New Page 1

سی نت | سینما شبکه

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

ویژه سی و نهمین

جشنواره فیلم فجر

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

پرونده ویژه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

 

سی نت در شبکه های اجتماعی

کانال سی نت در تلگرام

 

 

 

نشریه الکترونیکی

سینما شبکه (سی نت)

شماره سوم از دوره جدید نشریه الکترونیکی سی نت

شماره پیاپی 11

ویژه جشنواره سی و هفتم فیلم فجر

..........................................

>> دانلود کنید

وب سایت شخصی

احمد شاهوند

وب سایت شخصی احمد شاهوند

www.AhmadShahvand.ir

 

 

جدیدترین مطالب

arrow  تازه‌ترین خبر از وضعیت سلامتی غلامرضا موسوی در بیمارستان

arrow  «قطار آن شب»، حمیدرضا قطبی را به بلژیک می‌برد

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  مهدی هاشمی: اگر بازیگر نمی‌شدم دوست داشتم راننده ترانزیت شوم

arrow  جزییات بازگشایی مجدد سینماوتئاتر/تغییر گروه شغلی بالاخره محقق شد

arrow  عفو بعد از ۲۰ سال؛ حاتمی‌کیا واسطه آزادی ۴ هواپیماربا شد/ پایان متفاوت «ارتفاع پست»

arrow  «حسین آرتیست» سینما درگذشت

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  فروش پانصد میلیونی اکران نوروزی/ کدام فیلم پرمخاطب‌ترین بود؟

 

  New Page 1 New Page 1

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

تی تی

تی تی (آیدا پناهنده)

بازیگران: الناز شاکردوست، هوتن شکیبا و پارسا پیروزفر، سودابه جعفر زاده، امیر حامد، مهدی فرضیه، هلیدا کردبچه

یدو

یدو (مهدی جعفری)

بازیگران: ستاره پسیانی، اکبر اودود، سعید آلبوعبادی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبوعلی، ریحانه آریامنش

گیج گاه

گیج گاه (عادل تبریزی)

بازیگران: جمشید هاشم پور، حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت، فرهاد آئیش، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه خواه، سیاوش چراغی پور، محمد الهی، مریم همتیان، ایمان اسماعیلپور، علی باغفر

خط فرضی

خط فرضی (فرنوش صمدی)

بازیگران: سحر دولتشاهی پژمان جمشیدی حسن پورشیرازی آزیتا حاجیان صدف عسگری امیررضا رنجبران نوید بانی کتایون سالکی

منصور

منصور (سیاوش سرمدی)

بازیگران: محسن قصابیان، لیندا کیانی، مهدی کوشکی، حمیدرضا نعیمی

مامان

مامان (آرش انیسی)

بازیگران: رویا افشار ، امیر نوروزی، عرفان ابراهیمی، امیر شمس و شقایق شوریان

روزی روزگاری آبادان

روزی روزگاری آبادان (حمیدرضا آذرنگ)

بازیگران: فاطمه معتمدآریا محسن تنابنده الهام شفیعی هیراد آذرنگ سهیل جمالی امیرحسین ابراهیمی

روشن

روشن (روح الله حجازی)

بازیگران: رضا عطاران سارا بهرامی سیامک انصاری مسعود میرطاهری ابراهیم عزیزی محمد ولی زادگان مهدی حسینی‌نیا سرگل لواسانی

مصلحت

مصلحت (حسین دارابی)

بازیگران: فرهاد قائمیان وحید رهبانی مهدی حسینی‌نیا مجید نوروزی امیر نوروزی نازنین فراهانی سهی‌بانو ذوالقدر مهدی فریضه علی دل‌پیشه حسن تسعیری مجید جعفری وحید نفر

زالاوا

زالاوا (ارسلان امیری)

بازیگران: نوید پورفرج، پوریا رحیمی‌سام، هدی زین‌‌العابدین، باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی، صالح کریمی، زاهد زندی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

جسورانه و پر انرژی / یادداشت بهنام غفاری برای فیلم های سه روز اول جشنواره

:: 15 بهمن 1392  3:28:29 PM  ::

پوستر اصلی سی و دومین جشنواره فیلم فجر

پوستر اصلی سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

سینما شبکه (سی نت): مشکل اصلی یادداشت ها و بیانات جشنواره ای، شتاب زدگی اظهار نظر ها در مورد فیلم ها است. هنوز فیلم در ذهنت حل نشده و داوری اولیه فیلم چه برای خودت و چه برای لزوم بیان عقیده ات برای دیگران و رای دادن به فیلم، آزار دهنده است. همچنین فیلم پشت فیلم. گاها وسط فیلم دوم، فیلم اول را از یاد برده ام. تازه باید طوری بنویسی تا داستان فیلم برای دیگران که هنوز فیلم را ندیده اند، لو نرود. نتیجه می شود عموما یادداشت هایی بسیار کوتاه و شاید شتاب زده که نباید خیلی جدی گرفت!

چند متر مکعب عشق
اصلا نفهمیدم دلیل این تشویق ها در مورد فیلمی که بیشتر به سینمای دهه 70 ما نزدیک است، چیست. عشق یک پسر کارگر به دختر افغان، تعدادی ملاقات عاشقانه، مخالفت قابل حدس پدر دختر و در نهایت اشاراتی به مشکلات افغان ها و مسئله مهاجرت. درباره این مضامین کم فیلم ساخته شده است؟

مردن به وقت شهریور
مردن به وقت شهریور بد شروع نمی شود ولی بعد انگار به داشته هایش راضی می شود و وارد چرخه تکراری و قابل حدسی می شود که نتیجه اش این می شود که دو شخصیت فرعی پسر بدمن و خواهر سینا جذاب تر از دو شخصیتی می شود که قرار است مضمون و محتوای اصلی فیلم را بسازند (پدر و پسر). نمی دانم اصرار فیلمسازان ما بر تعدد شخصیت ها چیست. جمع کردن این تعداد شخصیت و پرداخت درست آنها عملا احتیاج به نوعی نبوغ دارد. ورود خواهر به جریان اصلی درام در اواخر فیلم در پی تهدید عامل خارجی و تهدیدگر کمی امیدوارم کرد که آن هم در آخر به راحتی هدر رفت.

فصل فراموشی فریبا
زنی به دلیل حضور شوهر شکاکش بر روی تخت بیمارستان، بر روی وانت او کار می کند تا پول لازم برای بیمارستان را جور کند. همین... اگر فیلم را ندیده اید کافی است فکر کنید که رانندگی یک زن پشت وانت و جابه جایی بار مردم قاعدتا چه مشکلاتی را می تواند به همراه داشته باشد. این مشکلات به شکل نه چندان حادی پشت سر هم و با عجله ردیف شده اند. عباس رافعی انگار فقط می خواهد همیشه مشغول باشد!

دلتنگی های عاشقانه
این یکی که واقعا فیلم بامزه ای در آمده است. گروه فیلم خواسته اند مدتی کنار هم خوش بگذرانند و احتمالا سفری نیز رفته باشند. دیگه بی خیال فیلمنامه و گریم و....

انارهای نارس
احتمالا طرح فیلم برای تله فیلم شدن در صدا و سیما رد شده است و فیلمساز عزیز تصمیم گرفته است هر طوری شده آن را فیلمش کند. مهم نیست، سینما ما از این فیلم ها کم ندارد ولی این که چرا یک فیلمساز این سوژه را برای فیلم اولش که برای بقای او بسیار مهم است، انتخاب کرده خیلی عجیب است. حادثه ای برای یک مرد و به کما رفتن او و انتظار زن در خانه و بیمارستان برای ادامه فیلم!

رد کارپت
به این یکی خیلی امیدوار بودم. عطاران استاد درآوردن لحن کمدی است. مرز باریک موفقیت یک کمدین نیز درک صحیح همین لحن است. رد کارپت تا قبل از اقامت عطاران در کن نیز خوب است. ولی بعد دیگر سوژه تمام می شود و چشم اندازهای جشنواره کن نیز دیگر سرگرمم نمی کند. لحن فیلم نیز در انتها عوض می شود. عطاران خوابیده جلوی فرش قرمز کن مرا یاد سکانس نهایی شبح کژدم انداخت که در آن جسم آن مرد سیاه لشگر سینما توی برف ها افتاده بود. به قول خود شخصیت عطاران در فیلم: "38 سال از خدا عمر گرفتم. سیزده سال تئاتر کار کردم. هنوز وضعیتم اینه".

سیزده
فیلمی به شدت جسورانه و پر انرژی. هومن سیدی با انرژی و انگیزه فراوانش در اجرا توانسته خیلی از مشکلات فیلمنامه اش را بپوشاند. انرژی که مثلا کارگردان انارهای نارس نداشت! نفهمیدم چرا این فیلم در بخش مسابقه نبود ولی مثلا انارهای نارس بود!

بیگانه
برایم بسیار عجیب بود که فیلمساز خلاقی مثل توکلی در پنجمین فیلمش خودش را تکرار کند و فیلمی چنین خنثی و بی روح بسازد. پس از اینجا بدون من خیلی ها او را تحسین کردند که توانسته شکنندگی و روحیات دیوانه وار انسان های دنیای تنسی ویلیامز را به درستی نشان دهد. انگاری این فیلم را برای آنها ساخته است. وای از آخرین نمای فیلم! از این جهت بیگانه فیلم ترسناکی است. هم تکرار موفقیت فیلم قبلی خود اوست و هم از سوی دیگر مولفه های همیشگی دنیای فیلم هایش (مانند نماهای، تاکیدهایش روی اجسام و نریشن های) را هم ندارد. یعنی چی؟

زندگی مشترک آقای محمودی و بانو
حسن اصلی فیلم زندگی مشترک، فیلمنامه سالم آن است. یعنی بیماری های مرسوم فیلمنامه های ما را ندارد. بلد است به هر شخصیت چقدر بپردازد و زمانش را هدر ندهد. از لحاظ زمان بندی پرداخت چهار یا پنج شخصیت کار دشواری است و اینکه چقدر توانسته به فیلم عمق ببخشد، مسئله دیگری است. بار اصلی فیلم و حلقه اتصال روی ترانه علیدوستی است. نمی دانم اگر بازیگر دیگری این نقش را بازی می کرد نتیجه این چنین در می آمد؟ تا اینجا تنها فیلمی است که برایم تقریبا رضایت بخش است. اینکه عده ای خرده گرفتنه اند که چرا فیلم در ارتباط با مسئله مطرح شده جواب سر راست نمی دهد و موضع صریح نمی گیرد، خود بیایند جواب دهند که چه باید کرد؟

اصغر فرهادی سخنان جالبی در مورد لزوم عدم تحقیر فیلمسازان داخلی و مسئله اعتماد به نفس آنها بیان کرده که ذهنم را درگیر کرده است. چه باید کرد؟

 

منبع: سی نت

5850 - احمد شاهوند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر (361 خبر):

361 - گاف عجیب و غریب هیات داوران جشنواره فیلم فجر در اعلام نام یک کاندیدا!/ نعیمه نظام دوست به جای شهین تسلیمی کاندیدا شد!

360 - بخش تجلی اراده ملی فیلم فجر برگزیدگانش را شناخت/ 7 جایزه برای «شیار 143»

359 - چرا «رستاخیز» در جشنواره‌ی فجر شهرستانها به نمایش درنیامد؟

358 - نام هایی که چیزی برای عرضه نداشتند! / یادداشت نیما بهدادی مهر برای جشنواره سی و دوم فیلم فجر

357 - ریز انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت برای بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر

356 - "خانه پدری"، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، مریلا زارعی و ... / بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت معرفی شدند + لیست بهترین ها به انتخاب کاربران سایت

355 - حاتمی‌کیا: در این ایام به شدت به مباحث فیلم «چ» احتیاج داریم

354 - تجربه ی لذت ناب سینما / یادداشت خواندنی کاربر سی نت برای "ماهی و گربه"

353 - رقابت نزدیک سه فیلم / اعلام کاندیداهای بهترین های جشنواره سی و دوم به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت / کاربران هم بهترین های جشنواره را انتخاب کنند

352 - این فیلم ها رو به کی نشون می دین؟ / یادداشت محمد هاشمی برای چند فیلم جشنواره فجر

>> همه اخبار سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سینما شبکه (سی نت) بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 

Cinetmag.com Telegram


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت