New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نشست رسانه ای دبیر جشنواره برگزار شد

رضاداد: فیلمسازان جوان، امید این دوره جشنواره هستند/ فیلم های بخش مسابقه افزایش خواهد یافت

:: 17 دی 1392  3:01:01 PM  ::

 جلیل اکبری صحت (مدیر روابط عمومی) و علیرضا رضاداد(دبیر جشنواره)  در نشست رسانه ای دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر

جلیل اکبری صحت (مدیر روابط عمومی) و علیرضا رضاداد(دبیر جشنواره) در نشست رسانه ای دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

سی نت: به گزارش سی نت به نقل از مدیریت ارتباطات سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، اولین نشست خبری جشنواره تحت عنوان «گپ و گفت با اهالی رسانه» صبح روز سه شنبه هفدهم دی ماه در سالن کنفرانس هتل انقلاب با حضور مدیران و مسوولان این دوره از جشنواره و اهالی رسانه برگزار شد.

علیرضا رضاداد دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر ضمن ابراز خرسندی و تشکر از حضور گسترده و فعال اهالی رسانه در این نشست مطبوعاتی که در شرایط فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بین المللی جدید در دولت یازدهم برگزار می شود، عنوان کرد: سینما پدیده بسیار حساس و موثری است، جشنواره ها هم در موثر جلوه دادن و تاثیرگذار بودن این پدیده می توانند نقش بسیار مهمی ایفا کنند و همانگونه که می بینیم در جهان نیز به همین گونه است.

وی اظهار کرد: این دوره از جشنواره را مبتنی بر شعاری که قبلا هم مد نظرمان بوده برگزار می کنیم، جشنواره فجر شاید منتسب به دولت باشد و یک جشنواره دولتی محسوب شود اما درواقع دولت تنها برگزارکننده این جشنواره است و جشنواره فیلم فجر در حقیقت به مردم تعلق دارد و رسانه ها هم بخش مهمی از این جشنواره هستند.

وی افزود: از فعالیت های آغازینی که در جشنواره داشتیم مراسم رونمایی پوسترهای جشنواره بوده که متاسفانه به دلیل کمبود فضا نتوانستیم پذیرای تمامی اهالی رسانه در آن مراسم باشیم و به ناچار فقط از برخی خبرگزاری های رسمی دعوت کردیم تا پوشش خبری این مراسم را بر عهده بگیرند. همچنین در این مراسم از کسانی که در دوره های گذشته جشنواره فیلم فجرفعالیت کردند نیز دعوت شد تا از زحمات آنها قدردانی شود تا جشنواره پیوند دوره های مختلف باشد.

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر ابراز کرد: اولین کاری که در حیطه برگزاری جشنواره انجام دادیم تنظیم مقررات بود. طی چند سال گذشته مقررات جشنواره تغییرات کوچکی داشت، نمی خواستیم در این دوره تغییرات ناگهانی را زمان اندک و به صورت شتابزده انجام دهیم، بنابراین با چند تغییر کوچک فراخوان را اعلام کردیم و پایان آبان ماه را آخرین مهلت برای تقاضای حضور در جشنواره و پایان آذر را آخرین مهلت برای رسیدن نسخه فیلم ها در نظر گرفتیم که در پایان زمان مقرر، تمام فرمها به دست مان رسید.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۵۲ فرم به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و ۱۲۶ فیلم مورد بازبینی قرار گرفت و ۲۶ فیلم باقیمانده یا تحویل داده نشد و یا با مقررات جشنواره هماهنگ نبود. از میان آثار دریافتی ۶۱ فیلم مربوط به بخش سودای سیمرغ بود که ظرف مدت ۴۵ روز توسط هیات انتخاب جشنواره مورد بازبینی قرار گرفت. ملاک ما برای انتخاب فیلم ها دریافت رای حداکثر اعضای هیات انتخاب بود، تا امروز ۲۱ فیلم از این تعداد برگزیده شده است و ممکن است طی روزهای آینده تعدادی دیگر نیز به این فهرست افزوده شود. در نهایت تا سه روز آینده آخرین وضعیت فیلم های انتخابی مشخص و اعلام خواهد شد.

او سپس در مورد حضور کارگردان های اول در این بخش گفت:«در روزهای اول، تصورم این بود که در نهایت ۲۰_۳۰ فیلم در این بخش داشته باشیم و اصلا تصور چنین استقبالی را نداشتم، اما ۶۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و ما به لحاظ اخلاقی متعهد بودیم این فیلم ها را ببینیم. اگر هم اسامی فیلم ها از زمان مقرر دیرتر اعلام شد، به دلیل حجم زیاد آثار ارسالی بود.»

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر درباره آثار بخش نگاه نو افزود:«۱۵ فیلم انتخاب شده اما ممکن است یکی دو تغییر هم در این بخش داشته باشیم.»

رضاداد در ادامه در مورد بخش مستند جشنواره فیلم فجر گفت:« این بحث مطرح بود که به دلیل «جشنواره سینما حقیقت»، این بخش را در جشنواره نداشته باشیم و این پرسش مطرح بود که وقتی جشنواره سینما حقیقت داریم، چه لزومی بر برپایی این بخش هست؟»

او درباره لزوم وجود بخش مستند در جشنواره عنوان کرد:«دو دلیل در جلسه شورای سیاست گذاری برای برگزاری این بخش مطرح شد. اول اینکه جشنواره فیلم فجر تریبونی برای سینمای ایران است و چه خوب که از این فرصت برای تقویت سینمای مستند هم استفاده شود. دوم اینکه هرچه به مستندسازی توجه شود، به گسترش تولیدات سینمای ایران کمک می کند. همچنین می تواند در تغییر رویکرد بسیاری از فیلمسازان ما نیز که دچار محدودیت وضعیت اکران هستند، تاثیر داشته باشد.»

رضاداد در ادامه این نشست با بیان اینکه برگزارکنندگان جشنواره به دنبال هم افزایی جشنواره های مختلف هستند، ادامه داد:«این بحث نیز مطرح شد که نامزدهای بخش فیلم های بلند مستند جشنواره سینما حقیقت در جشنواره فیلم فجر هم شرکت کنند. البته هر سه فیلم جشنواره سینما حقیقت در این دوره شرکت کرده بودند.»

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر همچنین گفت که ۲۲ فیلم در بخش سینمای مستند انتخاب و سه فیلم هم ذخیره نگه داشته شده است .

وی افزود:«نه فیلم از ۲۲ فیلم انتخاب شده در جشنواره سینما حقیقت با یکدیگر رقابت کرده بودند ولی ۱۳ فیلم دیگر برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر به رقابت می پردازند.»

رضا داد در بخشی از گپ و گفت با اهالی رسانه در خصوص تعداد فیلم‌های بخش بین‌الملل گفت: «در بخش سینمای بین‌الملل فیلم بلند سینمایی از ۸۰کشور به دبیرخانه رسیده است .از این تعداد ۲۰۶ فیلم توسط دبیرخانه جشنواره بازبینی شد که با مقررات جشنواره همخوانی نداشت و ۱۴۷ فیلم باقی مانده به هیات انتخاب بین الملل ارایه شد. از میان این فیلم ها، تعداد ۵۰ عنوان فیلم در بخش های مختلف بین الملل جشنواره به نمایش درخواهد آمد .در بخش جام جهان نما و سینمای سعادت دو فیلم ایرانی با دیگر آثار رقابت خواهند داشت.»

وی با اشاره به قسمت‌های مختلف بخش سینمای بین‌الملل، خاطرنشان کرد: «در بخش سینمای بین‌‌الملل جام جهان نما، کلیه فیلم‌های غیر ایرانی محصول سال ۲۰۱۲ و یا ۲۰۱۳ و فیلم های ایرانی محصول سال ۱۳۹۲ هستند. ۱۰ فیلم غیر ایرانی و۳ فیلم ایرانی در این بخش حضور دارد. در بخش بین‌الملل سینمای سعادت نیز ۱۰ فیلم غیر ایرانی و ۳ فیلم ایرانی نمایش داده می‌شود.»

دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: «یکی از تغییرات امسال جشنواره فیلم فجر تلفیق بخش نمایش‌های فیلم‌های روز و جشنواره جشنواره‌هاست. در بخش نمایش‌های ویژه ۳۳ فیلم از آسیا و ۱۱ فیلم سه بعدی حضور دارند. فیلم های این بخش از ۱۷ کشور جهان هستند.از ابتدای هفته آینده با قطعی شده زمان دریافت نسخه های اصلی نمایش فیلم ها، فهرست فیلم های بخش بین المللی به مرور اعلام خواهد شد. البته باید اشاره کنم به دلیل تعطیل سال نو میلادی اعلام این اسامی به تعویق افتاد.»

رضا داد با اشاره به بازار فیلم و مدیریت آن عنوان کرد: «آقای وحید اسفندیاری هر سال مدیریت بازار فیلم را بر عهده دارد. همچنین امسال از علیرضا شجاع نوری که فرد تاثیرگذاری و شناخته شده‌ای است درخواست کردیم عهده دار مسئولیت بخش رقابتی سینمای بین الملل باشد و ایشان لطف کرد و به برگزار کنندگان جشنواره پیوست.در بازار فیلم هم آقای اسفندیاری به همراه همکارانشان تلاش می کنند که همان اتفاق سال های پیش بیفتد.»

دبیر این دوره از جشنواره فیلم فجر در ادامه صحبت های خود با اشاره به کاخ جشنواره(برج میلاد) گفت: هماهنگی های لازم برای برگزاری یک جشنواره با کیفیت در کاخ جشنواره ها صورت گرفته است. از همین رو دکتر ابراهیم داروغه زاده قائم مقام دبیر جشنواره با تیم ستاد برگزاری خود به درستی توانسته امور لازم برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره درکاخ جشنواره را انجام دهد.

وی درباره ثبت نام خبرنگاران برای حضور در کاخ جشنواره ها گفت: راه اندازی سامانه ثبت نام خبرنگاران بیشتر برای این بود که میزان تقاضای اهالی رسانه برای حضور در جشنواره را بدانیم و براساس امکانات و تقاضاها داشته باشیم و به با توجه به اولویت ها امکانات مناسب را برای حضور اهالی رسانه مهیا کنیم.

رضاداد درباره راه اندازی سایت جشنواره نیز متذکر شد: سایت جشنواره سی و دوم در فضای مجازی توانست به خوبی بدرخشد چراکه این سایت قابلیت ثبت نام فیلم ها، پیش فروش بلیت جشنواره ها، نظرسنجی،ثبت نام در کارگاه های تخصصی صاحبان حرفه های مختلف سینمایی را دارد.

دبیرسی و دومین جشنواره فیلم فجر درباره پیش فروش بلیت جشنواره گفت: برای پیش فروش فیلم های جشنواره آمادگی لازم را داریم و تا ۲۵ دی ماه هم جزئیات پیش فروش اعلام می شود.

وی در پایان درباره نکوداشت هنرمندان گفت: از سه بزرگوار هنرمند خانم هما روستا و آقایان مهدی هاشمی و جهانگیر میرشکاری به پاس یک عمر فعالیت در عرصه سینما سوابق روشنی دارند در این دوره از جشنواره تجلیل به عمل آید. همچنین سعی کردیم کتاب جشنواره را به بهترین شکل تهیه و در اختیار اهالی سینما و رسانه قرار دهیم ، این کتاب در مراسم افتتاحیه رونمایی می شود.

 

عکس های مرتبط:

نشست رسانه ای دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر

نشست رسانه ای دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

نشست رسانه ای دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر

نشست رسانه ای دبیر سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

منبع: سی نت

2423 - محسن آزاددل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر (361 خبر):

361 - گاف عجیب و غریب هیات داوران جشنواره فیلم فجر در اعلام نام یک کاندیدا!/ نعیمه نظام دوست به جای شهین تسلیمی کاندیدا شد!

360 - بخش تجلی اراده ملی فیلم فجر برگزیدگانش را شناخت/ 7 جایزه برای «شیار 143»

359 - چرا «رستاخیز» در جشنواره‌ی فجر شهرستانها به نمایش درنیامد؟

358 - نام هایی که چیزی برای عرضه نداشتند! / یادداشت نیما بهدادی مهر برای جشنواره سی و دوم فیلم فجر

357 - ریز انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت برای بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر

356 - "خانه پدری"، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، مریلا زارعی و ... / بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت معرفی شدند + لیست بهترین ها به انتخاب کاربران سایت

355 - حاتمی‌کیا: در این ایام به شدت به مباحث فیلم «چ» احتیاج داریم

354 - تجربه ی لذت ناب سینما / یادداشت خواندنی کاربر سی نت برای "ماهی و گربه"

353 - رقابت نزدیک سه فیلم / اعلام کاندیداهای بهترین های جشنواره سی و دوم به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت / کاربران هم بهترین های جشنواره را انتخاب کنند

352 - این فیلم ها رو به کی نشون می دین؟ / یادداشت محمد هاشمی برای چند فیلم جشنواره فجر

>> همه اخبار سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت