌های غیرایرانی نبود و هیچ مدیری حاضر نشد توضیحی در این باره بدهد که اگر جشنواره‌ی فیلم فجر ملقّب است به بین‌المللی پس چرا خبری از فیلم‌های بخش بین‌الملل در این سینما (کاخ جشنواره) نیست؟

حقیقت این است که به‌نظر می‌رسید بخش بین‌الملل به چشم مدیران قبلی بخش مهمی نبود و خیال می‌کردند با نمایش فشرده‌ی همه‌ی فیلم‌های ایرانی، همه‌ی تماشاگرانی را که از بام تا شام در این برج چشم‌به‌راه فیلم‌های دیدنی هستند راضی کرده‌اند. وقتی هم از آن‌ها سؤال می‌شد که برای تماشای فیلم‌های بخش بین‌الملل چه باید کرد؛ جواب می‌دادند که تشریف ببرید سینماهای دیگر و چنین جوابی بیش از همه خبر از ناآشناییِ آن‌ها با چیزی به‌‌نامِ مدیریتِ جشنواره‌ی فیلم می‌داد. شاید اگر کمی فکر می‌کردند به این نتیجه‌ی بدیهی می‌رسیدند که برج میلاد قاعدتاً در مرکز شهر نیست و رفت‌وآمد به آن ساده نیست و کسی که بخواهد برنامه‌اش را هم با برنامه‌ی نمایش فیلم‌ها در این سالن هماهنگ کند و هم به سالن‌های دیگری که فیلم‌های بخش مسابقه‌ی بین‌الملل را نمایش می‌دهد سر بزند، یک روز بعد قطعاً ترجیح می‌دهد در خانه بنشیند و دی‌وی‌دیِ یکی از فیلم‌های تازه‌ای را که از دست‌فروشی کنارِ خیابان خریده‌اند تماشا کند.

نمی‌دانم کار سختی است یا نه؛ ولی اگر در دوره‌های نه‌چندان دور (که اتّفاقاً خود شما دبیر جشنواره بوده‌اید) می‌شده که در سینمای رسانه‌ها هم فیلم‌های ایرانی را نمایش داد و هم فیلم‌های بخش مسابقه‌ی بین‌الملل را؛ لابد حالا هم می‌شود این کار را کرد و در سالن‌های خالیِ برج میلاد این فیلم‌ها را نمایش داد و فرصت تماشای این فیلم‌ها را از منتقدان و نویسندگان نگرفت. شاید در مدیران میانی جشنواره کسانی باشند که بگویند این کار فایده‌ای ندارد و سالن‌ها خالی می‌مانند و کسی این فیلم‌ها را نمی‌بیند ولی لابد می‌دانید که این حرف اهانتی است به خودِ جشنواره و البته هیئت انتخاب فیلم‌های بخش بین‌الملل که از چند ماه پیش سرگرم تماشا و انتخاب فیلم‌ها بوده‌اند و اصلاً مگر ملاک و معیار جشنواره‌ها پُر بودن یا خالی بودنِ صندلی‌های سالن است؟

حرفم را خلاصه می‌کنم آقای رضاداد؛ تا هنوز فرصت باقی است و هنوز جدول برنامه‌ی نمایش فیلم‌ها در برج میلاد نهایی نشده؛ لطف کنید راهی پیدا کنید که فیلم‌های مسابقه‌ی بخش بین‌الملل در برج میلاد هم به نمایش درآیند، یا به مدیران میانی و مشاوران خود توصیه کنید راهی برای این کار پیدا کنند تا روشی که مدیرانِ قبلی جشنواره در پیش گرفته بودند ادامه پیدا نکند. ناسلامتی برج میلاد در آن ده روز کاخِ جشنواره است و مگر می‌شود در کاخ جشنواره خبری از نمایش همه‌ی فیلم‌های بخش مسابقه‌ی بین‌الملل نباشد؟

 

منبع: خبر آن لاین

7418 - احمد شاهوند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر (361 خبر):

361 - گاف عجیب و غریب هیات داوران جشنواره فیلم فجر در اعلام نام یک کاندیدا!/ نعیمه نظام دوست به جای شهین تسلیمی کاندیدا شد!

360 - بخش تجلی اراده ملی فیلم فجر برگزیدگانش را شناخت/ 7 جایزه برای «شیار 143»

359 - چرا «رستاخیز» در جشنواره‌ی فجر شهرستانها به نمایش درنیامد؟

358 - نام هایی که چیزی برای عرضه نداشتند! / یادداشت نیما بهدادی مهر برای جشنواره سی و دوم فیلم فجر

357 - ریز انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت برای بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر

356 - "خانه پدری"، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، مریلا زارعی و ... / بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت معرفی شدند + لیست بهترین ها به انتخاب کاربران سایت

355 - حاتمی‌کیا: در این ایام به شدت به مباحث فیلم «چ» احتیاج داریم

354 - تجربه ی لذت ناب سینما / یادداشت خواندنی کاربر سی نت برای "ماهی و گربه"

353 - رقابت نزدیک سه فیلم / اعلام کاندیداهای بهترین های جشنواره سی و دوم به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت / کاربران هم بهترین های جشنواره را انتخاب کنند

352 - این فیلم ها رو به کی نشون می دین؟ / یادداشت محمد هاشمی برای چند فیلم جشنواره فجر

>> همه اخبار سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت