New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

حرف های احمد امینی، عضو هیات انتخاب جشنواره پیرامون همه حواشی گزینش فیلم ها

:: 15 دی 1393  1:01:59 PM  ::

احمد امینی، نویسنده و کارگردان و منتقد سینما

احمد امینی، نویسنده و کارگردان و منتقد سینما

 

سی نت: چند روزی است که فعالیت هیئت انتخاب بخش سینمای ایران سی و سومین جشنواره فیلم فجر به پایان رسیده و سوالات و ابهامات زیادی درباره فیلم های بخش نگاه نو و وسودای سیمرغ، اسامی غایب، فیلم های توقیف شده و به مشکل خورده و دیگر جنبه های فعالیت این هیئت وجود دارد.

به همین دلیل با احمد امینی یکی از اعضای هیئت انتخاب جشنواره سی و سوم درباره این حواشی گفتگوی مفصلی شده که در ادامه می آید:

آقای امینی بعد از اعلام فهرست فیلم های بخش سودای سیمرغ و نگاه نو نظرات و انتقاداتی درباره این فهرست منتشر شده نظر شما درباره این واکنش ها چیست؟

بنده به عنوان کسی که ۸۸ فیلم ایرانی امسال را دیدم از این فهرست دفاع می کنم. ما فیلم ها را تنها از نظر کیفی بررسی کردیم و اصلا کاری به ممیزی آنها نداشتیم و تنها کیفیت فیلم ها باعث تصمیم گیری ما شد. در مورد جوان ها هم همین نگاه را داشتیم و فیلم هایی مثل بهمن، بوفالو و شکاف که در بخش مسابقه قرار گرفته اند از کیفیت مناسبی برخوردار بودند و توانستند نظر هیئت انتخاب را جلب کنند. غیر از این نگاه کیفی هیچ چیز دیگری در تصمیم گیری ما دخیل نبود.

یعنی مثلا فیلم دلم می خواد بهمن فرمان آرا به دلیل کیفی در بخش مسابقه نیست؟

در ابتدا توضیحی درباره روند رای گیری در هیئت انتخاب می دهم. اگر فیلمی ۷ رای داشت بدون هیچ بحثی وارد بخش اصلی می شد. مثلا اگر ۵۰ فیلم متقاضی سودای سمیرغ بودند ما یک رای گیری کردیم و ۲۰ فیلم در همان مرحله اول کنار رفتند و در ۳۰ تای باقی مانده ۶ فیلم با رای کامل به بخش مسابقه رفتند وسراغ فیلم های بعدی می رفتیم که یک مخالف داشتند و موافقان فیلم سعی می کردند نظر آن مخالف را هم جلب کنند تا آن فیلم ها هم با رای کامل به بخش مسابقه بروند و این مسیر همینطور ادامه داشت و سعی می کردیم درباره همه فیلم ها با بحث و بررسی به نتیجه برسیم. درباره آقای فرمان آرا اولین رای گیری که انجام شد نامه ای از ایشان رسید که با زبان طنزی نوشته بودند من دیگر توان مسابقه دادن ندارم و از حضور در بخش مسابقه انصراف دادند در نتیجه این فیلم از بررسی های ما خارج شد تا اینکه روز آخر نامه تهیه کننده مبنی اینکه مایل به حضور در بخش مسابقه است رسید که ما دیگر جمع بندی هایمان را کرده بودیم و به نظرم تهیه کننده و کارگردان باید مشکلات‌شان را با هم حل می کردند و ما به خواست آقای فرمان آرا فیلم را در بخش خارج از مسابقه قرار دادیم.

شما ملاک تان تهیه کننده به عنوان صاحب فیلم است یا کارگردان؟

ما در دیدن و انتخاب فیلم ها با صاحب فیلم ها کار نداریم و کارگردان صاحب معنوی فیلم است و در اینجور مواقع کارگردان است که نظر می دهد و حرف می زند. در طول زمان این روند وجود داشته و ما هم که از این اختلاف خبر نداشتیم. وقتی کارگردانی مثل آقای فرمان آرا رسما از ما می خواهد که فیلمش در بخش مسابقه نباشد و این را در مطبوعات هم منعکس می کند ما فکر می کنیم با تهیه کننده هماهنگ شده است. اما وقتی ما لیست نهایی را آماده کردیم تهیه کننده با نامه ای مخالفتش با حضور در بخش خارج از مسابقه اعلام کرد.

فیلم مشکل ممیزی نداشت؟ یعنی مسئولان دولتی حاضر در هیئت انتخاب به شما نگفتند این فیلم مشکل ممیزی دارد؟

ما اصلا در جلسات با مسئولان دولتی گفت و گوی ممیزی نداشتیم. ما فقط درباره کیفیت فیلم ها صحبت می کردیم و بحثی راجع به ممیزی فیلم ها نداشتیم و قاعدتا تصمیمات ممیزی در شورای پروانه نمایش باید گرفته بشود.

به عنوان یک آدم مطلع به نظرتان این فیلم مشکل ممیزی نداشت؟

وظیفه من نیست در این مورد نظر بدهم. ولی اصلا کار به آنجا نکشید. چون قبل از آغاز بحث های ما آقای فرمان آرا نامه انصراف داده بودند.

اگر آقای فرمان آرا این نامه را نمی دادند، فیلم دلم می خواد به بخش مسابقه راه می یافت؟

مشخص نیست. فیلم در رای گیری اولیه رای زیادی نداشت و نمی شود در این مورد صحبت کرد.

نهایتا فیلم دلم می خواد در بخش خارج از مسابقه نمایش داده می شود یا خیر؟

قاعدتا باید نمایش داده بشود. بستگی به تصمیم تهیه کننده دارد

یعنی هیئت انتخاب فیلم را در آن بخش قرار داد؟

بله.

درباره فیلم های اولی مثل ۳۶۰ درجه و مادر قلب اتمی چطور؟ آنها مشکل ممیزی نداشتند؟

این دو فیلم و همچنین فیلم آقای خسرو معصومی رای نیاوردند. حتی با آقای معصومی صحبت کردم و گفتم متاسفانه فیلم تان برای حضور در این بخش انتخاب نشد. همچنین برای فیلم های آقای خسرو سینایی و یدالله صمدی تصمیم گرفته شد که بروند در بخش پیشکسوت ها و خارج از مسابقه که آقای خسرو سینایی خیلی برخورد حرفه ای و بزرگوارانه ای کردند و گفتند من به تصمیم هیئت انتخاب احترام می گذارم.

در مورد فیلم اقای کاهانی چطور؟ این فیلم مشکل ممیزی نداشت؟

ما نسخه کامل فیلم ها را می دیدیم. این فیلم قبلا به شورای پروانه نمایش ارایه شده بود و نهایتا ما یک فیلم ۷۴ دقیقه ای دیدیم که می گفتند بعضی صحنه هایش مثل سکانس فوتبال مشکل دارد.

همین نسخه ۷۴ دقیقه ای در رای گیری شما چند رای داشت؟

در مرحله اول ۳ رای آورد و در ادامه همان ۳ رای باقی ماند.

و درباره فیلم سامان مقدم چه اتفاقی افتاد؟

آقای مقدم اصلا فرم حضور در جشنواره را پر نکردند و ما اصلا فیلم شان را ندیدیم و به ما ارائه نشد.

ارائه نشد، یا ارائه شد و برای شما نمایش ندادند؟

نه ایشان فرم جشنواره را پر کردند و نه در زمان مقرر فیلم را فرستادند. فیلم زمانی به دفتر جشنواره رسید که ما جمع بندی هایمان را کرده بودیم و نمی توانستیم یک فیلم دیگر ببینیم چون جدول ما را به هم می ریخت.

و درباره مورد جنجالی فیلم حکایت عاشقی صحبت کنید که ابتدا آن را در بخش نگاه نو پذیرفتید و بعدا متوجه شدید فیلم اول نیست.

ماجراهای این فیلم نه ارتباطی به هیئت انتخاب داشت و نه ارتباطی به دفتر جشنواره. فیلم حکایت عاشقی در مرحله پروانه ساخت به عنوان فیلم اول پروانه ساخت گرفته بود و همان زمان باید این بررسی ها صورت می گرفت اما بعد از اغلام اسمی فیلم های بخش نگاه نو اخبار مربوط به فیلم ایشان در سال ۷۳ منتشر شد و ما هم بعد از بررسی و تحقیق این فیلم را از بخش نگاه نو کنار گذاشتیم اما آنقدر کیفیت مناسبی داشت که آن را در بخش مسابقه قرار دادیم. البته من خودم حافظه خوبی نسبت به فیلم ها دارم اما بشیر در سال ۷۳ با توجه به اینکه تایم کوتاهی داشت در یاد من و دیگر اعضا نبود و بعد از تذکر رسانه ها، دبیرخانه تحقیق کرد و متوجه شد با وجود اینکه حکایت عاشقی پروانه ساخت فیلم اول گرفته، اما فیلم قبلی کارگردانش یعنی بشیر در سال ۷۳ در بخش فیلم های اول نمایش داده شده. در نتیجه حکایت عاشقی فیلم دوم است و از این بخش کنار گذاشته شد و آزادی مشروط که اولین فیلم رزرو ما در بخش نگاه نو بود جایگزینش شد.

و آیا دبیرخانه یا دبیر جشنواره در مورد فیلم خاصی به هیئت انتخاب توصیه یا نظری را منتقل کردند؟

دبیر خانه تنها دخالتی که در کار ما داشت این بود که فیلم ها را می گرفت، برنامه نمایش می گذاشت و ما را خبر می کرد و وسایل پذیرایی و... فراهم می کرد. آقای رضا داد هم هر موقع فرصت می کردند به ما سر می زدند و صحبت می کردیم و می پرسیدند وضعیت فیلم ها چطور هست و خسته نباشید می گفتند و می رفتند و حضورشان در این حد بود.

و به نظرتان چه فیلم هایی در جشنواره امسال خواهند درخشید و به عنوان پدیده مطرح خواهند شد؟

ترجیح می دهم در این مورد چیزی نگویم و صحبت در این مورد را بگذارم برای زمان جشنواره. اما اطمینان می دهم فیلم های خوب هم در بخش نگاه نو و هم در سودای سیمرغ به شکل چشم گیری دیده می شود.

..................................
گفتگو: سعید حسینی

 

منبع: کافه سینما

2954 - احمد شاهوند

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

احمد امینی        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و سومین جشنواره فیلم فجر (105 خبر):

105 - "من دیه گو مارادونا هستم"، بهرام توکلی، سیامک صفری، باران کوثری و ... / بهترین های جشنواره سی و سوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند

104 - بیگ پروداکشن نه کار مجیدی است نه به درد سینمای ما می خورد / یادداشت مسعود فراستی برای فیلم "محمد (ص)"

103 - "چندلحظه درخشان" / لحظات ماندگار هفت فیلم جشنواره فیلم فجر از نگاه بهرام توکلی

102 - یک خسته نباشید جانانه به نویسندگان سی نت / لینک همه شماره های ویژه نامه جشنواره روزنامه پیام آشنا

101 - حاشیه‌های اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر

100 - برگزیدگان سی و سومین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند / "رخ دیوانه" فیلم برگزیده جشنواره

99 - «رخ دیوانه» ، «من دیه گو مارادونا هستم» و «دوران عاشقی» با 10 نامزدی در صدر / نامزدهای بخش سودای سیمرغ معرفی شدند

98 - نفس عمیق / یادداشت آنتونیا شرکا بر فیلم "یحیی سکوت نکرد"

97 - آنهایی که نیستند ... / بازیگرانی که حقشان بود نامزد دریافت جایزه شوند

96 - موش کُشی! / نگاهی به فیلم های «شیفت شب»، «مزار شریف» و ...

>> همه اخبار سی و سومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت