New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

 

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

تصویر شسته رفته طبقه فرودست / یادداشت حمید سلجوقی برای فیلم های «خداحافظی طولانی»، «چهارشنبه 19 اردیبهشت» ، «حکایت عاشقی» و «خانه دختر»

:: 15 بهمن 1393  5:42:50 PM  ::

 

سی نت: خداحافظی طولانی / فیلمی که قبل از هر چیز شما را با سعید آقاخانی درجه یک اش غافلگیر می کند . کارگردان اش تکنیک می فهمد و تکنیک را درست و به جا در خدمت روایت اش به کار می برد ) بر خلاف ارغوان(. فیلمنامه ای که شخصیت می سازد،
چهره پردازی ای که خیلی خوب است، موسیقی ای که خیلی بد است، عاشقانه ی خاصی که می تواند خبر از بازگشت موتمن به اوج فیلم سازی اش بدهد. اگر فیلم بین باشید حدس زدن آنچه که قرار است قصه پیش رویتان بگذارد در همان دقایق اول فیلم کار سختی نیست با این حال انقدر فضاسازی خوب است انقدر بازی خوب است و میزان های کارگردان خوب و کلا همه چی خوب که بیننده را تا آخر پای فیلم نگه می دارد. هر چند پایان، پایان بدی باشد. فیلم موفق شده تصویر شُسته رُفته ای از طبقه ی آدم های اصلی اش که قشر فرودست جامعه اند به نمایش بگذارد.

چهارشنبه 19 اردیبهشت / به عنوان یک فیلم اولی، کارگردانی جلیلوند قابل قبول است اما باز هم مثل همیشه معضل اساسی، فیلمنامه است. وقتی یک چیزهایی در متن تا به این حد سطحی و ساده در نظر گرفته می شود یعنی سازندگان اساسا جامعه را نمی شناسند که بخواهند اجتماعیِ خوب بسازند. وقتی که جواب مسئله به همین سادگیِ کمک کردن به گداهای خیابانی ست، مسئله ارزش کار کردن در قالب یک فیلم بلند ندارد .نگاه رابین هودی خیلی وقت است که از مُد افتاده . حالا من باید باز هم «خداحافظی طولانی » را تحسین کنم که به من «شخصیت » نشان داد. فیلم جلیلوند شخصیتی ندارد ... انقدر شلوغ شده و هی آدم پشت آدم رو می کند که مجالی برای پرداختن شان نیست. فیلمبرداری خوب و در بعضی صحنه ها (عمدتا صحنه های خیابانی) قابل تحسین است. فیلم می خواهد اجتماعی باشد اما فقط لیستی از مشکلات و دردهای آدم های مختلف جامعه را به مخاطب می دهد . این وسط البته حتما مخاطب عام را برای لحظاتی احساساتی خواهد کرد.

حکایت عاشقی / فیلم ساز می خواسته با محوریت موضوعی بمباران حلبچه فیلم بسازد اما عجیب که انگار این مسئله را بعد از همان یک سوم آغازین از یاد برده و کنترل کار از دستش خارج شده. به ناگاه تم از دفاع مقدس به عاشقانه ی سیروس الوندی! تغییر می کند و ملغمه ای می شود از سوژه ها ، آدم ها و موضوعات مختلفی که آمدند تا قصه را کش بدهند. به نظرم بهرام رادان به عمرش حتی یک فیلم دفاع مقدسی ندیده که اگر می دید انقدر مصنوعی بازی نمی کرد. طراحی صحنه و چهره پردازی فیلم هم ضعیفا ست.

خانه دختر / یک تله فیلم خوب و نه بیشتر که از یک ایده جذاب آمده اما از پیروز شهبازی «دربند » چنین فیلم نامه ای بعید بود. فیلم در کل فقط 30 دقیقه تماشایی دارد و در نهایت طبق معضل جدید سینمای ایران که نمونه بارزش را در این دوره تا به امروز زیاد دیده ام به مضحک ترین شکل ممکن به پایان می رسد. مثلا قرار بوده غافلگیر شویم اما فیلم نیمه تمام بسته می شود و بیشتر شوکه مان می کند از اینکه ترکیب این همه آدم خوب سینما در کنار هم چرا باید به چنین تجربه ای بیانجامد. درضمن نام فیلم هم خیلی یخ است.
بازهم می گویم صرفا استفاده از روایت غیرخطی به یک فیلم ارزش نمی بخشد. می توانم حداقل ده ایراد منطقی از قصه در بیاورم راستی اصلا راوی داستان چه کسی است؟ فیلم در هر یک سوم لحن عوض می کند، زاویه دید عوض می کند. اصلا رعنا آزادی ور چرا باید خودکشی کند؟. تنها چند ایده خام و نصفه و نیمه در متن کار رفته و فیلم نامه نویس به خیالش با پس و پیش کردن وقایع سعی داشته اصغر فرهادی وارانه روایت کند غافل از اینکه سیروس الوندی جلو رفته.

 

منبع: روزنامه پیام آشنا

5866 - احمد شاهوند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و سومین جشنواره فیلم فجر (105 خبر):

105 - "من دیه گو مارادونا هستم"، بهرام توکلی، سیامک صفری، باران کوثری و ... / بهترین های جشنواره سی و سوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند

104 - بیگ پروداکشن نه کار مجیدی است نه به درد سینمای ما می خورد / یادداشت مسعود فراستی برای فیلم "محمد (ص)"

103 - "چندلحظه درخشان" / لحظات ماندگار هفت فیلم جشنواره فیلم فجر از نگاه بهرام توکلی

102 - یک خسته نباشید جانانه به نویسندگان سی نت / لینک همه شماره های ویژه نامه جشنواره روزنامه پیام آشنا

101 - حاشیه‌های اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر

100 - برگزیدگان سی و سومین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند / "رخ دیوانه" فیلم برگزیده جشنواره

99 - «رخ دیوانه» ، «من دیه گو مارادونا هستم» و «دوران عاشقی» با 10 نامزدی در صدر / نامزدهای بخش سودای سیمرغ معرفی شدند

98 - نفس عمیق / یادداشت آنتونیا شرکا بر فیلم "یحیی سکوت نکرد"

97 - آنهایی که نیستند ... / بازیگرانی که حقشان بود نامزد دریافت جایزه شوند

96 - موش کُشی! / نگاهی به فیلم های «شیفت شب»، «مزار شریف» و ...

>> همه اخبار سی و سومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت