New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

"رگ خواب" و "بدون تاریخ بدون امضا" پیشتاز برندگان جوایز نخستین جایزه آکادمی سینماسینما / رضا عطاران موثرترین چهره سینمایی سال 96

:: 19 شهریور 1397  12:23:26 PM  ::

حمید نعمت اله برنده تندیس بهترین فیلم و کارگردانی برای فیلم «رگ خواب» از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی

حمید نعمت اله برنده تندیس بهترین فیلم و کارگردانی برای فیلم «رگ خواب» از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی

 

سی نت: نخستین دوره جایزه آکادمی سینماسینما با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد و رضا عطاران به عنوان موثرترین چهره سینمای ایران در سال ۹۶ انتخاب شد.

به گزارش سی نت به نقل از سینماسینما، مراسم نخستین دوره جایزه آکادمی سینماسینما عصر روز یکشنبه ۱۸ شهریور با حضور چهره‌های شاخص سینمای ایران با اجرای رامین حیدری‌فاروقی در هتل انقلاب برگزار شد.

سیدرضا میرکریمی، کیانوش عیاری، جواد طوسی، علی علایی، رویا نونهالی، رضا کیانیان، رضا عطاران، طناز طباطبایی، امیر اسفندریاری، افشین هاشمی، همایون اسعدیان، کمال تبریزی، غلامرضا موسوی، غزل شاکری، فرشته طائرپور، فریدون جیرانی، پوری بنایی، محمود دولت آبادی، احترام برومند، جمشید گرگین، مسعود رایگان، رویا تیموریان، مهدی رحمانی، نوید محمدزاده، کاوه ایمانی، حمید نعمت الله، سعید عقیقی، مهرزاد دانش، حسین محجوب، مصطفی احمدیان، مهران کاشانی، کاوه صباغ زاده، فرید مصطفوی، علی کریم، اصغر یوسفی‌نژاد، علیرضا شجاع نوری، مونا زندی‌حقیقی، حجت قاسم‌زاده‌اصل، احمد طالبی نژاد، مجتبی میرطهماست، آنا نعمتی، خاطره اسدی، سیروس الوند، عباس یاری، تینا پاکروان، محمدرضا اصلانی، مسعود مهرابی، امیر حاج رضایی، محمد متوسلانی، صالح میرزاآقایی، هوشنگ گلمکانی، شادمهر راستین، محمدحسین خردمندان و ناصر شفق از جمله چهره های حاضر در این مراسم بودند.

کیانوش عیاری رییس آکادمی سینماسینما در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی به حضار درباره برگزاری این رویداد هنری گفت: «عشق باعث برانگیختگی انسان تنهایی می تواند باشد که به جمعی که در اینجا جمع شده است ختم شود، منظور آقای کثیریان است که دست تنها این حرکت فرهنگی را انجام دادند و هدفشان هم این است که عشق جاودانه شان را نشان دهند و همه شما ایشان را می شناسید و می دانید که چه عشقی به سینما دارند.»

امیدواریم این حرکت مفید و موثر باشد

در ادامه کیوان کثیریان دبیر آکادمی، ضمن قدرادانی از حضار گفت: «قصد سخنرانی نداریم و سعی کردیم مراسمی کوتاه و مفیدی را ترتیب دهیم تا برای چند روز هم که شده به یادتان بماند. این آکادمی با لطف شما و اعضای آن که در این مراسم در خدمتشان هستیم آغاز به کار کرده است. سعی کردیم در مرحله اول ۶۰ نفر از اهالی سینما در تخصص های مختلف را به عنوان اعضای اولیه آکادمی داشته باشیم و رای های آن ها را درباره اکران هر سال جمع آوری کرده و اعلام کنیم.»

او ادامه داد: «امیدوارم این حرکت که بسیار خصوصی است اتفاق خوبی در سینما باشد و باعث رونق سینما شود، حضور گرم و صمیمی شما نشان می دهد که می توانیم گام اول را دل گرم کننده برداریم. کسانی که من و آقای علایی را می شناسند می دانند که هر رایی که به دستمان می رسد مانند ناموسمان از آن مراقبت می کنیم زیرا که می دانیم شفافیت در سایه امانتداری است.»

کثیریان با اشاره به نقش فعالان حوزه رسانه در انتخاب چهره موثر سینمای ایران، توضیح داد: «از ۱۷۰ نفر از همکاران و اهالی رسانه ممنونم که در نظرخواهی بزرگ موثرترین چهره سال سینمای ایران در سال ۹۶ شرکت کردند، این روند را هر سال خواهیم داشت. امروز ۱۰ چهره برتر را معرفی می کنم که نفر اول جایزه این بخش را دریافت خواهد کرد. سعی کردیم به فضای همدلی را در این آکادمی نزدیک شویم و اگر همه شما کمک کنید می توانیم این اتفاق خوب را در سینمای ایران محقق کنیم. همه جشن ها و جشنواره ها که هر کدام یک ماموریت دارند برای سینمای ایران لازم و ضروری هستند و در کنار همه این رویدادها سعی کردیم قرار بگیریم و ما قرار بود که این جشن را قبل از جشن خانه سینما برگزار کنیم که آقای اسعدیان درخواست کردند پس از آن برگزار شود.»

او سپس از چند اسپانسر مالی آکادمی که جوایز را تامین کردند قدردانی کرد.

در بخش دیگر این مراسم و پس از آشنایی حضار با اعضای آکادمی نوبت به اهدای جوایز رسید، احترام برومند و جمشید گرگین برای اهدای جایزه بهترین فیلم کوتاه نخستین دوره آکادمی روی صحنه حضور پیدا کردند و تندیس مهرگیاه بهترین فیلم کوتاه سینمای ایران در سال ۹۶ به بهمن و بهرام ارگ برای فیلم کوتاه «حیوان» اهدا شد.

سپس نوبت به معرفی اهدای جایزه بهترین فیلم مستند سینمای ایران رسید و رویا تیموریان و مسعود رایگان برای اهدای تندیس روی صحنه حضور پیدا کرده و سپس کلیپی از رخشان بنی اعتماد پخش شد تا نام برگزیده این بخش را اعلام کند. فیلم «در جست‌وجوی فریده» به کارگردانی کورش عطایی و آزاده موسوی به عنوان بهترین فیلم مستند تندیس مهرگیاه آکادمی سینماسینما را دریافت کردند.

سپس رویا تیموریان درباره این بخش گفت: «سینمای فیلم کوتاه و مستند پایه اساسی و مهم سینمای ایران به شمار می آیند و خیلی خوشحال هستم که عضو آکادمی سینماسینما هستم»

در ادامه برنامه محمد متوسلانی و حسین محجوب برای اهدای جایزه بهترین فیلمساز اول روی صحنه حضور پیدا کردند. دیپلم افتخار بهترین فیلمساز اول به اصغر یوسفی نژاد برای فیلم «ائو (خانه» تعلق گرفت.

یوسفی نژاد سپس درباره این جایزه گفت: «خیلی دوست دارم که سریع تر یک فیلم دیگر کار کنم زیرا که عنوان فیلم اولی اصلا به من نمی آید، کیانوش عیاری عشق من است و بسیار از برگزارکنندگان این آکادمی قدردان هستم.»

معرفی برگزیده بهترین فیلمساز اول سینمای ایران در سال ۹۶ توسط محمد حقیقت در کلیپی انجام شد و احسان بیگلری برای فیلم «بردارم خسرو» تندیس مهرگیاه آکادمی سینماسینما را دریافت کرد و در سخنانی گفت: «شوک شدم و انتظار نداشم، تمام نامزدها بهترین هستند، البته به نظرم بهترین در هنر معنی ندارد. همین که ما را لایق دانستید بسیار ممنونم. از کیوان کثیریان و علی علایی بسیار ممنونم و از ۶۰ عضو آن که از فرهیختگان سینما هستند بسیار ممنونم. از سعید ملکان و شهاب حسینی بسیار ممنونم. دوست دارم یادی هم از فریدون گله کنم که فیلمساز محبوب من است. از کیانوش عیاری و حمید نعمت الله هم بی نهایت قدردانم.»


پاسداشت امیر نادری برای عشق به سینما

بخش بعدی این مراسم به پاسداشت یک عمر عشق به سینما تعلق داشت و تندیس مهرگیاه این بخش به امیر نادری اختصاص یافت. به همان دلیل کلیپی از این کارگردان پخش شد و او ضمن قدردانی از برگزاری این رویداد هنری گفت: «این خبر بسیار خوبی برای من است، مهم ترین چیز این است که این آکادمی در حال اتفاق افتادن است و برای جوانان و نسل آینده می تواند مفید و موثر باشد. بچه های زیادی هستند که بیشتر از من ارزش دارند و ای کاش با آن ها شروع می کردید، ولی حال که با من شروع کردید باید بگویم که این آکادمی می تواند انرژی بیشتری به جوانان و سینماگران بدهد و از این جهت برای من خیلی مهم است. از اینکه به عنوان نفر اول انتخاب شدم خیلی احساس خوبی دارم که پس از ۳۴ سال هنوز به فکر من هستند در حالی که من برخی از آن ها را نمی شناسم.»

او ادامه داد: «اگر می خواهید من را یاد کنید، فیلم «انتظار» را نشان دهید، از خانم طاهری که این فیلم را بازسازی کرد بسیار قدردان هستم و زیرا که این فیلم از بین رفته بود تقریبا و حال که می خواهید آن را نشان دهید بگذارید از فیروز ملک زاده و آقای فروزش تهیه کننده این فیلم تشکر کنم که بسیار برای آن زحمت کشیدند.»

محمدرضا اصلانی نیز پس از پخش کلیپ با حضور روی صحنه درباره امیر نادری و نقشی که در سینما داشته است، گفت: «چهره امیر نادری یک نمونه اعلا رشد، تحول و اعتلاست، ما کمتر فیلمسازی داریم که چنین مرحله ای را با شدت هوش هیجانی توانسته باشد به نتیجه برساند. باور کنید با دست خالی بوده است و پشت کار و لجاجتی که او برای سینماگر شدن داشته است در سطح جهانی کمیاب است.»

او ادامه داد: «از وقتی که باهم فیلمنامه های اولیه اش را می نوشتیم تا زمانیکه به کانون رفت و فیلم «انتظار» را ساخت، یک مسیر طولانی و شتابنده ای را برای رشد و فهم سینما، برای به دست آوردن یک زبان سینمایی طی کرد. او را باید برای خودساخته بودن و اینکه از درون یک سینمای تجاری که برای خودش شکل و سامان خاص خود را داشت قدم به قدم پیش آمد و یک سینمای هنری و واقع نگر را دنبال کرد بسیار ارزشمند است.»

پس از سخنان اصلانی کلیپی از ابراهیم گلستان سینماگر سرشناس و با سابقه سینمای ایران پخش شد که درباره امیر نادری و خاطراتی که با او داشت گفت.

در ادامه نوبت به محمود دولت آبادی رسید که درباره امیر نادری سخن بگوید، که او چنین گفت: «خیلی شخصیت سمجی داشت، زمانی قرا بود فیلمی از یکی از آثار صادق چوبک بسازد، با من مشورت کرد و من مخالفتی با او داشتم در زمینه پرداخت داستان و موافقت شد و نشستیم و باهم صحبت و همفکری کردیم و دیدم یک روز او ساعت هفت صبح در خانه ما را می زد و چند بار این کار را کرد و یکبار به او گفتم که من صبح کار نیستم و باید شب ها کار کنیم»

او ادامه داد: « سینمای او برای من خیلی قابل احترام است، با من تماس گرفته بود که فیلم «کوه» را ساختم برو و ببین که به او گفتم که من خیلی سینما نمی روم ولی بگو که بیایند به من بگویند تا ببینم اما هنوز کسی سراغ من نیامده است.»

در ادامه نوبت به اهدای جوایز بازیگری رسید، پوری بنایی و رضا کیانیان برای اهدای تندیس مهرگیاه به بهترین بازیگر زن سینمای ایران در سال ۹۶ روی صحنه حضور پیدا کرد.

او ضمن قدردانی از نام گذاری تندیس آکادمی سینماسینما به مهرگیاه و یاد فریدون گله و قدردانی از امیر نادری تقدیر کرد.

تندیس مهرگیاه نخستین آکادمی سینماسینمر به لیلا حاتمی برای فیلم «رگ خواب» اهدا شد و حمید نعمت الله به نمایندگی او روی صحنه حضور پیدا کرد و پیام او را برای حضار خواند.


قدردانی نوید محمدزاده از وحید جلیلوند

در ادامه نوبت به اهدای جایزه بهترین بازیگر مرد رسید ‌و رویا نونهالی برای اهدای این جایزه روی صنه حضور پیدا کرد و تندیس مهرگیاه آکادمی به نوید محمدزاده برای فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» رسید. او سپس در سخنانی گفت: «اسامی که در این آکادمی هستن در حوزه خود تراز اول هستند و از وحید جلیلوند ممنونم زیرا که این هفتمین جایزه ای است که برای این نقش میگیرم.»

در بخش دیگر این مراسم نوبت به کمال تبریزی و فرید مصطفوی رسید که برنده جایزه بهترین فیلمنامه نویس سینمای ایران در سال ۹۶ را اعلام کنند. برهمین اساس وحید جلیلوند و علی زرنگار تندیس مهرگیاه بهترین فیلمنامه را برای «بدون تاریخ بدون امضا» دریافت کردند.

جلیلوند سپس ضمن قدردانی از برگزارکنندگان آکادمی، گفت: « این جایزه و تمامی جوایز این فیلم را به استاد مسلم خودم و استاد داستان و نمایش نویسی داوود کیانیان اهدا کنم که بی هیچ دلیلی اجازه فعالیت در عرصه هنر را ندارند و خیلی حیف است که هنر ما از وجود ایشان محروم باشد.»

سپس نوبت به اهدای تندیس موثرترین چهره سال سینمای ایران در سال ۹۶ رسید که کلیپی از ۱۰ چهره تاثیرگذار پخش شد و سپس از خسرو دهقان و مسعود مهرابی دعوت شد تا برای اهدای جایزه چهره سال روی صحنه حضور پیدا کنند.

براساس آرا ۱۷۰ نفر از اهالی رسانه، رضا عطاران به دلیل تاثیری که روی اقتصاد سینما و جلب نظر مخاطبان داشته است به عنوان چهره تاثیرگذار سینمای ایران سال ۹۶ انتخاب شد و ضمن قدردانی از رای دهندگان خطاب به سیروس الوند گفت: «من تا پیش از سخن شما احساس می کردم که آدم در آینه چهره خودش را می بیند و پس از سخن شما تازه فهمیدم که همه چهره من را در سینما می بینند. سعی می کنم که دیگر اینطور نباشد.»

سپس ویدئویی از عبدالرضا کاهانی پخش شد که درباره عطاران و جایگاهی که در سینمای ایران دارد سخن گفت.

در ادامه این مراسم نوبت به اهدای جایزه بهترین کارگردان رسید و سیروس الوند و سیامک شایقی برای اهدای این جایزه روی صحنه حاضر شدند. با اعلام امیر نادری در کلیپی، تندیس مهرگیاه بهترین کارگردان به حمید نعمت الله برای فیلم «رگ خواب» تعلق گرفت.

نعمت الله از امیر نادری، سیروس الوند، کیانوش عیاری، کیوان کثیریان و علی علایی قدردانی کرد و گفت: «از امیر نادری بزرگ خیلی قدردان هستم، او پس از فیلم «دونده» گفت پنج نفر با دیدن این فیلم، فیلمساز می شوند و من یکی از آن پنج نفر هستم.»

در بخش پایانی این مراسم نوبت به اهدای جایزه بهترین فیلم سینمای ایران در سال ۹۶ رسید و کیانوش عیاری، هوشنگ گلمکانی و علیرضا شجاع نوری دعوت شد تا برای اعلام برگزیده این بخش روی صحنه حاضر شوند.

دیپلم افتخار بهترین فیلم به علی جلیلوند برای فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» اهدا شد و او پس از دریافت جایزه حضورش در این جمع را افتخار دانست.

تندیس مهرگیاه بهترین فیلم سینمای ایران در سال ۹۶ از سوی آکادمی سینماسینما به حمید نعمت الله برای فیلم «رگ خواب» اهدا شد.

کیوان کثیریان در پایان برنامه از برگزیدگان، علی علایی، اردوان زینی سوق، مجید توکلی و افشین ضیاییان و تمامی دست اندرکاران تقدیر کرد.

 

منبع: سینما سینما

3029 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

رگ خواب - Sleep vessels        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت