سی نت | سینما شبکه

www.CinetMag.com

برتینا

سایت سی نت

صفحه اول - اخبار - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

جدول ارزشگذاری نویسندگان بر فیلم های:

دهه نود (از سال 1390 تا کنون)

روی پرده  -  اکران 1397  -  اکران 1396  -   اکران 1395  -   اکران 1394  -  اکران 1393  -  اکران 1392  -  اکران 1391  -  اکران 1390 جشنواره 37 فیلم فجر و ...

جستجو (فیلم ها، هنرمندان، نویسنده ها)   

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

برتینا

New Page 1
www.cinetmag.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  «جنگ زرگری» غول های هالیوود! / «مارتین» در مقابل مارول، «استیون» در برابر نتفلیکس؛

  فریدون جیرانی نهایتا تا یکشنبه 28 مهر مرخص می شود / فرزند جیرانی: مشکل دست چپ و تکلم با درمان رفع می شود

  انتقاد دوباره اسکورسیزی از سینمای گیشه‌پسند

  فیلم سینمایی «روزی دو میلیون» دومین ساخته مجید توکلی در تهران کلید خورد

  فیلم متفاوت مخاطب را به سینما جذب می‌کند/ استقبال از «مسخره باز»

  نمایش «پل چوبی» در آمریکا

  گیشه سینماها در آبان گرم می‌شود/ ترافیک اکران حل شدنی نیست

  رنگ‌آمیزی موسیقی «رد خون» چگونه تغییر کرد؟/ روایت یک همراهی ۱۵ساله

  فریدون جیرانی در بیمارستان بستری شد

  وضع گیشه سینماها در تابستان اسف‌بار بود/ هزینه سینماها 7-8 برابر شده است

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

  فیلم متفاوت مخاطب را به سینما جذب می‌کند/ استقبال از «مسخره باز»

  فیلم سینمایی «روزی دو میلیون» دومین ساخته مجید توکلی در تهران کلید خورد

  انتقاد دوباره اسکورسیزی از سینمای گیشه‌پسند

  گیشه سینماها در آبان گرم می‌شود/ ترافیک اکران حل شدنی نیست

  رنگ‌آمیزی موسیقی «رد خون» چگونه تغییر کرد؟/ روایت یک همراهی ۱۵ساله

  فریدون جیرانی در بیمارستان بستری شد

  فریدون جیرانی نهایتا تا یکشنبه 28 مهر مرخص می شود / فرزند جیرانی: مشکل دست چپ و تکلم با درمان رفع می شود

  نمایش «پل چوبی» در آمریکا

  «جنگ زرگری» غول های هالیوود! / «مارتین» در مقابل مارول، «استیون» در برابر نتفلیکس؛

 

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

بزنگاه / برای «زندگی خصوصی آقا و خانم ميم» به بهانۀ عرضه در شبكه نمايش خانگی

:: 28 خرداد 1392  ::

پوستر فیلم

پوستر فیلم "زندگی خصوصی آقا و خانم میم"

 

سینما شبکه (سی نت): «در ميان ابرها» ی سيد روح الله حجازی هر چند ديده نشد اما خبر از حضور فيلمساز خوش آتيه ای می داد كه حالا با فيلم دومش ثابت می كند موفقيتش تصادفی نبوده و حرفی برای گفتن دارد.
«زندگی خصوصی آقا و خانم ميم» كه به تازگی وارد شبكه نمايش خانگی شده فيلمی موقعيت محور است. فيلمی كه دغدغه های انسانی نه چندان ساده اش را در فرمی ساده و دور از ژست گرفتن های روشنفكرانه می زند همينطور عليرغم اينكه فضای فيلم پتانسيل رفتن به سمت ابتذال را دارد اما فيلم محترمی از آب درآمده. فيلمساز در قالب يك روايت تميز، ذهنيت شخصيت های جامعۀ امروزی اش در باب اسيری در برزخ سنت و مدرنيسم را به چالش می كشد.«زندگی خصوصی...» يك داستان گوی خوش ساخت است كه داستان گفتنش را از همان ابتدای فيلم شروع می كند و در جريان روايتش حرف بيهوده و بيراه نمی زند.
با نگاهی سريع به كارنامه ی فيلم های به نمايش درآمده در حداقل يكی دو سال اخير سينمای ما، پی می بريم تعداد قابل توجهی از آن ها روابط متزلزل زناشويی در زندگی های امروزه را به عنوان محور روايت خود برگزيدند. در سينمای جهان نمونه های موفق زيادی را می توان نام برد كه مسئله بحران در زندگی مشترك و تبعات ناشی از سوء ظن و خيانت را به خوبی و بطور مؤثر در جلو بردن قصه شان به كار گرفته اند.در سينمای ما اما به دلايل مختلف از ضوابط و شرايط فيلمسازی گرفته تا ضعف خود ما در داستان پردازی، اين مضامين هميشه به حاشيه رفته اما فيلم حجازی از اين نظر فيلم محترمی ست كه می تواند ما را به تفكر و قضاوت وا دارد. «زندگی خصوصی» بيش از هر فيلم ديگری، «چشمان باز بسته» استنلی كوبريك را به يادم می اندازد. فيلم حجازی هارمونی مناسبی در اجزايش دارد، از فيلمنامه ی پر از جزئياتش گرفته كه با ريتم خوبی قصه می گويد، شخصيت اصلی باهويت خلق می كند، جوری به آن ها می‌پردازد كه خوب بشناسيمشان و در نهايت تحول شخصيت ها در پايان فيلم را باور كنيم و به حساب كليشه پردازی های هندی وار نگذاريم! [شخصيت محسن با بازی خوب حميد فرخ نژاد،شخصيتی در آمده كه در اين سينما برایمان تازگی دارد، شخصيت آوا (مهتاب كرامتی) كه در آغاز فيلم شخصيتی آرام ،خونسرد و خام (يا به تعبيری خودمانی تر خنگ!) نمايش داده می شود اما در انتها به يك زن فهيم و معترض در قبال رفتار همسرش تبديل شد و البته اين خودش يكی از ابهامات فيلم است، شخصيت گوهريان كه حاتمی كيا بد بازی اش نكرده و نمونه اش را البته تاكنون زياد ديديم]. چند فصل خيلی خوب دارد (از جمله فصلی كه محسن پابرهنه به آب می زند تا قرص های مسكن را از داخل ماشين برای همسرش بياورد).قاب بندی های زيبای فيلمساز، فكر شده و به جاست (مثلا نماهای داخل آسانسور) و دوربين روی دستی كه اتفاقا اينجا در اين روايت كاربرد دارد و سرگيجه ساز نمی شود( كلوز آپ های پرتكرار به كار برده شده در اينجا لازم و درگير كننده است). كارن همايونفر بعد از «جرم» كيميايی،دوباره موسيقی ای ساخته كه عجيب مال خود اين فيلم است و در خدمت داستان (از لحاظ ريتم بی شباهت به موسيقی فيلم «biutiful» نيست.ضمن اينكه به نظر ميرسد كارن تحت تاثير فيليپ گلس است با اين حال معتقدم يكی از بهترين ساخته های او در چند سال اخير موسيقی اين فيلم است).همه اين اجزای خوب در كنار هم موفق می‌شوند فضای ملتهب و پرتنش فيلم را خلق كنند.يكی از ابهامات فيلم در پرداخت شخصيت آواست.همينجا می گويم كه به نظرم اين يكی از بازی های خوب مهتاب كرامتی ست كه مدت هاست از او بازی خوب نديديم.كرامتی زبان بدن را می فهمد و شخصيت آوا را با همه سوء ظن ها و ضعف ها و وسواس و افسردگی اش خوب نمايش داده.(تيپ افسردگی را از او قبلا تا حدودی در «اسب حيوان نجيبی ست» ديديم).ضعف در پرداخت به آوا از جايی شروع می شود كه همان ابتدای امر فيلمساز ميخواهد با نمايش آن صحبت تلفنی مشكوك مقابل هتل زن،ذهنيت ما را به سمت خيانتكار بودنش ببرد،اين اتفاق تا جايی ادامه پيدا می كند كه در فصل ديگری تلاش زن برای پنهان كردن جواب آزمايش بارداری اش را شاهديم، ضمن اينكه اصولا توجيه بارداری برای رفتارهای آوا از آن مدل توجيه های كاملا كليشه شده ی سينمای ماست و كاش طرح نمی شد.در كل «زندگی خصوصی...» نمايش زخم های درونی گونه ای از آدم های امروزی ست.زخم هايی كه آن ها را پرتنش كرده و هر لحظه دچار نوسانات رفتاری هستند ( بخاطر آوريد فصلی را كه ابتدا محسن اهميت فعاليت خارج از محيط بسته خانه را برای همسرش توضيح می دهد و بعد با حساسيتِ خاص درباره لباس هايی كه قرار است همسرش در جلسه كاری بپوشد نظر می دهد،اين خودش يك نمونه آشكار از طوفان درونی ست).
بايد منتظر آثار بعدی حجازی ماند و ديد آيا می تواند خود را به عنوان يك فيلمساز مؤلف در سينمايمان حفظ كند يا خير.

 

منبع: سی نت

5994 - احمد شاهوند

...............................................

  اثر مرتبط:

زندگی خصوصی آقا و خانم میم - Zendegie KHosoosie Agha o khanoome mim        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سینما شبکه (سی نت) بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

Cinetmag.com Telegram

.......................................................................................................................................................................

تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت