New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  «قطار آن شب»، حمیدرضا قطبی را به بلژیک می‌برد

arrow  برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در یک وضعیت ویژه

arrow  "یدو" فاتح سی و نهمین جشنواره فیلم فجر / "بی همه چیز" در رده دوم / همه برندگان ایستگاه سی و نهم

arrow  «یدو» و «بی همه چیز» با 13 مورد در صدر / نامزدهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

arrow  نامزدها در پایان روز هشتم (یکشنبه شب) اعلام می شوند

arrow  بیشترین تعداد آرای مردمی به «شیشلیک» رسید / تا پایان روز هفتم

arrow  نامزدهای بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران جشنواره فیلم فجر39 معرفی شدند

arrow  ببینید: پوستر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد

arrow  دبیر جشنواره فیلم فجر 39: اگر قانون اجازه دهد فیلم «قاتل و وحشی» حمید نعمت الله را در بخش خارج از مسابقه نمایش خواهیم داد

arrow  اسامی آثار نامزدشده بخش‌های مختلف جشنواره فیلم فجر39 اعلام شد/ تنها 16 فیلم در بخش سودای سیمرغ/ «قاتل و وحشی» نعمت الله حذف شد

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

دست خالی مارتی بزرگ و یارانش از گلدن گلوب 2020 / تارانتینو و سام مندس فاتحان دوره هفتاد و هفتم

:: 16 دی 1398  10:28:15 AM  ::

گلدن گلاب 2020

گلدن گلاب 2020

 

سی نت: هفتاد و هفتمین دوره جوایز گلدن‌ گلوب در بخش بهترین‌های سینما و تلویزیون در حضور ستاره‌های سینما برگزار شد.

به گزارش «سینما شبکه» (سی نت) به نقل از دیجی کالا مگ، مراسم انجمن مطبوعات خارجی هاليوود که در فصل دوم جوايز برگزار می‌شود مهم‌ترين راه برای رسيدن به اسکار است و متشکل از روزنامه‌نگاران و عکاسانی است که از صنعت سرگرمی گزارش تهيه‌ می‌کنند. تعداد اعضای این انجمن کمتر از اسکار است اما بعد از اسکار مهم‌ترین جایزه سینمایی به شمار می‌رود.

مجری مراسم امسال ریکی جرویس بود. او استندآپ کمدین، بازیگر، نویسنده و کارگردان و تهیه‌کننده‌ی انگلیسی و برنده‌ی هفت جایزه‌ی بفتا، دو جایزه‌ی امی، سه گلدن گلوب و تعداد زیادی افتخارات دیگر است.

مراسم راس ساعت چهار و نیم صبح به وقت ایران با آمدن ریکی جرویس روی صحنه شروع شد که از همان ابتدا شروع به شوخی کرد. او گفت این پنجمین‌باری است که برای اجرای مراسم انتخاب می‌شود و احتمالا آخرین‌بار در نتیجه دیگر اهمیتی نمی‌دهد که چه‌قدر امشب شوخی کند و تصمیم دارد که تا می‌تواند با همه شوخی کند. همان ابتدا جو پشی را به بیبی یودا تشبیه کند. میز فیلم «مرد ایرلندی» با حضور مارتین اسکورسیزی، رابرت دنیرو و آل پاچینو واقعا هیجان‌انگیز است.

جرویس از ساخته شدن فیلم‌های دنباله‌دار و خسته‌کننده شکایت و شوخی کرد که حتی شایعاتی شنیده می‌شود که ممکن است برای فیلم «انتخاب سوفی» هم دنباله بسازند! او می‌گوید: «این‌بار سوفی احتمالا در خیابان راه می‌رود و می‌گوید چه کسی را انتخاب کنم؟ این یکی یا آن یکی؟»

ریکی جرویس با طولانی بودن فیلم «مرد ایرلندی» شوخی کرد و گفت یک معرفی کوتاه از این فیلم می‌بینیم که زمانش ۸۸ دقیقه است!

مراسم امسال سه ساعت به طول انجامید و ریکی جرویس هم مثل مخاطبان دیگر خسته شده بود و پیش از دعوت ساندرا بولاک روی صحنه گفت:‌ «خدایا منو بکش! این دیگه آخریشه!» او البته مراسم را با یک شوخی درباره‌ی هاروی واینستاین تمام کرد و وقتی حضار واکنش نشان دادند گفت: «دهنتون رو ببندین! شما باهاش کار کردین نه من!»

این یکی از سریع‌ترین اجراهای گلدن گلوب بود و ریکی جرویس هم شوخی‌های بامزه‌ای داشت. مراسمی که نکته‌ی تعجب‌برانگیزش پدیده‌ی «۱۹۱۷» بود.

***

:: برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۰ در بخش سینما ::



بهترین فیلم درام: ۱۹۱۷
ساندرا بولاک جایزه‌ی بهترین فیلم را به سام مندس، کارگردان انگلیسی داد تا «۱۹۱۷» تبدیل به یکی از مهم‌ترین آثار فصل جوایز امسال شود و راهش را به سمت اسکار باز کند. طرفداران مارتین اسکورسیزی بسیار ناامید شدند چون شاید این آخرین شانس اسکورسیزی برای گرفتن گلدن گلوب و اسکار باشد. البته که اسکورسیزی است که به جوایز بها می‌دهد.

نامزدهای بهترین فیلم درام
مرد ایرلندی
داستان ازدواج
۱۹۱۷
جوکر
دو پاپ


بهترین فیلم کمدی یا موزیکال: روزی روزگاری در هالیوود
ویل فرل و پیرس برازنان جایزه‌ی این بخش را دادند. تهیه‌کننده‌ی فیلم گفت که کوئنتین تارانتینو یک استاد است و جایزه خیلی هم برایش غیرقابل پیش‌بینی نبود چون دقیقه قبل به او گفته بود سخنرانی‌اش را آماده کند. «روزی روزگاری» در هالیوود حالا با دو جایزه‌ی مهم بهترین فیلم کمدی و بهترین فیلمنامه راهش را برای اسکار هموار می‌کند. فیلم داستان زندگی یک بازیگر رو به افول سریال‌های وسترن به نام ریک دالتون است که بدلکاری به نام کلیف بوث دارد. گفتن خلاصه داستان فیلم کار راحتی نیست چون فیلم کاملا ضدداستان و ضدپیرنگ است. تارانتینو هالیوود اواخر دهه‌ی شصت را بازسازی می‌کند. یعنی درست زمانی که خانواده‌ی منسون شارون تیت همسر پولانسکی را در خانه‌اش به قتل می‌رسانند. فیلم در بستر آن سال‌ها روایت می‌شود.

نامزدهای بهترین فیلم کمدی یا موزیکال
روزی روزگاری در هالیوود
جوجو خرگوشه
چاقوکشی
راکت‌من
دلمایت نام من است

بهترین کارگردانی: سام مندس
هلن میرن و آنتونیو باندراس برای دادن جایزه‌ی این بخش روی صحنه آمدند. فیلم جنگی «۱۹۱۷» درباره‌ی جنگ جهانی اول است و ماجرای دو سرباز که باید پیام مهمی را به خط مقدم دشمن برسانند. سام مندس موقع تشکر از جایزه‌اش گفت: هیچ کارگردانی در این اتاق و هیچ کارگردانی در این جهان نیست که زیر سایه‌ی مارتین اسکورسیزی نباشد. جایزه‌ی عجیبی بود که رقبای قدری مثل تارانتینو و اسکورسیزی داشت ولی به نظر می‌رسد شیوه‌ی تک برداشت سام مندس در این فیلم نظرها را جلب کرده است. می‌گویند معجزه‌ی راجر دیکنز مدیر فیلمبرداری فیلم است. احتمالا خیلی‌ها به این جایزه اعتراض داشته باشند به خصوص که این جزو آخرین فرصت‌های اسکورسیزی برای گرفتن جایزه‌ی کارگردانی است. با این جایزه فیلم «۱۹۱۷» که کمتر از «مرد ایرلندی»، «انگل»، «جوکر» و «روزی روزگاری در هالیوود» تا امروز مورد توجه قرار گرفته بود رسما وارد فصل جوایز شد.

سام مندس برای چند سال درگیر کارگردانی پروژه‌های جیمز باند بود.

نامزدهای بخش بهترین کارگردانی
بونگ جون هو (انگل)
سام مندس (۱۹۱۷)
تاد فیلیپس (جوکر)
مارتین اسکورسیزی (مرد ایرلندی)
کوئنتین تارانتینو (روزی روزگاری در هالیوود)




بهترین بازیگر نقش اول مرد درام: واکین فینیکس (جوکر)
گلن کلوز، برنده‌ی پارسال بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم «همسر» جایزه‌ی فینیکس را به او داد. فینیکس برای این فیلم بیست و چند کیلو وزن کم کرده بود. نکته‌ی عجیب این که فینیکس جایزه‌اش را روی زمین گذاشت و سخنرانی‌اش را شروع کرد. او با هشدار نسبت به تغییرات جوی حرف‌هایش را شروع کرد و گفت که ما نامزدهای این بخش می‌دانیم که رقابتی بین ما در جریان نیست. من از همه‌ی شما الهام گرفته‌ام و شاگرد هستم. فینیکس هم از اهمیت رای دادن و تغییر در آمریکا صحبت کرد.
نکته‌ی عجیب نادیده گرفتن بازی شگفت‌انگیز آنتونیو باندراس در فیلم پدرو آلمادووار بود گرچه انتخاب در این بخش بسیار سخت بود چون همه‌ی بازیگران مرد امسال بازی‌های شگفت‌انگیزی داشتند.
فینیکس طولانی‌ترین سخنرانی شب گلدن گلوب را انجام داد و در نهایت صدای موسیقی را بلند کردند تا حرف‌هایش را قطع کرد.

نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول درام
کریستین بیل (فورد در برابر فراری)
آنتونیو باندراس (درد و شکوه)
آدام درایور (داستان ازدواج)
واکین فینیکس (جوکر)
جاناتان پرایس (دو پاپ)

بهترین بازیگر نقش اول زن درام: رنه زلوگر (جودی)
رامی مالک که سال گذشته برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم «بوهمین راپسودی» و نقش فردی مرکوری شده بود این جایزه را به زلوگر داد. فیلم «جودی» چندان مورد تحسین واقع نشد اما همه بازی زلوگر را در نقش جودی گارلند در آخرین ماه‌های عمرش ستایش کردند. زلوگر اشاره کرد که برنده شدن نیست که اهمیت دارد بلکه این سفر و مسیر است که معنا دارد. جودی گارلند خواننده و بازیگر سال‌های طلایی هالیوود بود که او را به خصوص برای بازی در فیلم «جادوگر شهر از» به یاد می‌آورند و البته زلوگر نقش او را در دوران افولش بازی می‌کند.

نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول زن درام
سینتیا اریوو (هریت)
اسکارلت جوهانسون (داستان ازدواج)
سیرشا رونان (زنان کوچک)
چارلیز ترون (بمب‌شل)
رنه زلوگر (جودی)

بهترین بازیگر نقش اول مرد کمدی یا موزیکال: تارون ایگرتون (راکت‌من)
تارون ایگرتون برای بازی در فیلم «راکت من» جایزه را از دست اسکارت جوهانسون گرفت. بیشتر از خود تارون ایگرتون به نظر می‌رسید التون جان از جایزه‌ی او خوشحال شده است. ایگرتون به درستی اشاره کرد که این نقش زندگی او را عوض کرده است.

نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد کمدی یا موزیکال
دنیل کریگ (چاقوکشی)
رومن گافین دیویس (جوجو خرگوشه)
لئوناردو دی‌کاپریو (روزی روزگاری در هالیوود)
تارون ایگرتون (راکت‌من)
ادی مورفی (دلمایت نام من است)

بهترین بازیگر نقش اول زن کمدی یا موزیکال: آکوافینا (خداحافظی)
این اولین جایزه‌ی گلدن گلوب آکوافیناست که از اسکارلت جوهانسون آن را گرفت. فیلم «وداع» درباره‌ی یک دختر چینی-آمریکایی با بازی آکوافیناست که در نیویورک زندگی می‌کند و به شدت به مادربزرگش که ساکن چین است، وایسته تا این که متوجه می‌شود مادربزرگ سرطان دارد. فیلم براساس یک داستان واقعی ساخته شده است. آکوافینا بعد از گرفتن جایزه از مادربزرگ خودش هم تشکر کرد که او را بزرگ کرده است و در نهایت گفت: پدر، من بالاخره یک شغل گیر آوردم!

نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول زن کمدی یا موزیکال
اکوافینا (خداحافظی)
آنا دی آرماس (چاقوکشی)
کیت بلانشت (کجا می‌روی برنادت؟)
بین فلدستاین (booksmart)
اما تامپسون (آخر شب)

برنده بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: برد پیت
جنیفر لوپز و برد پیت جایزه‌ی این بخش را دادند. جایزه‌ای که به حق برای فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» و ایفای نقش کلیف بوث به برد پیت داده شد. امسال سال برد پیت بود. با بازی درخشانش در نقش بدلکار یک بازیگر رو به افول و یک آدم باحال در دهه‌ی شصت هالیوود. مهم‌تر این که او در حالی این جایزه را برد که بازیگران بزرگی مثل آل پاچینو و جو پشی برای فیلم «مرد ایرلندی» رقیبش بودند. آنتونی هاپکینز در نقش پاپ بندیکت شانزدهم و تام هنکس در نقش فرد راجرز مجری محبوب برنامه‌ی کودکان هم نتوانستند نگاه هیات داوران را از بازی چشمگیر برد پیت در فیلم تارانتینو بردارند.

نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد
تام هنکس (روزی زیبا در محله)
آنتونی هاپکینز (دو پاپ)
آل پاچینو (مرد ایرلندی)
جو پشی (مرد ایرلندی)
برد پیت (روزی روزگاری در هالیوود)

بهترین بازیگر نقش مکمل زن: لارا درن (داستان ازدواج)
جایزه‌ی قابل پیش‌بینی بود. لارا درن در فیلم «داستان ازدواج» نقش وکیل کارکشته‌ی زن را بازی می‌کرد. درن گفت که اولین‌بار چهارده ساله بوده که در گلدن‌گلوب حضور پیدا کرده است. او از بومباک تشکر کرد و از این که باید آن‌ها صدای بی صدایان باشد صحبت کرد. خوشبختانه چیزی درباره‌ی جنبش زنان و METOO نگفت که به نظر می‌رسد این جایزه را دقیقا در همین راستا گرفته باشد. به جایش از این صحبت کرد که چه‌طور این درام خانوادگی نشان می‌دهد که گاهی باید برای بچه‌هایمان یا چیزی بزرگتر اختلافاتمان را کنار بگذاریم. این جایزه راه لارا درن را برای اسکار مکمل زن هم باز کرد.

نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل زن
کتی بیتس (ریچارد جوئل)
آنت بنینگ (گزارش)
لارا درن (داستان ازدواج)
جنیفر لوپز (شیادان)
مارگو رابی (بمب‌شل)




بهترین فیلمنامه: کوئنتین تارانتینو
اولین جایزه‌ی سینمایی در این بخش اهدا شد. مارگو رابی برای دادن جایزه روی صحنه آمد و باید حدس می‌زدیم که پس این جایزه به کوئنتین تارانتینو برای «روزی روزگاری در هالیوود» می‌رسد. تارانتینو جایزه‌اش را به رابرت بولت فیلمنامه‌نویس مورد علاقه‌اش تقدیم کرد. تارانتینو می‌گوید یکی از مشکلات این که فیلمنامه را خودش و بدون شریک می‌نویسد این است که نمی‌تواند از کسی تشکر کند. ولی این‌بار از بازیگرانش کرد که به فیلمنامه اضافه کردند. معمولا فیلمنامه‌های تارانتینو بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. این اولین جایزه‌ی مهم «روزی روزگاری در هالیوود» در فصل جوایز امسال بود.
اگر تارانتینو در اسکار هم جایزه‌ی فیلمنامه را از آن خودش کند این سومین اسکار فیلمنامه‌اش بعد از «پالپ فیکشن» و «جانگوی رها شده از بند» خواهد بود و رکورددار می‌شود.

نامزدهای بهترین فیلمنامه
نوآ بومباک (داستان ازدواج)
بونگ جون هو (انگل)
آنتونی مک‌کارتن (دو پاپ)
کوئنتین تارانتینو (روزی روزگاری در هالیوود)
استیون زیلیان (مرد ایرلندی)

بهترین موسیقی فیلم: هیلدار گودنادوتیر (جوکر)
جنیفر لوپز و پل راد جایزه‌ی این بخش را اهدا کردند. موسیقی فیلم «جوکر» واقعا تحسین‌برانگیز بود. هیلدار گودنادویتر ایسلندی است و این اولین جایزه‌ی گلدن گلوب او محسوب می‌شود.

نامزدهای بهترین موسیقی فیلم
دنیل پمبرتون (بروکلین بی مادر)
الکساندر دسپلا (زنان کوچک)
هیلدار گودنادوتیر (جوکر)
توماس نیومن (۱۹۱۷)
رندی نیومن (داستان ازدواج)

بهترین ترانه: التون جان
داکوتا فینینگ و انسل الگورت جایزه‌ی این بخش را دادند. فیلم «گربه‌ها» در تنها بخشی که می‌توانست حضور داشته باشد همین بهترین ترانه بود که این جا هم شکست خورد. طبق انتظار فیلم «راکت من» برنده‌ی بهترین جایزه شد و التون جان به عنوان خالق این آهنگ روی سن رفت. فیلم «راکت من» داستان زندگی التون جان است و این اولین‌بار است که التون جان به همراه همکار و رفیق همیشگی‌اش برنی تاپین که در فیلم هم او را می‌بینیم، برنده‌ی یک جایزه‌ی مشترک شدند.

نامزدهای بهترین ترانه
گربه‌ها
راکت‌من
فروزن ۲
شیرشاه
هریت

بهترین فیلم خارجی زبان: انگل (کره جنوبی)
کیت هرینگتون بازیگر نقش جان اسنو در سریال «بازی تاج و تخت» و سیه‌نا میلر جایزه‌ی این بخش را دادند. برای همه قابل انتظار بود که فیلم «انگل» جایزه را بگیرد. بعد از اعلام نام «انگل» حضار فوق‌العاده بونگ جون هو را تشویق کردند و معلوم بود که از برنده شدن این فیلم که با بودجه‌ی ۱۲۶ میلیون دلاری ساخته شده، خوشحالند. بونگ جون هو به زبان کره‌ای تشکر کرد و با خودش مترجم آورده بود. بونگ جون هو تاکید کرد که زبان مشترک همه فقط سینماست و او هم به زبان سینما حرف می‌زند. فیلم «انگل» درباره‌ی یک خانواده‌ی فقیر است که با شارلاتان بازی خودشان را به یک خانواده‌ی ثروتمند می‌چسبانند. فیلمی درباره‌ی فاصله‌ی طبقاتی مثل سایر کارهای بونگ جون هو که اولین‌بار در جشنواره‌ی کن مورد توجه قرار گرفت.
بونگ جون هو اشاره کرد که هر وقت بتوانید با زیرنویس کنار بیایید با کلی فیلم‌های خوب از کشورهای دیگر آشنا می‌شوید.

نامزدهای بهترین فیلم خارجی
خداحافظی
درد و شکوه
پرتره‌ی یک بانو در آتش
انگل
بینوایان

بهترین انیمیشن: لینک گمشده
در حالی که همه انتظار داشتند قسمت پایان‌بخش قصه‌ی مجذوب‌کننده‌ی «داستان اسباب بازی» برنده‌ی این جایزه شود یا فیلم «شیر شاه» به خاطر جلوه‌های ویژه‌اش جایزه را ببرد انیمیشن «لینک گمشده» که امسال در فصل جوایز زیاد هم درباره‌ی آن صحبت نشده بود برنده‌ی جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین انیمیشن شد. کریس باتلر کارگردان این انیمیشن است که داستان کاراکتری به نام آقای لینک را روایت می‌کند که به کاشفی به نام آقای لیونل فراست کمک می‌کند تا موجودی را که می‌خواهد، پیدا کند.

نامزدهای بهترین انیمیشن
فروزن ۲
چگونه اژدهای خود را تربیت کنید: دنیای پنهان
لینک گمشده
داستان اسباب‌بازی ۴
شیرشاه




برنده یک عمر فعالیت هنری در سینما: تام هنکس
چارلیز ترون جایزه‌ی سیسیل ب.دمیل را به تام هنکس، کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده‌ی تاثیرگذار سینما تقدیم کرد و آخر متن احساس برانگیزش گفت که: «تام هنکس دنیا را جای بهتری کرده است». با دیدن بریده فیلم‌های تام هنکس، از جمله «اسپلش» که چارلیز ترون در سخنرانی‌اش به آن اشاره کرد و گفت نوار VHS آن را در کودکی‌اش در آفریقای جنوبی آن‌قدر دیده که خراب شده و «فارست گامپ» و بقیه‌ی فیلم‌ها یادمان می‌آید که هنکس واقعا چه آدم تاثیرگذار فوق‌العاده‌ای در سینما بوده و هنوز هم هست. او امسال فیلم «روزی زیبا در محله» را در فصل جوایز داشت که داستان زندگی مجری محبوب برنامه‌ی کودکان بود.
تام هنکس نه بار نامزد دریافت جایزه‌ی گلدن گلوب شده و چهار بار این جایزه را به خانه برده. همه به احترام تام هنکس از جایشان بلند شدند.
تام هنکس احساساتی شد و بغض کرد و گفت یک مرد با داشتن خانواده‌ای مثل خانواده‌ی من مورد مرحمت قرار گرفته و آمرزیده شده. هنکس گفت که از هر کسی که با او همکاری کرده چیزی دزدیده است و اسم بازیگران بزرگی را گفت که با آن‌ها همکاری داشته است. تام هنکس اشاره کرد که همه می‌دانند فیلم نما به نما گرفته می‌شود و همه باید کارشان را درست انجام بدهند تا فیلم ساخته شود. در نتیجه همه‌ی همکارانش به او کمک کرده‌اند که حالا روی سن باشد. تام هنکس گفت که چه‌طور سال‌ها پیش یک کارگردان به او گفته: یک بازیگر باید به موقع سر کارش حاضر باشد و سرش پر از ایده باشد و درست بازی کند وگرنه کارگردان نمی‌تواند کارش را درست انجام بدهد و این بزرگترین درسی است که او گرفته.

***

:: برندگان گلدن گلوب ۲۰۲۰ در بخش مجموعه‌های تلویزیونی ::

بهترین سریال کمدی یا موزیکال: فلی‌بگ
برنده‌ی بزرگ امسال بخش کمدی سریال «فلی‌بگ» شد که هم بازیگر اصلی آن برنده‌ی جایزه شد و هم خود سریال جایزه‌ی بهترین سریال کمدی را گرفت و به این ترتیب رقیبش «خانم میزل شگفت‌انگیز» امسال دست خالی به خانه رفت. «فلی‌بگ» داستان یک زن جوان لندنی را روایت می‌کند که زندگی پرتلاطمی دارد و البته ستاره‌ی آن فیبی والر بریج است که خودش در نقش گرفتن سریال سهم مهمی ایفا کرده و خالق سریال است.
پیش‌تر قرار بود این آخرین فصل سریال «فلی‌بگ» باشد و حالا باید دید با موفقیت سریال فیبی والر بریج در تصمیمش تجدید نظر می‌کند یا نه.

نامزدهای بهترین سریال کمدی یا موزیکال
بری (اچ.بی.او)
فلی‌بگ
متد کامینسکی (نتفلیکس)
خانم میزل شگفت‌انگیز (آمازون)
سیاستمدار (نتفلیکس)

بهترین بازیگر مرد سریال کمدی یا موزیکال: رامی یوسف (رامی)
جنیفر انیستون و ریس ویترسپون برای اهدای جایزه‌ی این بخش آمدند. رامی یوسف جوان‌ترین بازیگر این فهرست است که با کفش کتانی سفید هم روی صحنه آمد! او اول از همه از خدا تشکر کرد و به حضار گفت که می‌داند کسی سریال او را ندیده است. سریال آن‌ها درباره‌ی خانواده‌ای در نیوجرسی است و او نقش پسر یک مهاجر مصری را بازی می‌کند که بین دوستان آمریکایی‌اش که فکر می‌کنند زندگی پر از احتمالات است و تفکرات مذهبی خانواده‌اش که مسلمان هستند گیر کرده است. بیل هدر و مایکل داگلاس رقیبان سرسخت رامی یوسف در این بخش بودند.

نامزدهای بهترین بازیگر مرد سریال موزیکال یا کمدی
مایکل داگلاس (متد کامینسکی)
بیل هدر (بری)
بن پلت (سیاستمدار)
پل راد (زندگی کردن به تنهایی/ Living with Yourself)
رامی یوسف (رامی)

بهترین بازیگر زن سریال کمدی یا موزیکال: فیبی والبر بریج (فلی‌بگ)
انتظارش می‌رفت که فیبی والر بریج برای این سریال کمدی موفق مورد تحسین قرار بگیرد. او این روزها با مارتین مک‌دونا زندگی می‌کند و همه تحت‌تاثیر شوخی‌هایی هستند که خودش در نوشتن آن‌ها نقش مهمی دارد. او از بازیگر مقابلش تشکر کرد که همه می‌گویند شیمی مقابل آن‌ها فوق‌العاده است و والربریج گفت که این مرد با هر کسی می‌تواند شیمی فوق‌العاده‌ای داشته باشد. سریال «فلی‌بگ» درباره‌ی یک زن جوان لندنی است که با نریشن‌هایی از سوی او همراه است. زنی که در برقراری رابطه دچار مشکل است. مهم‌ترین رقیب او در این قسمت ریچل برازناهان برای بازی در کمدی «خانم میزل شگفت‌انگیز» بود که فعلا سریال «فلی‌بگ» از آن جلو افتاده است.

نامزدهای بهترین بازیگر زن سریال موزیکال یا کمدی
کریستینا اپلیگیت (Dead to Me)
ریچل برازناهان (خانم میزل شگفت‌انگیز)
کریستن دانست (On Becoming a God in Central Florida)
ناتاشا لیون (عروسک روسی)
فیبی والر بریج (فلی‌بگ)

بهترین مینی سریال یا فیلم تلویزیونی: چرنوبیل (اچ.بی.او)
این هم یکی از جوایز قابل پیش‌بینی بود. مینی سریال «چرنوبیل» امسال بسیار مورد توجه قرار گرفت. مینی سریالی درباره‌ی فاجعه‌ی انفجار رآکتور هسته‌ای چرنوبیل و این که چه‌طور مقامات شوروی می‌خواستند روی آن سرپوش بگذارند و باعث چه بحران‌های محیط زیستی وحشتناکی حتی تا همین امروز شده است.

نامزدهای بهترین سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی
Catch-22 (هولو)
چرنوبیل (HBO)
Fosse/Verdon (اف.ایکس)
بلندترین صدا (شوتایم)
باورنکردنی (نتفلیکس)

بهترین بازیگر زن مینی سریال یا فیلم تلویزیونی: میشل ویلیامز (Fosse/Verdon)
مینی سریالی هشت قسمتی درباره‌ی باب فاسی، کارگردان بزرگ فیلم‌های موزیکالی مانند «کاباره» و «all that jazz» و رابطه‌ی او با یکی از بهترین رقصنده‌های برادوی که نقش‌اش را میشل ویلیامز بازی می‌کند. میشل ویلیامز اولین کسی بود که درباره‌ی حق و حقوق زنان صحبت کرد. او به نقش زنان در انتخابات و رای دادن‌شان اشاره کرد و گفت به کسی رای بدهید که کاری کند کشور بیشتر شبیه ما شود. حرف‌های ویلیامز به شدت مورد تشویق مخاطبان قرار گرفت.

نامزدهای بهترین بازیگر زن سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی
کاتلین دیور (باورنکردنی)
جویی کینگ (بازی/ The Act)
هلن میرن (کاترین کبیر)
مریت ویور (باورنکردنی)
میشل ویلیامز (Fosse/Verdon)

بهترین بازیگر مرد مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی: راسل کرو (بلندترین صدا)
حنیفر انیستون و ریس ویترسپون جایزه‌ی این بخش را به راسل کرو دادند که در مراسم حضور ندارد. او در استرالیاست تا به خاطر آتش‌سوزی از خانواده‌اش حمایت کند. جنیفر انیستون تاکید می‌کند که اتفاقی که در استرالیا افتاده بر اثر تغییرات جوی کره‌ی زمین است که براساس واقعیت‌های علمی باید کاری برای آن انجام بدهیم آن هم خیلی زود!

نامزدهای بهترین بازیگر مرد سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی
کریستوفر آبوت (Catch-22)
ساشا بارون کوهن (جاسوس)
راسل کرو (بلندترین صدا/ The Loudest Voice)
جارد هریس (چرنوبیل)
سام راکول (Fosse/Verdon)

بهترین بازیگر زن مکمل سریال، مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی: پاتریشیا آرکت (The Act)
جیسون موموآ با چهره‌ و لباس عجیب و غریب برای دادن جایزه روی سن آمد. این ششمین نامزدی پاتریشیا آرکت در مراسم گلدن گلوب است و آخرین‌بار برای فیلم «پسربچگی» جایزه‌ی گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن را در بخش سینما گرفت. این سومین جایزه‌ی گلدن گلوب آرکت است. پاتریشیا آرکت اولین کسی بود که به توییت ترامپ علیه ایران اشاره کرد که می‌خواهد ۵۲ نقطه‌ی ایران از جمله نقاط فرهنگی را مورد حمله قرار بدهد. او به آتش‌سوزی استرالیا هم اشاره کرد و گفت بعدتر که به عقب برگردیم و پنج ژانویه ۲۰۲۰ را ببینیم می‌بینیم که آمریکا می‌خواست جنگ شروع کند و دوباره جوانان را به آن سر دنیا بفرستد.

نامزدهای بهترین بازیگر زن مکمل سریال، سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی
پاتریشیا آرکت (The Act)
هلنا بونهام کارتر‌ (تاج)
تونی کولت (باورنکردنی)
مریل استریپ (دروغ‌های کوچک بزرگ)
امیلی واتسون (چرنوبیل)

بهترین بازیگر مرد مکمل سریال، مینی‌سریال یا فیلم تلویزیونی: استالن اسکارسگارد
سوفیا ورگارا جایزه‌ی اسکارسگارد را برای مینی‌سریال تحسین‌شده‌ی «چرنوبیل» داد. اسکارسگارد گفت آن‌قدر از برنده شدنش مطمئن بوده که پیش از این از همه تشکر کرده است. او از گوریمورش تشکر ویژه کرد که در «چرنوبیل» برایش ابروهای مصنوعی پهنی درست کرده بود و به حرفی از میلوش فورمن اشاره کرد که سال‌ها قبل به او گفته بود: «استالن من کلی فیلم از تو می‌بینم اما هیچ‌وقت قیافه‌ات را به یاد نمی‌آورم.» اسکارسگارد معتقد است این اتفاق به این دلیل می‌افتاد که او ابرو نداشته است!

نامزدهای بازیگر مرد مکمل سریال، سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی
آلن آرکین (متد کامینسکی)
کیران کالکین (موفقیت)
اندرو اسکات (فلی‌بگ)
استالن اسکارسگارد (چرنوبیل)
هنری وینکلر (بری)

بهترین سریال درام: موفقیت
امسال سریال «موفقیت» نامزد سه جایزه‌ی گلدن گلوب شده بود. این سریال داستان یک خانواده‌ی آمریکایی است و فصل سوم آن سال ۲۰۲۰ روی آنتن می‌رود.

نامزدهای بهترین سریال درام
دروغ‌های کوچک بزرگ (اچ.بی.او)
تاج (نتفلیکس)
کشتن ایو (بی.بی.سی آمریکا)
شوی صبحگاهی (اپل تی.وی پلاس)
موفقیت (اچ.بی.او)

بهترین بازیگر مرد سریال درام: برایان کاکس (موفقیت)
بعد از برنده شدن جایزه‌ی بهترین سریال درام حالا جایزه‌ی برایان کاکس، هنرپیشه‌ی کهنه‌کار و با سابقه که ۶۰ سال است در این حرفه حضور دارد، موفقیت این سریال را در گلدن‌ گلوب تضمین کرد. کیت هرینگتون بازنده‌ی بزرگ بود که برای بازی در نقش جان اسنو برای آخرین فصل «بازی تاج و تخت» نامزد دریافت جایزه شده بود.

نامزدهای بهترین بازیگر مرد سریال درام
برایان کاکس (موفقیت)
کیت هرینگتون (بازی تاج و تخت)
رامی مالک (آقای روبات)
توبیاس منزیس (تاج)
بیلی پورتر (ژست)

بهترین بازیگر زن سریال درام: الیویا کولمن (تاج)
همین سال گذشته بود که الیویا کولمن در بخش سینما برای فیلم «سوگلی» برنده‌ی جایزه‌ی گلدن گلوب شد. امسال سال بازیگران انگلیسی از جمله فیبی والر بریج و الیویا کولمن است.

نامزدهای بهترین بازیگر زن سریال درام
جنیفر انیستون (شوی صبحگاهی)
الیویا کولمن (تاج)
جودی کومر (کشتن ایو)
نیکول کیدمن (دروغ‌های کوچک بزرگ)
ریس ویترسپون (دروغ‌های کوچک بزرگ)

جایزه یک عمر دستاورد هنری در تلویزیون: الن دی‌جنرس
جایزه‌ی کارول برنت به الن دی‌جنرس کمدین بزرگ تلویزیونی و مجری برنامه‌ی پرطرفدار «شوی الن دی‌جنرس» رسید که از سال ۲۰۰۳ پخش می‌شود. دی‌جنرس متولد ۱۹۵۸ در آمریکاست و قبل از این که روی صحنه بیاید فیلمی از کارنامه‌ی هنری پربار او پخش شد. او مجری اسکار بود و در حقیقت سنت سلفی گرفتن را دی‌جنرس در سرتاسر جهان مد کرد وقتی با بردلی کوپر و سایر نامزدهای اسکار سلفی گرفت.

این کمدین بزرگ در انیمیشن‌ها صداپیشگی کرده است و با اظهار نظر عمومی درباره‌ی این که همجنس‌گراست سال‌ها پیش جنجال زیادی به پا کرد.

او هم صحبت‌هایش را با همدردی با مردم استرالیا شروع کرد که جنگل‌هایشان دچار آتش‌سوزی شده است و حیوانات‌شان در معرض خطر قرار دارند. دی‌جنرس گفت که می‌خواهد سریع حرف‌هایش را بزند ولی یادش آمد که این جایزه‌ی افتخاری است و او هر چه‌قدر دلش بخواهد صحبت می‌کند و کسی او را از روی سن پایین نمی‌آورد. بعد دوباره گفت که می‌خواهد سریع چند کلمه بگوید اما از سال ۱۹۵۸ شروع کرد که چه‌طور در بیمارستان به دنیا آمده و به سیت‌کام‌هایی (سریال‌های کمدی کوتاه) که بازی کرده اشاره کرد و این که چه‌طور بعد از این که مجری تاک شو شد خودش را پیدا کرد. شوخی‌های دی‌جنرس روی سن با حضار روبه‌رو شد.

الن دی‌جنرس به نام کارول برنت اشاره کرد و گفت که هر کسی در تلویزیون چهره‌ای دارد که خودش را به او مرتبط می‌داند. کارول برنت هر هفته در تلویزیون بود و هیچ‌وقت مخاطبانش را ناامید نمی‌کرد و واقعا بامزه بود. برنت یکی از اسطوره‌های کمدی است که به عنوان اولین زن جوایز زیادی را در بخش کمدی دریافت کرده. زنی که شانزده بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده و پنج بار هم این جایزه را دریافت کرده است. او برنده شش جایزه امی و دوازده جایزه انتخاب مردمی است.

دی‌جنرس به لوسیل بال و بقیه‌ی چهره‌های تلویزیونی هم اشاره کرد که الهام‌بخش او بودند برای کسی که امروز به آن تبدیل شده.

 

منبع: دیجی کالا مگ

2945 - احمد شاهوند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت