New Page 1

سی نت | سینما شبکه

پرونده ویژه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

سایت سی نت

صفحه اول - اخبار - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

جدیدترین مطالب

arrow  ماجرای یک استعدادیاب بازیگری / یادداشت حسن حق حقیقی برای سروش صحت

arrow  این دنیا یه شاهی هم نمی ارزه! / یادداشت نیما بهدادی مهر برای تلاش های ماندگار سیروس گرجستانی در سینما و تلویزیون به بهانه درگذشت وی

arrow  فیلمبرداری مستند «ضریب هوشیاری ۳» به نیمه رسید

arrow  نمایشگاه عکس فیلم «درخت گردو» در خانه هنرمندان برپا می شود / به مناسبت سالروز بمباران سردشت

arrow  چهارمین یار قدیمی هم رفت / محمدعلی کشاورز به جمع داود رشیدی، عزت الله انتظامی و جمشید مشایخی پیوست

arrow  رفع انحصار فروش بلیط با همکاری سینماداران میسر می‌شود

arrow  یک آمار امیدوارکننده و یک حسرت؛ فروش ۴میلیاردی ۲ فیلم پیشتاز اکران آنلاین/ خبری از آمار شفاف نیست!

arrow  سینما فقط نوید محمدزاده و عطاران نیست/ «سمفا» مصداق دخالت دولت است

arrow  معمولی‌های فریبا/ یادداشت سیدرضا صائمی برای سریال «پایتخت ۶»

arrow  بهمن‌ فرمان‌آرا: زور هیچ کس به جادوی سینما نمی‌رسد

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

>> جدول کامل  -  فروش سال 1398

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

پسرکشی

پسرکشی (محمدهادی کریمی)

بازیگران: ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، فرخ نعمتی، گلوریا هاردی، صحرا اسداللهی، زینب قادری، لیلا اوتادی، لیلا زارع با معرفی شهناز نصرتی و سهیل قاصدی

شین

شین (میثم کزازی)

بازیگران: جمشید هاشم پور، شهاب حسینی، محمود پاک نیت، غزاله نظر، آتش تقی پور و فاطمه شکری

لباس شخصی

لباس شخصی (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، توماج دانش بهزادی، مجید پتکی، میلاد افواج، عماد درویشی، مهیار شاپوری، احمد لشینی، شهاب بهرامی، روزبه رئوفی، کیوان محمود نژاد، نجلا نظریان و ماه‌منیر بیطاری

ریست (تعارض)

ریست (تعارض) (محمدرضا لطفی)

بازیگران: رضا بهبودی، سودابه بیضایی، محمد صدیقی مهر، پریسا محمدی، حامد رحیمی نصر و رقیه افشین پور

دشمنان

دشمنان (علی درخشنده)

بازیگران: رویا افشار، ندا جبرئیلی، مسعود دلخواه، قربان نجفی، علی بی غم، سینوهه دانشمند، توران یاقوتی و سعید آرمند و...

پدران

پدران (سالم صلواتی)

بازیگران: علیرضا ثانی‌فر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی، مهشید ناصری، کیوان پرمر، مهدخت مولایی، نوید لایقی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مودب، سعید پورشعبانی و سعید باغبان

مردن در آب مطهر

مردن در آب مطهر (نوید محمودی)

بازیگران: علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا ، صدف عسگری، سوگل خلیق، علی‌رضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، فاطمه شکری، محیا رضایی، فاطمه میرزایی و علی‌رضا مهران

قصیده گاو سفید

قصیده گاو سفید (بهتاش صناعی ها)

بازیگران: مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، آوین پوررئوفی، پوریا رحیمی‌سام و لیلی فرهادپور، فرید قبادی، سوده ازقندی، امیر شریعت، ماهور احمدی، محمد حیدری، زهرا پرهون، ابراهیم گله دارزاده، سمیه برجی، مهدی پیله‌وری، ماندانا معزی پور، سمکو روشنی، ساچلی تاجبخش

سینما شهر قصه

سینما شهر قصه (کیوان علیمحمدی، علی اکبر حیدری)

بازیگران: حامد کمیلی، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، فرخ‌ نعمتی، حمیدرضا پگاه، علی اوجی و با هنرمندی جمشید مشایخی و هدیه تهرانی

سه کام حبس

سه کام حبس (سامان سالور)

بازیگران: محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده، محمود نظرعلیان، یداله شادمانی، محمد اشکان فر، علیرضا مهران

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهي به فيلمهاي روز هشتم جشنواره

دغدغه هاي ميني ماليستي كارگرداناني

:: 25 بهمن 1389  6:35:40 PM  ::

 

سینما شبکه (سی نت): روياي شيرين يك ذهن خلاق / اينجا بدون من
بهرام توكلي با ساختن فيلم "اينجا بدون من" نشان داد زبان سينما را مي داند. به هيچ وجه انتظار ديدن درامي خوش ساخت را نداشتم. داستان از همان سكانس هاي اول بيننده را به شدت درگير كاراكترها مي كند. شخصيت مادر با بازي زيباي معتمد آريا همدلي تماشاگر را بر مي انگيزد. فيلم قصه زن كارگري را روايت مي كند كه سرپرست خانواده است و همه دغدغه مادرانه او تنها دختر معلولش است كه علاقه عجيبي به مجسمه هاي شيشه اي دارد. قصه و نوع روايت توكلي فيلم را به سمت روابط بين آدمها سوق داده است. كارگردان سعي كرده است تناقض رفتاري خانواده اي كه از لحاظ اقتصادي ضعيف هستند را در نوع زندگي آنها منعكس كند. مثل صحنه اي كه دختر رژ لب را به سرعت پاك مي كند تا از مادر پنهان كند و همين مادر در سكانسي ديگر به خاطر دخترش رژ لب مي فروشد. مادر داستان نمونه كامل يك مادر ايراني است با همان شكل راه رفتن و حرف زدن. با دقت نظري كه نويسنده در ديالوگ نويسي براي معتمد آريا به خرج داده است، تصوير شخصيتي اين زن در ذهن بيننده مادري است با همه دغدغه هاي مادرانه ايراني و شرقي. اون نگران تنها ماندن دخترش است. ديالوگ هاي زنانه اي كه بين مادر و دختر رد و بدل مي شود شخصيت ها را به تماشاگر نزديك مي كند و اين نشان از دقت نظر نويسنده است براي همدلي تماشاگر با شخصيت. از سوي ديگر پسر خانواده با بازي خوب صابر ابر پر از تلخي و تنهايي است، مادر هميشه نگران دختر بوده و پسر همانند سايه اي در زندگي خانواده است كه براي گذران زندگي تلاش مي كند اما ديده نمي شود و همين امر او را به سمت عصيان مي برد. سكانس هايي در فيلم است كه درگيري لفظي مادر و نگراني وسواس گونه او را براي معتاد نشدن پسر تصوير ميكند كه نشان از ترس هميشگي و نهفته مادرانه است. فيلم با همه درگيري هاي ذهني كه براي تماشاگر ايجاد مي كند پايان بازي دارد. كارگردان ابتدا تماشاگر را با يك پايان شيرين خوشحال و سپس در سكانس آخر با تلخي و بهت چهره صابر ابر غافلگير مي كند. تلخي كه در ناخودآگاه ببيننده تلنگري مي زند كه نكند همه انچه ديديم روياي شيرين يك ذهن خلاق بوده است. خلسه اي كه خيلي از ما و ادمهاي اطراف ما دوست دارند در فضاي رخوت آلودش فرو روند و همه دنيا را به آن شكل كه دوست دارند ببينند. "اينجا بدون من" يكي از فيلم هاي خوش ساخت جشنواره امسال به حساب مي آيد. فيلمي كه بيننده را با كاراكترهايش درگير مي كند و در فضاي تلخ و شيرين قصه رها مي كند.
ديالوگ منتخب: چي ميگي مادر الان پسرها دخترهاي سالمش رو نميگيرن، چه برسه به عليل.

وقتي رابين هود ايراني ميشود / ندارها
بعضي از فيلمها هست كه با ديدنش خوشحال يا ناراحت ميشويم و دلمان به حال شخصيت هاي قصه مي سوزد. بعضي از فيلم ها خنثي به حساب مي آيند و بيننده دلش براي خودش و پول بليط مي سوزد. ندارها را ميتوان جزء دسته دوم قرارداد. فيلم داستان كليشه اي دزدي سه دوست از قشر غني و كمك مالي به قشر ضعيف جامعه است. نويسنده سعي داشته با نگاهي به مقوله فقر شخصيت هاي قصه را درگير درام كند. اما ريتم كند فيلم و داستاني كه كشش نود دقيقه را ندارد باعث نمايش اثري متوسط شده است. شخصيت هاي قصه با همه سعي كه نويسنده و كارگردان انجام داده است همدلي بيننده را بر نمي انگيزد. هيچ چيز جذابي در نوع بازي ولحن بيان هانيه توسلي و پزمان بازغي وجود ندارد. محسن طنابنده بازي قابل قبولي را به عنوان كر و لال نشان داده است اما استفاده زياد از لحن بيان او در بعضي از سكانس ها آزار دهنده شده است.
داستان در نهايت با تباهي هر سه شخصيت فيلم در حالي به پايان مي رسد كه بيننده حس مي كند كاش تصوير بهتري از رابين هود هاي ايراني مي ديد. فيلم سعي دارد نكوهشي باشد بر دخالت بر تصميم خداوند و قبول تقدير الهي.

توفيق اجباري سفر به پاريس / پاريس تا پاريس
مثل اينكه بايد باور كنيم در جشنواره بيست و نهم اثر قابل قبولي از كارگردانهاي كار بلد ايراني نخواهيم ديد . حقيقتاً ديدن فيلم "پاريس تا پاريس" من را شگفت زده كرد. اينكه از كارگردان مورد علاقه ات فيلمي ببيني كه تنها خستگي را برايت به ارمغان بياورد، غم انگيز است. اتفاقا محمدحسين لطيفي كارگرداني است كه زبان سينما را بلد است و به خوبي مي داند چگونه ميتواند با مخاطب ارتباط برقرار كند . شايد به همين دليل است كه خود نيز ميداند فيلم كاملي نساخته است. مهمترين نقص اثر فيلم نامه آن است. نمي دانم چرا كارگردانهاي ما اينقدر اصرار دارند از يك داستان دو خطي يك فيلم دو ساعته بسازند. نتيجه همين مي شود كه بعد از گذشت يك ربع مخاطب پايان داستان را حدس خواهد زد. فيلم يك جور اداي دين به كرخه تا راين حاتمي كياست. اما نه داستان كشش لازم را دارد و نه شخصيت ها درست از آب در آمدند. داستان اساساً بر مبناي اتفاق است. اينكه در كشوري مثل پاريس تو در يك شب اتفاقي با يك ايراني وطن پرست با عرق ملي فراوان برخورد كني چقدر مي تواند در بر حسب اتفاق باشد. بقيه داستان هم بر همين اساس است. بسيار زيباست كه من بيننده علاقه خاصي به وطن و پرچم كشورم داشته باشم و براي همه آرمانهايي كه زماني ارزش بودند احترام قائل شوم. اما خوب است كارگردانهاي ما يك تجديد نظر كلي درنشان دادن آثار ملي داشته باشند چون مدتهاست مخاطب به غيراز ديدن پرچم و شنيدن سرود اي ايران به دنبال تصوير جديدي از عرق ملي در فيلم هاي سينمايي مي گردد.
ديدن فيلم "پاريس تا پاريس" محمد حسين لطيفي تنها لطفي كه داشت سفر كوتاهي به خيابانهاي پاريس و ديدن برج ايفل در نمايي از فيلم بود.

پايان قصه حامد كلاهداري ( پايان نامه )
واقعا بايد خوش بين باشيم كه باور كنيم سينماي ما جنبه ساختن فيلم سياسي آن هم در بدترين برهه زماني را دارد. اصولا ساختن فيلم هاي سياسي در سينماي ما تقريبا ً غير ممكن است مگر اينكه حامد كلاهداري باشيد و دلتان بخواهد به هر روشي اسمتان را بر سر زبان بيندازيد. پس فكر مي كنيد چه سوژه اي بهتر از انتخابات سال گذشته و سوء استفاده از تفكرات و هيجانات مردم. پايان نامه را جزء فيلم هاي سفارشي دسته بندي كنيد كه علاقه خاصي به اكشن آمريكايي اما از نوع ايرانيزه دارد. يك بد من خارجي (توجه كرديد كه او خارجي است نه ايراني) كه همه جوانهاي خوب ما را مي كشد و يك پليس قهرمان كه يك تنه بدون هيچ نيروي كمكي به دنبال اوست و در نهايت ... بعد از ديدن فيلم تنها به اين قضيه فكر ميكردم خوب است گاهي اوقات فكر كنيم توهين به افكار و عقايد مردم ميتواند توهين به خودمان باشد.

 

منبع: سی نت

2813 -  

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

اینجا بدون من - Inja Bedoon-e Man        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سینما شبکه (سی نت) بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

Cinetmag.com Telegram


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت