New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

یک روز کاملا خنثی / یادداشت مجتبی اردشیری برای فیلم های "قول"، "ناهید" و "ارغوان"

:: 14 بهمن 1393  1:21:11 PM  ::

پوستر فیلم

پوستر فیلم "ارغوان"

 

سی نت:
اولین روز جشنواره سی و سوم با بهترین فیلم جشنواره کودک امسال افتتاح شد. فیلمی که بدون رقابت با دیگر آثار این دوره، وارد بخش مسابقه شد و انتظارت را برآورده نکرد. «قول» بیشتر به یک شات بلند تعلیقی شباهت داشت که داستانگویی نمی کرد و تنها یک دغدغه را به عنوان مسیر اصلی داستان خود انتخاب کرده بود. نوجوانی به صورت غیرمستقیم باعث قتل دوست خود می شود؛ این اتفاق در ابتدای فیلم رخ داده و تا انتها، این دغدغه در وی وجود دارد که آیا به این حقیقت اعتراف کند یا نه. و در نهایت هم اعتراف می کند و فیلم به پایان می رسد .بدون هیچ ابتکار و خلاقیتی در شکل نوشتاری و داستان پردازی و بدون بال و پر دادن های منطقی که با توجه به تم قوی داستانی به راحتی می شد به خط اصلی داستان اضافه کرد و از «قول» یک اثر همه پسند ساخت. حضور بهترین فیلم جشنواره کودک امسال در جشنواره سی و سوم، فارغ از آن که تبعیض به دیگر فیلم های پشت خط مانده لحاظ می شود، بلکه اعتبار جشنوار ه بین المللی کودک و کیفیت آثار شرکت کننده در آن را نیز تبیین می نماید.

«ناهید» دومین فیلم اکران این روز بود که پررنگ ترین شاخصه آن، ریتم کند روایی آن است. در شرایطی که بسیای از کارگردانان فیلم اولی امسال، نهایت دقت و حساسیت را برای ضرباهنگ روایی فیلم خود برمی گزینند اما در این فیلم، این اصل مهم مورد توجه نبود و حتی در برخی صحنه ها که پتانسیل تاثیرگذاری دراماتیک بر روی مخاطب داشت، شکل تدوین نامناسب سبب شد تا مخاطب نتواند با آن فضا ارتباط خوبی برقرار نماید.

«ارغوان» که تا پیش از آغاز جشنواره، تعاریف بسیاری از آن می شد، دیگر فیلم اکران شده روز نخست بود که در حد و اندازه های یک فیلم معمولی ظاهر شد و اگر غافلگیری های بیست دقیقه پایانی نبود، به یک فیلم خسته کننده و مبهم تبدیل می شد که یک سوال مهم را در ذهن به وجود می آورد و آن اینکه اساسا هدف کارگردانان فیلم از ساخت فیلمی با این مشخصات روایی چه چیزی است؟ طبیعتا فیلم قصد تبیین مبانی خیانت را ندارد و از آن طرف، تلاشی هم نمی کند تا به مرزهای احساس گرایی نزدیک شود بنابراین چه دلیلی می تواند کارگردانان یک دهه قبل سینمای ایران را مجاب کند تا برخلاف آثار قبلی خود از آن شکل تدوین های مغشوش دست برداشته و یک فیلم کاملا معمولی را جلوی دوربین ببرند؟ فیلم دو نیمه روایی در دوران معاصر و قبل دارد که تنها روایتگر یک آشنایی و جداافتادگی یک خانوده است بدون آن که بخواهد دست به طرح مساله بزند یا دغدغه ای را برای خود گل درشت نماید. جالب آن که فیلم به شدت مستعد پروراندن جنبه های احساسی نیز هست اما به شکلی عامدانه در این بحث ورود نمی کند و یک داستان خنثی را برای مخاطب خود تعریف می کند که شاید در اواسط دهه هشتاد می توانست با مقبولیت بیشتری مواجه باشد تا امروز.
روز نخست جشنواره، هم آن گونه که احساس می شد، روز فیلم های خوب و مهم نبود.تا همین جا هم احساس می شود تاثیر شانتاژهایی که تا پیش از شروع جشنواره در مورد برخی فیلم ها انجام شده بود، تنها به ضرر آن فیلم ها منجر می شود مانند همان جریانی که سال هاست پیش از جشنواره آغاز می شود و بی دلیل سطح انتظار مخاطب را از برخی فیلم ها بالا می برد.

 

منبع: پیام آشنا

7583 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

ارغوان - Arghavan        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و سومین جشنواره فیلم فجر (105 خبر):

105 - "من دیه گو مارادونا هستم"، بهرام توکلی، سیامک صفری، باران کوثری و ... / بهترین های جشنواره سی و سوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند

104 - بیگ پروداکشن نه کار مجیدی است نه به درد سینمای ما می خورد / یادداشت مسعود فراستی برای فیلم "محمد (ص)"

103 - "چندلحظه درخشان" / لحظات ماندگار هفت فیلم جشنواره فیلم فجر از نگاه بهرام توکلی

102 - یک خسته نباشید جانانه به نویسندگان سی نت / لینک همه شماره های ویژه نامه جشنواره روزنامه پیام آشنا

101 - حاشیه‌های اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر

100 - برگزیدگان سی و سومین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند / "رخ دیوانه" فیلم برگزیده جشنواره

99 - «رخ دیوانه» ، «من دیه گو مارادونا هستم» و «دوران عاشقی» با 10 نامزدی در صدر / نامزدهای بخش سودای سیمرغ معرفی شدند

98 - نفس عمیق / یادداشت آنتونیا شرکا بر فیلم "یحیی سکوت نکرد"

97 - آنهایی که نیستند ... / بازیگرانی که حقشان بود نامزد دریافت جایزه شوند

96 - موش کُشی! / نگاهی به فیلم های «شیفت شب»، «مزار شریف» و ...

>> همه اخبار سی و سومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت