New Page 1

سی نت | سینما شبکه

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

ویژه سی و نهمین

جشنواره فیلم فجر

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

پرونده ویژه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

 

سی نت در شبکه های اجتماعی

کانال سی نت در تلگرام

 

 

 

نشریه الکترونیکی

سینما شبکه (سی نت)

شماره سوم از دوره جدید نشریه الکترونیکی سی نت

شماره پیاپی 11

ویژه جشنواره سی و هفتم فیلم فجر

..........................................

>> دانلود کنید

وب سایت شخصی

احمد شاهوند

وب سایت شخصی احمد شاهوند

www.AhmadShahvand.ir

 

 

جدیدترین مطالب

arrow  تازه‌ترین خبر از وضعیت سلامتی غلامرضا موسوی در بیمارستان

arrow  «قطار آن شب»، حمیدرضا قطبی را به بلژیک می‌برد

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  مهدی هاشمی: اگر بازیگر نمی‌شدم دوست داشتم راننده ترانزیت شوم

arrow  جزییات بازگشایی مجدد سینماوتئاتر/تغییر گروه شغلی بالاخره محقق شد

arrow  عفو بعد از ۲۰ سال؛ حاتمی‌کیا واسطه آزادی ۴ هواپیماربا شد/ پایان متفاوت «ارتفاع پست»

arrow  «حسین آرتیست» سینما درگذشت

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  فروش پانصد میلیونی اکران نوروزی/ کدام فیلم پرمخاطب‌ترین بود؟

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

  مهدی هاشمی: اگر بازیگر نمی‌شدم دوست داشتم راننده ترانزیت شوم

  عفو بعد از ۲۰ سال؛ حاتمی‌کیا واسطه آزادی ۴ هواپیماربا شد/ پایان متفاوت «ارتفاع پست»

  جزییات بازگشایی مجدد سینماوتئاتر/تغییر گروه شغلی بالاخره محقق شد

  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

  «قطار آن شب»، حمیدرضا قطبی را به بلژیک می‌برد

  تازه‌ترین خبر از وضعیت سلامتی غلامرضا موسوی در بیمارستان

  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

  New Page 1 New Page 1

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

تی تی

تی تی (آیدا پناهنده)

بازیگران: الناز شاکردوست، هوتن شکیبا و پارسا پیروزفر، سودابه جعفر زاده، امیر حامد، مهدی فرضیه، هلیدا کردبچه

یدو

یدو (مهدی جعفری)

بازیگران: ستاره پسیانی، اکبر اودود، سعید آلبوعبادی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبوعلی، ریحانه آریامنش

گیج گاه

گیج گاه (عادل تبریزی)

بازیگران: جمشید هاشم پور، حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت، فرهاد آئیش، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه خواه، سیاوش چراغی پور، محمد الهی، مریم همتیان، ایمان اسماعیلپور، علی باغفر

خط فرضی

خط فرضی (فرنوش صمدی)

بازیگران: سحر دولتشاهی پژمان جمشیدی حسن پورشیرازی آزیتا حاجیان صدف عسگری امیررضا رنجبران نوید بانی کتایون سالکی

منصور

منصور (سیاوش سرمدی)

بازیگران: محسن قصابیان، لیندا کیانی، مهدی کوشکی، حمیدرضا نعیمی

مامان

مامان (آرش انیسی)

بازیگران: رویا افشار ، امیر نوروزی، عرفان ابراهیمی، امیر شمس و شقایق شوریان

روزی روزگاری آبادان

روزی روزگاری آبادان (حمیدرضا آذرنگ)

بازیگران: فاطمه معتمدآریا محسن تنابنده الهام شفیعی هیراد آذرنگ سهیل جمالی امیرحسین ابراهیمی

روشن

روشن (روح الله حجازی)

بازیگران: رضا عطاران سارا بهرامی سیامک انصاری مسعود میرطاهری ابراهیم عزیزی محمد ولی زادگان مهدی حسینی‌نیا سرگل لواسانی

مصلحت

مصلحت (حسین دارابی)

بازیگران: فرهاد قائمیان وحید رهبانی مهدی حسینی‌نیا مجید نوروزی امیر نوروزی نازنین فراهانی سهی‌بانو ذوالقدر مهدی فریضه علی دل‌پیشه حسن تسعیری مجید جعفری وحید نفر

زالاوا

زالاوا (ارسلان امیری)

بازیگران: نوید پورفرج، پوریا رحیمی‌سام، هدی زین‌‌العابدین، باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی، صالح کریمی، زاهد زندی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

سه بعدی، فیلم پلیسی و چند غافلگیری دیگر ... / یادداشت های محسن آزاددل در ایام جشنواره فجر - 1

:: 12 بهمن 1391  2:25:45 AM  ::

فرامرز قریبیان و رامبد جوان در نمایی از فیلم

فرامرز قریبیان و رامبد جوان در نمایی از فیلم "گناهکاران"

 

سینما شبکه (سی نت): شروع جشنواره فیلم فجر امسال هم مثل پارسال با فیلم علی عطشانی بود، کارگردانی که گویا همیشه فیلم های پر سرو صدایی را راهی جشنواره می کند اما معمولا یک جای کارش می لنگیده است.
"آقای الف" چهارمین فیلم عطشانی هم از این قاعده مستثنی نبود و با عنوان اولین فیلم سه بعدی تاریخ سینمای ایران سرو صدای زیادی به پا کرده است.
بعد از اینکه در دقایقی ابتدایی با قسمت هایی روبه رو می شویم که صرف سه بعدی بودنش جذابیت های زیادی دارد (چرا که برای اولین بار است در سینمای ایران این اتفاق را می بینیم) و پس از آن با یک تیتراژ سرپا و جذاب مواجه می شویم اما پس از آن عطشانی همان سوژه تکراری دست و پنجه نرم کردن با مرگ را که قبل تر هم درباره اش صحبت کرده را تحویلمان می دهد و حتی در برخی مواقع خسته کننده هم می شود، تا جاییکه شخصیت "اقای الف" در حال تماشای فیلم "دموکراسی تو روز روشن" است و اظهار می کند: این چه فیلم خوبی است و زندگی ما چقدر شبیه بهش است!
باز هم دلم می خواهد صرف تجربه اول بودن از ایرادات چشم پوشی کنم و بی انصافی است که این فیلم را کوبید اما ای کاش عطشانی هرچند که دلش می خواست فیلمنامه ساده ای داشته باشد اما این فیلمنامه اصلا نیازی به سه بعدی شدن نداشته و می شد خیلی سوژه های بهتری را پیدا کرد بجای اینکه با پاشیدن آب و دوغ و پرتاب بطری و قرار دادن گل و گیاه و دار و درخت در طراحی صحنه تمامی سکانس ها اصل قصه را بخاطر سه بعدی بودن زیر سوال برد.

"هیچ جا هیچ کس" فیلم پر ستاره ابراهیم شیبانی را تا دقیقه 40 دیدم که تا همان لحظه انقدر فیلم سردرگم نوع روایت جدیدش و برداشت کارگردانش از "21 گرم" شده که اصلا روابط به خوبی مشخص نمی شود و حوصله مخاطب سر می رود.
بنابه این دلایل و اعصاب خوردی ناشی از ترافیک و قانون جدید برج میلاد که اگر اواسط فیلم از سالن خارج شوی دیگر حق بازگشت نخواهی داشت از ادامه دیدن این فیلم محروم شدم!

"گناهکاران" دیگر فیلم امروز است که باز هم از فیلمهای معروف ایده گرفته است، اینبار یک فیلم پلیسی که خود نویسنده اش اعتراف می کند از 73 فیلم پلیسی دنیا نکته برداشت کرده و در فیلمنامه "گنارهکاران" گنجانده است که شاید شباهت به فیلم "Seven" به نسبت بقیه واضح تر است، خصوصا در بخش پایانی جدید چرا که پایان اولیه که ممیزی خورده را اصلا نمی پسندم.
این فیلم را تا نیمه اولش فیلمی می بینم که خوب پیش می رود و مظنونین و رابطه هایشان با مقتول را می شناسیم و شک سرگرد رو می بینیم اما شاید در پایان اتفاقی که افتاد و نمی خواهم بگم که فیلم لو نرود از یک سوم پایانی فیلم قابل پیش بینی باشد و در سکانس ماقبل آخر کاملا لو برود.
ژانر پلیسی سالهاست که در سینمای ایران قیر بوده و ادای دین قریبیان به این فیلم ژانر محترم است اما من به شخصه این همه کپی کردن نویسنده از نمونه های خارجی را نمی پسندم و حتی انتخاب رامبد جوان هم که به قول قریبیان تعمدی بوده تغییر خاصی ایجاد نمی کند و در مجموع بازی های چشم نوازی در این فیلم نمی بینیم ضمن اینکه برخی حرکات شخصیت سرگرد تدین را اصلا نفهمیدم!
از اواسط فیلم تا حدودی فیلم از دست می رود، خصوصا جایی که در ذهن سرگرد تمامی مظنونین پشت سر هم مرجان رو به قتل می رسانند.
اما در کل فیلم را فیلمی محترم و قابل دیدن می دانم.

غافلگیری های روز اول :

1- وقتی پوریا پورسرخ در نقش "آقای الف" به تماشای گلزار در "دموکراسی تو روز روشن" می نشیند و از فیلم تعریف می کند و در این فیلم استقلال 6-0 به شموشک می بازد!

2- وقتی به دلیل کمبود امکانات باید فیلم 3 بعدی را در ایوان شمس ببینی و بعدش در ترافیک سنگین بمانی و وقتی 24 ساعت است غذا نخورده ای بگویند: ظرفیت غذا تکمیل است!

3- پس از 40 دقیقه از آغاز نمایش "هیچ کجا هیچ کس" به دلیل گرسنگی و خستگی از سالن بیرون آمدم و موقع برگشت با این پیغام مواجه شدم: وقتی از سالن بیرون بیای دیگر حق بازگشت نداری!

4- دیالوگ های جالب سکانس رویارویی فرامرز قریبیان و رضا رویگری در "گناهکاران"

 

منبع: سی نت

9857 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

گناهکاران - Gonahkaran        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر (255 خبر):

255 - فیلم‌فارسی از «رسوایی» شریف‌تر است / اظهارات صریح دکتر کوشکی درباره "رسوایی" و فیلم های مهم جشنواره سی و یکم فیلم فجر

254 - نظر خواهی خبرآنلاین از ۳۳ منتقد و نویسنده سینمایی / «دربند» و «آسمان زرد کم عمق» بهترین فیلم، رضا عطاران و نازنین بیاتی بهترین بازیگر

253 - جوایز بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد / "تنهای تنهای تنها" به تنهایی در صدر

252 - نازنين بياتی: بيكار ماندن را به بازی در نقشهای ضعيف ترجيح میدهم

251 - برندگان طنزواره بین المللی هم اعلام شدند!!!! / یادداشت طنز هادی حیدری اندر احوالات حواشی جشنواره فیلم فجر

250 - بهترین های جشنواره سی و یکم به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند / "دربند"، داودنژاد، شهاب حسینی، نازنین بیاتی و ...

249 - "ما كه نبايد از اينكه هنرپيشه فكش را كج مي‌كند، كمي روي پنجه پا راه مي‌رود يا زانوهايش را موقع راه رفتن به هم مي‌زند يا چشمانش قرمز است، تحت تاثير قرار بگيريم!!" / گفت‌وگو با ضيا‌ءالدين دري، عضو هيات داوري بخش مسابقه سينماي ايران

248 - رد دلایل داوران جشنواره فیلم فجر از سوی دو پزشک / کم‌توانان ذهنی می‌توانند بچه سالم به دنیا بیاورند

247 - بهروز افخمی (عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر): "حوض نقاشی" و "هیس" فیلم هایی ضعیف در ساختار و محتوا بودند - همه سیمرغ‌های "استرداد" حق‌اش بود - بهرام توکلی از کنار ساخت یک شاهکار عبور کرده است

246 - «حوض نقاشی» غلط علمی داشت - «استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود - بیانیه هیات داوران تند نبود / ناگفته‌های جمال شورجه از داوری‌های جشنواره‌ی فجر

>> همه اخبار سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سینما شبکه (سی نت) بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 

Cinetmag.com Telegram


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت