New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

کیمیایی، مجیدی، درویش، حاتمی کیا، میرکریمی، تبریزی، جیرانی، سهیلی، کیایی و...

دست پر سینمای ایران در جشنواره سی و دوم/ نگاهی به کارگردانان حاضر در جشنواره فجر امسال

:: 1 مرداد 1392  1:28:20 PM  ::

جشنواره فیلم فجر

جشنواره فیلم فجر

 

سی نت: شش ماه به آغاز برگزاری جشنواره‌ی فیلم فجر باقی است، جشنواره‌ی که به دلیل تغییر دولت هنوز دبیرش مشخص نیست اما با توجه به وضعیت تولید این روزهای سینمای ایران و فیلم‌های به نمایش درنیامده در دو سال گذشته می‌توان پیش‌بینی کرد که کدام کارگردان‌ها در جشنواره‌ی فیلم فجر پیش‌رو فیلم دارند.

می‌گویند جشنواره فجر روندی سینوسی دارد، در یک‌ دوره لیست فیلم‌های حاضر پر است از نام کارگردانان چهره اما در دوره بعد افت می‌کند و کمتر کارگردان اسم و رسم‌داری را می‌توان در کاخ جشنواره مشاهده کرد. حالا گویا در جشنواره فجر امسال، نمودار سینوسی در بالاترین حد صعود خود قرار دارد.

آخرین وضعیت فیلم‌های کارگردانان که احتمال حضورشان در جشنواره فجر وجود دارد را بررسی کرده است. به‌نظر می‌رسد اگر حتی نیمی از این کارگردانان در سی و دومین جشنواره فجر شرکت کنند و نیم دیگر فیلم‌شان را برای دوره بعد نگه دارند، مخاطبان در هر دو سال با فیلم‌های درخور توجهی (حداقل از نظر اعتبار نام کارگردان) روبرو خواهند بود. همچنین در کنار همه این نام‌ها، نباید از کارگردانان جوان غفلت کرد که گاهی فیلم‌های آن‌ها گام‌های زیادی از آثار پیشکسوتان جلو می‌افتد.

مجید مجیدی

به‌نظر می‌رسد پروژه سینمایی مجید مجیدی که «محمد (ص)» نام دارد را باید پر هزینه‌ترین فیلم سینمای ایران دانست. البته تاکنون هزینه ساخت «محمد (ص)» اعلام نشده است، اما ارقام چند ده میلیاردی‌ درباره بودجه این فیلم بیان می‌شود.

مجید مجیدی که با «بچه‌های آسمان» نامزد دریافت جایزه اسکار نیز شده بود، برای ساخت «محمد (ص)» یک شهرک سینمایی ساخته و بخش‌هایی را هم در آفریقا جلوی دوربین برده است. همچنین در این پروژه افرادی مانند اسکات اندرسون مدیر جلوه‌های ویژه سینمای هالیوود و... با مجیدی همکاری کرده‌اند.

علیرضا شجاع‌نوری، مهدی پاکدل، محسن تنابنده، مینا ساداتی، ساره بیات، پانته‏‌آ مهدی‏‌نیا و... بازیگران این فیلم سینمایی بوده‌اند که از دوران جاهلیت و به‌هنگام تولد آخرین پیامبر خدا حضرت محمد (ص) آغاز شده و در 12 سالگی ایشان در اولین سفر به همراه عمویشان ابوطالب، به شام پس از رسیدن به صومعه بحیرا به پایان می‌رسد.

اگرچه فیلمبرداری «محمد (ص)» به‌پایان رسیده اما گفته می‌شود، جلوه‌های ویژه سنگینی نیاز دارد و هنوز معلوم نیست که فیلم به جشنواره می‌رسد یا نه اما تلاش عوامل فیلم این است فیلم اوایل سال 93 اکران عمومی شود.

با توجه نام بازیگران و موضوع پروژه به نظر می رسد یکی از پر بیننده ترین فیلم های امسال «محمد (ص)» باشد.

احمدرضا درویش

احمد‌رضا درویش در سال‌های اخیر مشغول ساخت یک فیلم سینمایی درباره امام حسین (ع) است. او بیش از چهار سال روی بخش‌های مختلف تولید «رستاخیز» وقت گذاشته و نهایتا آن را به‌پایان رسانده است.

در «رستاخیز» که بودجه میلیاردی آن از بخش خصوصی تامین شده، طارق انوار تدوین‌گر نامزد اسکار در سال 2010 و استیفن واربک موزیسین برگزیده‌ی اسکار همکاری دارند.

این فیلم از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند و بازیگرانی مانند آرش آصفی، پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، فرهاد قائمیان، بابک حمیدیان، بهادر زمانی، انوشیروان ارجمند، علی جاویدفر، انوش معظمی، حمید جدیدی و میرطاهر مظلومی از بازیگران آن هستند. همچنین شقایق فراهانی، مهتاب کرامتی، لیلا بلوکات، زهره‌حمیدی، پرویز پورحسینی، سروش گودرزی و سیدجواد یحیوی به‌عنوان بازیگر مهمان در این پروژه جلوی دوربین رفته‌اند.

احمدرضا درویش چندیدن بار از نقش ویژه پوریا پورسرخ در این فیلم صحبت کرده و در حالیکه عکس خاصی از گریم پورسرخ در این فیلم منتشر نشده به نظر می رسد «رستاخیز» بازگشت او به اوج است.
این فیلم دی ماه سال گذشته آماده نمایش شد اما احمدرضا درویش بنابر میل خودش و علی رغم دعوت محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره سی و یکم، عمدا فیلم را به جشنواره نفرستاد.


ابراهیم حاتمی‌کیا

پروژه سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا درباره‌ی شهید چمران، یکی از پر سر و صداترین پروژه‌های سینمایی سال قبل بود. او با فیلم سینمایی «چ» دوباره به دوران دفاع مقدس بازگشته و قرار است دو روز و دو شب از زندگی شهید مصطفی چمران را روی پرده سینماها بیاورد.

برخی منتظر بودند تا این فیلم در جشنواره سال قبل، حداقل به‌شکلی محدود برای خبرنگاران به نمایش گذاشته شود اما کارهای فنی آن به‌طول انجامید و تاکنون نیز ادامه یافته است.

بازیگران اصلی فیلم سینمایی «چ»، فریبرز عرب‌نیا در نقش شهید چمران، سعید راد در نقش شهید تیمسار فلاحی، بابک حمیدیان، امیر دلاوری و مریلا زارعی هستند و این فیلم با احتمال قریب به‌یقین در جشنواره امسال حضور خواهد داشت.

یکی از حواشی این فیلم اختلافات شدید میان حاتمی کیا و عرب نیا و چند تن از دیگر عوامل فیلم بود که همین موضوع می تواند نشست خبری این فیلم را به یکی از جنجالی ترین نشست های جشنواره تبدیل کند.

رضا میرکریمی

رضا میرکریمی که سال قبل به‌عنوان تهیه‌کننده، فیلم خوش‌ساخت «خسته نباشید» را به جشنواره فجر فرستاده بود، در مرحله‌ی پیش‌تولید یک فیلم سینمایی جدید است تا آن را کارگردانی کند.

میرکریمی هنوز برای فیلم جدیدش نامی انتخاب نکرده و تنها اطلاعات موجود درباره پروژه، این است که حضور هومن بهمنش در آن قطعی شده است. این فیلم داستان یک راننده تاکسی را روایت می‌کند که درگیر ماجراهایی می‌شود.

گفته می‌شود میرکریمی کارش را اواخر تابستان کلید می‌زند و با این حساب باید احتمال حضور او و فیلم جدیدش را در جشنواره فجر امسال خیلی زیاد دانست.

بهمن فرمان‌آرا

بهمن فرمان‌آرا که از سال 86 دیگر فیلمی نساخته گفته است که می‌خواهد پس از تغییر ریاست سازمان سینمایی یک فیلم جدید بسازد!

در همین زمینه یکی از سایت‌های سینمایی در گزارشی نوشته است که «فرمان آرا قصد دارد فیلم تازه‌اش را جلوی دوربین ببرد. فیلمی که درخواست پروانه ساختش بعد از ایجاد تغییرات در سازمان سینمایی ارائه می‌شود. فیلم تازه فرمان‌آرا در حال و هوایی متفاوت با دیگر آثار این فیلمساز است و پیش‌بینی می شود در نیمه دوم امسال فیلمبرداری اش آغاز شود».

مسعود کیمیایی

جدیدترین فیلم مسعود کیمیایی که به تازگی فیلمبرداریش آغاز شده است، در پیچ و خم تغییر اسم گیر کرده است. او که با نام «کلید شکسته» پروانه ساخت فیلمش را گرفته است پس از انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رییس‌جمهور و به‌دلیل نماد کلید او، مجبور به تغییر این نام شد.

کیمیایی تاکنون «اسب‌ها می‌میرند»، «عرق سرد» و «متروپل» را به سازمان سینمایی پیشنهاد کرده که هر سه رد شده‌ا‌ند!

محمدرضا فروتن، پولاد کیمیایی، مهناز افشار، پگاه آهنگرانی، شقایق فرهانی، یوسف مردایان، تینا پاکروان و ساعد سهیلی بازیگران اعلام‌شده‌ی فیلم جدید کیمیایی هستند. به‌نظر می‌رسد این فیلم برای نمایش در جشنواره فجر امسال آماده شود.

محمدمهدی عسگرپور

محمدمهدی عسگرپور که مدت‌هاست درگیر حواشی ادامه‌دار خانه سینما و معاونت سینمایی است، پس از چهارسال یک فیلم جدید سینمایی را به‌تهیه‌کنندگی حوزه هنری جلوی دوربین برده است.

«مهمان داریم» در مراحل پایانی فنی قرار دارد و پرویز پرستویی، آهو خردمند، بهروز شعیبی، معصومه قاسمی‌پور و سهیلا گلستانی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

رامبد جوان

رامبد جوان که فیلم‌های سینمایی‌اش با استقبال خیلی خوبی در گیشه مواجه شده است، قصد دارد «خندنده» را به‌عنوان جدیدترین اثرش جلوی دوربین ببرد. او در گفت‌وگویی با ایسنا گفته بود که پیش‌تولید فیلم جدیدش را از مردادماه آغاز کرده و احتمالا آن را از اواخر شهریور یا اوایل مهر جلوی دوربین می‌برد.

«خندنده» یک کمدی اجتماعی است که فیلمنامه آن را پیمان معادی نوشته و در خلاصه داستان آن آمده است: «فکر می‌کنید برای این که وقتی فردا صبح از خواب بیدار می‌شوید، روی لب مردم این شهر خنده ببینید، جادو لازم است؟»

به‌نظر می‌رسد اگر جوان بتواند فیلمش را شهریور یا مهر کلید بزند، می‌تواند آن را به‌جشنواره فجر برساند.

اسی نیک‌نژاد

بدون شک «لاله» یکی از پر سر و صداترین پروژه‌های چند سال اخیر سینمای ایران است که پس از ماه‌ها کش و قوس بین دولت، مجلس و رسانه‌ها توانست به‌کارگردانی اسی نیک‌نژاد جلوی دوربین برود. این فیلم فاخر نامیده شده‌ی سازمان سینمایی، آخرین مراحل فیلمبرداری خود را سپری می‌کند و احتمالا به‌زودی وارد مراحل فنی خواهد شد.

در «لاله» سارا امیری (در نقش لاله)، ایرج نوذری (در نقش پدر لاله)، سینان تازچو (Sinan Tuzcu در نقش «امیر» مربی لاله)، نیکی کریمی، سام قریبیان و... بازی کرده‌اند.

به گفته مجری طرح «لاله»، این فیلم میلیاردی احتمالا در خارج از کشور تدوین خواهد شد.

محسن امیریوسفی

جدیدترین فیلم امیریوسفی، «آشغال‌های دوست داشتنی» که داستان آن در ایام پس از انتخابات سال 88 و حواشی مربوط به آن می‌گذرد، قرار بود در سی و یکمین جشنواره فجر (سال 91) رونمایی شود اما نهایتا اعلام شد که هنوز بخشی از فیلمبرداری آن باقی مانده و فیلم به جشنواره نرسید.

علی‌الحساب قرار است فیلم جدید کارگردان «آتشکار» که محصول بنیاد سینمایی فارابی است در جشنواره فجر امسال رونمایی شود.

شهاب حسینی، حبیب رضائی، هدیه تهرانی، نگارجواهریان، صابر ابر، شیرین یزدان بخش و اکبر عبدی بازیگران «آشغال‌های دوست‌داشتنی» هستند.

اخیر اعلام شد که «آشغال‌های دوست‌داشتنی» با توجه به موضوع ملتهبش در این دولت پروانه نمایش نخواهد گرفت و چشم انتظار دولت بعدی است.به احتمال فراوان یکی از فیلم های پر سر و صدای امسال را شاهد خواهیم بود.

کمال تبریزی

درحالی که کمال تبریزی هنوز نتوانسته تکلیف دو فیلم «پاداش» و «خیابان‌های آرام» را برای اکران مشخص کند و پروانه ساخت «قبر دو طبقه» هم پس از یکی دو سال دوندگی و اصلاح به او داده نشد، او در پی ساخت یک فیلم کمدی رمانتیک جدید به‌نام «دردسرهای شیرین» است. این فیلم که پروانه ساخت آن صادر شده اکنون در مرحله پیش‌تولید است.

به گفته تهیه‌کننده، شکوه عشق در کنار مقولاتی چون پاکی طبیعت و محیط زیست، انرژی‌های پاک و مصرف بهتر و پاک‌تر از منابع و نعمات خداوندی دستمایه‌های اصلی قصه فیلم جدید کمال تبریزی هستند که از نگاه شخصیت اصلی زن داستان روایت می‌شوند.

فعلا کمال تبریزی از مرحله پیش‌تولید وارد مرحله تولید نشده است و بنابراین نمی‌توان به طور قطعی درباره حضور یا عدم حضور او در جشنواره سخن گفت.

سیروس الوند

سیروس الوند برای ساخت جدیدترین فیلمش به‌نام «عاشق شدی، بیا» به‌دنبال سرمایه‌گذار است. «پرتقال خونی» آخرین فیلم سینمایی الوند بود که در گیشه فروشی متوسط داشت.

فیلم جدید او یک فیلم اجتماعی است که به موضوع عشق زمینی و عشق آسمانی می‌پردازد. با توجه به نامشخص بودن وضعیت پروژه، معلوم نیست «عاشق شدی، بیا» به جشنواره سی‌ودوم فجر برسد.

بهرام توکلی

«یک داستان خانوادگی» جدیدترین فیلم بهرام توکلی، کارگردان جوان سینمای ایران است که می‌خواهد با آن یک جشنواره فجر دیگر را تجربه کند.

فیلم «اینجا بدون من» این کارگردان با واکنش‌های بسیار مثبت مخاطبان و منتقدان روبرو شد اما درباره «آسمان زرد کم‌عمق» او که در جشنواره سال قبل روی پرده رفت، اختلاف‌نظرهای زیادی وجود داشت.

فعلا درباره «یک داستان خانوادگی» که قرار است سعید ملکان آن را تهیه‌کند، هیچ‌ خبری به‌جز صدور پروانه ساخت منتشر نشده است. بهرام توکلی در چند سال گذشته معمولا پس از دریافت پروانه ساخت، کارش را در سکوت خبری جلو برده و بعید نیست که چند ماه دیگر خبر پایان کار فیلم جدید او را بشنوید.

فریدون جیرانی

جیرانی یکی از پرحاشیه‌ترین کارگردانان سینمای ایران در سال گذشته بود. «من مادر هستم» اگرچه توانست فروش خوب دو میلیارد تومان را تجربه کند اما طعم تجمع انصار حزب‌الله روبروی وزارت ارشاد را هم به مسوولان چشاند.

او اسفند سال 91 فیلمبرداری فیلم جدیدش که یک کمدی اجتماعی است را به نام «خواب‌زده‌ها» آغاز و چندی قبل به پایان رساند.

فرهاد اصلانی، ساره بیات، صابر ابر، شقایق فراهانی، ملیکا شریفی‌نیا و اکبر عبدی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی با نام قبلی «زندگی دوگانه فیروز» هستند که با نگاهی دینی ماجرای مردی میانسال را روایت می‌کند که بسیار خسیس بوده و بروز ماجراهایی، تحولی را در زندگی وی ایجاد می‌کند.

مرضیه برومند

مرضیه برومند قصد دارد، نوستالژی «مدرسه موش‌ها» را زنده کند. او که سال 64 نخستین نسخه از فیلم سینمایی «مدرسه موش‌ها» را روی پرده برده بود، این‌بار قصد دارد با تهیه‌کنندگی علی سرتیپی و منیژه حکمت نسخه‌ی به‌روز شده این فیلم را بسازد.

اکنون تست صداپیشگی کاراکترها برای انتخاب 150 صداپیشه مورد نیاز فیلم آغاز شده و دکورهای فیلم درحال ساخت است بنابراین به‌نظر می‌رسد صاحبان فیلم به دنبال این هستند که فیلم‌شان را تا پایان امسال تمام کنند.

پوران درخشنده

پوران درخشنده که در جشنواره‌ی اخیر فیلم فجر، فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»‌اش توانست یکی از سیمرغ‌های مخاطبین را بگیرد.اکنون مشغول نگارش فیلمنامه فیلم اجتماعی دیگری است که به‌گفته خودش تحقیق درباره آن در مجتمع خانواده ونک و شوراهای حل اختلاف می‌گذرد. درخشنده در گفت‌وگویی اعلام کرده است که «خانم، مال معرفی کنید» که به‌موضوعی درباره طلاق می‌پردازد را پاییز کلید می‌زند.لازم به ذکر است با توجه به حساسیت های همیشگی پوران درخشنده ممکن است این فیلم به جشنواره نرسد.

علیرضا رییسیان

رییسیان که پس از «چهل سالگی» (سال 87) فیلم سینمایی دیگری نساخته بود، قصد دارد با پیدا شدن سرمایه‌گذار، تولید «دوران عاشقی» را آغاز کند.

او در گفت‌وگویی تاکید کرده است که هنوز برای حضور این فیلم در جشنواره فجر تصمیمی نگرفته است اما در هر صورت فیلم اجتماعی جدید این کارگردان تا آن زمان آماده خواهد شد.


سامان سالور

آخرین فیلم سینمایی سالور به نام «آمین خواهیم گفت» که در جشنواره سی‌ام فجر (سال 89) حاضر بود هنوز نتوانسته مجوز اکران بگیرد، اما این کارگردان جوان با گرفتن موافقت اصولی برای «تمشک» دنبال ساخت فیلم جدیدش است.

او در گفت‌وگویی بیان کرده است فیلم را از شهریور در شمال کشور جلوی دوربین می‌برد.

سعید سهیلی

سهیلی پس از «گشت ارشاد»‌اش که حواشی زیادی را برای سینمای ایران به‌راه انداخت، سراغ ساخت «کلاشینکف» رفته که به‌گفته خودش در راستای فیلم قبلی‌اش محسوب می‌شود.

او تاکید کرده بود که فیلم جدیدش را پس از انتخابات ریاست جمهوری کلید می‌زند تا یک فیلم اجتماعی دیگر را به کارنامه خود اضافه کند اما فعلا هیچ خبری از سعید سهیلی نیست و به‌نظر می‌رسد او می‌خواهد در سکوت خبری و به‌دور از حواشی کارش را جلو ببرد. به گفته سهیلی، «کلاشینکف» قصه تلخی دارد که با رگه‌های طنز به آن پرداخته می‌شود.

ابوالقاسم طالبی

ابوالقاسم طالبی که «قلاده‌های طلا»ی او درباره‌ی انتخابات سال 88، حواشی زیادی داشت ‌بار دیگر سراغ یک موضوع سیاسی تاریخی رفته است تا تجربه‌ای دیگر را به کارنامه خود اضافه کند.

«یتیم خانه ایران» فیلم جدید طالبی است که درباره‌ی تاریخ معاصر ساخته خواهد شد. البته این فیلم هنوز در مرحله نگارش فیلمنامه است و هنوز پروانه ساخت آن صادر نشده است خیلی نمی توان درباره حضورش در جشنواره صحبت کرد.

مهدی کرم‌پور

مهدی کرم‌پور از جمله کارگردانانی است که حوزه هنری با اکران فیلم آخرش موافق نبود و همین امر باعث شد که اکران «پل چوبی» به‌تعویق بیفتد. این فیلم که در جشنواره فجر دوسال قبل شرکت کرده بود، اشاره‌ای به حواشی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 دارد و قرار است در اکران دوم عید فطر (شهریورماه) روی پرده سینماها برود.

کرم‌پور اکنون در حال نگارش فیلمنامه «کیمیاگر» با موضوعی اجتماعی است که به گفته‌ی خودش آن را پاییز جلوی دوربین خواهد برد.

تهمینه میلانی

تهمینه میلانی که آخرین فیلمش به‌نام «یکی از ما دو نفر» را سال 89 ساخته بود، می‌خواهد سراغ پروژه سینمایی «فری کثیف» برود.

او از ابتدای سال 90 قصد ساخت این فیلم را داشت و چندی قبل درخواست صدور پروانه ساخت برای این فیلم را به سازمان سینمایی ارائه کرده است. به‌گفته میلانی، «فری کثیف» درباره خشونت در جامعه است و اینکه چگونه فقر با خودش فرهنگ می‌آورد. این فیلم داستانی واقعی دارد و شخصیت اصلی فیلم بنام فریدون، مرد جوان لمپنی گمشده در شهر است.

جهانگیر الماسی

جهانگیر الماسی بازیگر سینما، ساخت اولین فیلمش را به‌عنوان کارگردان با عنوان «رنج و سرمستی» آغاز کرد و چندی قبل فیلمبرداری آن را به‌پایان برد.

این فیلم در تهران، ایلام و مشهد فیلمبرداری شده و کیانوش عیاری تدوین همزمانش را برعهده داشته است. ماه‌چهره خلیلی، احمد کاوری، شهرام پوراسد و مهدی صبایی بازیگرانی هستند که در این فیلم با جهانگیر الماسی همکاری کرده‌اند.

کیومرث پوراحمد

کیومرث پوراحمد از جمله کارگردانانی است که فیلم نساختنش در سینما به چندین سال رسیده است. از آخرین ساخته پوراحمد (اتوبوس شب) تاکنون هفت سال می‌گذرد و اکنون او قصد دارد به‌تهیه‌کنندگی سعید سعدی «50 قدم به آخر مانده» را بسازد.

او اکنون نسخه بازنویسی شده فیلمنامه را برای جذب سرمایه به انجمن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد سینمایی فارابی ارائه کرده است. به‌گفته سعدی، تلاش گروه بر این است که فیلم را برای جشنواره فجر آماده کند.

فیلم جدید پوراحمد داستان رزمنده‌ای است که در یک عملیات پایش روی مین می‌رود و 18 روز در خاک عراق گرفتار می‌شود اما طی عملیاتی توسط رزمندگان ایرانی نجات می‌یابد. این فیلم سینمایی سرگذشت واقعی یکی از نیروهای اطلاعات عملیات لشگر زرهی 8 نجف اشرف در عملیات والفجر 4 را نمایش می‌دهد.

شهاب حسینی

اگرچه شهاب حسینی تاکنون تجربه کارگردانی نداشته اما قطعا فیلمی که این بازیگر سینمای ایران بسازد، در جشنواره فجر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

شهاب حسینی درخواست خود را برای صدور پروانه ساخت فیلم کمدی فلسفی «ساکن طبقه وسط» به سازمان سینمایی ارائه کرده است و احتمالا خودش نیز در آن بازی خواهد کرد.

گفته می‌شود این طنز فلسفی درباره یک نویسنده جوان است که وارد یک خانه سه طبقه می‌شود و در آن خانه درگیر اتفاقاتی خواهد شد.

رضا درمیشیان

رضا درمیشیان که دو سال قبل «بغض» را به‌عنوان نخستین تجربه کارگردانی‌اش ساخته بود، پس از کش و قوس‌های زیاد توانست پروانه ساخت «عصبانی نیستم!» را بگیرد.

«عصبانی نیستم!» یک فیلم اجتماعی و خیابانی است که هنوز تاریخ فیلمبرداری آن مشخص نشده است.

دکتر علی رفیعی

دکتر علی رفیعی که کارگردان مطرح تئاتر، قصد دارد برای ساخت سومین فیلم سینمایی‌اش سراغ یک سوژه ورزشی برود.

رفیعی در فیلم جدیدش که با نام «سالتو» مجوز ساخت گرفته است، جهانگیر کوثری را به‌عنوان تهیه‌کننده در کنار خود دارد که به گفته او فیلمبرداری آن احتمالا اوایل شهریورماه آغاز می‌شود.

این فیلم یک درام اجتماعی است که به ورزش کشتی می‌پردازد. قرار است پنج بازیگر اصلی در پروژه «سالتو» حضور داشته باشند. با توجه به گفته‌های جهانگیر کوثری، احتمالا باید «سالتو» را یکی از فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر امسال دانست.

محمدرضا اسلام‌لو

محمدرضا اسلام‌لو در نخستین تجربه کارگردانی‌اش برای یک فیلم سینمایی، با کمک مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی «شهابی از جنس نور» را در لبنان جلوی دوربین برد.

فیلمبرداری این فیلم سال قبل آغاز و چندی قبل به‌پایان رسید. همچنین بخشی از مراحل فنی «شهابی از جنس نور» انجام شده و به‌نظر می‌رسد این فیلم به‌زودی آماده نمایش شود. نکته جالب توجه درباره فیلم اسلام‌لو این است که گفته می‌شود اولین نمایش آن در لبنان خواهد بود.

«شهابی از جنس نور» به زبان عربی ساخته شده است و بازیگر نقش اصلی آن امین زندگانی است که به هر دو زبان عربی و انگلیسی صحبت می‌کند. داستان فیلم از جنگ 33 روزه‌ی لبنان آغاز می‌شود و این جنگ در فیلم به نوعی تداعی تقابل سپاه نور و ظلمت است و بیشتر حالت سمبولیک دارد. براساس گفته‌های کارگردان فیلم، «شهابی از جنس نور» اولین فیلم درباره‌ی تکفیری‌هاست.

نادر طالب‌زاده

بالاخره پس از 25 سال غفلت، سینمای ایران قصد دارد درباره حادثه تلخ حمله به ایرباس فیلمی بسازد. این فیلم که با نام «ایرباس» شناخته می‌شود، توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نادر طالب‌زاده و بکستون وینترز سپرده شده و آن‌ها پیش‌تولیدش را آغاز کرده‌اند.

این فیلم محصول ایران و سرمایه‌گذاران خارجی خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که بازیگران چون وال کیلمر و شان استون در آن بازی کنند. فعلا وضعیت ساخت این فیلم مشخص نیست.

مصطفی کیایی

مصطفی کیایی کارگردان جوان سینمای ایران که «ضد گلوله‌»‌اش با استقبال خوب سینمادوستان مواجه شده بود، پس از یک‌سال بالاخره توانسته پروانه ساخت فیلم جدیدش را با نام «خط ویژه» بگیرد.

این فیلم یک تریلر شهری است که قرار است در فصل تابستان جلوی دوربین برود تا بتواند برای جشنواره فجر آماده شود.

گفتنی است پروانه این فیلم با اعمال ممیزی و به صورت مشروط صادر شده و گفته شده عواقب اکران این فیلم پای سازندگان فیلم است!

محمدرضا هنرمند

تقریبا 10 سال از آخرین فیلم سینمایی که محمدرضا هنرمند ساخته، می‌گذرد. او پس از این سال‌ها می‌خواهد «خواهران نازنین» را جلوی دوربین ببرد. هنرمند اکنون در حال بازنویسی فیلمنامه این فیلم است و به گفته‌ خودش مشخص نیست که چه زمانی فیلمبرداری‌اش را کلید بزند.

هنرمند هنوز برای صدور پروانه ساخت فیلمش اقدام نکرده و منتظر است تا پس از تغییر مدیریت‌ها این کار را انجام دهد. «خواهران نازنین» فیلمی در ژانر اجتماعی است که به گفته او برای تهیه‌کنندگی آن با حوزه هنری مذاکره شده است.

علیرضا امینی

علیرضا امینی پس از آنکه سه سال قبل با «انتهای خیابان هشتم» در جشنواره فجر شرکت کرد و فیلمش در گیشه با استقبال مخاطبان روبرو شد، مجددا سراغ یک سوژه اجتماعی رفته و جدیدترین فیلم سینمایی خود با عنوان «بلوک 9 خروجی 2» را جلوی دوربین برده است.

فیلمبرداری این فیلم چندی قبل به پایان رسید و اکنون تدوین و دیگر مراحل فنی آن در حال انجام است. در «بلوک 9 خروجی 2» امیر جعفری‌، پانته‌آ بهرام‌، حمیدرضا آذرنگ‌، الهام کردا‌، شبنم مقدمی‌ و... ایفای نقش کرده‌اند و نخستین نمایش آن در جشنواره فجر خواهد بود.

منوچهر هادی

سومین فیلم منوچهر هادی پس از استقبال منتقدین در جشنواره سی ام از فیلم «یکی می خواد باهات حرف بزنه» چندی پیش کلید خورده و قطعا به جشنواره فیلم فجر می رسد.این فیلم هم با سوژه و داستانی تلخ ساخته شده و حامد بهداد، نیکی کریمی، پارسا پیروزفر و یکتا ناصر بازیگران آن هستند.

لازم به ذکر است خبرهایی هم از ساخت فیلم جدید داریوش مهرجویی به نام «اشباح» رسیده است و فیلم جدید نرگس آبیار به نام «شیار 143» هم در مرحله فیلمبرداری قرار دارد.فیلم «رد کارپت» ساخته رضا عطاران با توجه به اینکه پروانه ساخت ویدیویی دارد باید دید می تواند در جشنواره حضور داشته باشد یا خیر درحالیکه فیلم قطعا آماده نمایش خواهد بود.همچنین فیلم اول نیما جاویدی یعنی «ملبورن» هم از دیگر امیدهای جشنواره امسال در بخش فیلم های اول است.

با توجه به اینکه معمولا نیمی از فیلم های جشنواره در فصلهای پاییز و زمستان ساخته می شود و به اصطلاح دقیقه 90 به جشنواره می رسد می توان به جرات گفت با اضافه شدن چند فیلم دیگر جشنواره بسیار پرباری را در بهمن ماه 92 شاهد خواهیم بود.

 

منبع: ایسنا و سی نت

12310 - احمد شاهوند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر (361 خبر):

361 - گاف عجیب و غریب هیات داوران جشنواره فیلم فجر در اعلام نام یک کاندیدا!/ نعیمه نظام دوست به جای شهین تسلیمی کاندیدا شد!

360 - بخش تجلی اراده ملی فیلم فجر برگزیدگانش را شناخت/ 7 جایزه برای «شیار 143»

359 - چرا «رستاخیز» در جشنواره‌ی فجر شهرستانها به نمایش درنیامد؟

358 - نام هایی که چیزی برای عرضه نداشتند! / یادداشت نیما بهدادی مهر برای جشنواره سی و دوم فیلم فجر

357 - ریز انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت برای بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر

356 - "خانه پدری"، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، مریلا زارعی و ... / بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت معرفی شدند + لیست بهترین ها به انتخاب کاربران سایت

355 - حاتمی‌کیا: در این ایام به شدت به مباحث فیلم «چ» احتیاج داریم

354 - تجربه ی لذت ناب سینما / یادداشت خواندنی کاربر سی نت برای "ماهی و گربه"

353 - رقابت نزدیک سه فیلم / اعلام کاندیداهای بهترین های جشنواره سی و دوم به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت / کاربران هم بهترین های جشنواره را انتخاب کنند

352 - این فیلم ها رو به کی نشون می دین؟ / یادداشت محمد هاشمی برای چند فیلم جشنواره فجر

>> همه اخبار سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت