Header

صفحه اول   اخبار   فیلم ها   نقد و یادداشت    ویدئو   هنرمندان   جدول فروش   نویسنده ها

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

جدول ارزشگذاری نویسندگان بر فیلم های:

روی پرده  -  اکران 1397  -    اکران 1396  -   اکران 1395  -   اکران 1394  -  اکران 1393  -  اکران 1392  -  اکران 1391  -  اکران 1390

جشنواره 36 فیلم فجر - جشنواره 35 فیلم فجر - جشنواره 34 فیلم فجر - جشنواره 33 فیلم فجر - جشنواره 32 فیلم فجرجشنواره 31 فیلم فجر

جستجو (فیلم ها، هنرمندان، نویسنده ها)                                                                                        انتخاب رنگ پس زمینه صفحه: 

New Page 1
Cinetmag.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  «متری شیش و نیم» سعید روستایی فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرد

  نخستین عکس از ویشکا آسایش در سریال «نهنگ آبی» ساخته جدید فریدون جیرانی

  300 میلیون تومان درآمد حاصل از پخش بازی پرسپولیس و کاشمیا در سینماها

  حمید فرخ نژاد بازیگر «خانم یایا»: این فیلم برای اکران در «هنر و تجربه» مناسب‌تر است

  بخاطر آتش‌سوزی چندروز اخیر کالیفرنیا؛ فرش قرمز «اسکار» هم لغو شد

  دستمزد مهناز افشار برای «اولیورتوئیست» اعلام شد/ 180 میلیون برای 6 ماه حضور روی صحنه تئاتر

  زمان حذف پروانه ساخت آثار سینمایی و سپردن امور به صنوف رسیده است

  نمی‌توان دارو را تحریم کرد و دم از حقوق بشر زد/ تحریم‌ها فقط مردم را هدف قرار داده است

  ابراهیم داروغه زاده: امسال بیش از 100 فیلم متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر هستند و شاهد رقابت سختی خواهیم بود

  برای اولین بار نظرسنجی سینمای رسانه‌های جشنواره فیلم فجر/ مشارکت 400 نفری در روز اول

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

  ابراهیم داروغه زاده: امسال بیش از 100 فیلم متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر هستند و شاهد رقابت سختی خواهیم بود

  حمید فرخ نژاد بازیگر «خانم یایا»: این فیلم برای اکران در «هنر و تجربه» مناسب‌تر است

  نخستین عکس از ویشکا آسایش در سریال «نهنگ آبی» ساخته جدید فریدون جیرانی

  «متری شیش و نیم» سعید روستایی فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرد

  دستمزد مهناز افشار برای «اولیورتوئیست» اعلام شد/ 180 میلیون برای 6 ماه حضور روی صحنه تئاتر

  زمان حذف پروانه ساخت آثار سینمایی و سپردن امور به صنوف رسیده است

  کیانوش عیاری: «خانه پدری» دچار یک سوءتفاهم بیهوده شد

  برای اولین بار نظرسنجی سینمای رسانه‌های جشنواره فیلم فجر/ مشارکت 400 نفری در روز اول

  نمی‌توان دارو را تحریم کرد و دم از حقوق بشر زد/ تحریم‌ها فقط مردم را هدف قرار داده است

  تراکم اکران، فیلم‌سوزی و چند داستان دیگر/ گفتگو با سعید خانی، علی سرتیپی و همایون امکانیان

 

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

از پای بست، آباد / یادداشتی کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «خانه» (اِو)

:: 11 اردیبهشت 1396  ::

محدثه حیرت در نمایی از فیلم "ائو (خانه)"

 

سی نت: «خانه» (به زبان آذری «اِو») همانقدر که در جشنواره ملی فیلم فجر قدر ندید، همانقدر در جشنواره جهانی دیده شد و جوایز بهترین فیلنامه و فیلم را از آن خود کرد. همان رویکردی که در بخش های ملی و جهانی در دوره هایی که هنوز این دو بخش از هم به طور کامل جدا نشده بودند، هنوز پابرجاست و نوعی لجبازی و حتی رقابت بین هر دو برگزار کننده در اهدای جوایز وجود دارد که خود بحث مفصلی است که در این مجال کوتاه نمی گنجد.

اولین ساخته اصغر یوسفی نژاد نویسنده قدیمی و کهنه کار سینمای ایران، شروعی کوبنده و طوفانی دارد. تسلط بر کاراکترها و فضا و قاب هایی که در پلان سکانس ها مدام مدیوم عوض می کنند، نشان می دهد یوسفی نژاد با دست پر اولین فیلم سینمایی اش را در میانسالی کلید زده است.

میزانسن های سخت و پیچیده که در آن ها نمای بسته چهره کاراکترها حرف اول را می زند، اجرایی معرکه و تحسین برانگیز دارند و یوسفی نژاد به خوبی موفق شده در فضای فشرده خانه بازیگران بومی را که همگی در بهترین شکل ممکن خود ظاهر شده اند، به خوبی هدایت کند. در فیلم همه چی آنقدر خووب چیده شده که انگار یوسفی نژاد دوربین را برداشته و وارد خانه ای شده و از اتفاقات یک روز آن خانه تصویر گرفته است. خانه ای که در آن پیرمردی فوت کرده و تنها دخترش نمی گذارد جنازه را از خانه بیرون ببرند.

فیلمنامه، ساختاری کلاسیک دارد و فرمول بحران – آرامش – بحران در آن به درستی پیاده شده است. در دو سوم ابتدایی مخاطب آنقدر درگیر فضای مستندوار می شود که غافلگیری یک سوم پایانی، او را سر شوق آورده و راضی و هیجان زده از مشاهده غیرقابل پیش بینی ترین پایان بندی ممکن راهی خروج سالن نمایش می کند.

یوسفی نژاد در میانسالی نشان از یک کارگردان باتجربه و پخته دارد که به راحتی می توان منتظر فیلم های بعدی او نشست. در انتها نمی توانم بدون اشاره به بازی درجه یک و حرفه ای محدثه حیرت و بازی های قابل قبول و تحسین برانگیز دیگر بازیگران فیلم، این یادداشت کوتاه را به پایان برسانم.

 

منبع: سی نت

285 - احمد شاهوند

...............................................

  اثر مرتبط:

اِئو (خانه) - Eve (home)        >> مشاهده اطلاعات کامل

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::

....................................................................................................................................................................................................

صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

.......................................................................................................................................................................

 

..............................................................................................................................

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2002 - 2013 Cinetmag.com All rights reserved

............................................................

طراحی و اجرا: استودیو سی نت