Header

صفحه اول - اخبار - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

جدول ارزشگذاری نویسندگان بر فیلم های:

دهه نود (از سال 1390 تا کنون)

روی پرده  -  اکران 1397  -    اکران 1396  -   اکران 1395  -   اکران 1394  -  اکران 1393  -  اکران 1392  -  اکران 1391  -  اکران 1390

جشنواره 37 فیلم فجر - جشنواره 36 فیلم فجر - جشنواره 35 فیلم فجر - جشنواره 34 فیلم فجر - جشنواره 33 فیلم فجر - جشنواره 32 فیلم فجرجشنواره 31 فیلم فجر

جستجو (فیلم ها، هنرمندان، نویسنده ها)   

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه: 

New Page 1
Cinetmag.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  کارگردانیِ جاه طلبانه سوار بر فیلمنامه ای ساده انگارانه / نقد و بررسی امیررضا نوری پرتو از فیلم «متری شیش و نیم» / به بهانه رکوردزنی به عنوان پرفروش ترین فیلم غیرکمدی تاریخ سینمای ایران

  «درد و شکوه» آلمودوار صدرنشین جدول ارزشگذاری منتقدان کن 2019 تا پایان روز چهارم

  حذف زواید آثار قبلی برای آزاد کردن هیولا! / یادداشت کاربر سی نت برای سه قسمت نخست «هیولا»ی مهران مدیری

  فاطمه معتمدآریا رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی بازیگران سینما شد

  زندگی مایکل شوماخر روایت می‌شود

  درجه‌بندی سنی هر فیلم روی بلیت سینما درج می شود

  «ماتریکس 4» ساخته می شود

  فیلمنامه نویس «مرد عنکبوتی» درگذشت

  برنده سه اسکار 2019 در فرهنگسرای ارسبان

  «روسی» امیرحسین ثقفی مجوز گرفت / «زهرمار» جواد رضویان در صف اکران

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

 

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهی به فیلم "آسمان محبوب"

حرکت رو به عقب

:: 25 بهمن 1389  ::

 

سینما شبکه (سی نت): در چند سال اخیر سینمای داریوش مهرجویی، این فیلمساز معتبر ایرانی دارای پیچش‌هایی شده است. پیچش‌هایی که از شمار طرفداران ثابت وی کاسته است. اما «آسمان محبوب» با اینکه به طور کامل مشخصه‌های یک تولید تلویزیونی را در فرم و مضمون پیگیری می‌کند، اما به برخی دلبستگی‌های ذهنی مهرجویی نزدیک است.

بسیاری از سینماگران این دوره حاضر در جشنواره با تکیه بر واژگانی بی‌معنا شروع به توجیه دلبستگی‌های خاص خود به فیلم‌هایشان کرده‌اند. فیلم‌هایی که میان زمین و هوا معلق هستند و جایگاه و پایگاهی بایسته پیدا نمی‌کنند، اما مهرجویی حداقل این جرات را داشته که در دنیای ذهنی خود گام بزند. دنیایی که گرچه آشفته است، گرچه مغشوش است و گاهی حتی تماشاگر را به سخره می‌گیرد، اما برخاسته از دنیای ذهنی فیلمسازی است که فیلم‌هایی همانند "لیلا" و "هامون" را ساخته است.

در یک نگاه کلی فیلم او حرکت رو به عقب است، اما از سوی دیگر او در یک فرآیندی به این بن‌مایه اندیشه‌ای رسیده و این مبنای تفکر قابل احترام است. مهرجویی گرچه اثری را برای تلویزیون ساخته، اما از این موقعیت سوء استفاده نمی‌کند و می‌کوشد دنیای اثر را از درون خود جدا نکند. گاهی هنرمند به هذیان‌گویی می‌رسد، اما فکر می‌کنم این ساختار هذیان‌گونه مهرجویی را نیز می‌توان دید و برای آن ارزش‌هایی قائل شد.

شاید اگر "آسمان محبوب" را هر فیلمسازی بجز مهرجویی ساخته بود، مردم سالن را در دقایق نخستین نمایش فیلم ترک می‌کردند، اما همه منتظر ماندند و این اثر را تا انتها دیدند چون مهرجویی آن را ساخته بود. البته مهرجویی باید مراقب باشد شاید در دوره بعدی جشنواره دیگر این اتفاق تکرار نشود.

 

منبع: خبر آن لاین

1666 -  

...............................................

  اثر مرتبط:

آسمان محبوب - Aseman-e Mahboob        >> مشاهده اطلاعات کامل

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

.......................................................................................................................................................................

 

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2002 - 2013 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت