New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدید اخبار سینمایی

arrow  طوفان تماشاچیان «زخم کاری» در توییتر/ ۳۴ میلیون دقیقه تماشا برای قسمت آخر

arrow  «سامی» جایزه بهترین فیلمنامه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم «کازان» روسیه را گرفت

arrow  پخش بین‌المللی «زالاوا» به کمپانی دانمارکی رسید

arrow  ویدئوی مراسم تشییع پیکر ژان پل بلموندو با اجرای موسیقی انیو موریکونه

arrow  خاطرات تورج منصوری از همکاری با داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، خسرو شکیبایی، فردوس کاویانی و …

arrow  سوژه بعدی کریستوفر نولان: نقش رابرت اوپنهایمر در ساخت بمب اتمی در جنگ جهانی دوم / اینبار بدون برادران وارنر

arrow  اکران «دشت خاموش» در گروه «هنر و تجربه» از ۲۲ شهریور

arrow  گفت و گوی مفصل با محمدحسین مهدویان پیرامون «زخم کاری»: میل به خشونت در همه ما هست / به تصویر کردن خشونت فیزیکی خیلی علاقه دارم

arrow  «دشت خاموش» و «خورشید» نامزد ۴ جایزه از پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیایی شدند

arrow  «مست عشق» تا پایان سال آماده نمایش می شود / با فیلمبرداری بخش های باقی مانده

arrow  شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز به «روبرتو بنینی» اهدا شد

arrow  مسافر نیمه شب / بازخوانی یادداشت احمد شاهوند برای زنده یاد رسول ملاقلی پور به مناسبت سالروز تولدش

arrow  کیومرث پوراحمد فیلم جنایی می‌سازد

arrow  جمع بازیگران اسکاری در یک نوآر جدید

arrow  انتشار بخش هایی از گفتگوهای تاریخ شفاهی سینماگران در روز ملی سینما

 

ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

ویژه تصویر «مافیا» در سینما

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

Cinema

جنگ جهانی سوم (هومن سیدی)

بازیگران: محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی

Cinema

بی مادر (سیدمرتضی فاطمی)

بازیگران: امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی، علی اوجی، سارا محمدی، بیتا عزیزاوقلو، شیرین ضابطیان و فاطمه میرزایی

Cinema

مهمانی از کارائیب (بهزاد فراهانی)

بازیگران: رضا بابک، شقایق فراهانی و آذرخش فراهانی کامران تفتی، رامین ناصرنصیر، مهناز غمخوار، فهیمه رحیم‌نیا، علی میلانی، مهدی میامی، رامین پورایمان و نوشین تبریزی

Cinema

ملاقات خصوصی (امید شمس)

بازیگران: پری ناز ایزدیار، هوتن شکیبا و ریما رامین فر

Cinema

احمد به تنهایی (حسین مهکام)

بازیگران: سهیل مستجابیان، محمود کلاری، بابک کریمی، سروش صحت، شاهرخ فروتنیان، علیرضا استادی، آندرانیک خچومیان، امیر شهرابی، محمد جزایری، مازیار تهرانی، نازآفرین فرجی، عبدالخالق استواری، غلامعلی رضایی، احمد نگهبان، محمد علی ارکان، حمید گرامی فر، علیرضا شریف زاده، مجید بیرقیان و باران کوثری

Cinema

کوزوو (میثم هاشمی‌طبا)

بازیگران: کورش تهامی، فرهاد آییش، روشنک گرامی، حمید ابراهیمی، هومن شاهی، سیاوش چراغی‌پور، مریم سعادت، بهرام ابراهیمی، بیوک میرزایی، امید روحانی و بهاره کیان‌افشار با حضور گوهر خیراندیش و بهناز جعفری

Cinema

در انتهای روز (بابک بهرام‌بیگی)

بازیگران: هانیه توسلی، رضا بهبودی، خیام وقارکاشانی، مهتاب ثروتی، شایسته سجادی، حسام رضائیان و با حضور شبنم مقدمی

Cinema

شادروان (حسین نمازی)

بازیگران: سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی و با هنرمندی رویا تیموریان رضا رویگری و بهرام ابراهیمی

Cinema

لایه‌های دروغ ( رامین سهراب)

بازیگران: رامین سهراب نادر فلاح آرمان درویش روشنک گرامی آنتی رینی آنو سینی‌سالو سونیا فارلینگ

Cinema

بدون قرار قبلی (بهروز شعیبی)

بازیگران: مصطفی زمانی - صابر ابر - الهام کردا

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهي به بازي ويشکا آسايش در فيلم "ورود آقايان ممنوع"

وقتي بازيگر همه قالب هاي کليشه را مي شکند

:: 16 تیر 1390  9:22:04 PM  ::

 

سی نت: سينماي ما در سال هاي اخير از حيث ستاره سازي محافظه کاري را کنار گذاشت و به زنان هم به عنوان ستاره نگاه انداخت، همين امر سبب شد زنان از نقش هاي حاشيه اي به سمت نقش اول يا دوم سوق داده شوند. در اين بين، بودند هنرمنداني که جرقه اوليه بازيگري آنها در تلويزيون زده شد و بعدها به سمت سينما کشيده شدند: ويشکا آسايش يکي از همين بازيگران به شمار مي آيد. او که محبوبيت اوليه خود را پس از ايفاي نقش جنجالي اش در سريال "امام علي(ع)" کسب کرد با فيلم "ساحره" به سينما آمد. ميرباقري نقشي را براي او نوشت که باز هم مانند سريال "امام علي(ع)" ويژه و خاص بود. به جد مي توان گفت تا آن زمان سينماي ايران هيچ زني را با شکل و شمايل و گريم او در اين فيلم به خاطر نداشت. انتخاب هاي بعدي آسايش فيلم هاي چندان مطرحي نبودند و سينماي ايران هم حضور او را در نقش هاي خاص جدي نگرفت و سعي در کشف استعداد او نکرد. در عين حال کم کاري او نيز در سالهاي بعد، باعث شد بازيگري او در نقش هاي مهم چندان جدي گرفته نشود اما آسايش با بازي شايسته خود در فيلم "ورود آقايان ممنوع" ثابت کرد با جنبه هاي مختلف بازيگري به خوبي آشناست و همين امر سيمرغ بلورين بهترين بازيگر نقش اول جشنواره بيست و نهم را برايش به ارمغان آورد.

ايفاي نقش مديره خشن و مرد گريز يک دبيرستان که سالهاي جواني اش را در تنهايي سپري کرده است قالب جديدي از نقش بود که در سينماي ايران با اين شکل و شمايل تجربه نشده بود، شايد به همين دليل است که رامبد جوان از ويژگي فيزيکي او براي ايفاي اين نقش به خوبي استفاده کرده است، همين امر در باور پذير بودن کاراکتر و همذات پنداري تماشاگر تاثير به سزايي داشته است.

آسايش با بهره گيري از فيزيک بدني و قد بلند، قالب نقش خانم دارابي را در حالت راه رفتن و نوع نگاه کردن به خوبي پياده کرده است و اين موضوع در کنار گريم و لباس خاص انتخابي اين کاراکتر باعث شده است نقش مديره مجرد مرد گريز در قالب او به خوبي جواب دهد. در عين حال آسايش در بيشتر سکانس ها از لحن بيان خود به خوبي استفاده کرده و حالت تهاجمي نقش خانم دارابي را با صداي جيغ مانندش، تکميل کرده است.

با توجه به اينکه پيمان قاسم خاني بسياري از شوخي هاي فيلم را بر پايه شخصيت و فيزيک خانم دارابي و رفتار پر تضادش نوشته است، همين امر در برجسته تر شدن نقش خانم دارابي بي تاثير نبوده است. مانند سکانسي که او و عطاران قد خود را اندازه مي گيرند. نکته مهم ديگري که در اثر بخشي اين کاراکتر نقش به سزايي داشته است، بازي رضا عطاران به عنوان پارتنر او در اين فيلم است. اين بار قاسم خاني در فيلم نامه اش بيشتر شوخي هاي اين کمدي موقعيت را بر اساس تضاد رفتاري دو کاراکتر اصلي فيلم بنا نهاده و انتخاب عطاران براي ايفاي نقش جبلي باعث شده است بازي آسايش نمود بيشتري پيدا کند. نگاه کنيد به سکانس هاي برخورد اين دو کاراکتر، در بيشتر سکانس ها اين سکوت و لودگي عطاران است که منجر به واکنش عصبي و انفجاري آسايش مي شود. همين امر بار اصلي طنز فيلم را بر دوش دارد. در عين حال بازخوردي که در نقش خانم دارابي پنهان است بيشتر از همه مديون کدهايي است که رامبد جوان به آسايش داده است و او با درک اين نکات ظريف در پياده سازي نقش خانم دارابي موفق بوده است.

در نگاه کلي به نقش خانم دارابي مي توان عنوان کرد، ويشکا آسايش با درک درستي که از نقش خانم دارابي به دست آورده است به خوبي بر نقاط ضعف و قوت کاراکتر تمرکز کرده و با استفاده از استيل بدني و امکاناتي که نويسنده در قالب کاراکتر به او داده است با نقش مديره مجرد همذات پنداري کرده و با بده بستان خوبي که با عطاران در برخوردهاي انفجاري خود دارد توانسته بازي غافلگير کننده اي را به نمايش بگذارد. به همين دليل او با هنرنمايي قابل قبولي از پس سکانس هايي مانند تغيير يک شبه خانم دارابي برآمده است. نکته اي که او با ايفاي اين نقش ثابت کرد شکستن قالب هاي کليشه شده است و اينکه مي توان با چهره اي جدي در قالب يک کاراکتر طنز بازي کرد و بسياري از کليشه ها را شکست. محدوديت هايي که در سالهاي قبل مانع مي شد تا بازيگران زن در چنين قالب هايي ظاهر شوند. از نگاهي ديگر آسايش با ايفاي اين نقش نشان داد مي توان تنها با اتکا به فيلم نامه خوب و کارگرداني قابل قبول استعدادهاي پنهان را به عرصه ظهور برساند.

 

منبع: مردم سالاری

4216 -  

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

ورود آقایان ممنوع - Voroode Aghayan Mamnoo        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

ویشکا آسایش        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت