Header

صفحه اول   اخبار   فیلم ها   نقد و یادداشت    ویدئو   هنرمندان   جدول فروش   نویسنده ها

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

جدول ارزشگذاری نویسندگان بر فیلم های:

روی پرده  -  اکران 1396  -   اکران 1395  -   اکران 1394  -  اکران 1393  -  اکران 1392  -  اکران 1391  -  اکران 1390

جشنواره 36 فیلم فجر - جشنواره 35 فیلم فجر - جشنواره 34 فیلم فجر - جشنواره 33 فیلم فجر - جشنواره 32 فیلم فجرجشنواره 31 فیلم فجر

جستجو (فیلم ها، هنرمندان، نویسنده ها)                                                                                        انتخاب رنگ پس زمینه صفحه: 

New Page 1
Cinetmag.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  حسن فتحی سکوتش را شکست/ احتمال ساخت فصل چهارم سریال «شهرزاد»

  فیلمنامه «نهنگ عنبر 3» در حال نوشته شدن است/ زمان قطعی ساخت آن مشخص نیست

  «لانتورى» به زبان چینی دوبله می شود

  سیاسی کاری هایی که مانع یک فیلم درخشان شد: عصبانی هستم! / یادداشت مهدی تیموری برای فیلم «عصبانی نیستم»

  ابوالحسن داودی: «هزارپا» از کارهای قبلی من گرم تر و جذاب تر است

  یک آمار جالب: از 39 جایزه جشنواره کن به سینمای ایران، 38 تای آن برای بعد از انقلاب، و یک دانه آن متعلق به قبل از انقلاب است

  واکنش پوران درخشنده به ماجرای تجاوز در یکی از مدارس پسرانه تهران و حسرت صادر نشدن پروانه ساخت فیلم "هیس! پسرها گریه نمی کنند"

  فهرست برندگان هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن

  از امروز بلیت سینماها تا قبل از افطار به صورت نیم بها به فروش خواهد رسید

  یک داستان واقعی که گزارش آن در نیویورک تایمز چاپ شده/ پروژه احتمالی اصغر فرهادی در آینده

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

 

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهی به فیلم "سعادت آباد"

سینمای سالم

:: 27 بهمن 1389  ::

 

سی نت: فیلم میری از نظر تمرکز دراماتیک و وحدت زمان و مکان تا حد زیادی یادآور مدل فرهادی‌ست. سه زوج، یک مهمانی و تداخل روابط میان آن‌ها؛ دروغ و پنهان‌کاری و حرف‌های ناگفته؛ نگاه و حسرت و سکوت. این‌جا برخلاف مدل فرهادی که («اگر تفنگی روی دیوار است حتما شلیک می‌شود»)، اغلب مایه‌ها به بیرون قاب روایت سوق داده می‌شوند و حل‌نشده باقی می‌مانند. طراحی شخصیت‌ها کم‌وبیش متنوع و بازی‌ها متعادل است؛ بازیگران در یک طیف قرار می‌گیرند از بازی کاملا بیرونی و جلب نظر کننده‌ی حامد بهداد تا بازی کاملا درونی لیلا حاتمی. این میان مهناز افشار موفق می‌شود در میان دیگران اعتبار قابل توجهی به دست آورد. قاضیانی، یاری و آقایی هم کم و بیش قابل قبول‌اند.
نکته‌ی قابل توجه موضع مترقی فیلم است نسبت به مفاهیمی مثل «بددلی»، «دروغ» و «ریاکاری» که در مقایسه با فیلم‌های فرهادی نسبت به این‌ جور مسائل مصمم‌تر و واضح‌تر است، بی‌آن‌که بی‌طرفی را فدا کرده باشد.
"سعادت‌آباد" سینمای سالمی‌ست. میری با این فیلم از فیلم‌هایی نظیر "پاداش سکوت" به‌سرعت فاصله گرفته است و این را باید به فال نیک گرفت.

 

منبع: وب لاگ "هفت و نیم"

1720 -  

...............................................

  اثر مرتبط:

سعادت آباد - Saadat Abaad        >> مشاهده اطلاعات کامل

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::

....................................................................................................................................................................................................

صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

.......................................................................................................................................................................

 

..............................................................................................................................

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2002 - 2013 Cinetmag.com All rights reserved

............................................................

طراحی و اجرا: استودیو سی نت