Header

صفحه اول - اخبار - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

جدول ارزشگذاری نویسندگان بر فیلم های:

دهه نود (از سال 1390 تا کنون)

روی پرده  -  اکران 1397  -    اکران 1396  -   اکران 1395  -   اکران 1394  -  اکران 1393  -  اکران 1392  -  اکران 1391  -  اکران 1390

جشنواره 37 فیلم فجر - جشنواره 36 فیلم فجر - جشنواره 35 فیلم فجر - جشنواره 34 فیلم فجر - جشنواره 33 فیلم فجر - جشنواره 32 فیلم فجرجشنواره 31 فیلم فجر

جستجو (فیلم ها، هنرمندان، نویسنده ها)   

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه: 

New Page 1
Cinetmag.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  تنگنای یک دیپلمات

  قصه بشریت

  «در جستجوی فریده» چگونه نماینده ایران در اسکار 2020 شد؟!

  مستند «در جستجوی فریده» نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۰ شد

  امیر جدیدی بازیگر فیلم سعید ملکان شد/ نخستین تجربه سعید ملکان در مقام کارگردان

  پریناز ایزدیار به عنوان اولین بازیگر فیلم جدید سامان سالور انتخاب شد

  «مطرب» مصطفی کیایی مجوز نمایش گرفت

  «تگزاس۳» همین امسال کلید می‌خورد/ خالی ماندن سینماها جایز نیست

  یک همکاری غیرمنتظره: «پیمان معادی» بازیگر فیلم جدید محمدحسین مهدویان «درخت گردو» شد

  «روز بلوا» چهارمین فیلم سینمایی بهروز شعیبی به زودی کلید می خورد

 

 

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

گشت و گذاری در فیس بوک

قابل تامل و سرپا / یادداشت کوتاه مصطفی جلالی فخر برای فیلم "روز روشن"

:: 23 دی 1392  ::

پوستر فیلم "روز روشن"

 

سینما شبکه (سی نت): "روز روشن" فیلم کوچک و قابل تاملی ست که به رغم مصالح دراماتیک اندک و فقدان داستان های فرعی، خود را سرپا نگه می دارد. هر چند مضمون کهنه ای انتخاب کرده و به زاویه ی دید متفاوتی هم نمی رسد، اما می تواند نخ روایی اثر را حفظ کند. این نکته جالبی ست که این همه دیالوگ دو نفره در ماشین باعث کسالت باری نمی شود و ضربآهنگ بازی ها می تواند ریتم فیلم را هم حفظ کند. مهم ترین شاخص کار، بازی مهران احمدی ست که می تواند ریزه کاری های واقعیتِ نقشی را که بازی کرده، در بیاورد. حتی با تپق ها و کلمه هایی که گاه با مکث وارد جملات می شوند و درست مثل حرف زدن معمولی مردم است. فیلم می تواند مرکز ثقل قصه را از نجات یافتن یا نیافتن متهم بی گناه، به نمایش جزئیات جامعه ای منفعت طلب و عافیت جو برساند که زیر پوست شهر واقعیت دارد. هر چند که فیلم هم در نهایت فاقد جسارت کافی برای خلق عینی "تلخی" روایت می شود. و حتی مثلث عشقی اش را هم قربانی رویکرد "نه سیخ بسوزد و نه کباب" می کند. پایان محافظه کارانه فیلم برای باج دادن به تماشاگرانی شکل گرفته که قهوه ی تلخ دوست ندارند!

 

منبع: فیس بوک

2749 - احمد شاهوند

...............................................

  اثر مرتبط:

روز روشن - Rooz-e Roshan        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

.......................................................................................................................................................................

 

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2002 - 2013 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت