New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

نگاهی به فیلم "ورود آقایان ممنوع"

رویای یک تحول عاشقانه

:: 30 خرداد 1390  11:05:52 AM  ::

 

سی نت: فیلم سینمایی "ورود آقایان ممنوع" یک کمدی سرراست و خوش‌ساخت با تکیه بر عوامل حرفه‌ای و متخصص گونه کمدی است که می‌تواند سلیقه مخاطب عام را ارتقاء دهد.

سومین تجربه کارگردانی رامبد جوان بعد از "اسپاگتی در هشت دقیقه" و «پسر آدم، دختر حوا» علاوه بر تلاقی سه قطب تعیین‌کننده کمدی یعنی پیمان قاسم‌خانی، رضا عطاران و خودش، واجد چند امتیاز مهم است.

مهمترین ویژگی تکیه بر فیلمنامه‌ای تحول‌محور است که به نظر می‌آید در بازار داغ مدرنیته شدن مفاهیم و مضامین و روابط و مناسبات امروز، محلی از اعراب نداشته باشد، اما واقعیت این است که هر چقدر هم در زندگی واقعی قائل به این باشیم که تحول آدم‌ها غیر ممکن و تغییر آنها نادر است، همچنان دوست داریم روی پرده سینما افسانه و رویا ببینیم.

این بار تحول حول محور یک خانم مدیر خشک و منضبط و ضد مرد و عشق است که مسئولیت اداره یک دبیرستان دخترانه را به عهده دارد. این زن در مسیری قرار می‌گیرد که هم با ویژگی‌های سرکوب‌شده زنانه خود آشتی می‌کند هم به عشق راه می‌دهد.

نکته مهم در فیلمنامه این است که جنبه‌های غیر واقعی این تحول و موضوعیت آن در زمان حال وقتی بر بستر کمدی قرار می‌گیرد، می‌تواند تا حدی زیادی تعدیل شده و در کنار اغراق و طنازی‌های این قالب، باورپذیر شود.

به این ترتیب تأثیرپذیری خانم دارابی (ویشکا آسایش) از آدم‌های اطرافش و تحولی که در نوع نگاه او نسبت به زندگی، عشق، مرد و ... به وجود می‌آید، در جهان فیلم و قصه جواب می‌گیرد همانطور که کابوس‌ها و توهمات او روند این تحول را نشانه‌گذاری می‌کنند.

از ویژگی‌های دیگری که فیلمنامه پیمان قاسم‌خانی به فیلم داده می‌توان از پیوند مناسب خطوط فرعی متعدد قصه به خط اصلی و گره‌گشایی به واسطه این خطوط فرعی نام برد که از مهارت‌های همیشگی اوست.

در این فیلمنامه هم خط فرعی رابطه خصمانه پدر پریا (مانی حقیقی) و خانم دارابی به گونه‌ای تدریجی در کنار رابطه دارابی و آقای جبلی (رضا عطاران) حرکت می‌کند و در گره‌گشایی همه پیش‌بینی‌ها را ناکام می‌گذارد و یک فینال غافلگیرکننده برای مخاطب تدارک می‌بیند.

فینالی که در آن برخلاف انتظارها جبلی به معلم ادبیات (بهاره رهنما) پیوند می‌خورد و دارابی به پدر پریا و کدهای ارائه شده با هوشمندی مراحل سه‌گانه کاشت، داشت و برداشت را طی می‌کنند.

در کنار ویژگی‌های فیلمنامه‌ای، می‌توان از انتخاب بازیگران فیلم هم نام برد که چه بسا کنار هم قرار گرفتن آنها و رسیدن به این نتیجه مطلوب از ابتدا قابل پیش‌بینی نبود. بی‌نقص بودن رضا عطاران در نقش آقای جبلی در کنار غیر قابل پیش‌بینی بودن نوع حضور ویشکا آسایش در نقش خانم دارابی با حضور پذیرفتنی مانی حقیقی در نقش پدر پریا کامل شده تا جسارت در این چینش، جواب مثبتی در کلیت کار بگیرد.

"ورود آقایان ..." یک کمدی سرراست و خوش‌ساخت است که توانسته بخش عمده‌ای از داشته‌های بالقوه خود را بالفعل کند و به واسطه همراه کردن مخاطب با یک کمدی سالم در ارتقاء سلیقه آنها نقشی داشته باشد.

 

منبع: خبر آن لاین

4431 -  

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

ورود آقایان ممنوع - Voroode Aghayan Mamnoo        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت