New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  25 آذر تاریخ انتشار نسخه DVD فیلم Tenet ساخته جدید کریستوفر نولان/ فروش 350 میلیون دلاری در سینماهای سراسر جهان بدون اکران در لس آنجلس و نیویورک به دلیل کرونا

arrow  کرونا «شورای صنفی نمایش» را برای دو هفته تعطیل کرد

arrow  آغاز اکران آنلاین «سراسر شب» از امروز دوشنبه سوم آذرماه

arrow  «ناگهان درخت» اکران آنلاین می‌شود

arrow  سینماهای چین پس از ۶ ماه بازگشایی می شوند

arrow  جدیدترین آمار فروش سینمای نیمه جان ایران: «شنای پروانه» دو میلیارد و 196 میلیون تومان/ «خوب، بد، جلف۲: ارتش سری» یک میلیارد و 75 میلیون تومان/ «زن‌ها فرشته‌اند 2» 30 میلیون تومان

arrow  «بی صدا حلزون» پروانه نمایش گرفت

arrow  یک آمار امیدوارکننده و یک حسرت؛ فروش ۴میلیاردی ۲ فیلم پیشتاز اکران آنلاین/ خبری از آمار شفاف نیست!

arrow  اکران فیلم جدید «نولان» به تعویق افتاد/ سایه شوم کرونا همچنان بر سر سینماهای جهان

arrow  سینماهای پکن تعطیل می‌مانند

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

بیانیه سازندگان 6 فیلم تحریمی در جشن اکران «پل‌چوبی»/ «آمران و مشاوران تحریم استعفا کنند»

:: 10 شهریور 1392  10:59:48 AM  ::

مانی حقیقی، فریدون جیرانی، مرتضی شایسته، سید جمال ساداتیان و مصطفی شایسته در جشن اکران فیلم های تحریمی حوزه هنری

مانی حقیقی، فریدون جیرانی، مرتضی شایسته، سید جمال ساداتیان و مصطفی شایسته در جشن اکران فیلم های تحریمی حوزه هنری

 

سی نت: جشن اکران آخرین فیلم تحریمی حوزه هنری با حضور شش فیلمساز که فیلم‌هایشان تحریم شده در موزه سینما برگزار شد.

سازندگان شش فیلم تحریم شده از سوی حوزه هنری که سال گذشته نمایش فیلم‌هایشان با مشکل مواجه شد، عصر شنبه 9 شهریور ماه در موزه سینما گرد هم آمدند تا به این شکل و در کنار سینماگران دیگر آغاز نمایش فیلم «پل چوبی» را به عنوان آخرین فیلم تحریم شده از سوی حوزه هنری جشن بگیرند.

در این مراسم، مهدی‌کرم‌پور (کارگردان پل چوبی) در سخنان کوتاهی گفت: این جشن برای نمایش آخرین فیلم تحریمی حوزه هنری و نیز اولین فیلم نمایش داده شده در دولت یازدهم است.

او سپس از غلامرضا موسوی، فریدون جیرانی، مرتضی و مصطفی شایسته، مانی حقیقی و علی سرتیپی و سیدجمال ساداتیان دعوت کرد تا به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان‌های فیلم‌های تحریم شده «من مادر هستم»، «من همسرش هستم»، «پل چوبی» و «پذیرایی ساده»، «برف روی کاج‌ها» روی سن حضور داشته باشند تا بیانیه‌ای را به نمایندگی از آنها قرائت کند.

کرم‌پور همچنین تاکید کرد این بیانیه از سوی عبدالرضا کاهانی کارگردان «بی‌خود و بی‌جهت» نیز هست.البته عبدالرضا کاهانی به دلیل این که خارج از کشور به سر می‌برد در این مراسم حضور نداشت.

در این مراسم، هنرمندان دیگری از جمله مهناز افشار، علیرضا رئیسیان، علی معلم، ابوالحسن داوودی، حسن فتحی، مسعود جعفری‌جوزانی، بیتا منصوری، جعفر صانی‌مقدم، محمدرضا عرب، مهراوه شریفی‌نیا، اسدالله نیک‌نژاد و... حضور داشتند.


متن بیانیه قرائت شده از سوی سازندگان شش فیلم تحریمی نیز بدین شرح است:

«یک سال پیش، در روزهای آخر تابستان 1391، مدیران حوزه هنری مرتکب اشتباه بزرگی شدند. طی اقدامی بی‌منطق، تنگ‌نظرانه و غیرقانونی تصمیم گرفتند شش فیلم از تولیدات سینمای ایران را تحریم و از اکران آنها در سینماهای خود ممانعت کنند.

تک تک این شش فیلم به شکلی قانونی و حرفه‌ای تولید شده بودند. هر شش فیلم پروانه ساخت و نمایش داشتند و سازندگانشان برای اهل سینما چهره‌هایی آشنا بودند، اما مدیران حوزه به تحریم این فیلم‌ها اکتفا نکردند. آنها هم به شکل علنی در مطبوعات و رسانه‌ها و هم در پشت درهای بسته و از خلال رایزنی‌های متعدد، اقدام به پرونده‌سازی علیه این فیلم‌ها کردند. گفتند این فیلم‌ها ضداخلاقند و نباید دیده شوند. گفتند مردم به آنها پشت خواهند کرد. گفتند مجوزی که به این فیلم‌ها داده شده باید پس گرفته شود. آنها حتی شایعه لغو این مجوزها را منتشر کردند و به این عملکرد خود مفتخر بودند.

تنها وجه مشترک سازندگان این شش فیلم حضور آثارشان در لیست سیاه حوزه هنری بود. این لیست شامل طیف وسیعی از سینماگران می‌شد و به شیوه‌ای طراحی شده بود که مانع شکل‌گیری هر گونه اتحاد معنادار بین این فیلمسازان بشود اما این اتحاد در اوج ناباوری مدیران حوزه شکل گرفت و تا یک سال بعد تا به امروز، همچنان پایدار مانده است. اعضای این گروه دست به دست هم دادند، در مقابل یکی از بزرگترین هجمه‌ها علیه تولیدات فرهنگی این کشور ایستادگی کردند و تک تک فیلم‌هایشان را با موفقیتی چشمگیر به نمایش عمومی در آوردند.

امروز ما اکران عمومی ششمین فیلم از فیلم‌های تحریم شده توسط حوزه هنری را جشن می‌گیریم. خوشحالیم که ثابت کردیم که اراده صنفی سینماگران این کشور تا این حد مقتدرانه و تاثیرگذار است. خوشحالیم که ثابت کردیم مدیران غیرحرفه‌ای در مقابل عزم هنرمندان چاره‌ای جز تسلیم ندارند. خوشحالیم که ثابت کردیم قانون‌مداری و صبوری اهل فرهنگ موجب سرافکندگی عناصر خودرای می‌شود.

ما ماموریتی را که یک سال پیش به عهده گرفتیم، امروز به پایان می‌بریم اما همچنان نگرانیم. نگرانیم که اتفاقات سال گذشته درس عبرتی کافی برای مدیران حوزه هنری و دیگر مدیران عرصه فرهنگ نشده باشد. به این دلیل برآیند تجربیات این حرکت صنفی موفق را در قالب پنج درخواست مشخص ارائه می‌کنیم:

1-ما خواستار استعفای دسته‌جمعی آمران و مشاوران این تحریم در حوزه هنری هستیم. مسئولان این اقدام ضدفرهنگی طی این سال‌ها نشان داده‌اند که ظرفیت صیانت و مدیریت در عرصه فرهنگ را ندارند. دوران موسوم به تدبیر و امید، دوران خداحافاظی با استبداد فرهنگی است. استعفای این آقایان از نظر ما اولین گام در راه ایجاد اعتقاد دوباره بین سینمای ایران و حوزه هنری است. در ادامه از مدیر آتی سازمان تبلیغات اسلامی تقاضا می‌کنیم به هنگام انتصاب مدیران حوزه، خاطره تلخ شکست مدیران فعلی را در ذهن‌شان مرور کنند و تاریخ را تکرار نکنند.

2-از مدیران و مسئولان صنفی که در قبال این تحریم سکوت کردند و ما را تنها گذاشتند، می‌خواهیم که از فعالیت‌های صنفی در حوزه سینما کناره‌گیری کنند. شما نماینده صنفی ما بودید اما در سخت‌ترین دوران به ما پشت کردید و از دفاع علنی از حقوق ما سرباز زدید. شما به نفس مفهوم صنف‌گرایی خیانت کردید و دیگر نمی‌توانید نماینده صنف ما باشید.

3- از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت محترم سینمایی تقاضا می‌کنیم که به هنگام مشاوره با مدیران حوزه هنری و کسانی که خود را به عنوان مدیران اصناف سینما معرفی می‌کنند، مفاد کلیدی این بیانیه را در نظر بگیرند. اعتماد بدنه سینمای ایران از این دو گروه سلب شده است.

4- بخش عمده‌ای از فعالیت‌های صنفی سازندگان این شش فیلم با دوران تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری همزمان بود. به این دلیل هرگونه اعتراض از جانب ما به عملکرد شهردار تهران در قبال مساله سینما آزادی می‌توانست موجب بروز سوءتفاهم شود. ما سکوت کردیم اما سکوت ما هرگز نشانه رضایت نبود. بارها و بارها از کانال‌های مختلف از شهردار محترم تهران جناب قالیباف و معاونان ایشان تقاضا کردیم تا به مساله سینما آزادی توجه کنند اما گویا توجه به خواسته‌های ما با برنامه‌های سیاسی ایشان سنخیتی نداشت و شکوایه‌های ما بی‌جواب ماند.

از شهردار آینده و همچنین از اعضای جدید شورای شهر تقاضا داریم اجازه ندهند سینماهای شهرداری تهران که سرمایه‌های عمومی شهروندان تهران هستند، به عنوان اهرمی برای پیشبرد اهداف سیاسی جناح‌ها به کار گرفته شود. حوزه هنری ظرفیت مدیریت سینماهای کشور و به خصوص سینما آزاد را ندارد. این سینماها باید از حوزه هنری پس گرفته شوند و توسط مدیران مدبر اداره گردند.

5- در سال گذشته ما برای جبران خسارتی که سوءمدیریت حوزه هنری بر سرمایه ما وارد کرده بود، شکایتی حقوقی علیه مدیران حوزه تنظیم کردیم اما روند این شکایت پس از مذاکراتی که بین سازمان سینمایی و حوزه هنری انجام گرفت، برخلاف میل ما بدون اطلاع ما به مصالحه و توقف منجر شد. ما از وزیر محترم ارشاد و معاونت محترم سینمایی تقاضا می‌کنیم تا این پرونده را بازگشایی کرده و به شکایات قانونی ما از حوزه هنری رسیدگی کنند.

در پایان وظیفه خود می‌دانیم که از همه سینماگران، منتقدان، خبرنگاران و از همه مهم‌ترین سینمادوستان عزیزی که در این مسیر پر افت و خیز در کنار ما ماندند، از اکران هر شش فیلم ما استقبال کردند و صدای اعتراض ما را بلندتر و رساتر از آنچه می‌شد تصور کرد، همه جا منعکس کردند، صمیمانه تشکر کنیم. ما بدون حمایت و دلگرمی شما به اینجا نمی‌رسیدیم. هر یک از ما گلی را در دروازه حوزه هنری کاشتیم و بازی را شش بر صفر بردیم اما همه پاس‌های گل را شما دادید. از تک تک شما ممنونیم. با شما عهد می‌بندیم که در آینده با همین اقتدار و سربلندی علیه مدیریت خودسرانه در حوزه فرهنگ کنار شما باشیم.

 

عکس های مرتبط:

مهناز افشار، فریدون جیرانی و مرتضی شایسته در جشن اکران فیلم های تحریمی حوزه هنری

مهناز افشار، فریدون جیرانی و مرتضی شایسته در جشن اکران فیلم های تحریمی حوزه هنری

 

منبع: ایسنا

10443 - محسن آزاددل

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

پل چوبی - Pol-e Choobi        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت