New Page 1

سی نت | سینما شبکه

پرونده ویژه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

سایت سی نت

صفحه اول - اخبار - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

جدیدترین مطالب

arrow  رقابت تنگاتنگ «سرخپوست» و «متری شیش و نیم» / بهترین های سینمای ایران در سال 1398 به انتخاب 20 نویسنده و منتقد سایت سی نت معرفی شدند

arrow  «شبی که ماه کامل شد» با ده نامزدی در صدر / نامزدهای بهترین های سینمای ایران در سال 1398 به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند

arrow  مالک «پردیس کورش» پرفروش ترین سینمای کشور:‌ اکوسیستم اکران سینماها قطعا تا اردیبهشت به هم می‌ریزد

arrow  پرویز پرستویی: از پُستم درباره شهید سلیمانی دفاع کردم

arrow  پوران درخشنده:‌ دو سال تمام عمر من برای دریافت پروانه ساخت «هیس پسرها فریاد نمی‌زنند» هدر رفت/ این بار کرونا تولید فیلم را متوقف کرد

arrow  «درخت گردو» و «مردن در آب مطهر» پروانه نمایش گرفتند

arrow  پروژه سینمایی رضا میرکریمی درباره شهید همت چرا به سرانجام نرسید؟

arrow  تهیه کننده فیلم توقیفی عبدالرضا کاهانی: آقای وزیر! «ارادتمند نازنین بهاره تینا» را با قیمت چهار سال پیش واگذار خواهم کرد

arrow  زنگ خطر برای سینماهای کشور: اکران نوروز 99 روی هوا / برای سومین هفته متوالی تمامی سینماهای کشور تا 22 اسفندماه تعطیل شدند

arrow  خسارت 2 میلیارد تومانی به سالن های تئاتر تهران

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

>> جدول کامل  -  فروش سال 1398

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

پسرکشی

پسرکشی (محمدهادی کریمی)

بازیگران: ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، فرخ نعمتی، گلوریا هاردی، صحرا اسداللهی، زینب قادری، لیلا اوتادی، لیلا زارع با معرفی شهناز نصرتی و سهیل قاصدی

شین

شین (میثم کزازی)

بازیگران: جمشید هاشم پور، شهاب حسینی، محمود پاک نیت، غزاله نظر، آتش تقی پور و فاطمه شکری

لباس شخصی

لباس شخصی (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، توماج دانش بهزادی، مجید پتکی، میلاد افواج، عماد درویشی، مهیار شاپوری، احمد لشینی، شهاب بهرامی، روزبه رئوفی، کیوان محمود نژاد، نجلا نظریان و ماه‌منیر بیطاری

ریست (تعارض)

ریست (تعارض) (محمدرضا لطفی)

بازیگران: رضا بهبودی، سودابه بیضایی، محمد صدیقی مهر، پریسا محمدی، حامد رحیمی نصر و رقیه افشین پور

دشمنان

دشمنان (علی درخشنده)

بازیگران: رویا افشار، ندا جبرئیلی، مسعود دلخواه، قربان نجفی، علی بی غم، سینوهه دانشمند، توران یاقوتی و سعید آرمند و...

پدران

پدران (سالم صلواتی)

بازیگران: علیرضا ثانی‌فر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی، مهشید ناصری، کیوان پرمر، مهدخت مولایی، نوید لایقی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مودب، سعید پورشعبانی و سعید باغبان

مردن در آب مطهر

مردن در آب مطهر (نوید محمودی)

بازیگران: علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا ، صدف عسگری، سوگل خلیق، علی‌رضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، فاطمه شکری، محیا رضایی، فاطمه میرزایی و علی‌رضا مهران

قصیده گاو سفید

قصیده گاو سفید (بهتاش صناعی ها)

بازیگران: مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، آوین پوررئوفی، پوریا رحیمی‌سام و لیلی فرهادپور، فرید قبادی، سوده ازقندی، امیر شریعت، ماهور احمدی، محمد حیدری، زهرا پرهون، ابراهیم گله دارزاده، سمیه برجی، مهدی پیله‌وری، ماندانا معزی پور، سمکو روشنی، ساچلی تاجبخش

سینما شهر قصه

سینما شهر قصه (کیوان علیمحمدی، علی اکبر حیدری)

بازیگران: حامد کمیلی، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، فرخ‌ نعمتی، حمیدرضا پگاه، علی اوجی و با هنرمندی جمشید مشایخی و هدیه تهرانی

سه کام حبس

سه کام حبس (سامان سالور)

بازیگران: محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده، محمود نظرعلیان، یداله شادمانی، محمد اشکان فر، علیرضا مهران

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

یادداشت‌های جشنواره 29 فیلم فجر

بهارستان با تجریش فرقی ندارد؟

:: 17 بهمن 1389  ::

 

سینما شبکه (سی نت): تابه حال شده سوار یک تاکسی بشوید و او بدون آنکه اجازه دهد مقصدتان را بگویید شمارا به سویی ببرد؟ مثلا بگوید: «تو چکار به مقصد داری، حالا من یا می‌برمت بهارستان یا تجریش یا شهرک غرب. تو ماشین سواری‌ات را بکن و از من متشکر باش!».

بعید می دانم چنین اتفاقی بیفتد یا شما زیر بار چنین ماجرایی بروید. حق اولیه و طبیعی شماست که مقصدتان را خودتان انتخاب کنید. حتی اگر راننده نخواهد از شما پولی بگیرد هم حق ندارد شما را جایی ببرد که نمی‌خواهید. شما نه وقت اضافی دارید، نه عشق ماشین‌سواری. تازه این حرکت، توهین‌آمیز هم هست. حق مسلم شما این است که از مقصد مطلع باشید. اصلا انتخاب مقصد حق مسلم شماست.

این اتفاق ممکن است در خیابان برایتان نیفتد، اما بی‌شک در جشنواره فیلم فجر می افتد. حکایت سینماهای جشنواره چند سالی است اینطوری شده. به مردم بلیت فروخته می‌شود بی آنکه خریدار بداند بلیت کدام فیلم را خریده و بابت کدام فیلم پول داده. اطلاعات در کمترین حد ممکن به مردم که اتفاقا کلی در صف ایستاده‌اند، داده می‌شود و مسئولان جشنواره، خود نیز بیش از این اطلاعات ندارند. پس حق اولیه و بدیهی خریدار بلیت، یعنی آگاهی از نام فیلمی که قرار است ببیند، رعایت نمی‌شود.

سینمای رسانه‌ها هم از این قاعده مستثنی نیست. تا داخل سالن نشدی و تیتراژ فیلم را ندیدی نمی‌توانی مطمئن باشی برنامه‌ای که لحظاتی پیش اعلام کرده‌اند، حقیقت دارد یا نه. این همه راه را تا برج میلاد می‌روی بعد تازه متوجه می‌شوی برنامه‌ای که از همکارت شنیده‌ای یا برایت پیامک زده به کل جابه‌جا شده، تو اصلا نمی‌خواستی این فیلم را ببینی، یا مثلا فیلمی که برایش به برج میلاد آمدی، دو سئانس جلوتر رفته، یا اصلا در سئانس قبل پخش شده و رفته پی کارش (مثل فیلم محمدعلی طالبی که اولش قرار بود ساعت 18 شنبه پخش شود و من هم می‌خواستم ببینمش ولی همان 10 صبح نمایش داده شد!). هیچکس هم جوابگو نیست.

حرکت از این توهین‌آمیزتر؟ این حرکت از جهت دیگری هم توهین‌آمیز است وآن اینکه برنامه‌ریز - کدام برنامه؟! - شما را بیکار فرض کرده و فرض اولیه‌اش این است که شما کلا کار و کاسبی ندارید و موظفید از 10 صبح تا 10 شب در سینما حاضر باشید و بگوید «اینکه ما چه فیلمی نشان می‌دهیم دیگر به تو چه مربوط؟ تو ماشین سواری‌ات را بکن، فیلمت را ببین. هر فیلمی گذاشتیم ببین و از ما متشکر باش!»

نمی‌دانم تا همین چند سال پیش که برنامه‌ها کمی منظم تر بود، برنامه‌ریزها چکار می‌کردند و شاخ کدام غول را می‌شکستند. یا قبل‌تر که برنامه چاپ شده کل 12، 11 روز جشنواره، همان موقع خرید بلیت (ونه مثل حالا در روز اول جشنواره) در اختیار همه قرار می‌گرفت تا هرکسی بتوانند برای خودش برنامه‌ریزی کند، چه مدیریتی پشت جشنواره بود. به گمانم آن موقع مدیر وبرنامه‌ریز کارش را بلد بود و فقط وظیفه‌اش را انجام می‌داد، در خلال این انجام وظیفه، خود به خود به مردم احترام می گذاشت و حق طبیعی مخاطب مراعات می‌شد.

وقتی قرار باشد با تمام قوا و به هر قیمتی اسم‌های درشت جشنواره را بیشتر کنیم و به نام‌ها پز بدهیم نتیجه اش همین می شود که ناچاریم اسم کلی فیلم ناآماده را در بخش‌های مختلف جشنواره بگنجانیم و با نرسیدن هرکدام، برنامه را بارها و بارها عوض کنیم. مخاطب هم که مهم نیست. حق اعتراض ندارد، او فقط باید ماشین سواری‌اش را بکند، بهارستان یا تجریش یا شهرک غرب، چه فرقی می‌کند؟!

 

منبع: خبر آن لاین

1738 -  

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سینما شبکه (سی نت) بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

Cinetmag.com Telegram


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت