New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  تازه‌ترین خبر از وضعیت سلامتی غلامرضا موسوی در بیمارستان

arrow  مهدی هاشمی: اگر بازیگر نمی‌شدم دوست داشتم راننده ترانزیت شوم

arrow  عفو بعد از ۲۰ سال؛ حاتمی‌کیا واسطه آزادی ۴ هواپیماربا شد/ پایان متفاوت «ارتفاع پست»

arrow  «حسین آرتیست» سینما درگذشت

arrow  رخشان بنی اعتماد: من جزو شیفتگان سینما نبودم

arrow  آزاده نامداری درگذشت

arrow  پرویز پورحسینی بازیگر سرشناس سینمای ایران بر اثر کرونا درگذشت

arrow  کامبوزیا پرتوی کارگردان و فیلم نامه نویس سینمای ایران بر اثر کرونا درگذشت

arrow  «آنتونیا شرکا» عضو هیات انتخاب نماینده ایران برای اسکار: امیدی به موفقت «خورشید» ندارم/ انتخاب اولم بی‌تردید «خانه پدری» کیانوش عیاری بود

arrow  «جورج کلونی»: تشویق مردم برای رفتن به سینما نیرنگ‌بازانه است

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

تجلیل خانه سینما از عوامل «فروشنده»؛

اصغر فرهادی به دیدن کیارستمی رفت/ تیشه بر سینمای ایران نزنیم

:: 11 خرداد 1395  6:37:29 PM  ::

اصغر فرهادی

اصغر فرهادی

 

سی نت: مراسم تجلیل از اصغر فرهادی برنده جایزه بهترین فیلمنامه شصت و نهمین جشنواره فیلم کن در خانه سینما برگزار شد و فرهادی اعلام کرد که قبل از حضور در مراسم به دیدار عباس کیارستمی رفته است.

عصر امروز سه شنبه ۱۱ خرداد مرداد مراسم تجلیل از عوامل فیلم «فروشنده» به دلیل موفقیت در جشنواره فیلم کن در محل خانه سینما برگزار شد.

اصغر فرهادی و شهاب حسینی ساعتی قبل از این مراسم به دیدار عباس کیارستمی کارگردان دارای نخل طلای کن رفته بودند و فرهادی پس از این دیدار به مراسم آمد و شهاب حسینی طبق گفته کامران ملکی مجری مراسم به دلیل مشغله ای که برای وی پیش آمد فرصت حضور در این مراسم را نیافت. ترانه علیدوستی دیگر بازیگر فیلم نیز در دقایق پایانی مراسم خود را به خانه سینما رساند.

رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما پیش از ورود اصغر فرهادی به خانه سینما که با تاخیر صورت گرفت پشت میکروفن رفت و درباره سینمای فرهادی و جوایزی که فیلم «فروشنده» در جشنواره کن دریافت کرده است، سخن بگوید.

میرکریمی: سینمای ایران بسیار مظلومانه مورد حمله کوته نظران است

وی در این باره گفت: ما فیلم می سازیم و پای حاشیه هایش هم می ایستیم. من به عنوان کسی که امسال در جشنواره کن حاضر بودم و به خودم سختگیری کردم تا ۳۰ فیلم جشنواره را ببینم می گویم که سینمای ایران بسیار مظلومانه مورد حمله کوته نظرانی است که آن را متهم به سیاه نمایی می کنند.

میرکریمی ادامه داد: اصولا فستیوال های سینمایی جایی برای فیلم هایی است که نقدهای اجتماعی دارند. در ذات تمام این فیلم ها نقدی هست و همین مساله این فیلم ها را هنری می کند. به طور مثال جایزه نخل طلای امسال کن به فیلم کن لوچ اختصاص پیدا کرد که یک بیانیه آشکار علیه نظام سرمایه داری در کشور انگلیس است. در این فیلم درباره خرد شدن مظلوم ها در این نظام سرمایه بیانیه صادر می شود. اگر این سیاه نمایی نیست پس باقی فیلم ها هم سیاه نمایی نیست. فیلم دیگری از آمریکا در این جشنواره حضور داشت که درباره سرگشتگی نسل جوان آمریکایی بود و آنها را در به انتهای خط رسیدن نشان می داد و حتی کورسوی امیدی هم در این فیلم نبود. من نمی گویم که این مزیت فیلم است که امیدی در آن نباشد اما فیلم خوش ساختی بود که در جشنواره هم مطرح شد.

چسباندن برچسب های سیاه نمایی به این فیلم ها تنگ نظرانه است

مدیرعامل خانه سینما در ادامه با اشاره به فیلم «فروشنده» گفت: من فیلم آقای فرهادی را در جشنواره دیدم و شهادت می دهم فیلم اصغر فرهادی فیلمی شریف و اخلاق گرا است و در همان بستر فکری این فیلمساز به شکلی روانکاوانه به شخصیت هایی می پردازد که در بسترهای اجتماعی دچار واکنش می شود. ضمن اینکه تایید می کنم اعتراض هنرمند نشان دهنده هوشیاری وی است و چسباندن برچسب های سیاه نمایی به این فیلم ها تنگ نظرانه است.

در این لحظه با ورود اصغر فرهادی به سالن اجتماعات، بحث میرکریمی که مایل بود درباره خانه سینما نیز سخنانی بگوید قطع شد.

در ادامه حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صحبت درباره فیلم فرهادی پشت میکروفن قرار گرفت و گفت: بنده به عنوان یک ایرانی چندین بار شادی ام را از این افتخار برای سینمای ایران اعلام کرده ام و اینجا هم مجددا اعلام می کنم.

وی با اشاره به تغییر و تحولاتی که در ساختمان خانه سینما رخ داده است، افزود: احساس می کنم حال و هوای سینما هم این روزها مثل خانه سینما است و فیلم ها را که می بینم در داخل و خارج مورد استقبال مردم قرار می گیرد یاد همین تحول در خانه سینما می افتم.

ایوبی: سینمای ایران پروژه ایران هراسی دشمنان را خنثی می کند

ایوبی خطاب به سیاسیون عنوان کرد: می خواهم خطاب به دوستانم در عرصه سیاست مطلبی را عرض کنم و آن اینکه رقیبانمان در منطقه این روزها تلاش های بسیاری برای ایران هراسی می کنند، هزینه های گزاف می پردازند تا رسانه ها و سیاستمداران را بخرند و کشوری مثل عربستان هزینه می کند تا نام ایران به سربلندی نرسد. آنها، ایران را کشور تروریسم معرفی می کنند ولی احساس من در شبی که فیلم اصغر فرهادی به نمایش در آمد و شور و شعف و استقبال را از این فیلم می دیدم این بود که چقدر ما باید هزینه کنیم تا چنین چهره ای از ایران را به جهان نشان دهیم.

ایوبی ادامه داد: ما در سال گذشته ۳۷۰ جایزه دریافت کردیم و این یعنی اینکه هر روز سینماگران ایرانی در جشنواره های مختلف یک جایزه گرفتند و این یعنی اینکه هر روز مقاله های متعددی درباره فرهنگ و سینمای ایران نوشته شده است. ما چقدر باید هزینه می کردیم تا این همه درباره ایران خوب بنویسند. جا دارد از آقای فرهادی به عنوان یک ایرانی که این افتخار را کسب کرده تشکر شود و اینکه این جایزه مال همه سینمای ایران است و حتی مردم احساس می کنند این جوایز متعلق به خودشان است.

آسمان هر کشوری به ستاره هایش در عرصه های فرهنگی دینی و علمی نیاز دارد

رییس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه مردم ستاره هایشان را دوست دارند و باید ستاره داشته باشند، گفت: آسمان هر کشوری باید ستاره باران باشد. نخواهیم ستاره ها نباشند یا سقوط کنند. هر آسمان صافی بدون ستاره دیدنی نیست حالا می تواند ستاره های علم و فرهنگ باشد یا هنر و دین.

ایوبی در پایان گفت: فکر می کنم در مجموع اتفاق های بزرگی برای سینما رخ داده است حاشیه و بخل و حسد همیشه هست اما دولت و ملت در برابر این رخداد بسیار خوب برخورد کردند.

کیمیایی: اصغر فرهادی زندگی را خوب می شناسد

در ادامه مراسم مسعود کیمیایی کارگردان باتجربه برای تجلیل از سینمای فرهادی و تبریک به وی در جایگاه حاضر شد و گفت: اصغر فرهادی کارش را از ۱۳ سالگی و با ساخت فیلم نگاتیو شروع کرد که اتفاقا فیلم خوبی هم شد. او در تئاتر و تلویزیون هم نویسندگی و کارگردانی کرد و همه اینها با هم هم پوشانی داشت تا اینکه به ساخت فیلم های چندگانه درخشان درباره زندگی روی آورد. اصغر فرهادی زندگی را خوب می شناسد و کارش را خوب بلد است. سینمای او شاعرانه است و آدم هایی که در فیلم هایش می سازد منحصر به فرد هستند. در خیلی از لحظه ها، فیلم هایش تکان دهنده است. او می تواند شاعر زندگی باشد.

وی ادامه داد: سینمای ایران گذشته ای دارد، سینمایی که روزگار سختی پشت سر گذاشت و بزرگ شد تا به اصغر فرهادی رسید و اصغر فرهادی هم بزرگ خواهد شد برای آیندگان. در گذشته وحشت داشتند از اینکه فیلم های ما را به فستیوال ها بفرستند و ما فرصت دیده شدن در سطح جهانی را نداشتیم.

اصغر شاهوردی هم آمد

در ادامه اصغر شاهوردی صدابردار سینمای ایران که سال هاست در بستر بیماری است و مدتها است در هیچ محفلی حاضر نبوده با ویلچر روی صحنه آمد تا با زبان بی زبانی از اصغر فرهادی قدردانی کند.

سعید عقیقی به نمایندگی از کانون نویسندگان سخنران بعدی مراسم بود که درباره جایزه فیلمنامه برای اصغر فرهادی در جشنواره کن گفت: در طول سال ها زیاد این جمله تکرار شده که مشکل سینمای ایران مشکل فیلمنامه است در حالی که مشکل اصلی سینمیا ما استراتژی و شرایط تولید است چون ما می بینیم که فیلمنامه هایمان در جشنواره های درجه یک دنیا جایزه بهترین فیلمنامه را می گیرند. اگر شناخت سینما را به عنوان یک اصل بدانیم باید بگوییم که اصغر فرهادی توانسته یک تطبیقی بین فیلمنامه نویسی کلاسیک و شرایط جامعه ایرانی بوجود بیاورد و راه حل هایی را در درام بدهد.

اصغر فرهادی به دیدن عباس کیارستمی رفت

در ادامه اعضای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان لوح سپاس خود را به اصغر فرهادی اهدا کردند و اصغر فرهادی به عنوان آخرین سخنران مراسم گفت: از تاخیرم عذرخواهی می کنم. به عیادت آقای کیارستمی رفته بودم و مدت طولانی پیش ایشان بودم. خبر خوش اینکه ایشان حالشان خوب است و به زودی کارشان را شروع می کند. در کنار همدیگر کار اخیرشان را هم دیدیم و شگفت زده شدم از اینکه با این بیماری همه حرفشان از سینما، عکس و موسیقی است.

وی ادامه داد: من با دیدن فیلم هایی عاشق سینما شدم که بسیاری از سازندگانش در همین مراسم حضور دارند. حس من این است که این احترامی است به یک سینما که چندین دهه پیش فیلم های شاخصی چون «گاو» را ساخته است که اگر امروز ساخته شده بود می توانست نخل طلا بگیرد و فیلم های دیگری از جمله فیلم های کیارستمی که نخل طلا را بردند.

فرهادی با اشاره به سابقه حضورش در کشورهای دیگر بیان کرد: من به واسطه سفرهایم تحقیقات زیادی کرده ام، سینمای ایران بدون شک یکی از ۵ سینمای برتر جهان است و حتی کسی مانند جیم جارموش می گوید کشور ایران، باغ سینما است. کسی مثل او تعارف ندارد حالا اینجا عده قلیلی تیشه برداشته اند و مدام بر سر سینما می زنند و می خواهند همه فیلم ها و نگاه ها شکل هم باشد. زیبایی این سینما به همین تنوعش است.

کارگردان فیلم «جدایی» با اشاره به اینکه همان زمان که کیارستمی نخل طلای کن را برد عده ای بدترین برخوردها را با این کارگردان شاخص داشتند، توضیح داد: زدن برچسب سیاه نمایی به فیلم های ایرانی ناشی از خودباختگی و خودشیفتگی، از سر جهل و نبود اعتماد به نفس است و متاسفانه عده ای که با این الفاظ سینمای ایران را می زنند ارتزاقشان از جهالت است.

برنده جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن ادامه داد: در حالی که غربی ها در حسرت سینمای ایران هستند و به هنر ایران احترام می گذارند ولی عده ای در داخل سینمای ایران را می زنند. این همه سال در رسانه ها شعار غرب ستیزی می دهند اما تا می خواهند الگویی نام ببرند از غرب یاد می کنند. عده ای دنبال این هستند که سینمای ما شبیه هالیوود شود که اگر قرار بود اینگونه باشد پس چرا انقلاب کردیم. ما سینما را به دو قسمت تبدیل کردیم، قبل از انقلاب و بعد از انقلاب که به نظرم هر دوی آنها در یک امتداد هستند. بحث دیگر درباره سیاه‌نمایی است که سال‌های سال است که این حرف گریبان سینماگران را گرفته ولی به نظرم این حرف ها برای تخطئه سینما استفاده می‌شود.

فرهادی در پایان تاکید کرد: سال‌هاست تصمیم گرفته‌ام وارد حاشیه نشوم، اما برای همکارانم این صحبت‌ها را انجام دادم و باید حرمت آنها جدا از نقد حفظ شود.

 

منبع: مهر

2588 - فائز حسینی

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

فروشنده - Forooshandeh        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

اصغر فرهادی        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت