New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  «جیران»سریالی بر پایه حوادث واقعی تاریخ ایران است/ فیلمنامه جیران پس از بررسی‌های کامل فنی و حقوقی،‌ پروانه ساخت دریافت کرد

arrow  «شب های مافیا» شنبه ها و یکشنبه ها، «دراکولا» سه شنبه‌ها / برنامه‌های نوروزی فیلیمو برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ اعلام شد

arrow  «دراکولا»ی مهران مدیری نوروز ۱۴۰۰ می‌آید / با ویشکا آسایش، محمد بحرانی، سیما تیرانداز، گلاره عباسی و نیما شعبان نژاد

arrow  تصویربرداری سریال تاریخی - عاشقانه «جیران» ادامه دارد

arrow  از حامد آهنگی و امیرمهدی ژوله تا مریم مومن و سیما تیرانداز / فینالیست های «شب های مافیا» مشخص شدند

arrow  «دختر شیطان» به شبکه خانگی آمد

arrow  صدور پروانه برای کاهانی کوچک + صدور چهار پروانه دیگر

arrow  همبازی شدن پرویز پرستویی و پسرش در سریال «هم گناه»

arrow  ژست رفاقتی مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی روی پوستر «هیولا»/ سریال جدید مهران مدیری با بازی فرهاد اصلانی از دوشنبه نهم اردیبهشت ماه منتشر می شود

arrow  در ابریشم عادت آسوده بودم / یادداشت حمید سلجوقی برای فیلم "پرویز" به بهانه عرضه در شبکه نمایش خانگی

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

در تیراژ وسیع و به صورت گسترده

شبکه نمایش خانگی در محاصره "گشت ارشاد"

:: 12 شهریور 1391  11:59:44 AM  ::

پولاد کیمیایی، حمید فرخ نژاد و ساعد سهیلی - گشت ارشاد

پولاد کیمیایی، حمید فرخ نژاد و ساعد سهیلی - گشت ارشاد

 

سی نت: پیمان کلهر : فیلم سینمایی "گشت ارشاد" یازدهمین ساخته سعید سهیلی با تیراژ 1 میلیون نسخه و به صورت گسترده توسط موسسه تصویر گستر پاسارگاد و پخش دنیای هنر در سراسر کشور توزیع شد.
محصول پیشین این موسسه فیلم سینمایی "پرسه در مه" (بهرام توکلی) بوده و قرار است به زودی فیلم سینمایی "نارنجی پوش" (داریوش مهرجویی) از این موسسه توزیع شود.

سهیلی پیش از این سابقه ساختن فیلمهای "ازدواج در وقت اضافه" ، "چارچنگولی" ،"چهار انگشتی" ، "سنگ ، کاغذ ؛ قیچی" را در کارنامه خود دارد."كلاشينكف" نام فیلم جدید سهیلی است که منتظر دریافت پروانه ساخت آن است.
بازیگران :حميد فرخ‌نژاد، پولاد کیمیایی، جمشيد هاشم‌پور، نيوشا ضيغمی، سحر قریشی، ميرطاهر مظلومی و ساعد سهيلی
خلاصه داستان : فیلم داستان سه جوان جنوب شهری است كه به خاطر به دست آوردن پول، دست به كارهای خطرناكی می زنند.
عوامل فنی : سعید سعیلی و محمد نجیبی (سرمایه گذار) ، تورج منصوری (مدیر فیلمبرداری) ، ناصر چشم آذر (موسیقی متن) ، حمید رسولیان (جلوه های ویژه)

نام فيلم از همان ابتدا كنجكاوی های بسياری درباره فيلم جديد سهيلی به وجود آورد .سهيلی درباره اين انتخاب می گويد: فیلم در مورد جوان هایی است که بی ربط نیست با اتفاقاتی که با حضور گشت ارشاد به وجود آمده است.
فيلمنامه اوليه متعلق به مهدی ميرزايی است كه توسط سهيلی بارها بازنويسی شده و در نسخه نهايی فقط خط داستانی حفظ شده.
پروانه ساخت فیلم سهیلیپس از مدتی انتظار اردیبهشت ماه سال 90 صادر و فیلمبرداری آن از 10 مرداد آغاز و تا اواخر شهریور ماه به طول انجامید.یکی از لوکیشن های اصلی این فیلم در منطقه زعفرانیه بوده است.

پروانه نمايش فيلم به نام "گشت" صادر شد که سهیلی با تکذیب این خبر گفت : اسم فيلم من همچنان "گشت ارشاد" است و پروانه نمايشی كه من در دست دارم هم به نام "گشت ارشاد" صادر شده. به نظرم تغيير نام فيلم در خبر روابط عمومی معاونت سينمايی تنها يم اشتباه تايپی بوده.
شنيده می شد فيلم براي حضور در جشنواره سی ام به مشكلاتی خورده اما نهايتا نام فيلم در بخش مسابقه سينمای ايران سی امين جشنواره فيلم فجر اعلام شد.
این فیلم همچنین برنده سیمرغ بهترین موسیقی متن (ناصر چشم آذر) و همچنین کاندید بهترین جلوه های ویژه (حمید رسولیان) ، کاندید بهترین بازیگر اول مرد (حمید فرخ نژاد) ، کاندید بهترین بازیگران مکمل مرد (پولاد کیمیایی و ساعد سهیلی) از سی ام جشنواره فیلم فجر شده است.

پس از جشنواره بود که سهیلی تغییراتی را در پایان بندنی فیلم اعمال کرد و فیلم همراه با 4 فیلم دیگر از 25 اسفند ماه در گروه سینمایی آفریقا به روی پرده آمد.
چندی روزی از اکران عید نوروز نگذشته بود که انصار حزب ا ... با تجمع در مقابل وزارت ارشاد نسبت به اکران 2 فیلم "گشت ارشاد" و "خصوصی" واکنش نشان دادند.کار به جایی رسید که در اولین نماز جمعه تهران در سال جدید هم صحبت از این 2 فیلم به میان آمد.

تعطیلات نوروز هنوز به پایان نرسیده بود که حوزه هنری و شهرداری تهران اعلام کردند اکران این 2 فیلم را در سینماهای خود متوقف خواهند کرد و "گشت ارشاد" با داشتن چند سینما به کار خود ادامه داد.
در این بین نیز اعتراض و بیانه سعید سهیلی و همچنین مجمع فیلمسازان ایران و جمعی از خانواده های شهدای شهر مشهد به توقیف این فیلم در نوع خود جالب بود.با وجود اینکه پس از جنجال و حاشیه های به وجود آمده در اکران نوروز فروش این فیلم بیش از پیش شده بود سید علیرضا سجاد پور (مدیر کل نظارت و ارزشیابی) اعلام کرد که اکران این فیلم به صورت طبیعی رو به پایان است و سرانجام 27 فروردین ماه فیلم سینمایی "چه جوری میلیاردر شدم" (علی عبدالعلی زاده) جایگزین "گشت ارشاد" شد.

فروش این فیلم در 31 روز زمان اکرانش 1 میلیارد و 533 میلیون تومان بود که در نوع خود قابل توجه است.
هراز چند گاهی خبری در مورد عرضه نسخه مجاز این فیلم به گوش میرسید که خود سهیلی واکنش نشان داده و اعلام کرده بود خدا "گشت ارشاد" را رحمت کند و تمایل ندارد آن را حتی برای خانواده اش به نمایش بگذارد و فاتحه آن را برای نمایش عمومی مجدد و عرضه در شبکه نمایش خانگی خوانده است.این شایعات باعث شد سعید رجبی فروتن (مدیر کل سابق دفتر همکاری‌های سمعی و بصری وزارت ارشاد) اعلام کند این فیلم مجوز پخش از شبکه نمایش خانگی ندارد و اگر توزیع شود قاچاق و غیر مجاز است. در خرداد ماه هم خبر اکران این فیلم توقیف شده در کشورهای دیگر نظیر آلمان و بلغارستان به گوش میرسید که سهیلی این خبر را تکذیب کرد.

سرانجام با صلاحديد مقامات عالی وزارت ارشاد پروانه نمایش خانگی این فیلم در مرداد ماه صادر شد و این فیلم به همراه پشت صحنه و قسمت های حذف شده از امروز در سراسر کشور توزیع شد.

به نظر فرهاد خالدار (نویسنده) "گشت ارشاد" شروع خوبی دارد. فیلم خیلی زود سر اصل مطلب می رود و برای معرفی و شناساندن هرچه بیشتر سه شخصیت محوری فیلم هیچ فرصتی را از دست نمی دهد.حاجی (حمید فرخ نژاد)، عطا (پولاد کیمیایی) و حسن (ساعد سهیلی) آدم هایی رنج دیده و بریده از اجتماع هستند که برای گرفتن سهم و حق خود از زندگی، پوشش ماموران گشت ارشاد را پوشیده و راه اخاذی از جوانان را پیش گرفته اند. روابط میان این سه شخصیت به خوبی به شکل گرفته و شوخی ها و دیالوگ های رد و بدل شده نیز کمک شایانی به درآمدن موقعیت های طنز فیلم می کند.

سعید سهیلی یادداشتی را به شرح زیر نوشته است که روی کاور فیلم درج شده است :

درباره گشت ارشاد هیچ نباید گفت،تنها و تنها باید نشست و آنرا تماشا کرد، چندبار منتظر پروانه ساخت بودم مهم نیست،برای شاخت ان چه سختی ها کشیدم مهم نیست، در زمان اکران آن چه ناملایمتی ها دیدم مهم نیست، فیلم در تهران پایین کشیده شد و در شهرستان ها اکران نشد مهم نیست، خودم همراه با فیلم آتش گرفتم و سوختم مهم نیست، پس هیچ نمی گویم و با تمام بی انصافی ها می سازم و دوباره فیلم می سازم.

 

منبع: سی نت

13010 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

گشت ارشاد - Gasht-e Ershad        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت