New Page 1

سی نت | سینما شبکه

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

ویژه سی و نهمین

جشنواره فیلم فجر

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

پرونده ویژه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

 

سی نت در شبکه های اجتماعی

کانال سی نت در تلگرام

 

 

 

نشریه الکترونیکی

سینما شبکه (سی نت)

شماره سوم از دوره جدید نشریه الکترونیکی سی نت

شماره پیاپی 11

ویژه جشنواره سی و هفتم فیلم فجر

..........................................

>> دانلود کنید

وب سایت شخصی

احمد شاهوند

وب سایت شخصی احمد شاهوند

www.AhmadShahvand.ir

 

 

جدیدترین مطالب

arrow  تازه‌ترین خبر از وضعیت سلامتی غلامرضا موسوی در بیمارستان

arrow  «قطار آن شب»، حمیدرضا قطبی را به بلژیک می‌برد

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  مهدی هاشمی: اگر بازیگر نمی‌شدم دوست داشتم راننده ترانزیت شوم

arrow  جزییات بازگشایی مجدد سینماوتئاتر/تغییر گروه شغلی بالاخره محقق شد

arrow  عفو بعد از ۲۰ سال؛ حاتمی‌کیا واسطه آزادی ۴ هواپیماربا شد/ پایان متفاوت «ارتفاع پست»

arrow  «حسین آرتیست» سینما درگذشت

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  فروش پانصد میلیونی اکران نوروزی/ کدام فیلم پرمخاطب‌ترین بود؟

 

  New Page 1 New Page 1

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

تی تی

تی تی (آیدا پناهنده)

بازیگران: الناز شاکردوست، هوتن شکیبا و پارسا پیروزفر، سودابه جعفر زاده، امیر حامد، مهدی فرضیه، هلیدا کردبچه

یدو

یدو (مهدی جعفری)

بازیگران: ستاره پسیانی، اکبر اودود، سعید آلبوعبادی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبوعلی، ریحانه آریامنش

گیج گاه

گیج گاه (عادل تبریزی)

بازیگران: جمشید هاشم پور، حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت، فرهاد آئیش، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه خواه، سیاوش چراغی پور، محمد الهی، مریم همتیان، ایمان اسماعیلپور، علی باغفر

خط فرضی

خط فرضی (فرنوش صمدی)

بازیگران: سحر دولتشاهی پژمان جمشیدی حسن پورشیرازی آزیتا حاجیان صدف عسگری امیررضا رنجبران نوید بانی کتایون سالکی

منصور

منصور (سیاوش سرمدی)

بازیگران: محسن قصابیان، لیندا کیانی، مهدی کوشکی، حمیدرضا نعیمی

مامان

مامان (آرش انیسی)

بازیگران: رویا افشار ، امیر نوروزی، عرفان ابراهیمی، امیر شمس و شقایق شوریان

روزی روزگاری آبادان

روزی روزگاری آبادان (حمیدرضا آذرنگ)

بازیگران: فاطمه معتمدآریا محسن تنابنده الهام شفیعی هیراد آذرنگ سهیل جمالی امیرحسین ابراهیمی

روشن

روشن (روح الله حجازی)

بازیگران: رضا عطاران سارا بهرامی سیامک انصاری مسعود میرطاهری ابراهیم عزیزی محمد ولی زادگان مهدی حسینی‌نیا سرگل لواسانی

مصلحت

مصلحت (حسین دارابی)

بازیگران: فرهاد قائمیان وحید رهبانی مهدی حسینی‌نیا مجید نوروزی امیر نوروزی نازنین فراهانی سهی‌بانو ذوالقدر مهدی فریضه علی دل‌پیشه حسن تسعیری مجید جعفری وحید نفر

زالاوا

زالاوا (ارسلان امیری)

بازیگران: نوید پورفرج، پوریا رحیمی‌سام، هدی زین‌‌العابدین، باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی، صالح کریمی، زاهد زندی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

زندگی مشترک آقا و خانم جیب بر + بازدید از "کلاس هنرپیشگی" خانوادگی/یادداشت های روزانه محسن آزاددل در ایام جشنواره فیلم فجر - 8 ، 9

:: 20 بهمن 1391  3:11:38 AM  ::

مصطفی زمانی در نمایی از فیلم

مصطفی زمانی در نمایی از فیلم "جیب بر خیابان جنوبی"

 

سینما شبکه (سی نت): باز هم به دلیل خستگی و کارهای فراوان یادداشت روز هشتم موکول شد به امشب و فیلم های هر دو روز رو یکجا بررسی می کنم.

صبح دیروز به "کلاس هنرپیشگی" علی رضا داودنژاد رفتیم، فیلمی که منتظر بودم تا ببینم داودنژاد چطور از زندگی فیلم ساخته اما وقتی دیدم به این نتیجه رسیدم که او به نوعی از فیلم زندگی ساخته است.
فیلم "کلاس هنرپیشگی" تجربه جدیدی از داودنژاد است که مثل همه تجارب جدید طرفداران و مخالفان سرسختی دارد، چرا که فیلم واقعا خاص است و فضای جدیدی را برای مخاطب رقم می زند و البته ساخت این فیلم فقط و فقط از داودنژاد برمی امد چرا که فقط او خانواده ای بازیگر دارد که درک متقابل از هم دارند و اینگونه راحت با هم جلوی دوربین زندگی می کنند.

کارگردانی داودنژاد در "کلاس هنرپیشگی" حتی از "مرهم" هم جلوتر است و با ایده درخشان استفاده از تخته وایت بورد برای توصیف فصل های مختلف فیلم نوآوری خود را به رخ می کشد.
"کلاس هنرپیشگی" 20 دقیقه ابتدایی آرام و گنگی دارد اما بعد از آن به مرور و با بازتر شدن قصه مخاطب با فیلم همراه می شود و ان را تا پایان دنبال می کند چرا که انقدر داودنژاد ها طبیعی بازی می کنند که داستان های "کلاس هنرپیشگی" دغدغه مخاطب هم می شود.
امیدوارم هیات داوران نگاه ویژه ای به داودنژاد و بازیهای خوب فیلمش از جمله احترام سادات حبیبیان و محمدرضا داودنژاد داشته باشند.

فیلم دومی که دیروز دیدم فیلم کاملا غافلگیر کننده "بشارت به یک شهروند هزاره سوم" بود، فیلم از آن جهت غافلگیرمان کرد که بعد از سه فیلم از دکتر کریمی توقع پخته شدن در کارگردانی و فیلمنامه را داشتم اما از وقتی سوژه فیلم را فهمیدم کمی نا امید شدم و فیلم هم به کلی همه پیش زمینه ها را بر هم زد.

دکتر کریمی با دست گذاشتن روی سوژه شیطان پرستی قصد دارد درباره ایمان و باور فیلم بسازد اما متاسفانه شخصیتی که باور و ایمان قوی دارد اصلا در فیلم برای مخاطب قابل باور نیست.

گذشته از فیلمنامه ضعیف و ریتم کند فیلم بازی بد نیکی کریمی و هدر شدن هنگامه قاضیانی و حمید فرخ نژاد هم بر ضعف های فیلم می افزاید.

اما "استرداد" دیگر پروژه امسال فارابی سرانجام توانست یکبار هم شده نشان دهد بودجه فیلم دولتی هدر نرفته است.

این فیلم با محوریت قرار دادن جنگ جهانی دوم و یک داستان واقعی از کلیشه ها و شعار های همیشگی این نوع فیلم ها فرار کرده و به دستاورد مهمی در این زمینه رسیده است.

قصه "استرداد" که زود هم شروع می شود برای مخاطبان این سبک فیلم های کلاسیک بسیار جذاب است و غافلگیری های به موقع و مهم فیلم هم کمک شایانی به این اتفاق می کند، به خصوص غافلگیری پایانی فیلم و رویارویی حمید فرخ نژاد با دختری که بهش اعتماد داشته اما هم خودش و هم مخاطب غافلگیر می شوند.

در "استرداد" طراحی صحنه و لباس و فیلمبرداری فوق حرفه ای را شاهد هستیم و همچنین تدوین بسیار خوبی هم در فیلم می بینیم.

امروز هم دو فیلم دیدم که اولی آنها فیلم "فرزند چهارم" بود، فیلمی که شاید اگر تماشایش کنید دلایل ضعف هایش بسیار روشن باشد و نیاز به توضیحات اضافی نباشد.
از همان ایده فیلم و ساخت چنین فیلمی در سومالی یا آن لوکیشن های غیر قابل باور و تصنعی که ربطی به فقر ندارند با فیلم مشکل دارم تا قصه ای که مناسب یک مستند 15 دقیقه ایست و هدر رفتن مهدی هاشمی و حامد بهداد.

در واقع وحید موساییان هر چقدر در به تصویر کشیدن افغانستان در "گلچهره" موفق بوده اینجا بسیار ناموفق بوده و این فیلم برایش یک شکست محسوب می شود.
فصل پایانی فیلم همه اتفاقات انقدر عجیب و غریب است که مخاطب آن حوادث را باور نمی کند، در واقع پایان بندی فیلمی که فیلمنامه درستی ندارد قطعا آب بندی می شود.

اما "جیب بر خیابان جنوبی" از کارگردان خوش ذوق سینمای ایران سیاوش اسعدی است که باز هم علی رغم مشکلات فیلمش با فیلم ارتباط برقرار کردم و فیلم را پسندیدم.
قصه فیلم بسیار جذاب است و کارگردان همه المان های موفقیتش در "حوالی اتوبان" را از جمله استفاده از باران و لوکیشن های همان فیلم تا سپردن نقش اول زن به نورا هاشمی به کار گرفته تا فیلم خیلی خوبی بسازد اما باز هم علی رغم قاب بندی های خوب فیلم و خوش آب و رنگ بودنش به دلیل مشکلات فیلمنامه ای و چند ایراد فنی ناشی از توقف 6 ماه پروژه تنها حسرت را بدل آدم می گزارد که چرا "جیب بر خیابان جنوبی" فیلم بهتری نشده است.

انتخاب مصطفی زمانی و نورا هاشمی به جا بوده و بازی هر دو را می پسندم، خصوصا مصطفی زمانی که تغییر لحن نگاه و صدایش به رسیدن به شخصیت "جیب بر" نزدیک شده است.

این فیلم به شدت مشکل ریتم دارد و می توان با حذف 10 دقیقه در اکران عمومی فیلم بهتری را دید اما اشکلات فنی گریم و طراحی صحنه پس از 6 ماه وقفه در تولید را نمی توان پوشاند و متاسفانه با فیلم خواهد ماند.

موسیقی پیمان یزدانیان در این فیلم را می پسندم و واقعا آهنگسازی او در خدمت فیلم و حوادث درونش بوده است.

 

منبع: سی نت

8195 - محسن آزاددل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر (255 خبر):

255 - فیلم‌فارسی از «رسوایی» شریف‌تر است / اظهارات صریح دکتر کوشکی درباره "رسوایی" و فیلم های مهم جشنواره سی و یکم فیلم فجر

254 - نظر خواهی خبرآنلاین از ۳۳ منتقد و نویسنده سینمایی / «دربند» و «آسمان زرد کم عمق» بهترین فیلم، رضا عطاران و نازنین بیاتی بهترین بازیگر

253 - جوایز بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد / "تنهای تنهای تنها" به تنهایی در صدر

252 - نازنين بياتی: بيكار ماندن را به بازی در نقشهای ضعيف ترجيح میدهم

251 - برندگان طنزواره بین المللی هم اعلام شدند!!!! / یادداشت طنز هادی حیدری اندر احوالات حواشی جشنواره فیلم فجر

250 - بهترین های جشنواره سی و یکم به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند / "دربند"، داودنژاد، شهاب حسینی، نازنین بیاتی و ...

249 - "ما كه نبايد از اينكه هنرپيشه فكش را كج مي‌كند، كمي روي پنجه پا راه مي‌رود يا زانوهايش را موقع راه رفتن به هم مي‌زند يا چشمانش قرمز است، تحت تاثير قرار بگيريم!!" / گفت‌وگو با ضيا‌ءالدين دري، عضو هيات داوري بخش مسابقه سينماي ايران

248 - رد دلایل داوران جشنواره فیلم فجر از سوی دو پزشک / کم‌توانان ذهنی می‌توانند بچه سالم به دنیا بیاورند

247 - بهروز افخمی (عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر): "حوض نقاشی" و "هیس" فیلم هایی ضعیف در ساختار و محتوا بودند - همه سیمرغ‌های "استرداد" حق‌اش بود - بهرام توکلی از کنار ساخت یک شاهکار عبور کرده است

246 - «حوض نقاشی» غلط علمی داشت - «استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود - بیانیه هیات داوران تند نبود / ناگفته‌های جمال شورجه از داوری‌های جشنواره‌ی فجر

>> همه اخبار سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سینما شبکه (سی نت) بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 

Cinetmag.com Telegram


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت