New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  تازه‌ترین خبر از وضعیت سلامتی غلامرضا موسوی در بیمارستان

arrow  مهدی هاشمی: اگر بازیگر نمی‌شدم دوست داشتم راننده ترانزیت شوم

arrow  عفو بعد از ۲۰ سال؛ حاتمی‌کیا واسطه آزادی ۴ هواپیماربا شد/ پایان متفاوت «ارتفاع پست»

arrow  «حسین آرتیست» سینما درگذشت

arrow  رخشان بنی اعتماد: من جزو شیفتگان سینما نبودم

arrow  آزاده نامداری درگذشت

arrow  پرویز پورحسینی بازیگر سرشناس سینمای ایران بر اثر کرونا درگذشت

arrow  کامبوزیا پرتوی کارگردان و فیلم نامه نویس سینمای ایران بر اثر کرونا درگذشت

arrow  «آنتونیا شرکا» عضو هیات انتخاب نماینده ایران برای اسکار: امیدی به موفقت «خورشید» ندارم/ انتخاب اولم بی‌تردید «خانه پدری» کیانوش عیاری بود

arrow  «جورج کلونی»: تشویق مردم برای رفتن به سینما نیرنگ‌بازانه است

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

طعنه های جسورانه کاهانی به مدیران سابق سازمان سینمایی

عبدالرضا کاهانی: شمقدری و سجادپور برای فیلمهای قبلی خیلی زحمت کشیدند!/ به جایی آمدم که ساخت فیلم مجوز نخواهد!

:: 23 دی 1392  12:28:35 PM  ::

عبدالرضا کاهانی

عبدالرضا کاهانی

 

سی نت: عبدالرضا کاهانی از جمله فیلمسازانی است که به دلیل رفتارهای مدیران سینمایی دوره قبل با مشکلاتی مواجه شد، به طوری که چالش ها و جدل هایشان شکلی صریح پیدا کرد و حتی مجادله های لفظی هر دو طرف در رسانه ها منعکس شد.به گزارش شبکه ایران معمول شده بود که هر جا بحث ممیزی پیش می آمد، فیلمی از کاهانی در آن فهرست جای می گرفت و نکته جالب هم این بود که این فیلمساز با تمام توان در برابر این شرایط ایستادگی می کرد. به هر شکل داستان به گونه ای پیش رفت که کاهانی از ایران رفت و مجبور شد مدتی از فضای هنری کشور دور بماند. اما حالاکه شرایط سینما عوض شده، لحن او هم در فراسوی مرزها تغییر کرده است. از لابه لای کلماتش در گفت وگو متوجه می شویم که او هم مثل هر فیلمسازی دوست دارد بدون «دردسر» فقط فیلم بسازد و به حیات فرهنگی خود ادامه دهد.

‌ فیلم جدیدتان با عنوان «وقت داریم حالا» کاملا در کشور فرانسه ساخته شده است، علتش چیست؟ آیا به علت موانع سازمان سینمایی دولت قبل بوده؟ چرا کشور فرانسه را انتخاب کردید؟

پس از فیلم «بی خود و بی جهت» شرایط برای کارکردن فراهم نبود و ترجیح دادم تجربه ای جدید در محیطی جدید کسب کنم؛ یک فیلم ساده و جمع وجور که شرایط ساختش راحت تر شکل بگیرد. چون برای ساخت یک فیلم با پروداکشن بزرگ در فرانسه لااقل سه سال زمان نیاز است، در حالی که هم من آدمی نیستم که سه سال برای ساخت یک فیلم صبر کنم و هم جنس فیلم هایم احتیاج به چنان پروداکشنی ندارد.

‌ به نظر می رسد شکل گیری فعالیت های فیلمسازی شما یکی از عجیب ترین نمونه هاست. در مدت کوتاه - سه سال - به شهرت رسیدید و عین حال فیلم هایتان با سانسور مواجه شدند. دو فیلم نخست تان اکران نشد و هریک از فیلم های بعدی تان دچار سرنوشت غمناک و دست کم پرتلاطم شدند. ظاهرا تنها فیلم خوش عاقبت تان «بیست» بود. به نظر شما چرا اینگونه است؟

خیلی دوست ندارم درباره گذشته حرف بزنم و فکر می کنم کسانی که سینما را به شکل جدی پیگیری می کنند، اطلاعات کافی دارند. اساسا دوری کوتاه مدت من از سینمای ایران برای جلوگیری از تنش بیشتر بود تا بتوانم در محیطی آرام و به دور از حاشیه فیلم بسازم. برای همین هم - با توجه به قصه - شهری کوچک در فرانسه را برای فیلمبرداری انتخاب کردم.

‌چرا آقایان سجادپور و شمقدری با شما و نوع فیلمسازی شما همراه نبودند. به طوری که این مساله کاملادر رسانه ها انعکاس پیدا کرده بود. تحلیل تان از این قضیه چیست؟
با خیلی از مسایل همراه نبودند، یکی هم من.

‌از اینکه حوزه هنری فیلم «بی خود و بی جهت» را در سالن های خود اکران نکرد و فیلمتان جزو شش فیلم تحریمی بود، چه تحلیلی دارید؟

اشتباه کردند. می توانستند در سود فروش فیلم شریک باشند.

‌ راستی اگر بار دیگر جایزه گرفتید به آقایان شمقدری و سجادپور تقدیم می کنید؟

آنها برای فیلم های قبلی خیلی «زحمت» کشیده بودند. جایزه های بعدی را باید به کسانی تقدیم کنم که برای فیلم های بعدی زحمت بکشند!

‌ الان که کلامدیران سازمان سینمایی عوض شده اند، تمایل بازگشت به ایران و فیلمسازی در کشور خودتان ندارید؟

من در سنی هستم که دوست دارم مرتب کار کنم. بنابراین به جایی آمدم که برای ساخت فیلم مجوز نخواهد. حالادوباره دلم برای مجوز تنگ شده و در صورت دریافت آن، فیلم جدیدم را بهار در ایران خواهم ساخت. ضمن اینکه ترجیح می دهم خیلی از این تعبیر «رفته اند» و «آمده اند» استفاده نکنم. به هرحال این هم برایم خوب و مفید بود که فیلمسازی در شرایطی متفاوت را تجربه کنم.

‌ درباره موضوع فیلم جدیدتان بگویید. چگونه توانستید تهیه کننده پیدا کنید؟

دوستانی داشتم که حاضر بودند به من کمک کنند تا فیلم بسازم. با توجه به شرایطی که در ایران داشتم، احساس کردم زمان مناسبی برای همکاری است. مساله را با آنها در میان گذاشتم و فیلم حامیان خوبی پیدا کرد و به سرعت وارد مرحله تولید شد.

‌اولین نکته درباره فیلم هایتان انتخاب عناوین است. انگار هیچ ربطی به موضوع فیلم ندارد. به نظرم این مساله از یک ذهنیت خاص برمی آید. چرا اسم های فیلم هایتان اینگونه است؛ «هیچ»، «اسب حیوان نجیبی است»، «بی خود و بی جهت» و...؟

البته اسم ها بی ربط نیست، ممکن است فقط در ظاهر بی ربط به نظر برسد که این هم به سلیقه من برمی گردد. معمولااسامی را از مکالمات ساده روزمره پیدا می کنم. در زبان محاوره سادگی وجود دارد و من هم سعی می کنم فیلم هایم ساده باشد.

‌ بازیگران فیلم «وقت داریم حالا» را چگونه انتخاب کردید؟

تست گرفتم. به یک دختر 17ساله فرانسوی نیاز داشتم و یک پسر 20ساله ایرانی. تا جایی که زمان داشتم، آدم های مختلفی را دیدم و در نهایت به گزینه های موردنظر رسیدم.

‌فیلمسازی در فرانسه برای یک خارجی چگونه است؟

به طور خلاصه می توانم بگویم فیلمسازی در فرانسه هم مثل همه جا سخت است و پروسه ای طولانی دارد. برای یک خارجی علاوه بر این موارد، مشکل در تسلط بر زبان و شناخت از فرهنگ هم هست.

‌معمولا فیلم هایتان به دلیل تصمیم گیری مسوولان با منع نمایش در جشنواره های خارجی مواجه شدند، این مساله تاثیری روی فیلم ساختن در خارج از کشور نداشت؟

طبیعی است که دوست داشته باشم فیلم هایم هر چه بیشتر دیده شود. من این حق را بعد از فیلم «بیست» دیگر نداشته ام. البته امیدوارم با ساختن این فیلم جبران مافات کرده باشم. وقتی شما برای نمایش خارجی فیلم ها محدود شوید، روابط هم محدود خواهد ماند.

‌ چه تعداد از عوامل فیلمتان ایرانی هستند؟

از ایران – به جز خودم و شیما منفرد که مثل همیشه تدوینگر فیلمم بود - فیلمبردارم (معین مطلبی) ایرانی است. این فیلمبردار جوان را به تازگی پیدا کرده ام و به کارش بسیار علاقه مندم. بعضی از دوستان ایرانی دیگری هم که در فرانسه داشتم به کمکم آمدند. در بخش تولید و پست پروداکشن همه عوامل فرانسوی بودند و البته برخی عوامل صحنه.

‌ پخش کننده فیلمتان چه کسانی هستند؟ و اساسا از نظر آنها فیلمتان ایرانی است یا فرانسوی؟ چون ظاهرا این موضوع برای فیلم هایی که خارج از کشور ساخته می شوند، در ایران به معضلی تبدیل شده است؛ همچون فیلم «گذشته» آقای فرهادی؟

در مورد پخش کننده می توانم بگویم که مشغول مذاکرات نهایی هستیم و البته فیلم هنوز آماده نشده که تحویلشان بدهیم. فیلم درواقع محصول ایران و فرانسه است، چون فیلم هم سرمایه گذار ایرانی دارد و هم حامیان فرانسوی.

‌ اولین اکران فیلمتان در کجا خواهد بود؟

نمی دانم. ظرف دو ماه آینده فیلم را تحویل خواهم داد و تمرکزم را به جای زمان و مکان اکران، متوجه فیلم بعدی ام خواهم کرد.

 

منبع: شرق

3166 - محسن آزاددل

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

عبدالرضا کاهانی        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت