Header

صفحه اول - اخبار - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

جدول ارزشگذاری نویسندگان بر فیلم های:

دهه نود (از سال 1390 تا کنون)

روی پرده  -  اکران 1397  -    اکران 1396  -   اکران 1395  -   اکران 1394  -  اکران 1393  -  اکران 1392  -  اکران 1391  -  اکران 1390

جشنواره 37 فیلم فجر - جشنواره 36 فیلم فجر - جشنواره 35 فیلم فجر - جشنواره 34 فیلم فجر - جشنواره 33 فیلم فجر - جشنواره 32 فیلم فجرجشنواره 31 فیلم فجر

جستجو (فیلم ها، هنرمندان، نویسنده ها)   

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه: 

New Page 1
Cinetmag.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  تنگنای یک دیپلمات

  قصه بشریت

  «در جستجوی فریده» چگونه نماینده ایران در اسکار 2020 شد؟!

  مستند «در جستجوی فریده» نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۰ شد

  امیر جدیدی بازیگر فیلم سعید ملکان شد/ نخستین تجربه سعید ملکان در مقام کارگردان

  پریناز ایزدیار به عنوان اولین بازیگر فیلم جدید سامان سالور انتخاب شد

  «مطرب» مصطفی کیایی مجوز نمایش گرفت

  «تگزاس۳» همین امسال کلید می‌خورد/ خالی ماندن سینماها جایز نیست

  یک همکاری غیرمنتظره: «پیمان معادی» بازیگر فیلم جدید محمدحسین مهدویان «درخت گردو» شد

  «روز بلوا» چهارمین فیلم سینمایی بهروز شعیبی به زودی کلید می خورد

 

 

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نخستین واکنش ها به جدیدترین ساخته اصغر فرهادی - 2

«فروشنده» و تلنگر به جامعه در حال گذار/یادداشت علی نعیمی برای فیلم "فروشنده"

:: 15 شهریور 1395  ::

شهاب حسینی در نمایی از فیلم سینمایی "فروشنده" ساخته اصغر فرهادی

 

سینما شبکه (سی نت): اصغر فرهادی فیلمش را اکران کرد. هفتمین فیلم و ششمین اثر در ادامه جهانی که با «شهر زیبا» آغاز کرد و با «فروشنده» قوام یافته‌تر از قبل در مقابل دیدگان ماست. سینمای فرهادی اگرچه موافقان و مخالفان سرسختی دارد اما چیزی که همه آن‌ها روی آن نظر مشترک دارند نگاه ایستا و گیرای فرهادی نسبت به جامعه اطراف خود است. اگر می‌خواهید تعریف دقیقی از واژه‌هایی که یک عمر با شما بود و با آن زندگی کرده‌اید؛ داشته باشید سینمای فرهادی را دنبال کنید. او با هر فیلم نهیب بزرگی بر جامعه ایرانی می‌زند. یکبار قضاوت و بار دیگر غیرت و یک بار هم شک و تردید را برایش معنی می‌کند. فيلمساز آينه جامعه است و اصغر فرهادي در فيلم‌هايش خانواده را چنان كه هست - و نه چنانكه بايد باشد - به تصوير ميكشد. یکی از ویژگی‌های مهم در فیلم‌های اصغر فرهادی زبان گویای او در روایت قصه‌هایش است. تمامی آثار فرهادی چه آن‌هایی که در ایران ساخته است و چه «گذشته» که در فرانسه جلوی دوربین رفته است همگی دارای یک وجه مشترک است که آن هم زبان مشترک و بدون اضافه گویی است. فرهادی این سابقه را برای روایت روان فیلم‌هایش از مشق‌هایی دارد که در دهه دوم و سوم زندگی‌اش در تلویزیون نوشته است؛ به یادگار دارد. فرهادی درست و روان و به اندازه از موضوعات صحبت می‌کند. از عشق به همان سادگی صحبت می‌کند که از خیانت، دروغ، شک و تردید. اگر اغراق نکنیم او مانند سعدی در شعر پارسی زبان سینما را سهل و ممتنع انتخاب کرده و آنچنان روان از موضوعات اطرافش سخن به میان می‌آورد که سبک و زاویه جدیدی به سینمای ایران اضافه می‌کند و از طرفی هیچ کدام از فیلمسازانی که به این نوع از فضا نزدیک شدند نتوانستند نسخه ثانوی و موفقی از آثار او را بسازند. «فروشنده» در مقطع کنونی و در شرایطی که جامعه بازتعریف جدیدی از شرایط خود از سنت دارد یک تلنگر به موقع است و حالا که در روزهای اول اکران هستیم دعوت به تماشای یک اثر به مثابه یک جهان‌بینی دقیق و منطقی شاید بتواند این «بازتعریف» جدید را به نحو دیگری در گوش‌مان زمزمه کند.

 

منبع: سینماسینما

2030 - فائز حسینی

...............................................

  اثر مرتبط:

فروشنده - Forooshandeh        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

.......................................................................................................................................................................

 

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2002 - 2013 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت