New Page 1

سی نت | سینما شبکه

سایت سی نت

صفحه اول - اخبار - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

جدیدترین مطالب

arrow  کامبیز دیرباز آخرین بازیگر «خروج»/ با پایان فیلمبرداری، جدیدترین ساخته سینمایی حاتمی کیا در راه جشنواره فجر

arrow  انتشار نخستین تصویر از هوتن شکیبا در «عامه‌پسند»/ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره سال گذشته در راه جشنواره سی و هشتم

arrow  رونمایی از لوگوی فیلم جدید نیکی کریمی/ «آتابای» در راه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

arrow  بلیت سینماها 16 آذر نیمه بها شد

arrow  نسخه غیرقانونی «خانه پدری» و «قصر شیرین» چگونه لو رفت؟

arrow  نصرت کریمی درگذشت / برگزاری مراسم تشییع شنبه 16 آذر

arrow  معرفی هیات انتخاب فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر/ از کارگردان «طلا و مس» تا تهیه کننده «ماجرای نیمروز»

arrow  «خداحافظ دختر شیرازی» 13 آذر به روی پرده می رود / «آشفته گی» جیرانی آخر آذر اکران خواهد شد

arrow  همایون خسروی دهکردی درگذشت

arrow  شروع ناامید کننده فیلم پولاد کیمیایی در اکران / «مطرب» در آستانه رسیدن به مرز 16 میلیارد تومان

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

  شروع ناامید کننده فیلم پولاد کیمیایی در اکران / «مطرب» در آستانه رسیدن به مرز 16 میلیارد تومان

  همایون خسروی دهکردی درگذشت

  «خداحافظ دختر شیرازی» 13 آذر به روی پرده می رود / «آشفته گی» جیرانی آخر آذر اکران خواهد شد

  معرفی هیات انتخاب فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر/ از کارگردان «طلا و مس» تا تهیه کننده «ماجرای نیمروز»

  نسخه غیرقانونی «خانه پدری» و «قصر شیرین» چگونه لو رفت؟

  نصرت کریمی درگذشت / برگزاری مراسم تشییع شنبه 16 آذر

  انتشار نخستین تصویر از هوتن شکیبا در «عامه‌پسند»/ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره سال گذشته در راه جشنواره سی و هشتم

  کامبیز دیرباز آخرین بازیگر «خروج»/ با پایان فیلمبرداری، جدیدترین ساخته سینمایی حاتمی کیا در راه جشنواره فجر

  بلیت سینماها 16 آذر نیمه بها شد

  رونمایی از لوگوی فیلم جدید نیکی کریمی/ «آتابای» در راه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

>> جدول کامل  -  فروش سال 1398

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

لامینور

لامینور (داریوش مهرجویی)

بازیگران: علی نصیریان، پردیس احمدیه، سیامک انصاری، علی مصفا، مهرداد صدیقیان، بهناز جعفری، بیتا فرهی، کاوه آفاق، دیبا زاهدی، رضا داودنژاد و امرالله صابری

جنایت بی دقت

جنایت بی دقت (شهرام مکری)

بازیگران: بابک کریمی، سیاوش چراغی‌پور، محمد ساربان، فریبا کامران، بهزاد دورانی، عادل یراقی، الاهه بخشی، معصومه بیگی، محمود بهرازنیا، امیر شاملو، مینا درودیان، کیانا منتجبی، سعید نادری، محمدحسین محمدیان، صدف عمویی، حامد محمودی، محمد ربانی، محمدرضا جنگی، داوود بنی‌اسد، محمدحسین قشمی و ...

عنکبوت

عنکبوت (ابراهیم ایرج زاد)

بازیگران: محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان بخش، ماهور الوند، گلنوش قهرمانی، علی باقری، مهدی حسینی نیا، حمیدرضا هدایتی راد، جواد یحیوی، آتیه جاوید، مهدخت مولایی، سحر عبدالهی، نیوشا علیپور، یوسف خسروی، حمید حاجی‌محمدزاده، میثم دامن‌زه، داود ذاکری با حضور فرید سجادی حسینی

لتیان

لتیان (علی تیموری)

بازیگران: امیر جدیدی، پری ناز ایزدیار، سارا بهرامی، حسن معجونی، ستاره پسیانی، علیرضا ثانی فر

Cinema

قاتل و وحشی (حمید نعمت الله)

بازیگران: لیلا حاتمی، امین حیایی، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت‌دوست، عزت‌الله رمضانی‌فر، سام نوری و یاسمین معینی

خروج

خروج (ابراهیم حاتمی کیا)

بازیگران: فرامرز قریبیان، پانته آ پناهی ها، جهانگیر الماسی، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی نیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی پور، اکبر رحمتی، فرزاد حسنی، رامین پور ایمان و محسن صادقی نسب

گورکن

گورکن (کاظم ملایی)

بازیگران: ویشکا آسایش، حسن معجونی، مهراوه شریفی‌نیا، گوهر خیراندیش، بهنوش بختیاری، رضا بهبودی، مهدی حسینی‌نیا، سیاوش چراغی پور، محمود نظرعلیان و یدالله شادمانی

من می ترسم

من می ترسم (بهنام بهزادی)

بازیگران: الناز شاکردوست، پوریا رحیمی‌سام، امیر جعفری، ستاره پسیانی، مهران احمدی، پیام یزدانی، مجید جعفری و یگانه رفتاری

Cinema

شنای پروانه (محمد کارت)

بازیگران: جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و با معرفی آبان عسکری

مست عشق

مست عشق (حسن فتحی)

بازیگران: شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، حسام منظور، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوراک توزکوپاران و بوران کوزوم

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

لذت مطلق سینما - دو قدم مانده به فیلمفارسی - چه خوبه که سعی کردی برگردی / یادداشت حمید سلجوقی برای فیلم های روز هشتم - 8

:: 22 بهمن 1392  ::

مهدی هاشمی در نمایی از فیلم

مهدی هاشمی در نمایی از فیلم "خانه پدری"

 

سینما شبکه (سی نت):
اشباح (داريوش مهرجويی) – (يك و نيم از چهار): چه خوبه كه سعی كردی برگردی
همين كه مهرجويی فاجعه ای تمام عيار مانند دو سه فيلم آخرش نساخته خدا را شكر . اين بار فيلمساز سعی كرده يك داستان ساده را روان تعريف كند و ماحصلش يك فيلم قابل احترام درآمده (به دور از بی حوصلگی ها و شلختگی های فيلم های اخير فيلمساز ) كه يك طراحی صحنه خوب هم دارد.مهرجويی اين بار می تواند تماشاگر را تا انتها سرگرم كند اما فيلم ضعف هايی هم دارد.متاسفانه بايد اين فيلم را هم به دو نيمه تقسيم كنيم كه شتابزدگی ها و شلختگی های توی ذوق زننده ای در اجرای نيمه دوم اش به چشم می خورد ( فرضا اصرار بر نمايش برفی و بارانی شدن های هوا در صحنه های متوالی و...) ، همچنين ديالوگ های كنش مندی ندارد و بازی های ضعيف در نيمه دوم بيشتر به چشم می آيد ( هر چند هم كرامتی تمام انرژی اش را گذاشته باشد) . دوربين هم آنچنان كه بايد حركت نمی كند. اميدوارم حداقل ده پانزده دقيقه از فيلم كوتاه شود .

كلاشينكف (سعيد سهيلی) – (يك و نيم از چهار): دو فدم مانده به فيلمفارسی
فيلم خوب شروع می شود و اگر به سه قسمت تقسيمش كنيم ، يك سوم اول قابل قبول است اما هر چه جلوتر می رويم خطِ داستانی انگار از دستِ فيلمساز در رفته است تا فيلم به واسطه ی رضا عطاران اش با شيب تندی به سوی يك كمدی لوده برود . ( كمدی سطحی كلامی و نه موفق در شوخی های موقعيتی كه از اصرار فيلمساز به تعديلِ جو فيلم اش و قطعا نگاه او به گيشه می آيد اما هيچ تاثيری در جلو رفتن قصه ندارد) . اين فيلم هم اضافات دارد و بايد كم شود بعلاوه ی اينكه فصل پايانی اش دقيقا به مانند « گشت ارشاد» اضافی ست ( فيلم نسبت به «گشت ارشاد» قطعا يك قدم به عقب است برای سهيلی) . فصل های قبل از ورود عطاران به جريان اصلی قصه كاش سريعتر می گذشتند. كاش فيلمساز هيچ جای فيلمش منطق داستانی را زير پا نمی گذاشت ( فرضا كاملا روشن نبودن علت كتك خوردن شخصيت اول از برادرانش در طول قصه)، بعلاوه اينكه فيلمساز تا توانسته به قصه ، اتفاق تزريق كرده.آن هم اتفاقاتی كه فيلم را تا دو قدمی فيلمفارسی می برد ( اصرار بر به كاربردن منطق «تصادف» در توجيه وقايع قصه ، اصرار بر استفاده از موسيقی ِ حجيمِ نسبتا آزاردهنده به اميد تزريق هيجان به روايت، به كارگيری جنس آشنای شوخی های مثبتِ چهارده و نيم! ، تاكيد بر خصائل غيرت مآبانه آدم های جنوب شهری و ...). فيلم همچنين نمونه ی بد استفاده كردن از دوربين با انگيزه ی خلق هيجان و تعليق است . بازیِ خوب عطاران در اين فيلم برای او پتانسيل حضور در بين نامزدهای سيمرغ را دارد.

خانه پدری (كيانوش عياری) – (چهار از چهار): لذتِ مطلق سينما
در جشنواره اگر سه تا فيلم مثل فيلم عياری داشتيم غم نداشتيم . دو ساعت بدون اينكه به ساعتتان نگاهكی بياندازيد ميخكوب خواهيد شد از تمام آنچه كه خوبی های « خانه پدری » است. عياری روان روايت می كند يك داستان جذاب و تكان دهنده را كه از همان فصل دردناكِ آغازينش استارتِ فرآيندِ مات كردنِ هر تماشاگری را می زند كه مفاهيم اخلاقی انسانی اجتماعی نهفته در اين قاب ها ( خشونت های بی منطق بی حد و حصر ،كودك آزاری،پنهان كاری، تضييع حقوق زنان در جامعه مردسالار و...) را به نظاره می نشيند. به جرأت می گويم فيلمی شده كه همه اجزايش قابل دفاع اند. فيلمی كه توان سازنده اش را در قصه گفتن ، كارگردانی ( فرضا اجرای فصل اول را قطعا از ياد نخواهيد برد) و بازی گرفتن به رخ می كشد ( حتی مهران رجبی و بازيگران كودك،نوجوان اش هم خوبست چه رسد به هاشمی ها و حسينی و فراهانی و ...) .انتخاب شيوه درست روايت ، حفظ ريتم در طول روايت، اهميت دادن به ديالوگ ها و نماهای كوتاه، خلق شخصيت های شناسنامه دار و استفاده از جزئيات فراوان تصويری در تعريف قصه ای يك خطی كه در يك مكان كوچك در يك بازه ی زمانی بزرگ(هفتاد سال) می گذرد از ديگر محسنات « خانه پدری» عياری ست .
عياری برای نمايش «گذر زمان» هم به طرزی دوست داشتنی قاب هايی نمادين گذاشته.( تصويری كه از در و پنجره های مشبك به نمايش گذاشته می شود در سير گذشت روزها، خوشه انگورهايی كه با مرگ مادر به زمين می افتند و از همه مهمتر و روشن تر تابی كه قرار است حركتش، نمادی بر جريانِ زندگی در آن خانه باشد و در آخر فيلم، بی حركت است. اين يعنی زندگی از حركت ايستاده و خانه ديگر خانه ی زندگی نيست.

 

منبع: سی نت

3578 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

خانه پدری - The Paternal House        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر (361 خبر):

361 - گاف عجیب و غریب هیات داوران جشنواره فیلم فجر در اعلام نام یک کاندیدا!/ نعیمه نظام دوست به جای شهین تسلیمی کاندیدا شد!

360 - بخش تجلی اراده ملی فیلم فجر برگزیدگانش را شناخت/ 7 جایزه برای «شیار 143»

359 - چرا «رستاخیز» در جشنواره‌ی فجر شهرستانها به نمایش درنیامد؟

358 - نام هایی که چیزی برای عرضه نداشتند! / یادداشت نیما بهدادی مهر برای جشنواره سی و دوم فیلم فجر

357 - ریز انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت برای بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر

356 - "خانه پدری"، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، مریلا زارعی و ... / بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت معرفی شدند + لیست بهترین ها به انتخاب کاربران سایت

355 - حاتمی‌کیا: در این ایام به شدت به مباحث فیلم «چ» احتیاج داریم

354 - تجربه ی لذت ناب سینما / یادداشت خواندنی کاربر سی نت برای "ماهی و گربه"

353 - رقابت نزدیک سه فیلم / اعلام کاندیداهای بهترین های جشنواره سی و دوم به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت / کاربران هم بهترین های جشنواره را انتخاب کنند

352 - این فیلم ها رو به کی نشون می دین؟ / یادداشت محمد هاشمی برای چند فیلم جشنواره فجر

>> همه اخبار سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سینما شبکه (سی نت) بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

Cinetmag.com Telegram


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت