New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  جزییات بازگشایی مجدد سینماوتئاتر/تغییر گروه شغلی بالاخره محقق شد

arrow  فروش پانصد میلیونی اکران نوروزی/ کدام فیلم پرمخاطب‌ترین بود؟

arrow  «تی تی» فیلم منتخب نویسندگان و منتقدان ماهنامه «برش های کوتاه» / شماره هفتم ماهنامه «برش های کوتاه» ویژه جشنواره سی و نهم فیلم فجر منتشر شد

arrow  اقتدار یک تیم موفق / اصغر فرهادی و بازیگرانش در جمع بهترین بهترین های دهه نود سینمای ایران به انتخاب شصت نویسنده و منتقد / ویژه نامه "بهترین های سینمای ایران در دهه نود" ماهنامه «برش های کوتاه» در صد صفحه منتشر شد

arrow  لیلا حاتمی، ترانه علیدوستی و فاطمه معتمدآریا، بهترین بازیگران زن دهه نود سینمای ایران / به انتخاب بیش از پنجاه نویسنده و منتقد ماهنامه «برش های کوتاه»

arrow  همه فیلم های متقاضی داوری می شوند / نمایش فیلم های نامزد دریافت جایزه برای اهالی رسانه و منتقدان با رعایت پروتکل ها / مشروع نشست خبری دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

arrow  سینما آفریقا تهران به پردیس 10 سالنه تبدیل می شود + کافه سینمای روباز

arrow  درخواست «خانه سینما» از تهیه‌کنندگان: همه پروژه‌ها را تعطیل کنید

arrow  انتشار گزارش عملکرد مالی هفت ماهه بنیاد سینمایی فارابی

arrow  بهترین بازیگران مرد دهه نود سینمای ایران معرفی شدند / به انتخاب پنجاه نویسنده و منتقد ماهنامه «برش های کوتاه»

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

در جلسه بررسی نظارت معنوی "یک خانواده محترم" مطرح شد:

اکبر نبوی: ناظرکیفی معنوی کار بودم

:: 19 آذر 1391  10:34:48 AM  ::

اکبر نبوی

اکبر نبوی

 

سی نت: اکبر نبوی در جلسه ای با نمایندگان خبرگزاریها در خصوص چگونگی نظارت معنوی خود بر فیلم "یک خانواده محترم" توضیح داد.

به گزارش سی نت، در این جلسه که در دفتر شخصی نبوی تشکیل شد وی با تاکید بر این نکته که " یک خانواده محترم" به خاطر وجود 10 سکانس نامناسب، فیلم بدی است اذعان داشت: من تصور می کنم اعتماد سیمافیلم و شخص حسن اسلامی مهر در جهت ساخت یک فیلم ارزشی بر پایه سابقه من و محمد آفریده به عنوان یکی از مدیران با سابقه سینمایی شکل گرفت و این امر طبیعی است چون همه چیز در دنیای هنر بر اساس اعتماد شکل می گیرد کما اینکه مسعود بخشی نیز سابقه خوبی در سینما دارد و می توانست یکی از بهترین های سینما در آینده باشد چنانکه او فیلمنامه "زخم خون" را که به زعم من یکی از بهترین فیلمنامه های حوزه دفاع مقدس است را نگاشته خوب شما بگویید قطعا اعتماد سیمافیلم منطقی بوده اما اینکه چرا بخشی خلاف جریان حرکت کرده و چرا این نتجه تلخ اتفاق افتاده جای پرسش است.

وی افزود: من دو شب قبل با آقای علی مطهری صحبت کردم و به او گفتم شما به عنوان نمایندگان مجلس به وزیری رای اعتماد می دهید و او تخلف می کند آیا تمامی نمایندگان به شکل دسته جمعی استعفا می دهید . آیا خدمات چند ساله یک مدیر و مجموعه اش را و تولید تعداد قابل توجهی از آثارارزشند را باید نادیده گرفت و تنها به صرف تولید یک فیلم کل یک مجموعه را زیر سوال برد؟

وی تصریح کرد: من هیچ سمت قانونی تعریف شده ای در قرارداد این فیلم نداشتم اما به دلیل آنکه مسعود بخشی که از سال 64 شاگرد من بوده است را فرزند معنوی خود می دانم پذیرفتم تا در خصوص فیلمنامه این فیلم نقطه نظرات خود را به وی اعلام کنم .
وی افزود: زمانیکه بخشی در سفری که به آلمان و ایتالیا داشتیم فیلمنامه این کار را به من ارائه داد نظرات خود را درباره طراحی برخی شخصیت ها و برخی موقعیت ها به او گفتم و زمانیکه مطلع شدم کاردر سیمافیلم مصوب شده حسن اسلامی مهر را برای پذیرش مسعود بخشی تشویق کردم و او نیز با وجود شناخت نسبیش از بخشی به واسطه اعتمادی که به من داشت تولید این اثر را پذیرفت.

نبوی تصریح کرد: بعد از مطالعه فیلمنامه اولیه من تقریبا" دیگر در جریان مستقیم کار نبودم تا اینکه در آذرماه سال 90 محمد آفریده با من تماس گرفت و خواست تا به اتفاق به تماشای نسخه اولیه فیلم بنشینیم نسخه به نمایش درآمده در حدود 120 دقیقه بود و من دیدم که بخشی هیچ کدام از نکاتی را که من در فیلمنامه بر روی آنها تاکید کرده بودم را در فیلم لحاظ نکرده است به طوریکه قرار بود شخصیت مادر به عنوان نمادی از مام میهن تعریف شود که اینگونه نبود قرار بود زهره زنی اکتیو و اجتماعی باشد نه وسواسی ..قرار بود هدی دختر نوجوان فیلم نقطه مقابل حامد باشد و بر خلاف حامد بازتولید تربیت مادرش باشد که اینگونه نبود و قرار بود آرش سر کلاس دانشگاه درباره ارزشهای دفاع 8 ساله صحبت کند که اینگونه نبود. پس از ربوده شدن آرش، دانشجویان، مادر و زهره نبودن او را پیگیری کنند و با همکاری نیروی انتظامی و پلیس که نماد حاکمیتی است ماجرا ادامه پیدا کند/ جزوه‌ای که ارایه می‌شود به ماهیت سالهای پایداری از نگاه جامعه‌شناختی اشاره داشته باشد.

وی در ادامه گفت: وقتی فیلم را سه نفری در دفتر آفریده دیدیم پس از گفتن خدا قوت برای تجربه اول فیلم گفتم مسعود جان یک سری نکات در فیلمنامه گفتم اما در فیلم نیست بخشی گفت احساس کردم فیلم شعاری می‌شد و از آنها صرفنظر کردم. گفتم درباره فیلم چند نکته دارم از جمله این که آرش وقتی ربوده می‌شود باید ربایش توسط افراد برادرش باشد اما به گونه‌ای تصویر شده که نیروهای اطلاعاتی آن را دزدیده‌اند این درست نیست/ در فیلمنامه آرش ربوده شده به انبار برده می‌شد اما اینجا ما انبار نمی‌بینیم انبار تعریف دارد یک سوله 500 متری است که فضایی باز دارد اما اینجا بیشتر شبیه به سلول است/ نحوه امضاء گرفتن به گونه‌ای میزانسن این صحنه چیده شده است که بازجویی را جلوه می دهد/ زهره هم شخصیتی نیست که درباره آن صحبت کردیم / هدی هم که در نیامده/ آرش نباید منفعل باشد او شخصیتی اکتیو و فعال در فیلمنامه داشت به انگیزه تاسیس بنیاد امیر به ایران آمده بود / سکانس‌هایی که امام در حال سخنرانی است و از ملت تعریف می کند با فردی که پای سخنرانی امام می‌نشیند و او فردی محتکر است نسبتی ندارد این فرد با این مشخصات باید علاقه‌های دیگری داشته باشد مثلا فیلم هندی ببیند/ در صحنه‌ای که نوجوان‌ها پای صحبت امام در جماران نشسته‌اند و گریه می‌کنند برای نسل من خاطره انگیز است اما برای جوان امروز قابل درک نیست و تاثیر مثبت ندارد، تاثیر منفی دارد/ جزوه‌ای که در دانشگاه ارایه می‌شود بر خشونت تاکید دارد در حالی که ماهیت دفاع ما به گونه‌ای دیگر بود و...

وی اظهار داشت: من مجددا" نکات مد نظر را به آفریده و بخشی تذکر دادم و آنها با کمال میل پذیرفتند . اما در اردیبهشت ماه امسال که آفریده قصد داشت فیلم را به کن بفرستد مجدد با من تماس گرفت و گفت که اصلاحات را انجام داده و فیلم را برای بازبینی دوباره برای من خواهد فرستاد من فیلم را دیدم و متاسفانه هیچکدام تاکید می کنم هیچکدام از موارد در آن اعمال نشده بود من به شدت برافروخته شدم و با آفریده برخورد جدی کردم و تاکید کردم به هیچ عنوان این فیلم را به کن ارسال نکن چون بازخورد منفی خواهد داشت و تصویر زشتی از ایران ارائه داده است اما او اذعان کرد که تهیه کننده فرانسوی فیلم پخش بین المللی کار را بر عهده دارد و از اختیار من خارج است در حالیکه حضورتهیه کننده فرانسوی در متن قرارداد قید نشده است و من امروز عین قرارداد را مشاهده کردم . وقتی با بخشی درباره این اتفاق صحبت کردم او گفت آفریده تاکید داشته که نبوی حساسیت بیش از حد به خرج داده و نیازی به اعمال اصاحات نیست!!!

نبوی در ادامه گفت: در همین زمان بود که مسئولان سیمافیلم نیز با دیدن نسخه اولیه که با اهداف اصلی قصه که همان تقبیح حرامخواری است مغایرت داشت و همچنین نبود توافق بر سر حضور تهیه کننده خارجی رسما" مشارکت خود را در این اثر ملغی دانستند.
وی در ادامه گفت: من تمام آنچه که لازم بوده و فکر می کردم باید تذکر بدهم در سال 90 تذکر دادم هنوز در آن زمان هیچ فیلمی شکل نگرفته بود. سیما فیلم هم همین کار را کرده است . حتی پس از مطلع شدن مدیر مرکز از حضور فیلم در کن ایشان به من گفت بدون اجازه ما فیلم را به کن دادند و من نامه ای به شمقدری می نویسم و این موضوع را به ایشان اطلاع می دهم که من کار ایشان را تایید کردم. سیما فیلم معترض است و زمانی که فهمیدند اصلاحات صورت نگرفته لغو مشارکت کردند . در قرارداد تاکید شده تهیه کننده موظف است موارد اصلاحی سیما فیلم را ظرف 15 روز اصلاح کند اعمال کند در غیر این صورت سیما فیلم می تواند یک طرفه لغو مشارکت کند و این کار صورت گرفته است. در این میان کشفی صورت نگرفته است. برخی می گویند وقتی فیلم در کن نمایش داده شد حساسیت ها شکل گرفت اما روایت من را که شنیدید خودتان قضاوت کنید من روایتگری کردم.

وی سپس به خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: شما تصور می کنید کشف این اتفاق تاسف برانگیز کار شماست در حالیکه من خیلی زودتر به قبح این فیلم پی بردم و همچنین مسئولان سیمافیلم اما متاسفانه شما با بزرگ کردن بیش از حد این مسئله سبب شدید تا فضا برای فرصت طلبان آن سوی مرزها فراهم شود و این اکران گسترده و جوایز، ناشی از همین بزرگ نمایی است چون آنها تلاش می کنند تا آنچه را که اینجا مذموم شمرده می شود را مدح کنند.

 

منبع: سی نت

3366 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

یک خانواده محترم - Yek Khanevadeye Mohtaram        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت