Header

صفحه اول - اخبار - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

جدول ارزشگذاری نویسندگان بر فیلم های:

دهه نود (از سال 1390 تا کنون)

روی پرده  -  اکران 1397  -    اکران 1396  -   اکران 1395  -   اکران 1394  -  اکران 1393  -  اکران 1392  -  اکران 1391  -  اکران 1390

جشنواره 37 فیلم فجر - جشنواره 36 فیلم فجر - جشنواره 35 فیلم فجر - جشنواره 34 فیلم فجر - جشنواره 33 فیلم فجر - جشنواره 32 فیلم فجرجشنواره 31 فیلم فجر

جستجو (فیلم ها، هنرمندان، نویسنده ها)   

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه: 

New Page 1
Cinetmag.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  امیر جدیدی بازیگر فیلم سعید ملکان شد/ نخستین تجربه سعید ملکان در مقام کارگردان

  پریناز ایزدیار به عنوان اولین بازیگر فیلم جدید سامان سالور انتخاب شد

  «مطرب» مصطفی کیایی مجوز نمایش گرفت

  «تگزاس۳» همین امسال کلید می‌خورد/ خالی ماندن سینماها جایز نیست

  یک همکاری غیرمنتظره: «پیمان معادی» بازیگر فیلم جدید محمدحسین مهدویان «درخت گردو» شد

  «روز بلوا» چهارمین فیلم سینمایی بهروز شعیبی به زودی کلید می خورد

  آغاز اکران «قسم» تنابنده و پایان «متری شیش و نیم» / قرارداد اکران سه فیلم سینمایی ثبت شد

  رضا گوران، همزمان با اکران «سرکوب»: اکران عمومی را به حذفیات جشنواره ترجیح دادم

  انتشار «گفت‌وگوهایی با کیارستمی» در آمریکا

  کیانوش عیاری پس از 3 دهه با همراهی تهیه کننده «هزارپا» کمدی می‌سازد/ حضور رضا عطاران به عنوان اولین بازیگر در این فیلم با نام «‎رِکِر» قطعی شده است

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

 

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

دنیای درون / یادداشت فرهاد خالدار برای فیلم های «احتمال باران اسدی» و «شکاف»

:: 16 بهمن 1393  ::

 

سینما شبکه (سی نت): * «احتمال باران اسیدی» فیلمی است درباره درد مزمن تنهایی که این روزهاگریبان خیلی ها را گرفته است. منوچهر رهنما (شمس لنگرودی) کارمند سابق دخاتیات،پس از بازنشستگی انزوا پیشه کرده و در دنیای درون خود گرفتار است. در شهر محل سکونتش در شمال کشور دوستی و آشنایی ندارد و برای یافتن یکی از معدود دوستان قدیمی اش (خسرو) راهی تهران می شود. تهرانی با همان مشخصات آشنا؛شلوغ و پرهیاهو و فریبنده. بهتاش صناعی ها در مقام کارگردان و یکی از فیلمنامه نویسان اثر،دست روی مضمونی گذاشته است که ناخوداگاه هم ذات پنداری خیلی ها را بر می انگیزد. آن ها که در شهرهای کوچک و کلان شهرها زنده هستند اما زندگی نمی کنند. فیلم جز شخصیت رهنما که دوستانش معنقدند انگار در طول سی سال کارمندی هیچ آرزویی نداشته است،دو شخصیت اصلی دیگر دارد که آن ها نیز جالب توجه هستند. مهسا (مریم مقدم که یکی از فیلمنامه نویسان اثر نیز هست) و کاوه (پوریا رحیمی)که هر دو نماد جوانان سردرگم و بی برنامه ی امروز هستند. جوانانی که سودای رفتن دارند. اگر دیگران سودای رفتن به آن سوی آب ها را دارند این دو در اندیشه سفر به مریخ هستند. جایی که خیالشان راحت باشد پایشان روی زمین نیست! فیلم ریتم کندی دارد ولی این کندی با سبک زندگی و خلق و خوی شخصیت رهنما تناسب دارد. با این حال مشکل این جاست که سوژه های پیش بینی شده در روند فیلمنامه،آنچنان که باید پرکشش نبوده و ممکن است به تدریج حوصله مخاطبی که بیشتر تمایل به تماشای قصه ای جذاب دارد را سر ببرد. بدون شک این فیلمی نیست که مورد پسند علاقمندان سینمای قصه گو قرار گیرد ولی کسانی که شیفته سینمای شخصیت محور هستند را ناامید نخواهد کرد.

* نگاه دغدغه مند کیارش اسدی زاده از همان سکانس های آغازین «شکاف» نمایان است. درست از جایی که سارا (هانیه توسلی) از مشکل خاص خود آگاه می شود و دکترش راه درمان وی را در تولد فرزند می داند. سارا و پیمان که آمادگی بچه دار شدن را نمی بینند اما درگیر ماجرای دیگری نیز می شوند. ماجرای جدایی فرهاد (پارسا پیروزفر) و نسیم (سحر دولتشاهی) که باعث می شود به نوعی مسئولیت نگهداری پسرشان(امیرکیان نجف زاده) به سارا و پیمان سپرده شود.فیلمنامه اما تا رسیدن به نقطه عطف اصلی راهی طولانی را طی می کند تا در یک سوم پایانی تعلیق دو چندان شود امتیاز اصلی فیلم نیز در این است. این که ضمن پرداخت درست شخصیت ها، قصه ای پرکشش و پرتعلیق را روایت می کند. قصه ای که تا انتها مخاطب را درگیر می سازد و پیام های اخلاقی مدنظر فیلمساز را به سینمایی ترین شکل ممکن به مخاطب منتقل می کند.
اسدی زاده در انتخاب شغل شخصیت های اصلی فیلم نیز خلاقیت به خرج داده و لوکیشن استخر باعث افزایش جذابیت های بصری فیلم شده است. با این وجود به نظر می رسد در قضیه مرگ پسر کمی اغراق شده و مرگ ناگهانی پسر در دل این قصه آنچنان که باید باورپذیر نمی نماید. در عین حال بازی ها قابل قبول از آب درآمده و در مجموع کیارش اسدی زاده در مقام فیلمنامه نویس و البته کارگردان نمره قبولی می گیرد. کارگردان جوانی که قطعاً از این پس از او بیشتر خواهیم شنید.

 

منبع: روزنامه پیام آشنا

2402 - احمد شاهوند

................................................

  دیگر اخبار مربوط به سی و سومین جشنواره فیلم فجر (105 خبر):

105 - "من دیه گو مارادونا هستم"، بهرام توکلی، سیامک صفری، باران کوثری و ... / بهترین های جشنواره سی و سوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند

104 - بیگ پروداکشن نه کار مجیدی است نه به درد سینمای ما می خورد / یادداشت مسعود فراستی برای فیلم "محمد (ص)"

103 - "چندلحظه درخشان" / لحظات ماندگار هفت فیلم جشنواره فیلم فجر از نگاه بهرام توکلی

102 - یک خسته نباشید جانانه به نویسندگان سی نت / لینک همه شماره های ویژه نامه جشنواره روزنامه پیام آشنا

101 - حاشیه‌های اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر

100 - برگزیدگان سی و سومین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند / "رخ دیوانه" فیلم برگزیده جشنواره

99 - «رخ دیوانه» ، «من دیه گو مارادونا هستم» و «دوران عاشقی» با 10 نامزدی در صدر / نامزدهای بخش سودای سیمرغ معرفی شدند

98 - نفس عمیق / یادداشت آنتونیا شرکا بر فیلم "یحیی سکوت نکرد"

97 - آنهایی که نیستند ... / بازیگرانی که حقشان بود نامزد دریافت جایزه شوند

96 - موش کُشی! / نگاهی به فیلم های «شیفت شب»، «مزار شریف» و ...

>> همه اخبار سی و سومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

.......................................................................................................................................................................

 

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2002 - 2013 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت