Header

صفحه اول - اخبار - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

جدول ارزشگذاری نویسندگان بر فیلم های:

دهه نود (از سال 1390 تا کنون)

روی پرده  -  اکران 1397  -    اکران 1396  -   اکران 1395  -   اکران 1394  -  اکران 1393  -  اکران 1392  -  اکران 1391  -  اکران 1390

جشنواره 37 فیلم فجر - جشنواره 36 فیلم فجر - جشنواره 35 فیلم فجر - جشنواره 34 فیلم فجر - جشنواره 33 فیلم فجر - جشنواره 32 فیلم فجرجشنواره 31 فیلم فجر

جستجو (فیلم ها، هنرمندان، نویسنده ها)   

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه: 

New Page 1
Cinetmag.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  وضع گیشه سینماها در تابستان اسف‌بار بود/ هزینه سینماها 7-8 برابر شده است

  آغاز اکران 3 فیلم جدید: «ماجرای نیمروز: رد خون» از صبح چهارشنبه سوم مهرماه اکران می‌شود/ تاریخ اکران «سال دوم دانشکده من» مشخص نیست

  سعید راد: پرسپولیسی‌ها شکوه بردن را یاد گرفتند

  آخرین وضعیت "توقیف" یک فیلم دفاع مقدسی به روایت کارگردانش

  پارسا پیروزفر «مولانا» شد/ ایفای نقش مقابل شهاب حسینی

  شکیب شجره بازیگر سریال «هیولا» وارد سینما شد/ بازی در نقش اصلی فیلم «روزی دو میلیون»

  اشتباه ابراهیم حاتمی‌کیا از زبان استادش تاجبخش فنائیان: کاش او رشته اش را در دانشگاه هنرهای زیبا به کارگردانی تغییر نمی داد و بازیگری را تجربه می کرد

  اعتراض وحید امیرخانی به حذف مهناز افشار از تبلیغات فیلم «شاه‌کش»

  شقایق دهقان: از بازیگری به شدت خسته شده‌ام

  دنبال سوءاستفاده از حجاب در خارج از کشور نبودیم

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

 

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

مجموعه ای از بازیهای خوب / یادداشت حمید سلجوقی برای فیلم های روز دوم - 2

:: 14 بهمن 1392  ::

فرهاد اصلانی در نمایی از فیلم "قصه ها"

 

سینما شبکه (سی نت): قصه ها (رخشان بنی اعتماد) ؛ **
بنی اعتماد دردهای آدم های طبقه متوسط زمانه اش را در قصه ای كه متشكل از شخصيت های اصلی فيلم های شناخته شده اش است به نمايش گذاشته در فيلمی كه مجموعه ای از بازی های خوب دارد . با اين حال اين همه شخصيتی كه خانم بنی اعتماد از لابه لای فيلم های سابقش برای يك فيلم گلچين كرده كمی زيادی اند و برای بيننده ای كه آمده تا ارتباط برقرار كند كمی خسته كننده علی الخصوص اگر آن بيننده اين شخصيت ها را در فيلم های سابق بنی اعتماد نديده باشد . بعضی فصل های فيلم از جمله فصل اعتراض مهدی هاشمی كمی به سوی شعارزدگی گرايش دارد البته فيلم چند فصل ديدنی مثل فصل مينی بوس دارد. متاسفانه بعدِ دو سال به نمايش درآمدنِ فيلم ، بعضی صحنه هايش را كمی تاريخ مصرف گذشته كرده (مانند بحثِ يارانه ها). فيلم قرار است يك نقد اجتماعی باشد كه يك شخصيت محوری (حبيب رضايی) وسيله ی ارتباط با آدم های مختلف قصه هايی با مضمون مشترك است. به گمانم اگر فيلم انقدر شلوغ نمی بود و فرضا در چهار اپيزود مستقل ساخته می شد نظر مساعد آن نيمه از بينندگانی كه معتقدند اين فيلم شخصيت و داستان ندارد را جلب می كرد. فروتن می تواند برای اين فيلم نامزد سيمرغ باشد.

زندگی جاي ديگري است (منوچهر هادی)؛ * 1/2
هادی به مانندِ فيلم قبلی اش ، بيماری لاعلاج و به تبع آن مرگ را دستمايه ی فيلمنامه ای قرار داده كه شعاری در آمده است. خيلی دير استارت داستانگويی اش زده می شود و حجم زيادی از آن به نمايش زندگی ِ روزمره كاراكترهای اصلی محدود شده كه تنها حسن اش معرفی بيشتر آن هاست حال اينكه برای بيننده خسته كننده و بی هيچ جذابيتی ست. به اين خسته كنندگی ها اضافه كنيد افزودنِ داستانك ها و كاراكترهای اضافه ی فيلمساز را .يك حامد بهدادِ كم اكت ( نسبت به بازی های سابقش) كه هيچ بعيد نيست اين بازی اش به چشم بيايد در كنار يك يكتا ناصر كه باز هم يك بازی خوب به نمايش گذاشته كه بعيد است به چشم بيايد! . سوژه ، سوژه ای ست كه خيلی بيشتر از اين ها قابليتِ پردازش با روايتی پُر چالش و جذبه داشت .

مردن به وقتِ شهريور (هاتف عليمردانی)؛ 0
هاتف عليمردانی فيلم خوبِ « بخاطر پونه» را در كارنامه دارد. اما واقعا تعجب می كنم اين فيلمش چطور سر از بخش مسابقه درآورده؟ . ساختار داستانی اش مبهم و آشفته است و فقط يك سری حرف ها را بصورت كلی فرياد می زند . نمی دانم شايد هم اصرار برای به هر قيتمی رساندنش به جشنواره اين بلا را سر فيلم آورده ولی در هر حال « مردن به وقت شهريور» فيلم نشده . اين كه عبور از خطوطِ قرمز را برگ برنده ای برای اين فيلم بدانيم عذر بدتر از گناه است چون تنها اتفاقی كه افتاده نمايشِ صرفِ يك سری ناهنجاری ها از مصرف مواد مخدر تا دوستی های خيابانی و ... در قصه ای به غايت شلخته است . متاسفانه فيلم در اجرا هم حرفی برای گفتن ندارد و از آن دردناك تر اينكه ( حالا گذشته از مجموعه بازی های بد كه مشخصا ضعفِ كارگردان در هدايت را نشان می دهد) تا به حال حميد فرخ نژاد را انقدر بد نديده بودم .

ملبورن (نيما جاويدی)؛ * 1/2
احساس می كنم اولين فيلم نيما جاويدی هم از آن فيلم هايی كه شده كه دو نوع ديدگاه درباره اش وجود دارد.يا خيلی خوب است يا اگر خيلی بخواهيم مهربانانه ببينمش خوب است ! . حتی شنيدم عده ای از آن به عنوان داستانگوی قدرتمند ياد كردند و پايان بندی اش را عالی دانستند اما آنچه كه نظر من است اين است كه « ملبورن» نهايتا بايد يك فيلم نيمه بلندِ داستانی می بود . در رابطه با بحثِ قياس «ملبورن» با «جدايی» و بطور كل سينمای فرهادی كه حتی بعضی دوستان پا را فراتر گذاشته و انگِ كپی برداری به جاويدی می چسبانند ، بحثی ست كه به نظرم مدت هاست حل شده . سينمای اجتماعی ِ ما چه بخواهيم چه نخواهيم به قبل و بعد از فرهادی تقسيم می شود و حالا جريانی شكل گرفته كه در آن خيلی ها متاثر از سينمای فرهادی اند .يادمان نرود جشنواره با فيلمی شروع شد كه آن هم به نوعی دچار همين مسئله بود . پس تاثيرپذيری از فرهادی گناه كبيره نيست! . عرض می كردم كشش داستانی ِ « ملبورن» بيشتر از يك فيلم نيمه بلند نيست اما با افزودن وقايع مختلف ( نظير اضافه كردن شخصيت هايی مثل معمار و ...)، قصه كش آمده تا برسيم به پايانِ يك فيلم بلند . مرگِ نوزاد در آغاز فيلم ، آن ضربه ی اساسی اوليه را می زند اما مسئله اينجاست كه بعد از آن اتفاقی نمی افتد و در نهايت آن پايانِ تلخی كه می بينيم شايد شوكه مان كند اما اسمش « پايان باز» نيست ، معتقدم قصه در انتها به جای جمع شدن رها می شود . اين كه فيلمساز اصرار داشته از يك فضای محدود و محصور به عنوان لوكيشن اش استفاده كند به سليقه ی شخصی اش بر می گردد اما اينكه نماهای پر تكرار می بينيم و دوربين هم آنچنان كه بايد در اين فضای‌ بسته ی تكراری حركت كند،حركت نمی كند بگذاريد به پای نقص های فيلمبرداری . كمتر پيش می آيد نگار جواهريان خوب بازی نكند اما به هر حال پيش می آيد ديگر!

 

منبع: سی نت

6227 - احمد شاهوند

...............................................

  اثر مرتبط:

قصه ها - Ghesseha        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

  دیگر اخبار مربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر (361 خبر):

361 - گاف عجیب و غریب هیات داوران جشنواره فیلم فجر در اعلام نام یک کاندیدا!/ نعیمه نظام دوست به جای شهین تسلیمی کاندیدا شد!

360 - بخش تجلی اراده ملی فیلم فجر برگزیدگانش را شناخت/ 7 جایزه برای «شیار 143»

359 - چرا «رستاخیز» در جشنواره‌ی فجر شهرستانها به نمایش درنیامد؟

358 - نام هایی که چیزی برای عرضه نداشتند! / یادداشت نیما بهدادی مهر برای جشنواره سی و دوم فیلم فجر

357 - ریز انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت برای بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر

356 - "خانه پدری"، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، مریلا زارعی و ... / بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت معرفی شدند + لیست بهترین ها به انتخاب کاربران سایت

355 - حاتمی‌کیا: در این ایام به شدت به مباحث فیلم «چ» احتیاج داریم

354 - تجربه ی لذت ناب سینما / یادداشت خواندنی کاربر سی نت برای "ماهی و گربه"

353 - رقابت نزدیک سه فیلم / اعلام کاندیداهای بهترین های جشنواره سی و دوم به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت / کاربران هم بهترین های جشنواره را انتخاب کنند

352 - این فیلم ها رو به کی نشون می دین؟ / یادداشت محمد هاشمی برای چند فیلم جشنواره فجر

>> همه اخبار سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

.......................................................................................................................................................................

 

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2002 - 2013 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت